Evacuatie, Wat bereid je voor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Evacuatie, Wat bereid je voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:10

Sterkte Meis! Wat een nachtmerrie dit! Zal duimen dat je veilig blijft!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:19

Wat fijn dat jullie zo snel hulp gekregen hebben en dat de paarden op een fijne plek staan. Hopelijk is en blijft het gevaar nu geweken. Straks maar even lekker je rust pakken als alles weer normaal is

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:22

Ayasha schreef:
Ik heb in opgrimbie gewoond de eerste jaren omdat mijn man daar huurde. :) Dus de eerste paar jaar zat ik aan de andere kant van de hoofdweg. :D Maar sinds een zestal jaar hebben we een koophuis in Leut/eisden (we zitten net op de grens, zelfs de gemeente kan niet goed beslissen onder welk dorp we vallen. :') Soms krijgen we brieven met als adres "eisden" en soms "leut". _O- )

Zat mijn geheugen toch niet verkeerd :') .

Ik ben echt blij dat de maas is aan het zakken. Ik ben benieuwd wanneer de weg hier weer toegankelijk is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 19:36

Kmbrly schreef:
Ayasha schreef:
Ik heb in opgrimbie gewoond de eerste jaren omdat mijn man daar huurde. :) Dus de eerste paar jaar zat ik aan de andere kant van de hoofdweg. :D Maar sinds een zestal jaar hebben we een koophuis in Leut/eisden (we zitten net op de grens, zelfs de gemeente kan niet goed beslissen onder welk dorp we vallen. :') Soms krijgen we brieven met als adres "eisden" en soms "leut". _O- )

Zat mijn geheugen toch niet verkeerd :') .

Ik ben echt blij dat de maas is aan het zakken. Ik ben benieuwd wanneer de weg hier weer toegankelijk is.

Waar zit jij ergens?
Het zou aan het zakken zijn. Maaseik heeft nog risico nu geloof ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:38

Mijn vriend is net terug met de vrachtwagen uit Maaseik maar die reed over een weg waar 1 weghelft afgesloten was geweest door het water, maar nu geen water meer is. Wel drap.
Dus misschien dat daar het ergste dan ook voorbij is? Hoop ik.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:57

Onze paarden staan veilig :) maar heel erg bedankt allemaal

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 21:15

DuoPenotti schreef:
Mijn vriend is net terug met de vrachtwagen uit Maaseik maar die reed over een weg waar 1 weghelft afgesloten was geweest door het water, maar nu geen water meer is. Wel drap.
Dus misschien dat daar het ergste dan ook voorbij is? Hoop ik.

Voor de maaskant wel (behalve maaseik meen ik maar ben niet zeker, heb het niet meer helemaal gevolgd) maar nu heeft Schulen een probleem. Ik sta vannacht op stand-by voor vrienden van me te helpen met vervoer indien nodig.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:14

ik vind ook maar allemaal spannend,zo ver van de maas woon ik ook niet.maar zoals de berichten zijn,zal t bij cuijk wel hoog zijn(de deuren bij doorgang naar de maas zijn vandaag gesloten),maar gelukkig kan t hier best breed uit zijn voegen gaan,de weilanden in.1 huis aan de overkand van de maas zal wrs wel in t water komen staan.
paardlief staat gelukkig een dorp verderop,dus daar maak ik me geen zorgen om.
maar ik wil iedereen veel sterkte wensen die geevacueerd is of in afwachting is van wat het hoogwater gaat aanrichten.
superlief dat mensen hun stallen of weides aanbieden voor opvang van dieren.als iedereen zo ruimhartig was zou de wereld er een stuk mooier uitzien!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 23:15

Afbeelding
Afbeelding
Ze zijn weer thuis. :+: Degene die het meeste ervaring heeft met reizen is het meest over zijn toeren maar goed. Sam is Sam. _O-

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 01:36

*\o/* <3 fijn zeg!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-21 01:41

Net weer heerlijk zelf gevoerd. Nog even geknuffeld, staarten uit gekamd... Nu wil mijn lijf en hoofd pas weer ontspannen. Gisteren kon ik niet in slaap raken omdat ik gewoon klaarwakker was ondanks dat ik weet dat ik na 48 uur wakker zijn (op twee uur na) echt wel moe hoor te zijn.
Zodra ze hier stonden te grazen heb ik een paar uur kunnen dutten en ook nu voelt mijn hoofd en lijf weer ‘normaal.’

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:31

Denk jij nu maar heel even aan jezelf, en ga bijkomen. Je beestjes hebben er niks aan als jijzelf in de lappenmand ligt :(:)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:42

Ik post het hier ook maar. Morgen gaan wij brainstormen met een paar mensen over een inzamelpunt, aangezien dat nog niet bestaat hier in de omgeving. Voor de Limburgse bokkers onder ons: waar is vooral behoefte aan?