Verjaardagsfeest en corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:00

chanicha schreef:
Denk dat jullie maar eens in een ziekenhuis op de IC moeten gaan kijken.

Gaan we samen. Mag jij de mensen gaan bekijken die van hun paard gedonderd zijn. Ik zou ermee stoppen hoor! Weet je hoe gevaarlijk dat is?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:13

Ik snap nu wel waarom we er met z'n allen zolang over doen om ervanaf te komen. :7

Ik heb ook bedankt voor een babyshower vandaag. Hoewel ik met mijn vriendin plezier gun ga ik haar en haar ongeboren kind niet in mogelijk gevaar brengen.

Goede keus geweest, want ik lig inmiddels gestrekt met griep (negatief getest).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:14

Dorine: als jij gezellig ziek wilt zijn moet je dat toch doen? Ik ga me daar niet meer druk om maken.

Maar je wilt enerzijds doen alsof je voor mensen met bepaalde problemen op wilt komen (je haalt bv depressie en psychische klachten aan) en anderzijds ben je ontzettend respectloos naar de mensen die hier reageren.
Op mij komt dat vooral over alsof het je helemaal niet echt interesseert hoe het met mensen gaat, niet de mensen die ziek zijn maar zeker ook niet de mensen die door de maatregelen in de problemen zijn gekomen, maar ze gewoon gebruikt als middel om een soort van gelijk te halen.

(Beetje zoals ik dus ook al een paar keer bij anderen las 'ik laat mijn kind/partner/ouder geen vaccin nemen' - dan komt je punt over eigen keuze en vrijheid en respect voor anderen echt sterk over.)

Het is allemaal zo hol.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:16

Hey dorine er is speciaal voor jouw een andere topic genaamd viruswaanzin ga daar lekker je gal spuwen.
En laat ons lekker met rust.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:52

friezenfan2 schreef:
Hey dorine er is speciaal voor jouw een andere topic genaamd viruswaanzin ga daar lekker je gal spuwen.
En laat ons lekker met rust.

Ik zou zeggen lees eens terug. Gal spuwen heb ik nergens gedaan. Gewoon keurig verteld wat ik vind en waarom

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:49

chanicha schreef:
Denk dat jullie maar eens in een ziekenhuis op de IC moeten gaan kijken.

Ik ontken niet dat er een ziekte is en dat er mensen ziek worden. Maar deze maatregelen zijn absurd. Paniekzaaierij. De wereld angst toe praten. Excuus.. maar juist in deze tijd hoor je elkaar te helpen en te steunen en niet bang te maken voor elkaar. Ik ben blij dat ik gewoon al die tijd normaal gedaan heb met mijn fam en gelukkig staat in mijn omgeving iedereen er zo in ook vrienden.

Ik respecteer iedereen zijn mening, maar vind het triest dat de mensen zon angst aan wordt gejaagd. Nergens voor nodig.

BigOne

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:03

Het is weer het angstverhaal , ongetwijfeld zullen er mensen bang zijn maar realisme en angst worden nogal vaak door elkaar gehaald . Fijn dat er blijkbaar families zijn die gewoon door zijn gegaan, geen Corona hebben gehad met soms ernstige gevolgen en zich vaak ook nog niet laten vaccineren omdat het allemaal dik meevalt. Ik vermoed dat diegenen die wel familieleden hebben aangestoken door hun gedrag zich ook echt niet komen melden.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:16

Ik vindt angst ook een beetje overdreven.
Voor mij is het geen angst, voor mij is het dat ik die groep mensen op het feestje niet vertrouw op correct handelen als ze wel in contact zijn geweest met iemand die corona positief is. Dat bewijzen ze iedere keer weer opnieuw met hun keuzes en gedrag.

Ik zou nog liever met alle bokkers die hier zeggen dat ze niet gaan feest vieren in een kleine achtertuin op geen 1,5 meter, ondanks dat ik ze verder totaal niet ken. Dan dat ik met die specifieke familieleden ga samenzitten die keer op keer laten zien, dat ze lak aan echt alle regels hebben. Mensen in huis laten komen terwijl ze zelf iemand hebben zitten in quarantine. Feestje organiseren en verwachten dat je komt midden in de complete lockdown en dan boos worden als je niet komt. Nee dan eindig ik liever met corona na een feestje met vreemde bokkers die wel hun verantwoordelijkheid nemen dan een feestje van mijn eigen familie.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:01

Moonlight17 schreef:
Ik vindt angst ook een beetje overdreven.
Voor mij is het geen angst, voor mij is het dat ik die groep mensen op het feestje niet vertrouw op correct handelen als ze wel in contact zijn geweest met iemand die corona positief is. Dat bewijzen ze iedere keer weer opnieuw met hun keuzes en gedrag.

Ik zou nog liever met alle bokkers die hier zeggen dat ze niet gaan feest vieren in een kleine achtertuin op geen 1,5 meter, ondanks dat ik ze verder totaal niet ken. Dan dat ik met die specifieke familieleden ga samenzitten die keer op keer laten zien, dat ze lak aan echt alle regels hebben. Mensen in huis laten komen terwijl ze zelf iemand hebben zitten in quarantine. Feestje organiseren en verwachten dat je komt midden in de complete lockdown en dan boos worden als je niet komt. Nee dan eindig ik liever met corona na een feestje met vreemde bokkers die wel hun verantwoordelijkheid nemen dan een feestje van mijn eigen familie.

Hier zeg wel iets interessants. Het punt “verantwoordelijkheid” met name. Ik vind het zelf helemaal prima als mensen niet willen komen. Als ze heel erg bang zijn gemaakt door de media terwijl zij echt amper tot geen risico lopen vind ik dat wel erg voor ze natuurlijk. Maar mensen moeten het helemaal zelf weten.
Maar het verhaal over verantwoordelijkheid vind ik wel bijzonder. Ik vind namelijk niet dat ik degene ben die zichzelf moet isoleren. Ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen gezondheid. Niemand hoeft bij mij de buurt te komen. Dus als ik jou zou “besmetten” dan ben ik niet schuldig. Ik heb jou namelijk niet verplicht om bij mij in de buurt te komen. Dus dat verhaal over aso zijn enz vind ik bizar. Ik vind het aso om te eisen dat een ander zijn leven stopzet omdat jij bang bent en, wanneer diegene daar vriendelijk voor bedankt, diegene uit te schelden voor aso, hersenloos persoon en egoïst.

De hierboven aangehaalde voorbeelden vind ik trouwens net zo goed aso. Je hoeft om geen enkele reden boos te worden als iemand niet naar jouw feestje komt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:11

Mensen zouden niet zo 'angstig' hoeven zijn als ze ervan uit konden gaan dat anderen zich gewoon aan de regels zouden houden. Dit is helaas niet zo.

Overigens is het naïef om te denken dat je eventuele besmetting alleen binnen je eigen bubbel blijft. Onvoorzichtige mensen doen boodschappen. Gaan naar verjaardagen waarbij andere mensen misschien weer iets meenemen naar huis. Hebben kinderen die ermee op school gaan zitten. Stappen in het OV.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 19-07-21 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:15

Inderdaad dit Sheran!

Ik ben zelf niet gezond en mijn moeder van 81 al helemaal niet.
Daarbij weet ik van mijn kinderen wel dat ze zich aan de regels houden maar niet van de andere familie en vrienden die dan op die verjaardag komen.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:01

Ik heb onlangs ook bedankt voor een familie feestje met 20+ mensen, waarvan een aantal corona en alle maatregelen maar onzin vinden en dus ook niet gevaccineerd zijn. Respect voor wat iedereen vindt en beslist maar ik maar ook gewoon mijn eigen keuzes en vindt het niet verstandig om langdurig met veel mensen kort op elkaar te zitten.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:06

Het probleem is dat vele in de groep ik hou me niet aan de corona regels, echt niet allemaal. Niet de verantwoordelijkheid willen nemen om andere de keuze over hun eigen gezondheid te geven, zonder verwachtingen te hebben. Probleem met corona zelf en de mentaliteit dat jij iets hebt of er op een bepaalde manier over denkt, dat ik dat niet kan zien. Er staat geen blauwe stip op je voorhoofd.

Wil jij niet vaccineren, prima, hou er rekening mee dat ik anders zou kunnen beslissen en informeer me.
Hou jij een feestje, prima, hou er rekening mee dat ik niet wil komen of meer afstand zou willen houden dan jij inschat, maar informeer me vooraf over jou keuzes.
Wil jij niet geïsoleerd zijn en je familie zien, prima, hou er rekening mee dat ik anders zou kunnen denken over onze contactmogelijkheden en informeer me over jou keuzes.

Ben je corona positief of in contact met iemand geweest die het heeft, prima kan gebeuren.
Wil je je niet laten testen of in quarantaine gaan, prima, maar informeer mij daar over ook als ik je niet ken en alleen tegenkom in de supermarkt.

Alles wat je daarin niet doet, daar ontneem je mij in mijn keuze mogelijkheden en bij corona positief of in contact geweest ben je zelfs "schuldig" aan mij bewust te besmetten.

Met die specifieke mensen wil ik persoonlijk zo min mogelijk mee te maken hebben in deze ingewikkelde periode of je nou wel of geen familie van me bent.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:11

Ik heb dit weekeind ook bedankt voor een verjaardagsfeestje. Komt normaal ca 30 man en weerbericht was onzeker of het binnen of buiten zou zijn. Ik voel me daar niet fijn bij nog, en dat werd prima begrepen. Schoonmoeder viert volgende week ook verjaardag, die wil naar een restaurant met de hele familie. Onzeker of onze vakantie door gaat, lukt het met testen nog wel zijn we er niet, maar indien we last minute toch besluiten niet te gaan, kom ik alsnog niet. Een etentje altijd lekker en gezellig, maar ik voel de behoefte nu nog niet nu alle besmettingen weer zo oplopen. Ik val in de risicogroep, wel volledig gevaccineerd, maar voel me met de nieuwe varianten nog niet geheel zeker en mijn gezin is nog maar 1 keer gevaccineerd. Hebben al zolang gewacht, tuurlijk willen we allemaal weer graag, maar die paar weken meer kan er dan ook nog wel bij. Prima voor de mensen die al wel willen en durven, maar in ons geval was er dus ook zeker begrip dat we nog niet komen.

Restaurant boeken was dus by the way al een ramp, schoonmoeder heeft verschillende zaken afgebeld, allemaal dicht omdat personeel corona heeft of geen voldoende personeel. Wij wachten nog even.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:14

chanicha schreef:
Inderdaad dit Sheran!

Daarbij weet ik van mijn kinderen wel dat ze zich aan de regels houden maar niet van de andere familie en vrienden die dan op die verjaardag komen.

Maar moet de rest van de wereld zich dan aanpassen hieraan, of is het dan beter dat jij besluit dat de kinders de verjaardag overslaan omdat ze in jouw huis wonen en zich dus aan jouw regels moeten houden?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:16

Ik ben as woensdag jarig en vier mijn verjaardag net zoals andere jaren.
Visite is welkom,kom je niet ook geen probleem.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:29

Dorine92 schreef:
chanicha schreef:
Inderdaad dit Sheran!

Maar moet de rest van de wereld zich dan aanpassen hieraan, of is het dan beter dat jij besluit dat de kinders de verjaardag overslaan omdat ze in jouw huis wonen en zich dus aan jouw regels moeten houden?

Heb je de post daarvoor van Moonlight17 gelezen? Niemand heeft het namelijk over aanpassen aan anderen, wel rekening houden met.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 12:35

Ik ben niet bang gemaakt door de media. Ik heb real LIFE om me heen genoeg ellende gezien. Ook van gezonde jonge mensen. En veel hebben langdurige klachten. Bij een gewone griep had ik nooit zoveel mensen in m'n directe omgeving gezien die ziek werden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:12

Dorine92 schreef:
chanicha schreef:
Inderdaad dit Sheran!

'Jouw' regels? De regels die momenteel voor iedereen gelden. Je draait het om.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:47

Ik lees het nu want heb Dorine op mijn foeilijst staan.
Jij moet lekker denken wat jij wil, iets van tunnelvisie, egoïstisch en volkomen overtuigd van jezelf, fijn leven verder.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 16:04

Zullen we een nieuw topic openen? Corona waar of niet waar

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:10

_Mir schreef:
Ik denk dat je niet te bang moet zijn om te leven

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:11

Sheran schreef:
Dorine92 schreef:

Het zijn slechts adviezen. Als jouw vriendin een verjaardag met 30 man wilt houden bij haar thuis zonder 1,5m mag dat gewoon. Het is dan niet haar verantwoordelijkheid als jouw kinderen daar komen en vervolgens jou besmetten. Dat probeer ik te zeggen. De verantwoordelijkheid ligt bij degene die bang is om “besmet” te worden, niet bij alle “potentiële besmetters” (oftewel de rest van de wereld).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:13

Moet niet een ieder voor zich weten hoe met Corona om te gaan? Als je je er prettig bij voelt om niet de massa in te gaan of een verjaardag moet dat prima kunnen, wil je dat wel moet je dat ook prima voor jezelf kunnen beslissen zonder iemand daar op aan te vallen.
Wat ik wel belangrijk vind is dat je iemand zelf de keuze moet kunnen geven en bijvoorbeeld niet te overvallen zoals bij een babyshower. Dan staat diegene voor een voldongen feit en heeft weinig keuze meer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:11

Dorine92 schreef:
Sheran schreef:

Het zijn slechts adviezen. Als jouw vriendin een verjaardag met 30 man wilt houden bij haar thuis zonder 1,5m mag dat gewoon. Het is dan niet haar verantwoordelijkheid als jouw kinderen daar komen en vervolgens jou besmetten. Dat probeer ik te zeggen. De verantwoordelijkheid ligt bij degene die bang is om “besmet” te worden, niet bij alle “potentiële besmetters” (oftewel de rest van de wereld).

Op die manier krijgen we de besmettingen natuurlijk niet naar beneden. Ik vind het een maatschappelijke verantwoordelijkheid en zelf ben ik graag deel van de oplossing, niet van het probleem. Maar hierin worden we het niet eens. In jouw geval vind ik het ook zeker wel de sociale verantwoordelijkheid van de vriendin om te zeggen: joh je mag wel komen, maar weet dat we ons niet aan de regels houden.