chanicha schreef:Denk dat jullie maar eens in een ziekenhuis op de IC moeten gaan kijken.
Gaan we samen. Mag jij de mensen gaan bekijken die van hun paard gedonderd zijn. Ik zou ermee stoppen hoor! Weet je hoe gevaarlijk dat is?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Denk dat jullie maar eens in een ziekenhuis op de IC moeten gaan kijken.
Moonlight17 schreef:Ik vindt angst ook een beetje overdreven.
Voor mij is het geen angst, voor mij is het dat ik die groep mensen op het feestje niet vertrouw op correct handelen als ze wel in contact zijn geweest met iemand die corona positief is. Dat bewijzen ze iedere keer weer opnieuw met hun keuzes en gedrag.
Ik zou nog liever met alle bokkers die hier zeggen dat ze niet gaan feest vieren in een kleine achtertuin op geen 1,5 meter, ondanks dat ik ze verder totaal niet ken. Dan dat ik met die specifieke familieleden ga samenzitten die keer op keer laten zien, dat ze lak aan echt alle regels hebben. Mensen in huis laten komen terwijl ze zelf iemand hebben zitten in quarantine. Feestje organiseren en verwachten dat je komt midden in de complete lockdown en dan boos worden als je niet komt. Nee dan eindig ik liever met corona na een feestje met vreemde bokkers die wel hun verantwoordelijkheid nemen dan een feestje van mijn eigen familie.
chanicha schreef:Inderdaad dit Sheran!
Ik ben zelf niet gezond en mijn moeder van 81 al helemaal niet.
Daarbij weet ik van mijn kinderen wel dat ze zich aan de regels houden maar niet van de andere familie en vrienden die dan op die verjaardag komen.
Dorine92 schreef:chanicha schreef:Inderdaad dit Sheran!
Daarbij weet ik van mijn kinderen wel dat ze zich aan de regels houden maar niet van de andere familie en vrienden die dan op die verjaardag komen.
Maar moet de rest van de wereld zich dan aanpassen hieraan, of is het dan beter dat jij besluit dat de kinders de verjaardag overslaan omdat ze in jouw huis wonen en zich dus aan jouw regels moeten houden?
Dorine92 schreef:chanicha schreef:Inderdaad dit Sheran!
Maar moet de rest van de wereld zich dan aanpassen hieraan, of is het dan beter dat jij besluit dat de kinders de verjaardag overslaan omdat ze in jouw huis wonen en zich dus aan jouw regels moeten houden?
Sheran schreef:Dorine92 schreef:Maar moet de rest van de wereld zich dan aanpassen hieraan, of is het dan beter dat jij besluit dat de kinders de verjaardag overslaan omdat ze in jouw huis wonen en zich dus aan jouw regels moeten houden?
'Jouw' regels? De regels die momenteel voor iedereen gelden. Je draait het om.
Dorine92 schreef:Sheran schreef:
'Jouw' regels? De regels die momenteel voor iedereen gelden. Je draait het om.
Het zijn slechts adviezen. Als jouw vriendin een verjaardag met 30 man wilt houden bij haar thuis zonder 1,5m mag dat gewoon. Het is dan niet haar verantwoordelijkheid als jouw kinderen daar komen en vervolgens jou besmetten. Dat probeer ik te zeggen. De verantwoordelijkheid ligt bij degene die bang is om “besmet” te worden, niet bij alle “potentiële besmetters” (oftewel de rest van de wereld).