.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:43

Annet_Dottie schreef:
Gamova schreef:
Je kunt ook voor een luie risotto uit de oven gaan!

Hoe maak je dat ? :D

Ik vond deze lekker!

Ik eet vandaag: Tomatenrisotto met basilicum uit de oven #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1194442

Maar er zijn nog veel meer varianten :)

Edit; ik zie dat het dezelfde is als mijn voorganger haha

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:25

Als ik het zo lees dan houd je dus vooral van zachte texturen? Omdat je aangeeft dat je risotto wel ok vond en rauwe witlof in salade nog wat confronterend was?
Mijn tips zijn om regelmatig allerhande of halo jumbo magazines mee te nemen. Bladder die lekker door en kijk wat je daar lekker van lijkt!
Recepten die ik zelf vaak maak:
-kipfaijatas met watermeloen, avocado en rode ui
-nachoschotel met bonenmix, mais en zoete aardappel. Je kan er gehakt bij doen maar dat hoeft niet, denk dat het zonder ook prima is.
-gevulde ravioli met champignons in roomsaus (gewoon ravioli bij de AH kopen niet zelf maken)
-gevulde puntpaprika met roomkaas

Ik heb er nog wel meer maar denk dat je bovenstaande het beste eerst uit kan proberen. Persoonlijk vind ik bijna alles lekkerder met strooikaas en/of avocado (avocado is sowieso ook lekker zacht van textuur dus gok dat je dat wel fijn vindt).
Daarnaast zou ik je aanraden om lasagne te maken. Is volgens mij niet zo moeilijk en ook lekker zacht, je kan het met of zonder gehakt maken!
Iemand zei dat wortel en zoete aardappel een beetje hetzelfde smaakt maar daar ben ik het niet mee eens. Ik lust namelijk echt geen wortel tenzij rauw en zoete aardappel vind ik wel lekker! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:49

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: Opnieuw leren eten, wie helpt mij met simpele recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 00:38

Wat heerlijk om deze update te lezen!
Mag ik even zeggen dat je het fantastisch doet en dat ik gewoon zelfs een beetje trots op je ben, ook al ken ik je helemaal niet...

Maar dit is echt niet zo eenvoudig om te doen en je gaat er gewoon vol voor! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:40

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:59

.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:01

Annet_Dottie schreef:
[ [url=m/Ma4KRS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1htzuA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wpZJyN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Jn7lMM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoo die ook binnen en een koelkast vol.
Moet alleen bekennen dat ik geen idee heb van die Turkse groene pepers, hoe dat smaakt, is het een peper of meer een paprika (lijkt op punt paprika vind ik). Dus als iemand dat toevallig weet :P

Ik vind die Turkse pepers meer paprika als peper, ze zijn niet pittig oid

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:07

Ik heb zo geen ideeën voor recepten en zo te zien ben je ook voorzien voor de komende dagen :D
Maar ik wil wel even zeggen dat ik het super stoer vind van je!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:48

Annet_Dottie schreef:

Moet alleen bekennen dat ik geen idee heb van die Turkse groene pepers, hoe dat smaakt, is het een peper of meer een paprika (lijkt op punt paprika vind ik). Dus als iemand dat toevallig weet :P

Die varkenshaas met aardbeien saus is echt een aanrader die is zo lekker!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:40

Ja.die is superlekker!
Er zit geloof ik wel ui in,maar ik snij die fijn en pureer even met de staafmixer (ik hou niet van de textuur van beetgare ui. Enkel als die platgestoofd is. Gepureerd heb je een gladdere saus)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:03

Ik heb niet je hele topic doorgelezen, maar ook ik ben /was een hele lastige eter.

Ik heb geen tips voor een recept want ik doe de laatste jaren zo ongeveer alles uit het hoofd /door elkaar.

Wel heb ik een andere tip. Bij bijv de Lidl en AH zijn in het begin van de winkel vaak recepten te vinden. Ik vind vooral die van de lidl vaak erg goed (AH wil nog weleens erg veel kant en klaar spul op het recept zetten). Zo kun je eens verzamelen wat je misschien leuk lijkt om te maken.

Een andere manier van koken die ik een tijdje gedaan heb, was met kleur koken. Bijv rode paprika, oranje wortel, gele mango.

Ik vind overigens mango en ananas erg lekker om in bijv rijst/noedel gerechten toe te voegen.

Nu ik erover nadenk heb ik toch een heel simpel gerecht:
Tortilla taart

Nodig :
Mexicaanse groente mix of chili con Carne van Hak (potje kun je meerdere dagen bewaren, wel even alles in een bakje doen en mengen, de zware bonen zitten onderin)
Ananas of mango stukjes (mango is iets zachter qua structuur en anders zoet als ananas)
Eventueel kaas
Eventueel kip of gehakt
Gorditas (zijn kleine tortilla) of tortillas
Taartvorm
Oven

Als je vlees gebruikt, eerst even bakken (niet te hard, dan wordt het taai), dan bonen mix toevoegen, dan het fruit. Hoeft niet lang en heet, alleen om het te mengen en beetje warm te maken.

Taartvorm onderkant invetten of bakpapier

Eerst tortilla
Laagje mix
Kaas (als je wil)
Herhalen tot het op is, afsluiten met tortilla. Eventueel kaas erop

10-12 minuten in de oven op ongeveer 200 graden als er kaas op zit, anders is 8 minuten bij 180 ook genoeg.

Dezelfde mix kun je ook gebruiken met bijvoorbeeld tortilla chips.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:54

Annet_Dottie schreef:

Dit had echt mijn lijstje kunnen zijn! Alles daarvan heb ik gegeten en is echt heerlijk
<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:53

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:56

In een ovenschaal? Evt met aluminiumfolie er overheen

Ik heb nu ook risotto in de oven staan :9 moest ook eigenlijk in een pan, maar ik doe het in een ovenschaal want k weet niet of m’n pannen in de oven kunnen :') en zonder folie want anders bleef het te nat

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:07

Ts wat ben je goed bezig! Heerlijk op Bourgondische ontdekkingstocht :D Als je de smeuïgheid van risotto goed kunt hebben zou je ook dahl kunnen proberen. Dat is een currystoof met linzen. Ipv rijst kun je dat ook met (naan) brood eten en het zo pittig of niet maken als je wilt. Ik heb nu geen handig recept want ik gebruik mijn eigen kruiden mix uit Sri Lanka maar er zijn via Google zat recepten te vinden. Kies alleen wel voor gedroogde rode linzen (die oranje zijn trouwens :') ) die worden lekker zacht en smeuïg.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:14

Ik kom even binnenvallen, maar wat ik vaak maak als ik snel iets lekkers op tafel wil hebben;
Pasta kip-pesto!

Pasta koken. Kip in reepjes of blokjes en bakken. Crème fraîche mengen met 1-2 eetlepels pesto. Als groente nemen we meestal rucola of ijsbergsla er doorheen en gesneden tomaatjes!

Je kan ook nog geroosterde pijnboompitten, gebakken spekjes en geraspte kaas/Parmezaanse kaas doorheen doen om nog meer structuren/smaken te hebben!
Je kan uiteraard ook geen crème fraîche gebruiken, maar alleen de pesto. De groene vinden we hierbij dan het lekkerst!

Voordeel van dit gerecht, het is 20 minuten klaar!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:55

Miesemuisje schreef:
In een ovenschaal? Evt met aluminiumfolie er overheen

Ik heb nu ook risotto in de oven staan :9 moest ook eigenlijk in een pan, maar ik doe het in een ovenschaal want k weet niet of m’n pannen in de oven kunnen :') en zonder folie want anders bleef het te nat

Zo doen wij het ook, ovenschaal met aluminiumfolie :j werkt prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:22

.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:33

Annet_Dottie schreef:
Hmm hoewel ik optijd ben begonnen met eten maken staat de risotto inmiddels al bijna een uur in de oven, hij word opnieuw niet helemaal goed gaar terwijl mijn oven normaal met alles juist minder tijd nodig heeft omdat ie dus warmer word dan aangegeven. Wel balen maar goed wacht nog even en dan ga ik echt eten want heb echt hongerr :P

Heb je de rijstkorrels wel even gebakken in olie? Dat helpt namelijk met de garing. Ze moeten dan mooi glimmend en een klein beetje transparant worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:23

.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:32

Als je in de buurt woonde mocht je komen eten! Hier overigens ook wel eens gevochten met risotto :roll:

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:49

Recept van de appie? Die hadden wij ook vanavond :D die moet er wel lang in jaa, 60/75 minuten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:25

.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:51

Gebruik je risottorijst (meestal arboriorijst)? En is het heet genoeg? Als het vocht niet heet genoeg wordt gaart de rijst niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:01

.