Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:40

Nielojram schreef:
CoonArt schreef:
Nee hoor, hij staat los van de muur en we zitten ver van de weg vandaan.

Los van de muur?

Ja iets van 2 cm of zo... Raakt niet de muur in ieder geval...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:48

Ik ken jouw gebouw Coon, daar komt inderdaad nauwelijks verkeer langs. Rare kast heb je!

Ik heb dit topic helemaal gemist. Ben ook niet zo van de spoken en geesten, maar toch maak je weleens iets onverklaarbaars mee. Ik was een jaar of 16. In onze familie hadden we een tante die met de rest geen goed contact had, maar mijn moeder en mij mocht ze wel, al zagen we haar weinig (op haar verzoek).

Ik had haar al maanden niet gezien. Ik fiets naar school, en ineens sla ik af naar de straat waar ze woonde. Ik heb een poosje naar haar ramen staan kijken, geen idee waarom. Ik kwam er nog te laat door op school ook. De volgende dag kwam het bericht dat ze was overleden, zo rond het tijdstip dat ik onder haar ramen heb gestaan. Heel bijzonder vond ik dat :)

GUSTIxBILL

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:02

Zelf geloof(de) ik altijd wel in paranormale dingen
Maar met het overlijden van mijn mama, en het ziekte bed en de zo zware dagen erna is dit voor mij zo fel bevestigd dat er dingen zijn die wij (nog) niet kunnen verklaren.

Stom voorbeeld:
Paar dagen voor mijn mama overleden is, vlogen er vlinders rond (mijn mama is zeer recent overleden. En al lang geen vlinders meer gezien). Ik kom in het ziekenhuis, had ze een onderzoek overleefd wat ze normaal niet had mogen overleven. Zo een goede dag had ze.

Sinds ik de pijn langzaam toelaat, staat er een klein groen cirkeltje op elke foto, filmpje, ongeacht welke gsm of camera, die van mij en mijn paarden genomen word. Mijn mama haar grootste wens en plezier was mij met de paarden bezig te zien. En dit heb ik niet gedaan in de periode dat ze in het ziekenhuis lag. En de eerste week na haar overlijden kon ik mijn paard nog niet meer aankijken.
En deze groene bol is er zelfs met mijn camera, in een piste zonder weerspiegelingen of zon.

Ik kwam bij mijn tattoo artiest binnen, die ik al jaren niet meer gesproken had.
Ik zei dat ik een tattoo wou laten zetten voor overlijden van mijn mama die gek was van de paarden. Ik zocht een zwarte kleine Pegasus.
Ik moest 5 minuten wachten want ze had een gevoel over een tekening die ze tijd terug gemaakt had. Met dat ze de tekening liet zien moest ik Wenen en kippenvel.
Een volledig evenbeeld van mama haar trekpaard, met engel vleugels.
Getekend op de avond/nacht dat ik mijn mama een tijdje terug heb gereanimeerd nadat het ziekenhuis meerdere fouten had gemaakt en haar naar huis hadden gestuurd (niemand, behalve mijn vriend en vader, weten dat ik haar heb moeten reanimeren die dag).

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:59

prompter schreef:
Ik ken jouw gebouw Coon, daar komt inderdaad nauwelijks verkeer langs. Rare kast heb je!

Ik heb dit topic helemaal gemist. Ben ook niet zo van de spoken en geesten, maar toch maak je weleens iets onverklaarbaars mee. Ik was een jaar of 16. In onze familie hadden we een tante die met de rest geen goed contact had, maar mijn moeder en mij mocht ze wel, al zagen we haar weinig (op haar verzoek).

Ik had haar al maanden niet gezien. Ik fiets naar school, en ineens sla ik af naar de straat waar ze woonde. Ik heb een poosje naar haar ramen staan kijken, geen idee waarom. Ik kwam er nog te laat door op school ook. De volgende dag kwam het bericht dat ze was overleden, zo rond het tijdstip dat ik onder haar ramen heb gestaan. Heel bijzonder vond ik dat :)

Beetje offtopic maar nog steeds bedankt voor je zwarte paard! Ik ga er heel zuinig mee om :) OK, back to the news...

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:06

CoonArt;
Voel je zelf helemaal niks qua energie ofzo? Of dat je je bekeken voelt dat soort dingen?
Wierook kan helpen inderdaad!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:24

fotolijstje schreef:
CoonArt;
Voel je zelf helemaal niks qua energie ofzo? Of dat je je bekeken voelt dat soort dingen?
Wierook kan helpen inderdaad!

We mogen niks brandbaars op de woningen van de ASVZ :(

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 02:32

Ik heb best veel rare dingen gezien en gevoeld. Maar heb drie ervaringen die er altijd uit gesprongen hebben.

De eerste was toen ik 13 was, alleen thuis ziek. Mijn vader was mijn folderwijk aan het doen, duurde te lang voor die thuis was en toen kwam er politie aan de deur. Die wouden niks zeggen en vroegen om mijn moeder en zijn haar toen gaan zoeken. 20 minuten later komt mijn oom het huis binnenvallen, ik moest me aankleden want mijn vader lag in het ziekenhuis. Ik loop naar boven en voor ik het licht aan kon doen zag ik hem staan. Mijn vader precies zoals hij de deur uit is gegaan, hij zegt sorry en toen wist ik het meteen. Waarschijnlijk was dat het precieze moment dat ze in het ziekenhuis zijn gestopt met reanimeren.

Bijna 10 jaar later was mijn oma ontzettend slecht, lag op de hartbewaking aan de beademing. We zouden iedere dag een update krijgen van de arts. Ik liep buiten met de hond wanneer ik opnieuw mijn vader zag staan, tegelijk kreeg ik een appje van mijn moeder. We moesten naar het ziekenhuis komen het ging heel slecht met oma. Hij zegt het is niet meer nodig, het komt goed. Wij gaan naar het ziekenhuis waar de arts ons opwacht met de mededeling dat ze een hartstilstand heeft gehad, maar weer goed gaat. Ze kon twee dagen later van de hart bewaking naar een gewone afdeling. Toen mijn moeder appte werd ze net gereanimeerd.

En de derde en laatste keer tot nu toe was net voor corona, opa belde in paniek oma reageerde niet. Wij erheen gesneld en toen ik en mijn moeder de slaapkamer in liepen stond er een vreemde man naast haar bed, stelde zich voor als herman hij kwam mijn oma ophalen. Ze was ergens in de ochtend in haar slaap overleden en had gewacht tot er iemand van ons bij opa was. Toen zijn ze samen gegaan. Toen ik dit aan mijn moeder vertelde schrok ze heel erg, bleek dat herman haar eerste man was die vlak na de geboorte van mijn moeder was overleden.

Waren echt bizarre ervaringen als ik er aan terug denk. Krijg er nog kippenvel van, maar ergens vind ik het ook wel mooi. Kan er nog steeds niet goed een verklaring voor geven.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 08:53

Wat me zo snel binnevalt.
Juli werd ik s nachts op het werk ziek, corona.
In dezelfde nacht is pap met de ambulance opgehaald.

Babbel, mijn konijn, oveleed begin december 4 jaar geleden,
haar broertje overleed 3 jaar later, met 3 dagen ertussen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:25

Ik ben er vast van overtuigd dat er meer tussen hemel en aarde bestaat dan wat er met je ogen te zien is.

Op de middelbare school was ik ineens ziek, en echt goed ziek ook. (Ik was echt nooit ziek, maar toen wel) Ik had heel hoge koorts, die niet wou zakken en niemand wist wat het was. Ik lag dus op de bank in slaap en had een droom dat een familielid zou overlijden. Ik werd helemaal naar en huilend wakker. Vertelde het aan mijn moeder en ze zei nog: het was maar een droom.
2 uur later werd mijn moeder door mijn oma gebeld, dat mijn opa is overleden. Hij was fit, niet ziek, dus niemand zag het aankomen. Dezelfde dag was mijn koorts weg.
2 jaar geleden weer hetzelfde meegemaakt, dan was mijn kat overleden. Ze is aangereden en lag in de sloot. Ik heb haar gevonden, omdat ik van die plek droomde en daar ging kijken. Door het bies en gras had ik haar anders nooit gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:28

CoonArt schreef:
Ja iets van 2 cm of zo... Raakt niet de muur in ieder geval...

Heb je daarmee niet je eigen vraag al beantwoord?

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 21:59

Ik voel mij normaal altijd prettig in huis, soms momenten voel ik een aanwezigheid, maar niet naar.

Vroeger hadden we een radiootje op de vensterbank staan, deze ging altijd vanzelf aan als ik alleen thuis was :+ Er zaten batterijen in, dus uiteindelijk die eruit gehaald. Is heel lang weggeweest en opeens ging hij weer aan.... Zonder batterijen of stroom... Daarna lag hij in de kliko :+

Verder is er 's nachts iets raars gebeurd, 1 hele plank vol met boeken werd op de grond gegooid... Alles, 1 in veeg lag op de grond, maar echt overal .... Brrrr ik hou er niet van.

Nu is er al jaren niks gebeurd. Wel ben ik even uit huis geweest en ik ervaarde daar een slechte vibe, kon mijn vinger er niet op leggen. Bleek dat iemand zich een keer had opgehangen daar, toen het nog een oud schuurtje was :+

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:42

Het is dat ik dit topic net pas zie. Ik heb al best wel veel dingen meegemaakt in de tussentijd. Het is altijd gerelateerd aan overleden personen die ik heb gekend en vaak is het in een droom. Ik ben zelf Indisch en ze zeggen dat je dan sws gevoelig ben. Wat mij nog wel altijd bij blijft is dat ik net met mijn vriend samen was. Zijn vader was 2 jaar geleden overleden, ik heb hem helaas nooit mogen leren kennen. Ik denk dat ik in die periode er meer voor open stond want hij kwam voor in mijn droom en zei letterlijk “nu is het nog verliefd zijn en straks is het houden van” met een wijzend vingertje. Ik heb twee weken niks erover gezegd, ik was er zo van geschrokken. Pas later zat het me toch hoog en toen vertelde ik het aan mijn vriend. Hij zei doe het licht aan!!! Ik zeg wat is er? Hij zegt dit is echt bizar want dat zei mijn vader echt altijd. Heb het mijn schoonmoeder ook verteld en was helemaal overstuur geraakt omdat hij dat inderdaad altijd zei. Hij was zelf altijd met paranormale dingen bezig en las er veel boeken over. Toch wel bijzonder.

Hierna heb ik het afgesloten en vannacht ineens weer gedroomd over iemand die ik paar keer heb gezien en is overleden. Heb er 5 jaar geen last van gehad. Is ook familie van mijn vriend en die man is overleden. Hij heeft een zoon die als priester heeft gestudeerd en uit de kerk is gestapt omdat hij op jongens valt. In mijn droom kwam naar voren dat die zoon het nooit heeft kunnen bijleggen met zijn vader en hij plots is overleden. Had het maar meteen aan mijn vriend verteld en vond het weer bizar.. Niemand sprak er ook over binnen die familie omdat het “schande” is. Morgen maar eens vragen aan mijn schoonmoeder. Ik wist namelijk niet dat die priester de zoon was van de overleden man.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:14

Oud topic, maar ik heb afgelopen week iets meegemaakt waar ik nog geen verklaring voor heb.
Een meisje in de middelbareschool leeftijd beweert dat er 'iets' in haar slaapkamer zit wat niet boos is en geen kwaad kan. Maar haar kat kijkt continu naar het 'iets' als die in de slaapkamer is tijdens het huiswerk maken. Gaat op bureau zitten en staart.
Toeval? Kinderfantasie?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:13

Ik heb mijn liefste paardenkind, mijn Daisy, iets langer dan 4 weken geleden laten inslapen. Ik ben er helemaal kapot van, ze was mijn allerbeste vriendinnetje, en nu moet ik na 11 jaar en half samen te zijn geweest zonder haar verder. Ik ben er dus echt helemaal stuk van.

In het IM topic schreef iemand "je voelt haar vast nog wel eens knabbelen", iets in die trant.

En een week of 2 geleden was is aan het werken, en ik voélde het. Iets knabbelde aan mijn kuit, zo duidelijk dat ik me heg omgedraaid, want echt: ik voelde iets aan mijn kuit. Niets te zijn, geen huisdieren oid in de buurt, ik ben nergens tegenaan gestoten ofzo. Er was alleen maar lucht, leegte. En met mijn hand op mijn hart: ik zweer dat ik haar voelde knabbelen.

De helft van de wereld zal me wel voor gek verklaren, maar dat maakt me niets uit. Ik heb het ook alleen maar aan mijn vriend verteld, want om eerlijk te zijn doet andermans mening hierover er niet toe - ik weet wat ik gevoeld heb, en zelfs als ik het me ingebeeld heb, zorgde het voor een heel vredig gevoel, en daar ben ik heel dankbaar voor.

Ondertussen heb ik een ster gekocht (iets wat ik altijd onzin vond haha) en op mijn Daisy haar naam gezet. Zo kijkt ze altijd mee :j

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:19

LWDaisy schreef:
Ik heb mijn liefste paardenkind, mijn Daisy, iets langer dan 4 weken geleden laten inslapen. Ik ben er helemaal kapot van, ze was mijn allerbeste vriendinnetje, en nu moet ik na 11 jaar en half samen te zijn geweest zonder haar verder. Ik ben er dus echt helemaal stuk van.

In het IM topic schreef iemand "je voelt haar vast nog wel eens knabbelen", iets in die trant.

En een week of 2 geleden was is aan het werken, en ik voélde het. Iets knabbelde aan mijn kuit, zo duidelijk dat ik me heg omgedraaid, want echt: ik voelde iets aan mijn kuit. Niets te zijn, geen huisdieren oid in de buurt, ik ben nergens tegenaan gestoten ofzo. Er was alleen maar lucht, leegte. En met mijn hand op mijn hart: ik zweer dat ik haar voelde knabbelen.

De helft van de wereld zal me wel voor gek verklaren, maar dat maakt me niets uit. Ik heb het ook alleen maar aan mijn vriend verteld, want om eerlijk te zijn doet andermans mening hierover er niet toe - ik weet wat ik gevoeld heb, en zelfs als ik het me ingebeeld heb, zorgde het voor een heel vredig gevoel, en daar ben ik heel dankbaar voor.

Ondertussen heb ik een ster gekocht (iets wat ik altijd onzin vond haha) en op mijn Daisy haar naam gezet. Zo kijkt ze altijd mee :j

Heel.mooi toch!!!
Zo had ik eens dat ik in de bak stond

De bak hadden we in 2en gesplitst

Ik zou een paard voor iemand longeren en van de andere helft had ik mijn paard gehaald

Er was net voor ik er met mijn paard op stal kwam een paard overleden

Precies in de box die ik wilde
( gelukkig toch een ander gekozen )
Maar dat wist ik niet van te voren

Ik kreeg een deken die van hem was en hem precies pastte
Ook de halve zak bij en voeding kreeg ik van die eigenaar

Ok lang verhaal kort

Ik zou dus gaan longeren maar net kwam mijn paard nog even zijn snuit op mijn schouder leggen,terwijl.ik met mijn rug naar hem toe stond , tegen het draad aan waarmee de bak gesplitst was

Ik pakte zijn snuit en aaide hem

Ineens besefte ik het!
Mijn paard stond op stal
Ik draaide me om...geen paard
Er waren nog 2 mensen en ik vroeg of ze het paard ookgezien hadden
Dat hadden ze, ervan uitgaande dat het mijn paard was

Toen hoorde ik dus dat het overleden paard heel erg op de mijne leek,terwijl ik vermoedde dat hij wit was.

Ook hoorde ik regelmatig een paard met ijzers galopperen op het erf
En altijd als ik keek,was er geen paard

Dat overleden paard had ook ijzers
Er was een keer ook een dezelfde persoon die het paard gezien had in de bak met mij bij en zij hoorde het ook en allebei keken we elkaar aan, renden naar buiten en het geluid was weg en niks te zien

Heel speciaal

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:26

Wat een leuk topic dit, en mooie verhalen.

Toen mijn opa net overleden was, kwam ik net op school aan en besloot ik eerst maar even een sigaretje te gaan roken. Ik stak hem aan en hijste eraan maar werd zowat verbrand in m'n gehele longen. Ik keek naar die sigaret, bleek er geen tabak in te zitten :\ Snap daar nog steeds niets van. Het hele pakje was goed gevuld en de betreffende sigaret was ook stevig toen ik hem eruit haalde.

Ik linkte het toen direct aan mijn opa. Dit was ook wel een actie voor hem geweest om te doen als hij nog leefde, om je even een lesje te leren :') het lesje was geleerd die dag

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:34

Interessant topic dit.

Mijn opa en oma zijn inmiddels beiden overleden en hielden vroeger behoorlijk van knoflook toevoegen aan hun maaltijden ;-)
Mijn 1e zoon is 2 weken nadat mijn opa stief geboren.
Ik heb een aantal jaar regelmatig een knoflook lucht geroken in de slaapkamer van mijn zoon. In ons nieuwe huis ruik ik het niet meer. En nee dit was niet de afzuiging van de buren, dat kon logistiek gezien niet :-)

Mijn vader is vrij recent overleden en ook zijn 'heengaan' is vrij bijzonder gegaan. Ik vind het nog te heftig om te delen, maar ik droom bijv wel heel veel over hem (heeft met verwerking te maken zeggen ze). Hij geeft me daardoor het gevoel dat hij bij me is. Ik merk ook dat ik het nog te confronterend ofzo vind om me open te stellen om meer van hem te 'ontvangen'.

Verder ben ik weleens letterlijk op mijn vingers getikt toen ik in mijn eentje op bed lag in mijn oude huis. Krijg er nog de kriebels van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:35

Gitana schreef:
Wat een leuk topic dit, en mooie verhalen.

Toen mijn opa net overleden was, kwam ik net op school aan en besloot ik eerst maar even een sigaretje te gaan roken. Ik stak hem aan en hijste eraan maar werd zowat verbrand in m'n gehele longen. Ik keek naar die sigaret, bleek er geen tabak in te zitten : Snap daar nog steeds niets van. Het hele pakje was goed gevuld en de betreffende sigaret was ook stevig toen ik hem eruit haalde.

Ik linkte het toen direct aan mijn opa. Dit was ook wel een actie voor hem geweest om te doen als hij nog leefde, om je even een lesje te leren :') het lesje was geleerd die dag

Productiefoutje

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:44

Oh was dat het doel van dit topic? Ik vind mijn bijgeloof toch leuker Purny

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:51

Gitana schreef:
Oh was dat het doel van dit topic? Ik vind mijn bijgeloof toch leuker Purny

Jij zegt dat je er niks van snapt. Ik zie het als een productiefout.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:08

Ik ben (jammer genoeg) best wel goed in negatieve dingen "voorspellen". Soms als ik met iemand afgesproken heb, heb ik een voorgevoel dat die de afspraak gaat annuleren bv wegens ziekte. Vaak zit mijn gevoel dan juist. Als bepaalde factoren samen kwamen, "wist" ik er iets naars ging gebeuren (bv. iemand uit mijn naaste omgeving die in het ziekenhuis werd opgenomen).
Ik heb als kind ooit de gedachte gehad dat een nare gebeurtenis zich nogmaals zou voordoen, maar dan als ik ouder was. Hoewel ik er een tweetal jaar naast zat, is dat verder wel gebeurd.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:37

Where to begin? Lampjes van mijn vitrine gingen een paar jaar later aan in de ochtend en kastdeur stond open. Lampjes maar weggedaan. Schilderijen die ik op een bepaalde plek aan de muur hangen vallen na verloop van tijd naar beneden, wat ik er ook aan doe. Iets gooit met plastic tassen in de douche waar ook de wasmachine staat. Als ik de deur naar de douche dicht doe staat het de volgende dag weer open (en nee, dat doe ik niet zelf!) Vuilnisbak wordt van de speaker afgesmeten terwijl de speakerbox uit staat. Doosjes vallen van de kast af terwijl ze onmogelijk eraf kunnen vallen in principe.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:49

Ik snap nu extra goed waarom je wilt verhuizen, Coonart.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:51

senna21 schreef:
Ik snap nu extra goed waarom je wilt verhuizen, Coonart.

Zit het niet te verzinnen, echt een spookhuis hier soms... -O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:54

Wat raar Coon, het is toch een vrij nieuw gebouw? Weet je ook wat er vroeger op die plek gestaan heeft?