Tiggs schreef:'ik geloof niet in aardbeien'
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mandyy schreef:Absolem schreef:
Ja wij wonen in hetzelfde dorp ja
Serieus?
De extra sticker heeft bij mij geholpen, ik heb al een tijd geen last meer.
De andere sticker en ze daarop wijzen was niet genoeg.
Ayasha schreef:CairnTerrier schreef:Hilarisch... ik vind verkopers aan de deur, Jehova's ed. ook altijd zo vreselijk irritant. Als ik het zie, doe ik ook niet meer open. Gelukkig kan ik mij heel erg goed verschuilen in huis en kunnen ze me niet zien. Van de week was er ik er toch weer ''ingetrapt''. De bel ging - en ik verwachtte iemand anders die iets kwam ophalen - was het weer zo'n collecte. ''Heb je wat over voor het goede doel X'' ''Ehm, nee mevrouw. Bedankt!'' Beledigd dat ze was! Ze wilde me een folder meegeven, maar bedacht zich en deed snel de folder weer terug en liep zonder wat te zeggen weg. Even serieus - ook al afdwingers aan de deur. Schei toch even heel snel uit
Note: die Nee, Nee sticker moet ik ook hebben!
"verschuilen"? Serieus?
Je gaat je toch niet verschuilen in je eigen huis voor dat volk?
CairnTerrier schreef:Ayasha schreef:"verschuilen"? Serieus?
Je gaat je toch niet verschuilen in je eigen huis voor dat volk?
Ja serieus. Jij wil zeggen dat in het zicht staan beter is en dan lekker niet opendoen. Ik heb al helemaal geen in om open te doen voor "dat volk", dus dan maar op een onzichtbare plek staan. Ik zeg: dikke prima
heb ik ook wel eens gedaan bij een irritant iemand (man), zodra je eenmaal begint over menstruaties zijn ze zo weg
Autumnn schreef:Ik zou er dan zo’n heerlijk gênant verhaal van maken, nee sorry meneer ik ben gek op aardbeien maar als ik, zoals nu, ongesteld bent, krijg ik door de aardbeien altijd heel erg last van extra bloedverlies, bloedpropjes, hormonenaanvallen, acne en weet ik veel wat je kan verzinnen om het gênant te makenheb ik ook wel eens gedaan bij een irritant iemand (man), zodra je eenmaal begint over menstruaties zijn ze zo weg
ik ben 37 weken zwanger Gini schreef:Ik eigenlijk een vriendelijk gesprek aangaan met die aardbeiverkoper, uit nieuwsgierigheid waarom die blijft volhouden na zoveel afwijzing. Vragen naar het waarom. En dan zeggen dat je het oprecht heel erg irritant vindt en dat je een beetje met je handen in het haar zit over hoe je hem duidelijk kan maken dat je echt geen aardbeien wilt. Afsluiten met de vraag of hij een oplossing weet voor dit probleem.
Agossie schreef:Gini schreef:Ik eigenlijk een vriendelijk gesprek aangaan met die aardbeiverkoper, uit nieuwsgierigheid waarom die blijft volhouden na zoveel afwijzing. Vragen naar het waarom. En dan zeggen dat je het oprecht heel erg irritant vindt en dat je een beetje met je handen in het haar zit over hoe je hem duidelijk kan maken dat je echt geen aardbeien wilt. Afsluiten met de vraag of hij een oplossing weet voor dit probleem.
Dit heeft TS al geprobeerd, maar de verkoper komt dan terug met een loos argument als "anderen willen het wel". Tja, ik zou het dan ook écht zat zijn en gaan dreigen met waterpistool of een emmer water of iets dergelijks.
Gini schreef:Agossie schreef:Dit heeft TS al geprobeerd, maar de verkoper komt dan terug met een loos argument als "anderen willen het wel". Tja, ik zou het dan ook écht zat zijn en gaan dreigen met waterpistool of een emmer water of iets dergelijks.
Ik zou dan dus het gesprek echt rustig verder zetten. "Maar dat anderen aardbeien kopen, wilt toch niet zeggen dat ik ze wil? Ik heb je al een paar keer gemeld dat ik geen aardbeien van je koop en toch blijf je steeds aanbellen. Kan je begrijpen dat ik daar best wel moedeloos van kan worden?"
Echt gewoon blijven praten, niet boos worden, geen deuren dichtsmijten, daar kunnen de meeste mensen in deze harde maatschappij wel tegen, maar een normaal, (te) vriendelijk gesprek, daar zijn de meesten best wel van onder de indruk.