Ouderwets advies/raad…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:01

Geen naveltruitjes dragen, dan krijg je een blaasontsteking. —> hallo bacteriën

Melk is goed voor je. —> hallo 70% van de wereld die lactose intolerantie heeft

Huilende baby’s negeren. —> hallo hechtingsproblematiek

Spinazie mag je niet nog een keer opwarmen. —> nope, mag wel, je moet spinazie alleen niet te lang in een lauwe/warme omgeving laten staan maar zo snel mogelijk koud opbergen

Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:38

"nooit katten op je bed laten slapen, die hebben wormpjes, en die kruipen in je hoofd, dan word je gek"
Aldus een buurman, ooit..

Als ik bovenstaand nalees, dan klopt het eigenlijk wel :Y)
Altijd katten op bed <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:34

Oh vandaar ik ben knettergek haha.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:03

Mars schreef:
Er was ook iets met een uitgeholde ui met bruine suiker erin naast je bed zetten bij verkoudheid. Wat dat precies moest doen, geen idee :P

Bijna ;)

Een gepelde of doorgesneden ui naast je bed om meer lucht te krijgen als je flink verkouden bent en je neus dicht zit.

Of een ui uithollen, bruine basterdsuiker erin doen. Daar het uienvocht in laten trekken en dan die natte suiker opeten. Als je last hebt van kriebelhoest brengt dat verlichting. Of dat laatste een placebo was of niet, maar dit was het enige dat mij hielp als ik als kind weer eens kriebelhoest had. Alle andere, reguliere middelen deden niks

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:48

Rocamor schreef:
Mars schreef:
Er was ook iets met een uitgeholde ui met bruine suiker erin naast je bed zetten bij verkoudheid. Wat dat precies moest doen, geen idee :P

Bijna ;)

Een gepelde of doorgesneden ui naast je bed om meer lucht te krijgen als je flink verkouden bent en je neus dicht zit.

Of een ui uithollen, bruine basterdsuiker erin doen. Daar het uienvocht in laten trekken en dan die natte suiker opeten. Als je last hebt van kriebelhoest brengt dat verlichting. Of dat laatste een placebo was of niet, maar dit was het enige dat mij hielp als ik als kind weer eens kriebelhoest had. Alle andere, reguliere middelen deden niks

Nog nooit van gehoord maar dat ga ik in het vervolg eens proberen!
Suiker is lekkerder dan die vieze siroopjes haha :P