Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:18

Ik was nooit een huishoudheld, maar heb nu de klussen die ik doe verdeeld per dag.
Maandag doe ik beneden stoffen, op dinsdag boven, op woensdag de Wc poetsen, op donderdag geef ik de planten water en op vrijdag de tuin. En op zaterdag weer de Wc. Mijn man stofzuigt en dweilt en doet de badkamer op maandagavond als ik train met de hond. Afwassen doen we iedere dag samen. En mijn is chef was!! Daar is hij heel goed in
Om de maand doe ik de ramen en keukenkasten en koelkast.

Op deze manier is het altijd netjes...

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 20:24

Amber_anne schreef:
Ik vind het huis op het filmpje nieteens zo heel erg als ik eerlijk ben

Eens. Het is rommelig, maar niet vies.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:33

Ohh hier ook zo’n drama :')

Ik wil wel en ik vind het vreselijk maar wij zijn nu eenmaal echt sloddervossen.
De was 2x aan check
Vaat niet gedaan check (daarvoor in sept eindelijk een vaatwasser)
Er word wel dagelijks de wc gepoetst, en het aanrecht/eettafel goed schoongemaakt.
Maar bijv onder het bed.. denk soms wonen er mensen in dag stof.. :’)

Ik herken het overigens wel schoon/opgeruimd huis is opgeruimd hoofd. Dus we doen wel ons best en soms gaat het ook best goed. Maar vervallen eigenlijk ook snel in een patroon..

Overigens, 2 volwassen 1 kind(2,5), 1 jonge hond en een baby onderweg :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:37

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een was nog een x aan moeten zetten. Ben best wel een chaoot maar mijn huis moet wel schoon zijn.

Ik zou mezelf ook echt niet fijn voelen in een huis met zoveel rotzooi. Vol aanrecht krijg ik bij andere mensen al de kriebels van :j

En hoe moeilijk kan het zijn om al je zooi gewoon meteen in de vaatwasser te zetten ipv op het aanrecht

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:40

Solleke_Noah schreef:
verootjoo schreef:
Jeetje wat erg := zo erg is het hier gelukkig niet. Met kleine kinderen is het wel een uitdaging om het netjes te houden, dan is het ‘s avonds alleen netjes en op de dag ligt er veel speelgoed.

Ik begrijp overigens niet dat mensen die veel werken en veel weg zijn hier juist zeggen dat het een rommeltje is omdat ze geen tijd hebben. Als je nooit thuis bent kan het toch ook niet rommelig worden :? Toen wij nog veel werkten was het altijd spic en span, vooral omdat we geen tijd hadden rommel te maken.
Nu is het wat rommeliger omdat er altijd wel iemand thuis is.

Gaat zonder problemen hoor :+

Ook als je veel werkt, crossen er huisdieren rond (in ons geval, véél), wissel je van kleren, eet je elke dag,... :D

Maar als je kleren uittrekt doe je ze toch in de wasmand of de kast? En als je gegeten hebt gelijk spullen op de plek waar ze horen.
Ik snap dat rommel achter je kont laten staan nooit zo. Het is niet dat iets op de plek waar het hoort zetten meer tijd kost dan op een plek waar het niet hoort. :D

Huisdieren hebben we hier niet, alleen 2 apen :=

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:43

Nee, gedragen kleding doe ik niet in de kast als ik het nog eens aankan...
In de ochtendhectiek worden boterhammen gesmeerd maar blijft de pasta / het brood vaak liggen.. Ik moet geregeld om 07u beginnen, dus 5.30’opstaan. Dan doe ik echt wel alles snel snel omdat kind uur later bij de oppas moet zijn.
Dan heeft de aanrecht nog opruimen geen prioriteit...

Zit ook weer de maar aan dat ik best eerder op zou kunnen staan maar die puf gewoonweg niet heb als ik de dag ervoor tot 22.30 gewerkt heb.. :Z

Utixo

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:46

Nee, want die wasmand ligt dus nog vol met schone was 8-)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:57

Hier ga ik na het paardrijden direct douchen en dan kleed ik me om in de badkamer. En over die kleding stap ik dan gerust nog een dag heen := M’n man heeft me al opgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:58

Iedereen vindt ons huis altijd heel schoon en opgeruimd. Maar dat is ook de reden dat ik ongewenst bezoek op de stoep niet kan waarderen, want dan is de boel compleet ontploft en stoffig _O-

Je zou denken: klein huis, je kan alles in 3 stappen op de juiste plek weer opruimen. Ja dat kan.. en direct naast je neer laten vallen dat kan ook :')

Ik heb vaak wel in de slaapkamer 2 hoopjes kleding op de grond liggen. Dat kan soms nog een ronde mee. In de badkamer een hoop wat naar de wasmand moet. Onze wasmanden puilen regelmatig uit.. ik vind vaak was in de wasmachine die al een rondje heeft gedraaid.. het aanrecht staat vaak vol afwas .. en er ligt overal altijd wel zand, hooi en/of kattenharen. Ow en beneden de hal staat vol schoenen, die ook gewoon daar in de kast kunnen staan. En imker en tuinspullen die in de schuur horen.

Eerlijk? Ik heb 9 vd 10 keer gewoon geen puf voor het huishouden. Of geen zin. Of beide. Elke keer als de boel compleet gedaan is denk ik: wat fijn, dit houden we zo. Elke keer ziet het er binnen 3 dagen weer compleet ontploft uit. Ik heb het maar gewoon geaccepteerd..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-21 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:59

Femke_Tweety schreef:
Dit was ook niet bepaald bedoeld als topic om mensen neer te kunnen halen, en ik verzoek de zéér nette mensen die ook nog oordelen om richting een ander topic te gaan 8-)

Dit topic is bedoeld voor de mensen die níet supernetjes en opgeruimd zijn.
In huis dan.

Karakter kan namelijk prima opgeruimd zijn :+

Dit dus. Ik vind het echt niet leuk als er mensen dit topic binnen komen en met dingen als taddiken gaan gooien.
Ik weet dat ik niet de ideale huisvrouw ben en vind het heeeeerlijk dat er nog meer Bokkers zich hierin herkennen. :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:02

Selina schreef:
Hier ga ik na het paardrijden direct douchen en dan kleed ik me om in de badkamer. En over die kleding stap ik dan gerust nog een dag heen := M’n man heeft me al opgegeven.

Herkenbaar. Of dingen op de trap leggen om mee naar boven te nemen en dan na een week denken: O, het ligt er nog :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:03

Heerlijk dit topic :')

Mijn man is echt bizar slordig, ik zit er een beetje tussenin. We hebben jaren echt rommelig geleefd, iets met andere prioriteiten en "het heeft toch geen zin" :+ maar sinds een tijdje heb ik ons leven gebeterd. Ik houd het nu goed opgeruimd, stuur mijn man aan voor klusjes en de huishoudster doet de rest. We hebben nu zowaar een soort van opgeruimd en schoon huis, op speelgoed na dan, maar dat stoort me niet.

Mijn man heeft nu zijn eigen rommelplek (helaas in de woonkamer, een stuk van de tafel) die houd ik verstopt achter een rij planten. Hij kan gewoon NIET netjes leven. Maar verder heb ik de controle ~~}>
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 24-05-21 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:04

Trap als verzamelplaats: check! En het er dan vooral op laten liggen: check!

Amber_anne

Utixo schreef:
Nee, want die wasmand ligt dus nog vol met schone was 8-)

Oplossing je legt de schone was gewoon als een berg op de grond :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Ik woon alleen met 4 katten, was maar 1x per week en het ophangen daarvan is met 5 min gedaan dus dat doe ik netjes. Wel blijft het soms een paar dagen hangen en als ik het dan in de wasmand gooi ligt het nog een paar dagen in de wasmand. :+ Soms gaat er zelfs een kat bovenop liggen. :')

Vaat staat hier ook wel es een paar dagen maar niet veel langer want ik heb een erg klein aanrecht en anders kan ik niet meer werken daar dus ik moet dan wel. Maar ik was echt niet na elke maaltijd af, ik ben alleen dus echt niet nodig.

Kattenbakken doe ik 2x per dag maar ik stofzuig er maar 1. Ga dat echt niet 2x doen, zeker niet als ik niemand verwacht.

Als ik bezoek verwacht dan is alles netjes opgeruimd en schoon. (voor zover dat kan met 4 katten)
WC hou ik natuurlijk netjes bij.

Ik woon klein dus heb niet veel ruimte om spullen te hebben. De ruimte die ik heb is wel opgeruimd. Voordeel van klein wonen is dat je gewoon niet veel kan verzamelen.

Mijn schuur daarentegen moet nodig weer eens opgeruimd worden. :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:08

Fitzroy schreef:
Selina schreef:

Herkenbaar. Of dingen op de trap leggen om mee naar boven te nemen en dan na een week denken: O, het ligt er nog :')

En elke keer als je er langs loopt je er aan ergeren, maar het toch niet meenemen.
Waarom werkt m’n hoofd zo :+

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:09

Ooooh hahaha, opruim wonder meld zich :wave:

Opruimen is mijn favoriete bezigheid "kuch kuch". Hier blijft het vaak het beste werken dat 1 van de ouders belt dat ze over een minuut of 20-30 even op visite komen. Dan kan ineens het huis opgeruimd zijn in zo een kort tijdsbestek.

Veel uit de video is herkenbaar....een verdere oplossing? Die heb ik nog niet gevonden.....geen werkende in iedergeval haha

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:13

Dingen op de trap om mee te nemen gaan hier ook echt mee. Dat dan weer wel.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:19

Heel herkenbaar! Ik vond dat stukje film met al die stokjes van dr zoontje echt heel grappig... :')

Bij ons pakken we vaker schone handdoeken direct uit de wasmand dan dat ze in de linnenkast belanden. Als ik eerlijk ben ligt er regelmatig een kleding outfit naast m’n bed; geen fut om dat even netjes ergens neer te leggen voor ik ging slapen. Beneden is het altijd wel netjes en opgeruimd maar dat heeft naast het feit dat ik niet fijn kan thuis werken als het rommelig is ook nog een andere reden: m’n 2 papegaaien zijn weer in de rui geweest en vliegen weer heel goed, dus laat ik iets slingeren dan wordt het gesloopt... :D
Die 2 beesten zijn ook de reden dat ik niet van onverwacht bezoek houd; ze maken zoooo veel troep. Echt, die zien het als sport om zoveel mogelijk troep te maken. -O-

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:20

Prrrr schreef:

Om dan boven aan de trap op de overloop te belanden? Of in de rommelkamer? Zoals bij ons? Ik heb wel altijd een nette trap.... :+

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:22

Ja hoor herkenbaar. En dan hebben we ook nog eens 2x per week een schoonmaakhulp ( 6 uur per week ) . Dat heeft het wel wat beter gemaakt. Dus het is wat netter dan de filmpjes ... maar niet heel veel hoor :D .
Wel schoon.
3 honden een kat , een paar 100km verderop , die is met pensioen. Een vrij zware baan ( meer dan fulltime) 2 kinderen. Oh ja ik sport 7 uur per week.
Mijn man kookt altijd en doet het meeste in het huishouden. Ik doe de regelzaken rondom de kinderen.
En ik wil zo graag het perfecte huis , maar eigenlijk is dat toch geen prioriteit anders zou het wel altijd op orde zijn.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:23

Pallatin schreef:
Prrrr schreef:

Om dan boven aan de trap op de overloop te belanden? Of in de rommelkamer? Zoals bij ons? Ik heb wel altijd een nette trap.... :+

hahah m, ja dat . ER liggen hele bijzonder dingen op zolder die meegenomen zijn vanaf de trap ( vaak ook door onze hulp ) .
Van sieraden tot wasmiddel tot boeken, bordspellen, snoertjes waarvan ik geen idee meer heb waar ze bij horen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:29

Als ik dit topic zo lees denk ik dat veel al opgelost kan worden met minder troep in huis. Snoertjes waarvan ik niet weet waar ze bij horen flikker ik weg bijvoorbeeld.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:35

Ohh dit is echt helemaal niet herkenbaar eigenlijk.. Maar ik stofzuig ook bijna dagelijks (ff 2-3 minuten de gangbare ruimtes). Moet ook wel met een kat en 2 konijnen in huis.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:03

Stofzuigen doen we hier ook vaak, moet ook wel met een hond die haar dikke ondervacht laat vallen. Soms echt degelijk zuigen, en tussendoor zwiep ik met de stofzuiger gewoon het speelgoed aan de kant.

Naar aanleiding van dit topic heb ik toch mijn was opgehangen en de droge was opgevouwen. Nu moe in mij bed, morgen leg ik het in mijn kast, dochter moet haar eigen mand leegmaken.
Handdoeken halen we meestal uit de droger die in de badkamer staat, maar die is nu ook leeg en alles is dus gevouwen.

Gedragen kleren gaan nooit terug de kast in, dat vind ik dus niet fris, op de grond om weer aan te trekken of op kleur gesorteerd in de wasmand al valt daar ook weleens wat vanaf omdat die te vol is.

Trap ligt van alles op wat naar boven moet, was (theedoeken etc) neem ik wel meteen mee naar boven maar dan zijn mijn handen vol zodat de droge schone dingen te lang blijven liggen.

Wat ik wel standaard doe is het aanrecht en gasstel opruimen en schoonmaken terwijl ik koffie maak ‘s morgens.