Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:23

MarcoBorsato schreef:
Ik haal het meteen op als ik thuis ben. Krijg ik iets van de buurvrouw dan zet ik in de buurtapp dat haar Lovetoys pakket binnen is.

Geen Easytoys ? }>

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:23

Hier in het dorp brengen we elkaars pakketjes meestal wel. :+
Vaak genoeg dat ik pakketjes aanneem van de buren, als ik zie dat ze thuis zijn breng ik ze even.
Nou zijn we ook wel goed bevriend en blijf ik vaak hangen voor een kop thee. :))
Maar ook met andere buren zo, zien we elkaar thuiskomen, even naar de deur en pakketje afgeven. :)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:45

Ceffyl schreef:
Stomme titel en absoluut non-issue, maar toch benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Ik heb dus afgelopen woensdag een pakje voor buren verderop in de straat aangepakt van de bezorger. Nu is dit eerder gebeurd en toen kwamen ze het niet halen. Toen ik na een week eens ging aanbellen bij ze was de buuf boos dat ik zo lang had gewacht met brengen. Ze mopperde dat ze al dagen zat te wachten tot ik langskwam.

Als ik zelf zie dat een pakje bij buren is afgeleverd ga ik altijd zo snel mogelijk zelf langs om het op te halen, dus eigenlijk dacht ik dat dat normaal is. Eigenlijk gaat dat altijd ook altijd zo met anderen buren: degene die het item besteld heeft haalt het op waar het is afgeleverd.

Nu ben ik de beroerdste niet en heb ik dus donderdag bij ze aangebeld om het te brengen, maar toen waren ze niet thuis. Had ze eerder die dag wel voorbij zien lopen, maar zat toen in een meeting. Heel eerlijk ben ik een beetje geïrriteerd erover dat een pakje voor hen aannemen schijnbaar zo’n gehannes is en ik denk zelfs dat ik een volgende keer weiger. Ik heb niet zoveel zin dat het nu mijn verantwoording is om daar steeds aan te bellen om het af te geven. Hoe moeilijk is het om zelf je post op te komen halen? Maar ben nu wel benieuwd wat de etiquette hiervoor zijn :+

Wat vindt Bokt: breng je een aangenomen pakje langs of verwacht je dat men zelf het komt halen?

Na zo'n reactie konden ze het bij mij in het vervolg altijd zelf ophalen, of ik nam het gewoonweg helemaal niet meer aan.. Verder is het meestal gewoon zoals het uitkomt, als ik toevallig iemand zie lopen bij de buren, geef ik het even af. En anders komen ze het ophalen :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:47

tita schreef:
Ceffyl schreef:
Omdat ik ook werk en geen zin heb om 3x per dag daar aan te bellen?

Ja boeien..... buurvrouw ik neem aan niet km lopen en anders pleur je het in de container .... briefje door de bus.
Jij neemt pakje aan das netjes, jij wil er ook vanaf..... jij irriteer je aan pakje
Kun je 2 dingen doen, snel afleveren of niet meer aannemen

Ik breng het vaak zelf na 1 dag

Ik denk eerder dat TS geïrriteerd is door de attitude van de buurvrouw dan een pakje. :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:49

Weet niet hoe het komt maar hier komen er dus nooit pakketjes van buren of dat de mijne elders wordt bezorgd.

Mocht dat wel zo zijn trouwens dan zou ik ze laten ophalen. Haar zorg dat pakje, niet het mijne.

Dreamybol

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:59

Heb hier voor 1 nummer dat ik niets meer aanneem. Laatste keer lag het pakketje hier al 1,5 week, regelmatig voor een dichte deur gestaan om het dan maar af te geven en toen gingen we zelf weg, ik had er stress van. Geregeld met andere buren dat het daar kon liggen, gedoe. Degene voor wie het was zei niet eens bedankt of sorry. Dan ben ik klaar mee.
Verder zijn we allemaal niet zo moeilijk op ons stukje, halen het altijd zo snel mogelijk bij elkaar op en bedanken elkaar hartelijk voor het aannemen. Het gaat ook wel redelijk over en weer, er is niet 1 adres vast afleverpunt oid. Maaaar, wij hebben wel fijne pakketbezorgers hier, doen netjes een briefje in de bus en vragen altijd vriendelijk of je het aan wilt nemen. Dat scheelt al de helft. :)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 23:00

MarcoBorsato schreef:
Ik haal het meteen op als ik thuis ben. Krijg ik iets van de buurvrouw dan zet ik in de buurtapp dat haar Lovetoys pakket binnen is.

Nu wil ik in een buurtapp om dit te doen _O-

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 23:11

Wij nemen erg vaak pakketjes aan van buren, wij waren voor Corona al 3 van de 5 doordeweekse dagen thuis en nu is er altijd wel iemand.
Altijd komen de buren het netjes ophalen en vind het zelf geen probleem.
Soms breng ik het zelf naar een van de buren als ik zie dat ze thuis zijn maar daar loop ik regelmatig wel naar binnen.

Maar met zo’n houding als jouw buren TS zou ik daar snel klaar mee zijn.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 00:25

Ik haal het altijd zsm op.
Echter merk ik nu dat bij onze (nieuwe) buren (begin vorig jaar verhuist en niet veel besteld) dat als er een pakketje voor hun bij ons binnen komt of toevallig toen een van ons bij hen, dat wij beide al naar de deur lopen zodra we elkaar thuis zien komen om het pakketje aan te geven *D

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:57

Ik werk volledig thuis dus de pakketbezorger weet mij goed te vinden. Nu krijg ik bijna dagelijks pakketjes voor de jonge buren en het begint me te irriteren hoeveel. De bezorger vindt het ook gênant om te vragen of hij het alweer bij mij mag afgeven.
Ik bedoel, als je al weet dat je niet thuis zult zijn als je bestelling komt, laat het dan bij een pakketpunt bezorgen.
Nu moet de postbode eerst daar aanbellen, daarna bij mij om het af te geven, daarna weer naar hun deur om het briefje in de bus te doen. Kost die man ook onnodig tijd zo.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:57

Wat bizar dat de buren het niet ophalen dan, en dan nog geïrriteerd zijn ook! Ik zou voortaan idd weigeren om het aan te nemen.

Hier probeer ik altijd asap het pakketje zelf op te halen (woon in een flat), en andersom als ik iets aanneem hebben de buren soms pech omdat ik overdag werk, dat ze even een paar dagen moeten wachten :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:05

Tanya schreef:
Wat bizar dat de buren het niet ophalen dan, en dan nog geïrriteerd zijn ook! Ik zou voortaan idd weigeren om het aan te nemen.

Hier probeer ik altijd asap het pakketje zelf op te halen (woon in een flat), en andersom als ik iets aanneem hebben de buren soms pech omdat ik overdag werk, dat ze even een paar dagen moeten wachten :')

Tegen de pakket bezorger aangeven dat je daar mee stopt wegens de hoeveelheid.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:15

Ik haal het ook altijd op. Als je het naar een afhaalpunt brengt, komen ze het toch ook niet naar je toe brengen????

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:19

Ik ben soms bang de buren te storen op tijdstippen die voor hen niet handig zijn. Dan kan het dus ook weleens even duren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:19

Wij zijn af en toe net het pakketpunt van onze hoek vd straat.
Mijn man is veel thuis en pakt dus geregeld iets aan.
Meestal wordt t snel opgehaald, soms blijft iets wat langer liggen.
Meestal heeft men dan t briefje gemist.
Dan brengen we t even.
Als we zelf een keer niet thuis zijn en geen neerzettoestemming hebben kunnen geven, halen we het zsm op als we weer thuis zijn en de buren ook.

Bij een dergelijke reactie van een buur zou ik idd ook nooit meer pakjes voor het beste mens aannemen, wat je nu gedaan hebt (2x langsgaan) vind ik al heel genereus.
Ben benieuwd wanneer ze t bij je op komt halen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:23

Hier neem ik wel paketjes aan van diverse buren. De ene keer breng ik ze zelf weg als ik zie dat de buren thuis zijn. De andere keer komen ze die zelf halen. Dat gaat zo over en weer. Zie het probleem niet om even zelf langs te gaan, kleine moeite om elkaar zo een beetje te helpen. Je hoeft natuurlijk geen pakjes voor anderen aan te nemen als je het te veel gedoe vindt.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:26

Bij ons eigenlijk altijd zelf ophalen, als er een briefje in de bus zit looo ik eigenlijk meteen als ik thuis ben. Maar meestal zien mijn buren me thuiskomen (overburen zijn ALTIJD thuis, behalve op zaterdag ochtend 7.30 als ze weekboodschappen doen) en staan ze voor de deur om het te brengen. En anders bellen ze even op dat er een pakketje staat.
Als er bij ons wat wordt bezorgd eigenlijk hetzelfde!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:30

Ze zal er wat voor moeten doen als ze het wil hebben. Bips van de bank en bij jou aanbellen. Het zou voor mij de laatste keer zijn geweest dat ik wat voor haar had aangenomen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:31

Ts wat ben jij goed voor die buren.

Als ik zulke reacties zou krijgen dan nam ik geen pakketjes meer aan voor hun.
Wat een stel lomperikken.

Hier een buurtje waar we elkaar wel kennen maar niet bij iedereen op de koffie gaan.

Als ik een pakketje voor iemand kan aannemen doe ik dat,ik probeer het dan op een voor mij handige tijd ff langs te brengen en zijn ze er niet dan leg ik het in de schuur of overkapping oid.

ff een appje of briefje en klaar. Kleine moeite groot plezier.

Maar het hangt dus wel van de buurt af.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:37

Wijsje schreef:
Ik werk volledig thuis dus de pakketbezorger weet mij goed te vinden. Nu krijg ik bijna dagelijks pakketjes voor de jonge buren en het begint me te irriteren hoeveel. De bezorger vindt het ook gênant om te vragen of hij het alweer bij mij mag afgeven.
Ik bedoel, als je al weet dat je niet thuis zult zijn als je bestelling komt, laat het dan bij een pakketpunt bezorgen.
Nu moet de postbode eerst daar aanbellen, daarna bij mij om het af te geven, daarna weer naar hun deur om het briefje in de bus te doen. Kost die man ook onnodig tijd zo.

Misschien hebben de buren ook liever dat hij het gewoon naar het postpunt brengt...dat zou ik wel hebben in ieder geval :o Stop gewoon met aanpakken, dan ben jij er vanaf en de buren kunnen het gewoon ophalen waar het hoort :j

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:55

pmarena schreef:
Wijsje schreef:

Misschien hebben de buren ook liever dat hij het gewoon naar het postpunt brengt...dat zou ik wel hebben in ieder geval :o Stop gewoon met aanpakken, dan ben jij er vanaf en de buren kunnen het gewoon ophalen waar het hoort :j

Ik heb wel eens gehoord dat het dan voor de bezorger niets oplevert. Hij kan het pakket dan niet als "bezorgd" noteren, omdat het een mislukte bezorging betreft.
Dat kan wel als het bezorgadres meteen het afhaalpunt is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:15

Inderdaad, als je toch weet dat je niet thuis bent, selecteer dan zelf gewoon het pakketpunt als bezorgadres.
Dat scheelt de bezorger een hoop werk en je buren ook.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:16

Wijsje maar dat is niet jouw probleem dat de bezorger geld krijgt.
Ik zou gewoon aangeven niks meer aan te nemen.
Hetis een gunst, geen verplichting.

Ik neem voor sommige mensen ook geen pakketten aan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:16

Marije_jiplover schreef:
Inderdaad, als je toch weet dat je niet thuis bent, selecteer dan zelf gewoon het pakketpunt als bezorgadres.
Dat scheelt de bezorger een hoop werk en je buren ook.

Dat kan nog lannngggg niet overal. Ik moet vaak op dat het door de brievenbus past maar vaak past het dan toch net niet.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:31

Je haalt zelf je pakket op vind ik.

In de geval ts zou ik het 1 dag na dat briefje afwachten en daarna lekker retour laten sturen. Ik denk dat ze t dan snel leert. En in t vervolg niets meer aannemen.

Hier komen ze nooit aan de deur of ik iets aan wil nemen. Maar ik woon ook 3 meter van t pakket punt sf. Dus als ik m mis dan kan ik m daarna na een kwartier al ophalen daar. Dat is wel ideaal