MarcoBorsato schreef:Ik haal het meteen op als ik thuis ben. Krijg ik iets van de buurvrouw dan zet ik in de buurtapp dat haar Lovetoys pakket binnen is.
Geen Easytoys ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ceffyl schreef:Stomme titel en absoluut non-issue, maar toch benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Ik heb dus afgelopen woensdag een pakje voor buren verderop in de straat aangepakt van de bezorger. Nu is dit eerder gebeurd en toen kwamen ze het niet halen. Toen ik na een week eens ging aanbellen bij ze was de buuf boos dat ik zo lang had gewacht met brengen. Ze mopperde dat ze al dagen zat te wachten tot ik langskwam.
Als ik zelf zie dat een pakje bij buren is afgeleverd ga ik altijd zo snel mogelijk zelf langs om het op te halen, dus eigenlijk dacht ik dat dat normaal is. Eigenlijk gaat dat altijd ook altijd zo met anderen buren: degene die het item besteld heeft haalt het op waar het is afgeleverd.
Nu ben ik de beroerdste niet en heb ik dus donderdag bij ze aangebeld om het te brengen, maar toen waren ze niet thuis. Had ze eerder die dag wel voorbij zien lopen, maar zat toen in een meeting. Heel eerlijk ben ik een beetje geïrriteerd erover dat een pakje voor hen aannemen schijnbaar zo’n gehannes is en ik denk zelfs dat ik een volgende keer weiger. Ik heb niet zoveel zin dat het nu mijn verantwoording is om daar steeds aan te bellen om het af te geven. Hoe moeilijk is het om zelf je post op te komen halen? Maar ben nu wel benieuwd wat de etiquette hiervoor zijn![]()
Wat vindt Bokt: breng je een aangenomen pakje langs of verwacht je dat men zelf het komt halen?
tita schreef:Ceffyl schreef:Omdat ik ook werk en geen zin heb om 3x per dag daar aan te bellen?
Ja boeien..... buurvrouw ik neem aan niet km lopen en anders pleur je het in de container .... briefje door de bus.
Jij neemt pakje aan das netjes, jij wil er ook vanaf..... jij irriteer je aan pakje
Kun je 2 dingen doen, snel afleveren of niet meer aannemen
Ik breng het vaak zelf na 1 dag
Tanya schreef:Wat bizar dat de buren het niet ophalen dan, en dan nog geïrriteerd zijn ook! Ik zou voortaan idd weigeren om het aan te nemen.
Hier probeer ik altijd asap het pakketje zelf op te halen (woon in een flat), en andersom als ik iets aanneem hebben de buren soms pech omdat ik overdag werk, dat ze even een paar dagen moeten wachten
Wijsje schreef:Ik werk volledig thuis dus de pakketbezorger weet mij goed te vinden. Nu krijg ik bijna dagelijks pakketjes voor de jonge buren en het begint me te irriteren hoeveel. De bezorger vindt het ook gênant om te vragen of hij het alweer bij mij mag afgeven.
Ik bedoel, als je al weet dat je niet thuis zult zijn als je bestelling komt, laat het dan bij een pakketpunt bezorgen.
Nu moet de postbode eerst daar aanbellen, daarna bij mij om het af te geven, daarna weer naar hun deur om het briefje in de bus te doen. Kost die man ook onnodig tijd zo.
pmarena schreef:Wijsje schreef:Ik werk volledig thuis dus de pakketbezorger weet mij goed te vinden. Nu krijg ik bijna dagelijks pakketjes voor de jonge buren en het begint me te irriteren hoeveel. De bezorger vindt het ook gênant om te vragen of hij het alweer bij mij mag afgeven.
Ik bedoel, als je al weet dat je niet thuis zult zijn als je bestelling komt, laat het dan bij een pakketpunt bezorgen.
Nu moet de postbode eerst daar aanbellen, daarna bij mij om het af te geven, daarna weer naar hun deur om het briefje in de bus te doen. Kost die man ook onnodig tijd zo.
Misschien hebben de buren ook liever dat hij het gewoon naar het postpunt brengt...dat zou ik wel hebben in ieder gevalStop gewoon met aanpakken, dan ben jij er vanaf en de buren kunnen het gewoon ophalen waar het hoort
Marije_jiplover schreef:Inderdaad, als je toch weet dat je niet thuis bent, selecteer dan zelf gewoon het pakketpunt als bezorgadres.
Dat scheelt de bezorger een hoop werk en je buren ook.