Ik ben het wel eens met Palmera, het voordeel van eerst allebei op jezelf wonen is dat je een beetje kunt zien hoe je allebei bent als je zelfstandig woont. Mijn ex kwam direct bij zijn ouders vandaan en verwachtte echt dat ik alles deed. Mijn huidige vriend woonde al een tijd op zichzelf en is ook veel actiever in het huishouden. Niet dat dat bij alle mannen zo zal zijn, maar je kunt wel zoals Palmera zegt: observeren

In jullie situatie zou ik het wel een beetje omslachtig vinden om eerst allebei een eigen huis te zoeken en dan na een jaar alsnog samen wonen. Dat is pas geld weg gooien (dubbele inrichting e.d.). Ik zou gewoon door goed met je vriend te praten proberen uit te vogelen hoe hij het ziet met jou samenwonen. Ook qua locatie, huishoudelijke klusjes, inrichting (ga eens naar een meubelzaak en kijk eens hoe het is om samen een inrichting te kiezen). Maaaaar, mijn allerbelangrijkste tip is: volg je hart. Doe wat voor jou goed voelt en als dat samen wonen is zonder alles te overdenken: lekker doen. Mensen hebben altijd wel wat te miepen over wat je doet, en geloof mij: die mensen staan echt voor je klaar mocht het toch niet lukken met zn tweeën. Van samen wonen (ook als het niet helemaal lekker loopt) leer je heel veel, over jezelf met name ook