Polly schreef:[***] schreef:Een bewijs van een arts is in Nederland vrijwel niet te krijgen.
Heb je enig idee hoeveel aanvragen de huisarts kreeg voor een verklaring toen de mondkapjes plicht werd ingevoerd? Bij benadering mag het hoor... Ik denk dat ik twee weken spreekuur had kunnen volplannen voor onze voltallige praktijk. En daarvan waren er heel veel (zeer grote meerderheid) die een verklaring wilden zonder medische reden maar die hun reden de allerbelangrijkste vonden.
Moet een huisarts dan een schifting gaan maken tussen de niet - willers en de niet - kunners?
Kom nou toch zeg, daar is een huisarts niet voor, net of ze niks anders te doen hebben.
Mensen kunnen prima zelf onderbouwen waarom ze niet willen of kunnen, zo staat het ook in de verklaring van de overheid. En als dat niet overtuigend is of ze kunnen niks laten zien, ja dan loop je risico op een prent.
Elke dag weer worden wij wel uitgelachen aan de telefoon omdat we naar corona gerelateerde klachten vragen als mensen op het spreekuur willen komen, want als je klachten hebt kom je niet. Maar ik sta wel minstens 2x per dag een spreekkamer te ontsmetten omdat er iemand stiekem toch wel klachten had en met een beetje pech was dat net diegene die steeds z'n neus buiten het kapje hield..
Ik zei ook nergens dat ik dat niet snapte hoor
ik snap het heel goed. Alleen vroegen er mensen of ik bewijs had dus ik zei er even bij dat een verklaring van een arts vrijwel onmogelijk was. In het geval van psychische oorzaak is het soms erg moeilijk om bewijs te laten zien omdat er niet altijd sprake is van medicatie en met de gigantische wachtlijsten is er ook niet altijd een behandeling (of geen behandeling meer na slechte ervaringen zoals ik). Ik ben blij dat ik mijn hulphondpasje heb.