Kapsel of variatie voor jongen met heel lang haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Kapsel of variatie voor jongen met heel lang haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:13

Viking hairstyle ... Lagertha! Da's het net niet voor de zoon van TS maar ik vind het mooi!

Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Wel een foto van het nieuwe kapsel posten TS.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:14

KahluaB schreef:
Als jij denkt dat ik bekrompen ben,dan ben je zelf net zo bekrompen..
Ik bekijk het vanuit het welzijn van het kind ,zo simpel is het.

Ik ken je niet, dus ik weet niet of je bekrompen bent. Maar zo uitgaande van je opmerking denk ik dat je rond de 60 bent en ergens achteraf woont en kan ik gokken dat je er een andere denkwijze op nahoudt dan ik.

Hier in de stad kijkt men niet op van kinderen met lang haar en een genderneutrale instelling.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:21

KahluaB schreef:
Een kind moet ,vind ik, zorgeloos door het leven kunnen gaan en niet, " buiten de boot" vallen ,bij andere kinderen omdat het er "anders" uit ziet.

Een kind dat niet de vrijheid heeft om leuk te vinden wat het leuk vind en in hun expressie via uiterlijk en kleding wordt beperkt is niet zorgeloos. We hebben al genoeg conformistisch geprogrammeerde ongelukkige en depressieve volwassenen en ik ben heel blij met de manier waarop TS en haar partner het aanpakken.

TS, hij heeft een prachtige bos! Hopelijk volgen er nog updates met wat resultaten. :j

Zelf heb ik (man) ook besloten mijn Viking-genen te eren en m'n haar lang te laten groeien dus ik volg ook nog voor ideeën. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:24

Su_Cr_Cheese schreef:
KahluaB schreef:
Euhhhh,ik zou het afknippen.
Wordt hij er niet mee geplaagd?

Zover ik weet niet , volwassenen noemen hem wel vaak meisje maar dat kan ons niet boeien, vaak is het wel hilarisch als ik dan zeg ga je mee kerel of zoiets :D moet je die gezichten zien

Mijn zoon word opgevoed buiten die kadertjes zeg maar
Alles mag en niks is verkeerd of je nu een jongen of meisje bent of alles daar tussen/buiten
Hij kan dat zelf ook gelukkig goed plaatsen

Kinderen zijn sowieso hard dus kun je maar beter lekker zijn wie je wilt zijn ;)

Mocht hij het toch iets af willen knippen. Stichting haarwens komt de laatste tijd veel haar tekort. Wie weet kunnen jullie hen nog helpen. :)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:54

KahluaB schreef:
Zo denk ik er nu eenmaal over,en ik ben echt niet iemand die doet wat de meute vindt dat hoort.

Een kind moet ,vind ik, zorgeloos door het leven kunnen gaan en niet, " buiten de boot" vallen ,bij andere kinderen omdat het er "anders" uit ziet.

Maar als iedereen zo zou denken, dan krijg je toch juist wat jij bedoelt?

Maw, iedereen lekker laten doen. Lekker zichzelf laten zijn, er is geen buiten de boot, er is zoiets als iemand niet accepteren zoals diegene is.

Ontopic, geweldig haar heeft je zoontje ts!
Mijn zoon heeft ook jaren lang haar gehad. Helaas nu kort omdat hij bonkt en het haren goed kammen niet zo goed mogelijk was door zijn autisme. Hij roept nog steeds dat hij het ooit weer lang wil.
Overigens heeft mijn vriend ook lang haar, tot over zijn schouderbladen. Prachtig vind ik <3

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:59

Oh, prachtige bos haar! Ik zou ook richting het viking-stijl idee kijken, in een simpele staart is vaak zo... Simpel :+

Ik ben geen kapper, maar het lijkt me heerlijk om iemands haar te hebben om lekker te vlechten :') in kan best vlechten, maar niet bij mezelf helaas :))

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 20:05

prugelpiet schreef:
Oh, prachtige bos haar! Ik zou ook richting het viking-stijl idee kijken, in een simpele staart is vaak zo... Simpel :+

Ik ben geen kapper, maar het lijkt me heerlijk om iemands haar te hebben om lekker te vlechten :') in kan best vlechten, maar niet bij mezelf helaas :))

Waar woon je haha, ik zie drenthe en wij ook! zal je bijna uitnodigen kom maar prutsen hier
haha alle gekheid op een stokje natuurlijk, deze mama mag nog wat leren..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:10

Dat lange haar bij mannen vind ik dan vaak alleen mooi bij een een woest Viking uiterlijk. En dat is moeilijk te realiseren bij een klein knulletje.

Ik zie het probleem niet zo als het jochie het prachtig vindt en niemand hem om zijn lange haren pest. Dat laatste zou ik bij kinderen toch mee laten wegen.

Maar wel lastig om er iets van te maken. Het ziet er nu niet echt verzorgd uit, dan vind ik het sowieso al minder mooi staan. Maar verder moet het voor een kind vooral comfortabel zijn om te dragen. Kleine vlechtjes kunnen andere culturen voor het hoofd stoten. Dus let een beetje hier mee op.
Culturele toe-eigening wordt dit ook wel genoemd. Al zal het bij een kind nog wel meevallen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:17

Je geeft aan dat hij slag heeft.
Wellicht eens kijken naar de CG methode om het haar net die boost te geven.

Mijn antwoord heeft niets met kapsels te maken, maar zag meerdere antwoorden dat het haar er wat onverzorgd uitziet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:20

Ik had ook wel zo'n haardos gewild toen ik 5 was, heel gaaf TS!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 20:21

@ CS CG curly girl? ... ik denk niet kammen maar allen met je handen erdoor heen gaan?
werkt voor mij idd heel goed maar voor zoon niet, daar moet gewoon wat vanaf om mooi te krijgen
De kappers gaan weer open dus we gaan er maar eens voor!
Laatst bijgewerkt door Zappa op 28-02-21 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:23

Ik vind het geweldig! Heb verder geen tips, maar ben ook van mening dat kinderen het haar mogen wat ze willen, of dit nu lang of kort is en of je nu een jongen of een meisje bent.

Ik denk ook dat de opvoeding/het ermee omgaan van ouders er een rol in speelt wat pesten betreft. Mijn zoontje (5 jaar) heeft ook redelijk lang haar (opgeschoren en bovenop lang, tot z'n schouders nu bijna. Vaak in een staart, of een vlecht/invlechting, soms ook clipjes en elastiekjes in alle kleuren van de regenboog). Nagellak vindt hij ook geweldig, prima. Ik zeg weleens dat sommige mensen dit voor meisjes vinden, maar benadruk vooral dat het belangrijk is dat hij het mooi vindt. Er heeft dus een keer een meisje gezegd dat nagellak voor meisjes is. Ik vroeg wat hij zei. Zijn antwoord was : "niet". Duidelijk toch :-) het zelfde met z'n haar, vond iemand niet mooi "ik wel". Hij vind dit ook echt niet erg.

Hetzelfde als bij jouw zoontje ts, met moeite mochten een keer de puntjes eraf haha

@diantaM zou jij het haar afknippen als hij ermee gepest word? Dat idee krijg ik namelijk bij je bericht en ik zou juist proberen het zelfvertrouwen te vergroten zodat het kind juist zichzelf durft te blijven en zich daar goed bij voelt.

@cowgirl mijn zoontje wordt ook weleens aangesproken als meisje, ik benoem dan gewoon dat meisjes vaker een staart/lang haar hebben en dat iemand het daarom kan denken, het geeft hem (en mij) niks, dus niet al te banketstaaf voelen, al heb ik het zelf ook een keer gehad :))
Laatst bijgewerkt door flavlip op 28-02-21 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:26

KahluaB schreef:
Su_Cr_Cheese schreef:

Zover ik weet niet , volwassenen noemen hem wel vaak meisje maar dat kan ons niet boeien, vaak is het wel hilarisch als ik dan zeg ga je mee kerel of zoiets :D moet je die gezichten zien

Mijn zoon word opgevoed buiten die kadertjes zeg maar
Alles mag en niks is verkeerd of je nu een jongen of meisje bent of alles daar tussen/buiten
Hij kan dat zelf ook gelukkig goed plaatsen

Kinderen zijn hard dus kun je maar beter lekker zijn wie je wilt zijn ;)

:
Ik mag toch hopen dat hem wel grenzen gesteld en manieren geleerd worden,en dat in het leven straks alles niet vanzelf gaat..(dus nu ook even kleine taken uitvoeren bv..)

:roll:
Dit is een topic over het kapsel van haar zoon... dus lijkt mij dat dit ook over uiterlijkheden en stereotype gezeik gaat zoals “lang haar is voor meisjes”
Wat serieus in dezelfde kliko thuis hoort als verouderde stellingen als “ meisjes een rok of jurk horen te dragen,”

En op het moment dat een kind geplaagd word vanwege het feit dat het een knul met lang haar is
Moeten de pestkoppies gewoon opgevoed worden, is gewoon exact hetzelfde gedrag als iemand pesten omdat hij/zij een bril draagt, een beugel heeft, rood haar heeft of wat dan ook

Of ja, adviseer je dan ook lenzen, haar verven oid ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:30

Ik vind lang haar bij mannen prachtig, mits goed verzorgd natuurlijk.
Maar het is voor lang haar vaak wel beter om het een keer af te knippen of er een flink stuk af te halen. Mijn dochter had vroeger van dat dunne sprieterige haar en toen is het een keer kort gegaan en ze heeft prachtig dik vol haar nu.
Maar wie weet wil je zoontje zelf wel een keer een stuk eraf als hij iets ouder is.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:32

Twee kennissen van mij zweren trouwens bij babieolie in de punten, dan klit/pluist het wat minder en dat scheelt bij het kammen. Hun haar is wat dikker/ stugger en met flink slag. Ze waren ook fan van mijn argan olie en bio-silk maar vonden dat te duur :')

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:35

Wat een prachtige bos haar! Mijn zoon zou jaloers zijn als ie die foto ziet. Die wil z’n haar tot op de grond hebben.
Helaas voor hem hield ik wel van kort haar, dus is het de eerste jaren gewoon knap bijgehouden door de kapper. Toen hij kon aangeven wat hij wilde, zei hij dat hij z’n haar wil laten groeien. Hij is nu zo’n 1,5 tot 2 jaar bezig (hij is nu 4,5) en zit op zo’n lengte dat t constant voor z’n ogen hangt en niet volledig vast kan. Echt waardeloos.
Ik heb vandaag 2 invlechten gemaakt na idd te hebben gespeurd op internet. Hij blijft er goed voor zitten, maar hij heeft t haar van z’n moeder (zo stijl als maar kan) en dat maakt het niet makkelijk.
Overigens kwam ik op t idee door de Viking kapsels idd!

Ik kan z’n haar niet wassen met shampoo van de kapper, want als ie dat in z’n oogjes krijgt is het brullen natuurlijk. Wel probeer ik z’n haar minder vaak te wassen, maar ja...het is ook een kind dat graag vies wordt buiten, dus ook dat valt niet mee.
In model brengen lukt beter als ie net bij de kapper is geweest, maar we zijn inmiddels verschillende producten verder en ik heb het nog niet gevonden. Van gel tot wax...tis gewoon niet wat we zoeken.
Overigens draagt mijn zoon ook knalroze gymschoenen, omdat hij die mooi vond. Een meisje had tegen hem gezegd dat die voor meisjes zijn, daar was ie wel verdrietig over. Toen zei ik: alleen echte mannen dragen roze, kijk maar naar papa. Daar werd ie weer een stuk vrolijker van.
Ik vind de mening van kinderen wel lastig hoor! Want hij mag zichzelf zijn met z’n mooie lange haren en z’n roze schoenen, maar de buitenwereld is hard. Ik weet niet hoe jij daarmee omgaat verder?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:44

Op dit moment zit ik On Stage te kijken op NPO 2. Komt daar net DOOL voorbij, de band van Ryanne van Dorst. Niet alleen zij heeft lang haar, maar ook alle mannen in haar band. Geweldig! +:)+

Er staan daar nog een paar bands die zo gaan spelen en het is wel duidelijk te zien dat het ene lange haar het andere niet is :D De een weet het net wat beter te verzorgen dan de ander.

Ik vind iig dat jouw zoon een prachtige bos haar heeft! De puntjes eraf zouden net de puntjes op de i zijn :)) maar jemig... ik mocht willen dat ik als kind zulk haar had gehad. <3

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:49

Dieselpaard, mijn dochter heeft ook dun en stijl haar.
We wassen nog steeds met de Weleda Baby Calendula shampoo. Daarmee heeft ze een mooie glans en dan lijkt het nog best wat :+
Het prikt uiteraard ook niet, wel duur.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:52

Sizzle schreef:
Dieselpaard, mijn dochter heeft ook dun en stijl haar.
We wassen nog steeds met de Weleda Baby Calendula shampoo. Daarmee heeft ze een mooie glans en dan lijkt het nog best wat :+
Het prikt uiteraard ook niet, wel duur.

Hij heeft juist geen dun haar, maar een flinke bos heel stijl haar.
Prijs vind ik niet zo interessant. Het product moet gewoon goed zijn, dat merk ik wel met mijn eigen haar
Overigens wordt zijn haar nu gewassen met Kruidvat K3 shampoo :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:56

Ik zou even kijken of dat siliconenvrij is. Weleda is dat in iedergeval wel. Die siliconen maken stijl haar op de duur vaak optisch zo draderig.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:26

Wat wilt hij zelf? Ik zou versteld staan als hij met zulk haar blij is (wat hij zou moeten zijn, maar hé). Mocht hij het niet willen zou ik naar hem luisteren, kinderen lijken heel sterk maar geloof me dat ze flink geraakt worden door opmerkingen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:29

Anastasia24 schreef:
Wat wilt hij zelf? Ik zou versteld staan als hij met zulk haar blij is (wat hij zou moeten zijn, maar hé). Mocht hij het niet willen zou ik naar hem luisteren, kinderen lijken heel sterk maar geloof me dat ze flink geraakt worden door opmerkingen.

Jij hebt het topic niet gelezen hè?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:29

Half :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:30

Anastasia24 schreef:

Su_Cr_Cheese schreef:
Hij wil zelf absoluut niks eraf , ben blij dat we hem nu zover hebben dat de puntjes eraf mogen om het even wat gezonder te krijgen

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:32

Wat gaaf dat hij er zo trots op is. :D Verder geen tips, verder dan een staart kom ik niet, hoewel die viking opties wel erg stoer zijn.