Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:45

Het lijkt mij wel leuk om naar een voetbalwedstrijd te gaan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:58

Ik snap het niet. Nu is het misschien nog even leuk omdat men al lang niet is weg geweest. Maar ik begreep dat er al diverse mensen waren met wel kaarten maar konden al geen testafspraak meer maken. Schiet dan ook niet erg op. Komt bij dat dagjes uit zo wel erg in de papieren gaan lopen. Ritje naar de teststraat komt erbij en straks ook de kosten voor het testen. En stel je test positief maar hebt al kaarten. Heb je dan pech en ben je je geld kwijt? Of mag je op een ander moment alsnog een keer gaan? Geld terug?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:04

Ik ga woensdag naar Ouwehands. Eerst vooraf langs de teststraat, maar daar rijd ik in principe toch langs dus voor mij is het een kleine moeite om daarheen te gaan. Heb er heel erg veel zin in. Het voelt een beetje gek om iets te hebben gepland, maar ook wel fijn om er weer een keertje tussenuit te kunnen.

SusanH schreef:
Ik snap het niet. Nu is het misschien nog even leuk omdat men al lang niet is weg geweest. Maar ik begreep dat er al diverse mensen waren met wel kaarten maar konden al geen testafspraak meer maken. Schiet dan ook niet erg op. Komt bij dat dagjes uit zo wel erg in de papieren gaan lopen. Ritje naar de teststraat komt erbij en straks ook de kosten voor het testen. En stel je test positief maar hebt al kaarten. Heb je dan pech en ben je je geld kwijt? Of mag je op een ander moment alsnog een keer gaan? Geld terug?

Bij Ouwehands is het zo dat als je positief test je je geld terugkrijgt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:12

Iemand onderweg naar Rhodos ? {:}
Ik las in de krant dat er een testreisje vandaag vertrok van bij jullie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:16

Je moet wel in het resort blijven, maar dan zit je wel in de zon :):)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:20

Ja, dat is ook al best leuk natuurlijk :D

Al begrijp ik niet goed hoe ze hier dan nuttige info kunnen uithalen, maar dat ligt vast aan mij :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:53

moonsparkle schreef:

18-20 graden, je kan dan nog niet lekker in de zon chillen... wat ga je dan toch de hele dag doen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:55

Zuipen en dansen ? :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:57

Heb al zo hier en daar wat foto’s gezien van mensen die meegingen en ik moet zeggen dat ik denk dat het niet mijn doelgroep is om mee te zuipen en dansen :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:58

sureido schreef:
moonsparkle schreef:

18-20 graden, je kan dan nog niet lekker in de zon chillen... wat ga je dan toch de hele dag doen.

18-20 graden daar kun je best lekker in zonnen, maar het zou ook niks voor mij zijn, ik wil hiken

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:01

‘T is wel een eiland dus het is denk ik wel koud := maar, wel lekker misschien een beetje een andere omgeving om je heen. Denk dat ik vanaf daar met een borrel best wel mijn uni zou willen doen :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:07

sureido schreef:
Heb al zo hier en daar wat foto’s gezien van mensen die meegingen en ik moet zeggen dat ik denk dat het niet mijn doelgroep is om mee te zuipen en dansen :')

Na 2 whisky's is iedereen toch leuk ? :))

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:52

Dat geschreeuw tussen de horeca, burgemeesters en ziekenhuizen werkt ook echt niet. Vooral nu de ziekenhuizen onderling ook nog beginnen te bekvechten over terrassen wel of niet open.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:20

leintje_ schreef:
Ik ga woensdag naar Ouwehands. Eerst vooraf langs de teststraat, maar daar rijd ik in principe toch langs dus voor mij is het een kleine moeite om daarheen te gaan. Heb er heel erg veel zin in. Het voelt een beetje gek om iets te hebben gepland, maar ook wel fijn om er weer een keertje tussenuit te kunnen.

SusanH schreef:

Bij Ouwehands is het zo dat als je positief test je je geld terugkrijgt.

Ah ben je niet bang dat je daar dan voor de deur staat en je een positieve test krijgt?
Wij testen bewust de middag ervoor zodat we rustig de uitslag kunnen afwachten omdat die een tot twee uur op zich kan laten wachten. En met een maximale 1 uur tot 5 kwartier aanrijdtijd is en 45 minuten vanaf de teststraat gaan wij voor het gemak een middag ervoor.

Maar de vooraf testen bij deze dingen levert wel info op. Bij zo ongeveer ieder evenement is er wel minstens iemand positief zonder daar vooraf van bewust te zijn. Deze vis je er zo wel uit. Als die positiee in het vliegtuig was gestapt en daar vakantie had gevierd brrr

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:29

sureido schreef:
Dat geschreeuw tussen de horeca, burgemeesters en ziekenhuizen werkt ook echt niet. Vooral nu de ziekenhuizen onderling ook nog beginnen te bekvechten over terrassen wel of niet open.

Ik hoorde op de radio dat ze in de provincie Luik de terrassen vanaf 1mei open doen. Beslist door de burgemeesters en de gouverneur.
Eender wat er morgen op het Overlegcomité toegelaten of verboden wordt. :=
Daar wordt nu ook al flink over heen en weer geroepen }>

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:27

karuna schreef:
leintje_ schreef:

Ah ben je niet bang dat je daar dan voor de deur staat en je een positieve test krijgt?
Wij testen bewust de middag ervoor zodat we rustig de uitslag kunnen afwachten omdat die een tot twee uur op zich kan laten wachten. En met een maximale 1 uur tot 5 kwartier aanrijdtijd is en 45 minuten vanaf de teststraat gaan wij voor het gemak een middag ervoor.

Maar de vooraf testen bij deze dingen levert wel info op. Bij zo ongeveer ieder evenement is er wel minstens iemand positief zonder daar vooraf van bewust te zijn. Deze vis je er zo wel uit. Als die positiee in het vliegtuig was gestapt en daar vakantie had gevierd brrr

Het is voor ons nog 1,5-2 uur rijden voordat we aankomen in Rhenen nadat we in de teststraat zijn geweest, dus m'n moeder en ik willen het risico wel nemen. Normaal zou je de uitslag binnen een uur na het testen moeten krijgen. Daarbij zien wij dusdanig weinig mensen dat de kans dat wij besmet zijn sowieso al niet groot is, maar het is wel door ons hoofd geschoten ja; wat nou als het ineens een positieve test blijkt te zijn. Het grote nadeel is dat de dichtbijzijndste snelteststraat voor mij 30-40 minuten rijden is, dus de middag of avond ervoor erheen kost dan wel weer veel tijd en benzine, nu ligt het voor ons op de route. Maar we hebben er zeker over nagedacht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:57

Hier beiden negatief. Grappig.ik moest van mijn huisarts een stapeltje zelftesten halen bij de apotheek. Die speciaal besteld waren.(ivm koortsvlagen kan ik nu zelf testen) Zijn het precies dezelfde testen als ze hier gebruikt hebben. Mega teststraat. Qr code aanmaken was even worstelen op mijn telefoon. Die wilde de streepjes code ook niet laten lezen. Is hufterproof bestendig glas.
Was wel een feestje test nummer 10.

Ik snap de keuze dan wel. In het ergste geval moet je omdraaien.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:38

Ik zie nu dat ze 538 Koningsdag gaan doen met 10.000 man op zaterdag 24 april? Ik heb me aangemeld!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:24

sureido schreef:
Ik zie nu dat ze 538 Koningsdag gaan doen met 10.000 man op zaterdag 24 april? Ik heb me aangemeld!

Ik ook *\o/*

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:30

Ik ook :D Broertje woont in Breda dus heb eventueel ook al een slaapplaats geregeld. Schat m'n kansen niet heel erg groot in maar je weet maar nooit :))

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:39

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:51

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:59

Is er ergens een lijst van alle proefevenementen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:01

Kimbers schreef:
Is er ergens een lijst van alle proefevenementen?

Ja op de site van de overheid maar dit veranderd telkens weer. 538 is gister pas aangekondigd.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:03

Ik zou heel veel willen, maar helaas allemaal niet mogelijk voor mij :(. Doordat ik een qeek geleden vorona heb gehad, is de kans op positief testen heel groot de komende 8 weken, helaas....

Ik wens jullie allemaal wel heel veel plezier :D