Het enige dat ik mis is knuffelen met mijn kleinkinderen
Voor de rest is mijn kring toch al bewust klein, heerlijk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Florenc schreef:En dat stukje is door de lockdown inderdaad gewoon héél erg weggevallen, en dat is een verademing. Je hoeft je niet telkens te verantwoorden, te verdedigen,...
(...)
De grote verandering is dat ik mezelf nietmeer continu moet verantwoorden. Dat ik mezelf niet moet gaan verdedigen als ik zeg dat ik ergens niet mee naartoe ga. Dat is een stukje mentale rust, 'het is goed zo', eerder dan 'je bent abnormaal'.
). Ja, het is vermoeiend dat het con-ti-nu wordt gevraagd, maar je bent niet verplicht om erop in te gaan. Sunnda schreef:Maar wat is er veranderd vraag ik mij af?
Je hoeft niet naar de winkels, thuis winkelen kan altijd al.
Je hoeft niet naar de horeca, bios enz.
Je hoeft ook straks niet na 9 uur de weg op als je daar geen zin in hebt.
Juist alle mensen die ik ken die niet zo van de drukte en sociale zaken zijn, zeggen dat er niets veranderd is in hun leven sinds de lockdown. Hun leven zag er al zo uit.
Sintara schreef:Ik denk dus niet dat het blijft, extraverte mensen zetten vaak de standaard.. Het zou me niks verbazen als je straks de hele tijd hoort van: in coronatijd moest iedereen afzien, laten we elkaar dan nu weer zoveel mogelijk vast pakken, etc etc
En als je daar niet aan mee wilt doen je als kil en ongezellig persoon wordt neergezet.
Ik hoop het niet maar verwacht het wel
Dat iedereen straks alles wil inhalen en mensen iedereen helemaal gaan spammen met activiteiten. brokjes schreef:Sociale druk kan al zoiets zijn als 5 dagen in een kantoortuin te moeten werken. Als je manager thuiswerken niet toestaat, kan je moeilijk niet over je eigen grenzen gaan toch?
Karin schreef:brokjes schreef:Sociale druk kan al zoiets zijn als 5 dagen in een kantoortuin te moeten werken. Als je manager thuiswerken niet toestaat, kan je moeilijk niet over je eigen grenzen gaan toch?
Dan heb je toch nog steeds een keus? Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar als je blijft meegaan in een situatie waar je doodongelukkig van wordt, dan heb je uiteindelijk toch echt jezelf ermee. Als jouw manager zo flexibel is als een loden deur en het lukt jou niet om zijn of haar gedrag te veranderen, is het dan reëel om van die persoon te verwachten dat hij of zij op een dag wél bijdraait? Kun je er dan niet beter zélf voor zorgen dat jouw situatie verbetert, dat je weer elke dag met plezier aan het werk gaat en dat je energie krijgt van je werk in plaats van dat het je energie kost? Als dat betekent dat je het hogerop moet zoeken of zelfs een andere baan moet zoeken, dan is dat misschien maar zo. De andere keus die je hebt is dan idd je erbij neerleggen en steeds ongelukkiger worden.
Het is jouw leven he, en jij zou de invulling daarvan zelf moeten bepalen.
J_emma schreef:Ik snap je wel hoor. Ik houd van gezelligheid en mensen om me heen, maar niet te lang, te veel en te vaak. En drukte hoeft van mij echt niet. Op zaterdag shoppen in een drukke winkelstraat om mijn puber een plezier te doen heb ik echt nog niet gemist.
Vandaag voor het eerst weer fysiek les gegeven in plaats van online. 4 klassen voor mijn neus, collega's.. En dan heb ik echt hoofdpijn aan het eind van de dag van alle prikkels. Dat went wel weer, maar het verschil was wel groot.
Sintara schreef:Ik denk dus niet dat het blijft, extraverte mensen zetten vaak de standaard.. Het zou me niks verbazen als je straks de hele tijd hoort van: in coronatijd moest iedereen afzien, laten we elkaar dan nu weer zoveel mogelijk vast pakken, etc etc
En als je daar niet aan mee wilt doen je als kil en ongezellig persoon wordt neergezet.
Ik hoop het niet maar verwacht het wel