Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goudhaan1

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:29

Of we doen gewoon even aardig voor elkaar.

TS: Heel veel sterkte en succes voor jou en je vriend de komende tijd, ik ben benieuwd wat er uit de test gaat komen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:33

AfricanLady schreef:
Jij noemt mijn vriend een slappe zak waar is dat voor nodig ?

Nee hoor, ik ken 'm niet. Maar een man die niet voor z'n grut betaalt vind ik slap. Je zegt zelf dat hij nog niet weet of hij erkenning en gezag wil en dat alimentatie niet verplicht is.

Maar als het zijn kind is wilt hij toch de beste vader ooit zijn? Dat lijkt me logisch. Dan hoef je nog niet z'n ex uit te schelden, dat is niet netjes en met een beetje pech zal je haar straks vaak zien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:34

Ik lees gelukkig alleen maar poedersuiker dus dat valt mee. Maar dit is geen leuke situatie nee. Ik zou er geen trek in hebben eigenlijk. Wat een ellende je nog gaat krijgen, one way or another. Dit gaat sowieso gezeik worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:36

Mag hij even van de schrik bekomen? Ik vind het niet gek dat hij het nog even allemaal niet weet als je plompverloren te horen krijgt dat je vader bent geworden. Je denkt dat het klaar is met je ex en dan krijg je opeens dit nieuws.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:41

AfricanLady schreef:
Ja een betere titel kon ik even niet bedenken |o

Laat ik het even beschrijven.
Ik heb net te horen gekregen dat mijn vriend waar ik sinds november samen mee ben, net onverwacht een videocal heeft gehad met zijn ex die 15 januari is bevallen van een meisje.
Hij wist niet dat ze zwanger was, dit heeft ze dus al die tijd verborgen voor hem gehouden.

Het is voor ons al vrij lastig elkaar te zien vooral nu in coronatijd en nu met die avondklok.
Aangezien hij in Limburg woont en ik in Friesland.
Ik studeer nog en hij werkt gewoon.

Onze relatie alles klopte gewoon en ik zat gewoon ergens op te wachten dat iets fout ging in onze relatie mischien stom maar alles in mijn leven gaat vaak nooit goed of loopt nooit lekker af.
Maar dit was het enige echt lichtpuntje.
En toen ik dit net hoorde was er alsof ik erop wachte.
Ik ben er kapot van, ookal waren we kort samen het ging goed tussen ons en waren al echt serieus en zagen echt al dingen in het vooruitzicht samen te plannen.
We wouden bieden kinderen, en nu heeft hij er een bij een ander en het doet zo pijn.
We willen elkaar niet kwijt en zitten te bedenken hoe we dit gaan doen.
Ik wil hem niet bij zijn dochter weghouden en hij wil graag bij zijn kind zijn en voelt zelf nik meer voor zijn ex.
Toch ben ik bang hem kwijt te raken

Zijn er meer in een soortgelijke situatie en hebben jullie tips?

Ik moest gewoon ook even mijn verhaal kwijt het is laat en heb niemand die ik nu even kan bellen.

Ps: sommige heb ik op fb etc maar ik hoop dat ik erop kan vetrouwen dat dit persoonlijk niet de wijde wereld etc in gaat.

Oef dat is een flinke knauw!!

Maar als die vent je lichtpunt is en je liefde.. zal het dit overwinnen, geloof mij. En dat zegt helemaal niet dat jullie samen niet voor kinderen kunnen gaan. Dat kan echt nog wel.

Ja, dit is moeilijk. Maar laat dit nog steeds je lichtpunt zijn!

Deze vervelende fase duurt nog wel even. Maar als jullie echt een goed koppel zijn, overwint het dit ook wel.

Dus kop op en ga ervoor! En bestempel het nog niet als hopeloos.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:43

Nou inderdaad, geef die man even. Als je dit zo even op je bordje geschoven krijgt, dat is niet niks. Ik vind het heel normaal dat hij het even moet laten bezinken en niet direct met roze ballonnen naar zijn ex rent. Hij mag best even rustig nadenken wat HIJ wil. Zonder daarin gedwongen te worden in welke richting dan ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:49

Jongens ik corrigeer mezelf even want in de OP staat dat hij bij z'n dochter wil zijn. Desalniettemin hoop ik dat de test toch negatief is. Als je nog zo kort bij elkaar bent, kun je die extra druk eigenlijk niet gebruiken.

Was hij lang met z'n ex?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:52

Brainless schreef:
Ceffyl schreef:
Sorry maar in een relatie ben je in eerste instantie vooral een aanvulling op elkaar, geen invulling. Dat je na jaren het gevoel hebt dat je partner je grote steun is die je behoed voor slechte dingen, oké. Maar echt na, wat is het, 20-30 dagen dat je echt fysiek bij elkaar bent geweest? Nee, ik zie dat niet slagen met zo’n insteek. De relatie is niet gelijk, jij stelt je heel erg afhankelijk van hem op en dan is er nu ook nog een mensje die écht afhankelijk van hem is.

Nou mijn man en ik zijn toch al 30 jaar bij elkaar.
Dus toch best een kans van slagen lijkt mij zo.

Maar ik heb het toch ook niet over jouw relatie :o?

Mijn man is ook mijn grote liefde. En ook wij zijn redelijk snel gaan samenwonen. Maar om na een paar weekenden samen al roepen dat je alleen met hem zonder medicijnen kan slapen en zonder hem gaat terugvallen in een burn-out vind ik gewoon een verantwoordelijkheid bij iemand neerleggen die nog niet hoort in zo’n pril begin. “Als jij niet met mij bent gaat het slecht met mij” is gewoon niet gelijkwaardig en riekt naar manipulatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:56

Ceffyl schreef:

Mijn man is ook mijn grote liefde. En ook wij zijn redelijk snel gaan samenwonen. Maar om na een paar weekenden samen al roepen dat je alleen met hem zonder medicijnen kan slapen en zonder hem gaat terugvallen in een burn-out vind ik gewoon een verantwoordelijkheid bij iemand neerleggen die nog niet hoort in zo’n pril begin. “Als jij niet met mij bent gaat het slecht met mij” is gewoon niet gelijkwaardig en riekt naar manipulatie.

Maar dat is toch de eerste paar maanden, dan ben je zo verliefd en dan is zo iemand je alles. Dan bouw je samen aan een basis.

Pas als die eerste wolk verliefdheid een beetje optrekt zie je het leven weer helder.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:05

MarcoBorsato schreef:
AfricanLady schreef:

Nee hoor, ik ken 'm niet. Maar een man die niet voor z'n grut betaalt vind ik slap. Je zegt zelf dat hij nog niet weet of hij erkenning en gezag wil en dat alimentatie niet verplicht is.

Maar als het zijn kind is wilt hij toch de beste vader ooit zijn? Dat lijkt me logisch. Dan hoef je nog niet z'n ex uit te schelden, dat is niet netjes en met een beetje pech zal je haar straks vaak zien.

Best apart toch. Stel een vrouw wordt zwanger en zij wil kind houden maar de man wil dat niet. Die heeft geen kans van slagen en is verplicht de komende 21jaar te betalen elke maand.
Stel vrouw wil kind niet en man wel, heeft ie ook een probleem.
Ik snap best dat sommige mannen zich een melkkoe vinden.

En nee, ze kunnen er vaak weinig aan doen dat vrouw zwanger raakt. Als ze wisten waar ze aan begonnen zouden ze haar niet blind vertrouwen dat ze braaf de pil neent oid.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:06

Ja. Zo is de natuur. Degene die baart, bepaalt.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 22:15

MarcoBorsato schreef:
AfricanLady schreef:

Ik bedoel in het algemeen dat het niet verplicht is om alimentatie te betalen als de moeder dit niet wilt ik heb het nergens over deze situatie.
En ik zeg nergens dat hij nog niet weet of hij erkenning of gezag wilt alleen dat hij dat zal moeten bepalen als de test positief blijkt te zijn.

En je noemt hem echt wel een slappe zak. Want ik zeg nergens dat hij niet voor zijn kind zou gaan betalen als het van hem zou zijn.
Mischien zou ik haar niet moeten uitschelden maar dat is de frustratie die er nu uitkomt maar dit zou ik ook recht in haar gezicht zeggen als ze niet helemaal in het zuiden zou wonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:17

En wat schiet je daarmee op? Lijkt me geen handige start als hij wel de vader blijkt te zijn..

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 22:17

Ceffyl schreef:

Gaat hij verder lekker ? Ruk het lekker uit het verband zeg

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:25

Zolang je het in ieder geval maar nooit laat merken waar de dochter bij is. Dat zou heel sneu voor haar zijn.
En vaak voelen kinderen dat soort dingen helaas ook nog aan.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-02-21 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:26

Ik denk zelf dat jullie dit alletwee even moeten laten bezinken.
Manlief en ik ,hadden minder dramatisch, ook een ongename verrassing na de eerste weken. We hebben dit besproken met elkaar en rustig laten bezinken en de relatie doorgezet.
Dus mijn advies is, laat het eens bezinken, wacht de test af en ga het daarna eens rustig met elkaar bespreken alle in- en outs.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:29

AfricanLady schreef:
En je noemt hem echt wel een slappe zak. Want ik zeg nergens dat hij niet voor zijn kind zou gaan betalen als het van hem zou zijn.
Mischien zou ik haar niet moeten uitschelden maar dat is de frustratie die er nu uitkomt maar dit zou ik ook recht in haar gezicht zeggen als ze niet helemaal in het zuiden zou wonen

Ik vroeg wat voor slappe zak hij zou zijn als hij niks zou betalen. Dan is het antwoord, 'geen'. Simpel.

Maar goed, laat het even betijen. Zijn jullie dit weekend samen? Denkt hij er hetzelfde over als jij?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:47

MarcoBorsato schreef:

Nou niet de natuur.. De nederlandse wetgeving.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:04

Hutcherson schreef:
MarcoBorsato schreef:

Nou niet de natuur.. De nederlandse wetgeving.

Ja en ik heb daar begrip voor. Jij niet en dat is prima.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:12

Als je als man echt geen kind wil, moet je je laten steriliseren of een condoom dragen, zo simpel is het. Dat is jouw verantwoordelijkheid.

TO, ik snap dat je overstuur bent, maar probeer het ook eens vanuit haar perspectief te bekijken. De vader van haar kind is verschrikkelijk kort na hun breuk al weer helemaal vol in een relatie met een andere vrouw, ze is zo ingeruild. Zij kan haar kind geen 'heel' gezin geven. Wat een klote kraamtijd heb je dan, en sowieso wat een klotesituatie.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:14

MarcoBorsato schreef:
Ja en ik heb daar begrip voor. Jij niet en dat is prima.

Wauw, normaal neem ik je reacties nog wel enigszins serieus. Maar nu gaat het echt helemaal nergens meer over. Dafaq is met je aan de hand.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:17

Hutcherson schreef:
MarcoBorsato schreef:

Best apart toch. Stel een vrouw wordt zwanger en zij wil kind houden maar de man wil dat niet. Die heeft geen kans van slagen en is verplicht de komende 21jaar te betalen elke maand.
Stel vrouw wil kind niet en man wel, heeft ie ook een probleem.
Ik snap best dat sommige mannen zich een melkkoe vinden.

En nee, ze kunnen er vaak weinig aan doen dat vrouw zwanger raakt. Als ze wisten waar ze aan begonnen zouden ze haar niet blind vertrouwen dat ze braaf de pil neent oid.

Nou hier was meneer prima op de hoogte waar die aan begon. Ik had 'm gewaarschuwd dat ik niet tegen hormonen kan en dus afhankelijk ben andere methodes. Alle opties voor gelegd en gewaarschuwd wat de risico's waren. En toch doorzetten. Nu heeft ie z'n billen gebrand want ik ben zwanger. Maar hij wilt het kind niet. Hij wil er niks mee te maken hebben. En hij heeft aangegeven slechts een donor te zijn.

Ja dikke prima maar dan ga je financieel ook donor worden als je niet bij draait en een vader voor je kind gaat zijn. Ook ik vroeg geen geld. Sterker nog ik bood zelfs aan dat hij niet mee zou draaien in het gezin maar wel de deur op een kier zou houden als de tijd er kwam dat kind naar z'n pa vroeg en zelfs dat wou die niet. Dus hij had dan tien jaar lang niks te schatten gehad met de kleine. Terwijl met zijn andere bio dochter hij wel helemaal gek is en die geweldig vind.

Dus ik snap de regels wel en het is goed dat ze er zijn want heel veel mannen smeren 'm als ze de kans krijgen. En dan zit jij als vrouw met de gebakken peren.
Laatst bijgewerkt door Absolem op 05-02-21 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 23:18

BaileyMix schreef:
Als je als man echt geen kind wil, moet je je laten steriliseren of een condoom dragen, zo simpel is het. Dat is jouw verantwoordelijkheid.

TO, ik snap dat je overstuur bent, maar probeer het ook eens vanuit haar perspectief te bekijken. De vader van haar kind is verschrikkelijk kort na hun breuk al weer helemaal vol in een relatie met een andere vrouw, ze is zo ingeruild. Zij kan haar kind geen 'heel' gezin geven. Wat een klote kraamtijd heb je dan, en sowieso wat een klotesituatie.

Sorrie maar hij is 10 mei bij haar weggegaan en in november hebben wij elkaar online ontmoet 14 november samengekomen toen wist ze allang dat ze zwanger was en had ze dat kunnen zeggen.

MB nee dit weekend zijn we niet samen omdat ik morgen examen heb.
Volgend weekend is hij bij mij dus dan zullen we het er vast persoonlijk erover hebben

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:19

Van anticonceptie.nl :

Citaat:
De betrouwbaarheid van een condoom als anticonceptiemiddel is sterk afhankelijk van het juiste gebruik. Bij juist gebruik is de kans op een zwangerschap tussen de 2 en 5%. De kans dat een SOA wordt overgedragen is klein.

Dus kun je zeggen 'dan moet hij maar een condoom dragen' maar dat is niet 100% veilig

Moet zeggen dat ik het ook wel nogal een klotestreek vind om als ex met een baby op de proppen te komen, dat had je niet even kunnen vertellen toen je erachter kwam?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:20

In het gunstige geval is het niet zijn kind. Dan heb je er verder ook niks meer mee te maken.
Is het wel zijn kind dan zijn er meerdere opties. Of je accepteert het en leert er mee leven. Of je bent niet toe aan een bonuskind en zet er een punt achter.

Hoe dan ook gaat het gezeik opleveren als het wel zijn kind is. Want ex zal proberen hem terug te winnen, of hem chanteren/dingen ontzeggen met zijn kindje.

Ga er samen eens goed voor zitten en praat over wat jullie samen willen. Hoe jullie de toekomst voor jullie zien.