Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
AfricanLady schreef:Jij noemt mijn vriend een slappe zak waar is dat voor nodig ?
AfricanLady schreef:Ja een betere titel kon ik even niet bedenken![]()
Laat ik het even beschrijven.
Ik heb net te horen gekregen dat mijn vriend waar ik sinds november samen mee ben, net onverwacht een videocal heeft gehad met zijn ex die 15 januari is bevallen van een meisje.
Hij wist niet dat ze zwanger was, dit heeft ze dus al die tijd verborgen voor hem gehouden.
Het is voor ons al vrij lastig elkaar te zien vooral nu in coronatijd en nu met die avondklok.
Aangezien hij in Limburg woont en ik in Friesland.
Ik studeer nog en hij werkt gewoon.
Onze relatie alles klopte gewoon en ik zat gewoon ergens op te wachten dat iets fout ging in onze relatie mischien stom maar alles in mijn leven gaat vaak nooit goed of loopt nooit lekker af.
Maar dit was het enige echt lichtpuntje.
En toen ik dit net hoorde was er alsof ik erop wachte.
Ik ben er kapot van, ookal waren we kort samen het ging goed tussen ons en waren al echt serieus en zagen echt al dingen in het vooruitzicht samen te plannen.
We wouden bieden kinderen, en nu heeft hij er een bij een ander en het doet zo pijn.
We willen elkaar niet kwijt en zitten te bedenken hoe we dit gaan doen.
Ik wil hem niet bij zijn dochter weghouden en hij wil graag bij zijn kind zijn en voelt zelf nik meer voor zijn ex.
Toch ben ik bang hem kwijt te raken
Zijn er meer in een soortgelijke situatie en hebben jullie tips?
Ik moest gewoon ook even mijn verhaal kwijt het is laat en heb niemand die ik nu even kan bellen.
Ps: sommige heb ik op fb etc maar ik hoop dat ik erop kan vetrouwen dat dit persoonlijk niet de wijde wereld etc in gaat.
Brainless schreef:Ceffyl schreef:Sorry maar in een relatie ben je in eerste instantie vooral een aanvulling op elkaar, geen invulling. Dat je na jaren het gevoel hebt dat je partner je grote steun is die je behoed voor slechte dingen, oké. Maar echt na, wat is het, 20-30 dagen dat je echt fysiek bij elkaar bent geweest? Nee, ik zie dat niet slagen met zo’n insteek. De relatie is niet gelijk, jij stelt je heel erg afhankelijk van hem op en dan is er nu ook nog een mensje die écht afhankelijk van hem is.
Nou mijn man en ik zijn toch al 30 jaar bij elkaar.
Dus toch best een kans van slagen lijkt mij zo.
Ceffyl schreef:Maar ik heb het toch ook niet over jouw relatie![]()
Mijn man is ook mijn grote liefde. En ook wij zijn redelijk snel gaan samenwonen. Maar om na een paar weekenden samen al roepen dat je alleen met hem zonder medicijnen kan slapen en zonder hem gaat terugvallen in een burn-out vind ik gewoon een verantwoordelijkheid bij iemand neerleggen die nog niet hoort in zo’n pril begin. “Als jij niet met mij bent gaat het slecht met mij” is gewoon niet gelijkwaardig en riekt naar manipulatie.
MarcoBorsato schreef:AfricanLady schreef:Jij noemt mijn vriend een slappe zak waar is dat voor nodig ?
Nee hoor, ik ken 'm niet. Maar een man die niet voor z'n grut betaalt vind ik slap. Je zegt zelf dat hij nog niet weet of hij erkenning en gezag wil en dat alimentatie niet verplicht is.
Maar als het zijn kind is wilt hij toch de beste vader ooit zijn? Dat lijkt me logisch. Dan hoef je nog niet z'n ex uit te schelden, dat is niet netjes en met een beetje pech zal je haar straks vaak zien.
MarcoBorsato schreef:AfricanLady schreef:Jij noemt mijn vriend een slappe zak waar is dat voor nodig ?
Nee hoor, ik ken 'm niet. Maar een man die niet voor z'n grut betaalt vind ik slap. Je zegt zelf dat hij nog niet weet of hij erkenning en gezag wil en dat alimentatie niet verplicht is.
Maar als het zijn kind is wilt hij toch de beste vader ooit zijn? Dat lijkt me logisch. Dan hoef je nog niet z'n ex uit te schelden, dat is niet netjes en met een beetje pech zal je haar straks vaak zien.
Ceffyl schreef:Maar ik heb het toch ook niet over jouw relatie![]()
Mijn man is ook mijn grote liefde. En ook wij zijn redelijk snel gaan samenwonen. Maar om na een paar weekenden samen al roepen dat je alleen met hem zonder medicijnen kan slapen en zonder hem gaat terugvallen in een burn-out vind ik gewoon een verantwoordelijkheid bij iemand neerleggen die nog niet hoort in zo’n pril begin. “Als jij niet met mij bent gaat het slecht met mij” is gewoon niet gelijkwaardig en riekt naar manipulatie.
AfricanLady schreef:En je noemt hem echt wel een slappe zak. Want ik zeg nergens dat hij niet voor zijn kind zou gaan betalen als het van hem zou zijn.
Mischien zou ik haar niet moeten uitschelden maar dat is de frustratie die er nu uitkomt maar dit zou ik ook recht in haar gezicht zeggen als ze niet helemaal in het zuiden zou wonen
Hutcherson schreef:MarcoBorsato schreef:
Best apart toch. Stel een vrouw wordt zwanger en zij wil kind houden maar de man wil dat niet. Die heeft geen kans van slagen en is verplicht de komende 21jaar te betalen elke maand.
Stel vrouw wil kind niet en man wel, heeft ie ook een probleem.
Ik snap best dat sommige mannen zich een melkkoe vinden.
En nee, ze kunnen er vaak weinig aan doen dat vrouw zwanger raakt. Als ze wisten waar ze aan begonnen zouden ze haar niet blind vertrouwen dat ze braaf de pil neent oid.
BaileyMix schreef:Als je als man echt geen kind wil, moet je je laten steriliseren of een condoom dragen, zo simpel is het. Dat is jouw verantwoordelijkheid.
TO, ik snap dat je overstuur bent, maar probeer het ook eens vanuit haar perspectief te bekijken. De vader van haar kind is verschrikkelijk kort na hun breuk al weer helemaal vol in een relatie met een andere vrouw, ze is zo ingeruild. Zij kan haar kind geen 'heel' gezin geven. Wat een klote kraamtijd heb je dan, en sowieso wat een klotesituatie.
Citaat:De betrouwbaarheid van een condoom als anticonceptiemiddel is sterk afhankelijk van het juiste gebruik. Bij juist gebruik is de kans op een zwangerschap tussen de 2 en 5%. De kans dat een SOA wordt overgedragen is klein.