Cayenne schreef:Met bovenstaande ben ik het wel eens. Je moet het niet spannender maken als dat het is.
Ook mee eens
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LaDonna75 schreef:Die ik net hierboven noemde doen het bij ons goed, mijn jongste is 5 maar hij doet al ruim een jaar die smartgames. Ze lopen ook op in moeilijkheid, je kunt eenvoudig beginnen en zo in stapjes door naar heel moeilijk. Squirrels go nuts en Jumpin'.
Ik ga er ff rustig naar kijken, maar denk dat mijn dochter er wel blij van gaat worden. Het duurt nog een half jaar voor ze naar school mag en ze wordt wat lastig uit te dagen thuis haha.TeSzZz schreef:musiqolog ik denk dat het heel erg per kind verschilt, dus dat het vooral belangrijk is om te kijken waar de struikelpunten per kind zitten en wat de beste oplossing in dat geval is, wat ook nog wel af hangt van de mogelijkheden op school. Met leeftijdsgenoten zitten is geen garantie voor sociale aansluiting en ineens hard moeten werken om aan te sluiten hoeft ook geen probleem te zijn.
Ben het absoluut met je eens dat het geen makkelijke oplossing is hoor en dat mensen er goed over na moeten denken.
musiqolog schreef:TeSzZz schreef:musiqolog ik denk dat het heel erg per kind verschilt, dus dat het vooral belangrijk is om te kijken waar de struikelpunten per kind zitten en wat de beste oplossing in dat geval is, wat ook nog wel af hangt van de mogelijkheden op school. Met leeftijdsgenoten zitten is geen garantie voor sociale aansluiting en ineens hard moeten werken om aan te sluiten hoeft ook geen probleem te zijn.
Ben het absoluut met je eens dat het geen makkelijke oplossing is hoor en dat mensen er goed over na moeten denken.
O, dat geloof ik wel. Ik zeg vooral: sommigen vonden het voor de hand liggen dat ik klassen zou overslaan en achteraf ben ik blij dat dat niet gebeurd is. En zeker: ik heb ook tussen mijn leeftijdgenoten nog genoeg problemen gehad om aansluiting te vinden. Maar dat was nog veel erger geweest als ik tussen oudere kinderen had verkeerd, die emotioneel veel verder waren.
JustMe8484 schreef:Speelt bij jou het autisme niet ook mee in die problemen om aansluiting te vinden?
musiqolog schreef:JustMe8484 schreef:Speelt bij jou het autisme niet ook mee in die problemen om aansluiting te vinden?
Ja. Maar zoals ik al zei: ik had nog altijd beter aansluiting met kinderen van mijn eigen leeftijd. Bovendien gaan hoogbegaafdheid en een vorm van licht autisme heel vaak samen - zo vaak dat je mijn situatie echt wel breder kunt trekken.
Maar dat het bij andere kinderen wél een oplossing is, geloof ik heus wel.
sevke schreef:smartgames had ze bij mij in no-time uitgespeeld. Rush Hour vond ze het leukste. Dit is mijn oudste dochter.
De jongste is dan Chinees en Koreaans gaan leren. Ze zit nu in haar eerste master Chinees, gecombineerd met een major Russisch. Ze leest, schrijft, spreekt en begrijpt vloeiend Klassiek chinees, Mandarijn, Koreaans, Japans, Russisch, Engels en basis Turks en doet transcriptiewerk voor de Unief.
sevke schreef:smartgames had ze bij mij in no-time uitgespeeld. Rush Hour vond ze het leukste. Dit is mijn oudste dochter.
De jongste is dan Chinees en Koreaans gaan leren. Ze zit nu in haar eerste master Chinees, gecombineerd met een major Russisch. Ze leest, schrijft, spreekt en begrijpt vloeiend Klassiek chinees, Mandarijn, Koreaans, Japans, Russisch, Engels en basis Turks en doet transcriptiewerk voor de Unief.

Maar ik kan me voorstellen dat het op deze leeftijd nog wel enorm lastig is om te zien hoe slim ze nu eigenlijk zijn.