Schaatskriebels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 14:41

Roosch schreef:
[ [url=m/hGyGVq.jpg]Afbeelding[/url] ]
:D :D :D

Waar?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:43

Afbeelding
Afbeelding

Ryptsjerk :)

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:47

Earth schreef:
Ze zijn wel volop aan het schaatsen op de Loosdrechtse plassen!!!
Wij gaan vanavond of morgen eerst een ijsbaan proberen. Ik heb gisteren wel even op natuurijs gestaan, maar het wel ontzettend ribbelig en ik vertrouwde toch de ijsdikte niet helemaal. Daarnaast vallen de lage temperaturen wat tegen.

Is het op een ijsbaan minder koud dan? :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:53

Emoe schreef:
Earth schreef:
Ze zijn wel volop aan het schaatsen op de Loosdrechtse plassen!!!
Wij gaan vanavond of morgen eerst een ijsbaan proberen. Ik heb gisteren wel even op natuurijs gestaan, maar het wel ontzettend ribbelig en ik vertrouwde toch de ijsdikte niet helemaal. Daarnaast vallen de lage temperaturen wat tegen.

Is het op een ijsbaan minder koud dan? :D

Nee ik bedoel dat het minder hard gevroren hefet dan werd verwacht. Daardoor is het ijs minder dik dan verwacht. Zo bedoel ik dat. Dus ik vind het nog wat onbetrouwbaar om op vijvers te gaan staan bedoel ik :P

Emoe

Re: Schaatskriebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:02

Ah ik snap het.

Ja ik ga ook niet als eerste een plas op.. maar wanneer er al heel veel andere mensen schaatsen durf ik het wel aan

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:09

Ja ik ga zo denk ik heel even bij de vijver hier dichtbij kijken, het kriebelt toch teveel := Maar ik g a er alleen op als er ook anderen zijn :P

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:20

Roosch schreef:
[ [url=m/sFj2q2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ry56PP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ryptsjerk :)

Prachtig, altijd herkenbaar aan het molentje.

Helaas heb ik daar ook wel eens natte voeten gehaald.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:37

Ijsbaan in Alblasserdam is weer dicht gegaan wegens te matige ijsgroei en nu dooi.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:49

jaa hier ook heerlijk geschaatst!!
ik zal zo een rondje met de kids.

maar het ijs is wel barslecht. opgevroren sneeuw.

dus wie weet de ideale locatie om te schaatsen? we wonen in noord Friesland, maar we zijn voor zaterdag bereid overal heen te rijden :) :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:50

Ik heb net ook geschaatst echt heerlijk weer.
Afbeelding

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:45

Jaloers!! Hier in de buurt is het dikst nog maar 5 cm.
Hopelijk morgen middag of zaterdag toch nog de kans om te schaatsen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:04

Jaaa, ik heb toch geschaatst net!! Het was op de vijver hier vlakbij, en het ijs was top! We waren met z'n 3en aan het schaatsen daar, heerlijk :P

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:07

Hier net ook geschaatst voor de deur! Eerste kwartier echt wel een bambi op glad is :')

Afbeelding

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:16

Ik wou dat ik kon schaatsen... maar ik viel van een paard en heb mijn been gebroken. nog een jaar ofzo... als ik het durf :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:56

Sakura789 schreef:
Wij gaan het weekend naar Friesland.

Ik ken er een aantal die in 2012 de tocht geschaatst hebben. Als het niet zo'n hype was geworden als in de afgelopen 35 jaar, dan was het mogelijk geweest. Het moet alleen veilig blijven voor duizenden schaatsers en voor nog veeeeel meer toeschouwers.

Met een paar mensen kun je prima de ronde maken, wij hebben toen het stuk van Dokkum naar leeuwarden gedaan. IJs was goed en het weer was mooi. Alleen hebben we heel veel meer nodig dan de matige vorst die nu in Friesland is. Samen met het sneeuw, zorgt het voor zwak en moeilijk ijs.

Ik ben bang dat het weekend schaatsen er niet echt in zit. Het gaat dan ook weer dooien. Geen idee of dat overal zo is. Maar hier wel. Ijs kraakt ook aan alle kanten op et tjeukemeer.ik was met paard lief in de bak en hoorde de mensen schaatsen zeg maar zo erg was het. En zo stil was het niet eens.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:08

Hier op de vijver geschaatst, ijs was verschrikkelijk dus heb het na eenhalf uurtje voor gezien gehouden. Dochterlief heeft het wel een paar uren volgehouden maar die heeft van die ijshockey schaatsen en die hebben aanmerkelijk minder last van alle onregelmatigheden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:17

Ik heb ook ijshockeyschaatsen, had nooit op andere geschaatst en vorige week nog een paar voor 5 euro op de kop getikt. Had ook geen eigen schaatsen. :') viel me niks tegen. Zowel de klunzigheid/ het gestuntel als de schaatsen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:30

@sakura, ik zou niet speciaal voor het schaatsen naar friesland gaan. ik zit te kijken waar we heen kunnen meer zuidelijker. er ligt hier overal sneeuw in het ijs, schaatst voor geen meter.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:56

Joltsje schreef:
@sakura, ik zou niet speciaal voor het schaatsen naar friesland gaan. ik zit te kijken waar we heen kunnen meer zuidelijker. er ligt hier overal sneeuw in het ijs, schaatst voor geen meter.

Ik woon in Friesland en het ijs is hier ook prut inderdaad. Al van meerdere mensen gehoord die buitenaf op ondergelopen weilanden hadden geschaatst dat het daar ook niet best was. Vanmiddag zelf dus op de vijver geschaatst. Het voelt net alsof er zand op het ijs ligt, heel raar, je glijd niet echt mooi door. Plus doordat er nog een laagje sneeuw op ligt zie je niet waar de slechte stukken zijn. Het is jammer, maar helaas gaan sneeuw en mooi ijs niet samen :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:06

Molentocht gaat niet door wegens corona mocht ijs wel voldoende dikte hebben.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:22

Joltsje schreef:

Ik ga er wel speciaal voor heen. Hier in de buurt genoeg plekken, maar wil weer op mijn vertrouwde feart van mijn kinder- en jeugdtijd schaatsen. Zoals het nu lijkt qua voorspelling moet dat zaterdagochtend prima lukken. Het ijs lijkt ok, lag nog open voor de sneeuwval.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:32

Toch vind ik dat in deze corona tijd niet heel correct.
Ze vragen de mensen niet voor niks om dichtbij hun eigen woonplaats te blijven en niet te veel
te reizen :o

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:54

Dat mag je prima vinden. Ik maak daarin mn eigen afwegingen. Dan kun je het ook platslaan om schaatsen helemaal te verbieden ivm risico op vallen en ziekenhuisbezoek.

Zo lang ik met alleen mijn huishouden aanwezig ben op een vaart waar verder niemand is, zie ik geen extreme risico’s.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:56

Mark Tuitert heeft een leuke actie op Insta. Als je je schaatsfilmpje deelt maak je kans op een Wehkampbon twv 100 euro. :))

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:01

Ik heb gister eindelijk weer eens in mijn 'achtertuin' kunnen schaatsen, ijs niet helemaal super maar het is te doen en kan best een stuk doorschaatsen naar andere stukken wat ook al een paar jaar niet mogelijk is geweest. Straks weer even en hopelijk van het weekend ook!