Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:41

Ik sta er heel dubbel in. Aan de ene kant shop ik het hele internet leeg aan aanbiedingen (vorige week nog iets met 90% korting) en aan de andere kant baal ik dat ik niet even naar de Action kan voor een gasaansteker. :')

Heb ook mijn halve garderobe vernieuwd sinds de coronatijd, maar vergeet elke keer weer dat ik de dag doorkom in een trainingsbroek en topje. :')

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:43

Roosch schreef:
Ik sta er heel dubbel in. Aan de ene kant shop ik het hele internet leeg aan aanbiedingen (vorige week nog iets met 90% korting) en aan de andere kant baal ik dat ik niet even naar de Action kan voor een gasaansteker. :')

Heb ook mijn halve garderobe vernieuwd sinds de coronatijd, maar vergeet elke keer weer dat ik de dag doorkom in een trainingsbroek en topje. :')

Dat laaste haha, heb ook al in geen tijden make-up op gehad. Maar ik kom dat ook echt nergens.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:59

Nee precies dat. :')

Ach ik troost me met het feit dat we ooit wel weer eens wat meer de deur uit gaan. En mijn garderobe moest sowieso vernieuwd want ik ben een paar kledingmaten gekrompen sinds de coronaperiode.

Voordeel van thuiswerken is dat ik dus wel een goede band op kan bouwen met mijn postbezorger. <3
Die komt wel heel veel langs. :')

Wel een voordeel is dat ik Bol Select aangeschaft heb. Dus ook voor kleine dingetjes gratis verzenden.
Tevens probeer ik -als ik bestel- gelijk voor grotere bestellingen met gratis verzenden te gaan.
Laatst een halve kapperswinkel sale leeggewicht dus kan daar wel even mee vooruit, en m'n vriezer ligt vol vlees van een goede kwaliteitsslager online.

Nu ik bezig ben met de garderobe vervangen met passende kleding ook besloten wat betere kleding aan te schaffen. Ook ik betrapte me erop dat ik veel meuk kocht. Nu duik ik vooral op de betere sites zoals Topvintage. Hier komt mijn faillissement. :7

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:13

Mizora schreef:
Zolang ik maar hard genoeg blijf afvallen, heb ik voor het komende jaar nog genoeg oude broeken die ik nog niet heb weggedaan omdat ik er ooit nog wel in zou gaan passen.

Niets meer aan oude kleding Tallie dat jou zo zou kunnen redden?

Ik ben nu in een maat die ik al 10 jaar niet heb gezien. Het is echt heel fijn dat ik alles kwijt ben. :))

Dus nee, geen oudere kledij, maar maakt niet uit, werk toch thuis! :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:45

Pfoe ja, ik haalde bijna alles wat ik nodig had bij de Action.
Nu al een paar keer duurder moeten kopen maar het meeste wat ik nodig heb kan ik vinden bij de supermarkt of Kruidvat.

Ik heb al wel een hele lijst als de Action weer open is, dan moet ik maar met de auto gaan. En dat zijn dan voornamelijk dingen die nodig zijn maar niet dringend en ik het nu nog wel even zonder mee red.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:51

Ik heb katoenen strings nodig mt M. Had altijd 3pack van de hema. Lijken overal uitverkocht. Behalve bij Bonprix, maar ik wil geen verzendkosten betalen. Dat weiger ik gewoon. Ik had voor 50eu in mijn mandje en nog moet ik verzendkosten betalen. Ik weiger overigens ook om 6 euro of meer per stuk te betalen voor dat kleine lappie stof.
Jep, first world problem. :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:02

Hier hetzelfde verhaal.
Wij wonen al in een gat waar geen winkels zijn dus ik hou er altijd al wel rekening mee dat ik wat voorraad moet hebben, maar van sommige dingen begint de bodem aardig in zicht te raken. 't Zijn ook allemaal dingen die ik bij verschillende winkels moet halen dus ik ga maar vast een lijstje maken. De rest bestel ik dan wel via Bol select of in wat grotere online bestellingen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:03

marleen_88 schreef:
Ik heb katoenen strings nodig mt M. Had altijd 3pack van de hema. Lijken overal uitverkocht. Behalve bij Bonprix, maar ik wil geen verzendkosten betalen. Dat weiger ik gewoon. Ik had voor 50eu in mijn mandje en nog moet ik verzendkosten betalen. Ik weiger overigens ook om 6 euro of meer per stuk te betalen voor dat kleine lappie stof.
Jep, first world problem. :')

Misschien een oud t-shirt verknippen en om knopen :') of een keertje binnenste buiten dragen

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:10

Ik wil een “neuiwe” auto. Maar jeetje, die prijzen zijn op dit moment niet normaal

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:45

Hier in de buurt zijn echt wel veel winkels waar veel mogelijk is. Kleding en schoenen kun je gewoon van alles uit kiezen, komen ze het brengen, ja past alles en neemt weer contact op op te laten weten wat je wilt houden en de rest komen ze weer ophalen.

Als de winkels open waren was ik ee vast even heen gegaan en wat gekocht, maar ik mis nog steeds niks.

Wij zijn overigens ook echt niet van het weggooien en nieuwe kopen. Bijna alles blijft totdat het echt kapot is. En stof wordt dan bijvoorbeeld nog poetslap.

Het zou toch zo mooi zijn als deze crisis ons dichter bij elkaar brengt i.p.v. nog verder uit elkaar drijft. Ik heb bijvoorbeeld vast nog wel ergens een puntenslijper of een latje of heel veel andere dingen liggen die iemand misschien nodig kan hebben.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 02:30

Sansevieria schreef:
In grote lijnen eens.

Maar verf van de action vind ik persoonlijk geen aanrader, ooit een keer gekocht, maar nooit meer.
Kun je telefonisch geen verftesters bestellen bij de bouwmarkt?

Je ziet mensen ook wel creatief worden met ruilen, 2e hands kopen, kringloop.

Heb ook nog nooit verf van action gehad alleen rollers, kwasten, tape, afdekzeilen etc kosten daar geen drol.

Ken je dat rek met al die kleurstaaltjes van de bouwmarkt (iedere bouwmarkt heeft er wel 1).daar kun je kleuren laten mengen. Wij hebben aparte kleuren in bedrijfslogo die gemengd moeten worden maar die exacte kleuren staan niet online. Hoe ga ik duidelijk maken dat ik een donker turkoise/blauw achtige verf mengkleur moet hebben?

Ruilen ed is super leuk als je genoeg tijd hebt om fotos te maken en uit te wisselen en spullen te gaan bekijken en ophalen. Helaas heb ik daar een gebrek aan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 03:35

Ik heb een grote maat, de fysieke winkel is failliet. Online is mijn maat spijkerbroek niet leverbaar.

Best lastig om een goede spijkerbroek online te kopen.
Ben er sowieso niet van om kleding online te kopen, valt toch altijd anders en al dat gedoe met retourneren.
Bh's heb ik trouwens ook weer nodig.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 07:50

Alles lijkt wel elk jaar duurder te worden
Eerst raak je aan je producten gewend en dan later pas zie dat je veel meer betaald voor hetzelfde product
Als ik broeken, bh,s ondergoed, sokken, schoenen nodig heb pas ik het liefst in een winkel dat kan nu niet en koop gelijk wat meer erbij
Ik weet dat goed past en je kan gelijk weer een tijdje vooruit
Nu met deze corona gebeuren is voorlopig even nog alles houden zoals is en later rustig weer gaan kijken is niet anders

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 08:34

Vraag even rond als je iets kleins nodig hebt. Vaak heeft iemand wel over. En kun je elkaar helpen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 08:39

Ik baal er van dat ik alles moet plannen. Ik woon in een omgeving waarin ik normaal alles zo op de route kan kopen. Op weg van huis naar werk en op een wandeling met mijn hond. Daarom heb ik ook haast geen voorraad meer. Er zit veel geld in en vaak gooi of geef je de helft uiteindelijk weg. Ik hou er dus van om alleen in huis te hebben wat ik nodig heb. Tot de COVID kwam. Ik vind het super irritant dat ik eindeloos veel pakketjes heb en alles online moet kopen en plannen. Want de pakketjes zijn ook niet altijd de volgende dag binnen. Simpele dingen als een pak printer papier. Sokjes en panty’s. En tuurlijk zou ik dat alles in een keer bij de hema kunnen bestellen. Maar die hebben dan weer van die nare panty’s.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 08:43

Tsja, ik voel de frustratie ook wel hoor. Zeker omdat sommige maatregelen zo 'onlogisch' zijn. Waarom mag de slijterij wel open blijven (is sterke drank echt essentieel?) en mogen winkels zoals Hema/zeeman niet open, waar men in mijn ogen wel essentiële levensmiddelen haalt zoals ondergoed, babyspullen, theedoeken, pannen, kantoorartikelen etc.

Het met name hoge verzendkosten moeten betalen voor producten zoals wasknijpers, puntenslijpers e.d. voelt gewoon dubbel. Ik wil de pakketdiensten niet nog meer belasten met drukte voor een doos wasknijpers terwijl de Hema hier letterlijk om de hoek zit.

Daarnaast denk ik ook aan alle oudere mensen die helemaal niet wijs zijn met bestellen op het internet. Hoe komen zij aan een nieuwe fluitketel als er iets kapot gaat?

Tsja...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:02

Ik heb niet de indruk dat alles zo zeer duurder is maar het is wel lastiger om eraan te komen.

Kleine dingen online bestellen zie ik ook niet zo zitten. Kruidvat wil trouwens nog weleens uitkomst bieden of een AH xl.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:38

Ik merk ook wel dat kleine dingen die ik voorheen bij action haalde nu niet kunnen enzo. Aan de andere kant hou ik veel meer geld over elke maand omdat ik impuls aankopen niet meer doe, spontane dingetjes als lunchen, borrelen leuke dingen die niet meer kunnen en ook verjaardagen worden zeer klein gevierd dus scheelt weer enorm aan boodschappen. Ik denk 3 x na voor ik iets online ga kopen en eerlijk het meeste kan wel even wachten nog. Overigens vind ik het ook echt vervelend om online te shoppen. Ik wil het gewoon voelen en zien. Met benzine doe ik 1 x zo lang. Sportschool wordt niet afgeschreven.
Aan de andere kant had ik echt nieuwe broeken nodig. Het is meer de tijd en moeite en de milieu belasting die mij frustreren. Na 3 bestel pogingen eindelijk 3 fijne broeken dus ik kan er weer tegen aan. Maar was eruit gescheurd dus moest wel.

En wbt bhs.. ik koop altijd dure van minimaal 80 euro. De goedkope bhs zaten gewoon nooit goed met mijn maat.. Goedkopere zijn snel kapot of geven minder steun. Heb nu eindelijk een merk gevonden die altijd goed zit. Doe er ook enorm lang mee. Meeste heb ik jaren stiekem wel alweer.
Overigens hebben we in oktober pas overdracht van ons huis. Daar ben ik nu wel heel blij mee. Dan moet je wel en ik zou dan wel echt de fysieke winkels missen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:45

Vinted en marktplaats koop ik nu meer sinds de lockdown, hoop dingen wachten wel.
Had vorige week tape nodig om mijn pakketjes dicht te plakken die heb ik bij de Ah gehaald, stuk duurder dan die van de Action, maar eerlijk is eerlijk hij plakt een stuk beter

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:00

Ik zie juist veel samenhorigheid in mijn omgeving. Groepen als “ik geef weg”, “ik ben op zoek naar” en “(plaatsnaam) roept u maar” worden veel gebruikt om elkaar te helpen aan die kleine dingetjes waar je nu moeilijk aan kunt komen (puntenslijper, stukje hout etc maar ook hele kastopruimingen aan kleding etc. Die gratis weggegeven wordt en wellicht nu een uitkomst is als je 40 kilo kwijt bent geraakt? Dan kun je alsnog die 3 maten kleiner proberen, ook al is het ms niet 100% je stijl - ik kan me zelfs voorstellen dat je met zoveel kilo minder een nieuwe stijl gaat zoeken, dus dat zon verrassingstas juist je overtuigd van stijlen die je eerder nooit zou hebben geprobeerd?)
Ook de kleinere winkels (verf speciaalzaken/bouwmarkten in eigendom) doen echt alles voor hun klanten, dus als je hen opbelt voor wat kleurstalen kun je die gewoon ophalen. Tot hele behangboeken aan toe. Idd de grotere ketens hebben te maken met meer vastgestelde regels mbt minimale bestelwaardes en hoge bezorgkosten, al denk ik als je de winkel zelf belt dat hun ook gewoon wat kleurstalen voor je klaar willen leggen hoor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:05

fokfanaat schreef:
beter nog had hij via facebook of markplaats oid, 2e handse dure schoenen voor 40,- gekocht en er nog 3 jaar mee kunnen doen.

Schoenen moet je echt niet gedragen 2de hands kopen. In elk geval ik kan dat niet, want schoenen gaan naar iemands voeten staan en zijn afgesleten door diens manier van lopen etc

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:07

Ineke2 schreef:
fokfanaat schreef:
beter nog had hij via facebook of markplaats oid, 2e handse dure schoenen voor 40,- gekocht en er nog 3 jaar mee kunnen doen.

Schoenen moet je echt niet gedragen 2de hands kopen. In elk geval ik kan dat niet, want schoenen gaan naar iemands voeten staan en zijn afgesleten door diens manier van lopen etc

Hoeveel paar schoenen heeft de gemiddelde NL’er in zijn kast staan die ze achteraf eigenlijk nooit dragen?
Of kijk ik dan enkel naar ons eigen gezin? Ik heb veel meer schoenen als voeten en er staan er meerdere waar ik niet fijn op loop, dus als ze al zijn gedragen, dan alleen naar locaties waarvan ik wist dat ik snel kon gaan zitten :Y)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:14

Het ging om werkschoenen in het voorbeeld...Daar loop je de hele dag op.

Maar ehm... Ik heb 7 paar schoenen en loop op allemaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:15

Misschien een tip voor sommigen, ik zit via Facebook in een plaatselijke weggeefhoek. Daar komen geregeld spullen voorbij die een 2e leven verdienen en gratis af te halen zijn. Ook de verkoophoek is handig. Komt geregeld kleding en schoenen voorbij. Moet net je maat zijn, maar wat vaak gebeurt is dat iemand eruit haalt wat van pas komt en de zak dan weer doorgeeft. En onze woonplaats heeft ook een vraaghoek (zit ik niet op) maar daar kun je vragen als je iets nodig hebt. Mensen hebben best vaak dingen ongebruikt liggen en zo kun je elkaar mooi helpen. Zeker in deze tijd heel erg handig.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:16

Ook werkschoenen worden regelmatig gekocht zonder dat mensen ze veel gedragen hebben. Soms is het een vereiste van een bedrijf/project om ze bij je te hebben, ook als je kantoorwerk doet, omdat als je de hal in stapt, je ze aan moet hebben. Als het project voorbij is worden ze opgeruimd. Of het model past je toch niet goed/een ander model past beter en na een paar weken proberen doe je ze weg.

Een paar weken door iemand anders gedragen levert, behalve bij absurd gebruik, echt geen problemen op.

Edit: ik draag mijn schoenen normaal gesproken ook op, maar heb ook wel een paar sets weggedaan omdat ze voor mijn voeten toch te smal bleken te zijn. Zonde, maar dan ga ik mijn voeten niet forceren. Ze zijn in de doos naar Roemenië gegaan.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 30-01-21 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt