Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:48

Ik ben er juist heel blij mee heerlijk dat meer stil is. Hoe stiller hoe beter :)
Dus nee ik vindt niet eng

Hopelijk vind je het snel minder eng

Edit ow lees je vind t meer raar ok ja kan went vanzelf en als je er aan gewend ben is het alweer opgeheven haha

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:50

pien_2010 schreef:
Geniet ervan...wij horen vrijwel nooit geluid, er is hier geen straatverlichting behalve de maan en de sterren en dat is zo fijn!
Dus geniet ervan....

Wow waar woon jij dat wil ik ook :)

tamary

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:00

Stilte is fijn, maar ook vreemd omdat je een zekere achtergrond ruis gewend bent. Voelt toch als of er iets niet klopt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:06

Het is hier altijd al rustig, ik merkte geen verschil.

Ik dacht overigens dat er al heel vaak en heel duidelijk was uitgelegd waarom de zorg niet sky high kan gaan opschalen.
Sowieso kost het opleiden minimaal 4jaar voor een hbo-V maar al die apparatuur kost ook miljoenen als het geen miljard is, en die kan je niet na deze pandemie stil laten staan tot we ooit weer een pandemie krijgen. Al dat extra personeel trouwens ook niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:14

Enige wat ik van de avondklok gemerkt heb is dat er mensen in mijn FB lijst klagen, of met een groep vrienden thuis afspreken en een foto op FB plaatsen waarin ze hun middelvinger opsteken.

Blijkt maar weer hoe volwassen sommige mensen zijn :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:15

Hier geen verschil, het is hier altijd heerlijk rustig tussen de landerijen. Zou ook niet anders meer willen. Heb altijd in een drukke stad gewoond en die - wat mensen reuring noemen - herrie altijd als stress ervaren. Het heeft een goede twee jaar geduurd voordat ik ontstresst was. 's Nachts is het zo stil hier, dat je oren er bij wijze van spreken van gonzen. Zo fijn! :j En op straat in het dorp vind ik het helemaal chill zo. Niet te druk, lekker rustig. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:16

Dilan93 schreef:
Enige wat ik van de avondklok gemerkt heb is dat er mensen in mijn FB lijst klagen, of met een groep vrienden thuis afspreken en een foto op FB plaatsen waarin ze hun middelvinger opsteken.

Dat is een van de redenen waarom ik onlangs de knoop heb doorgehakt en gestopt ben met FB. Dat gejank en gezever...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:17

Dilan93 schreef:

Ik begin zelf een beetje zat te worden van dat soort mensen en vind het ook nog eens heerlijk rustig om dat soort mensen te ontvrienden of in ieder geval niet meer te volgen (als ik de goede hoop heb dat ze na Corona wel weer normaal kunnen doen :) ).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:18

Crypto schreef:
pien_2010 schreef:
Geniet ervan...wij horen vrijwel nooit geluid, er is hier geen straatverlichting behalve de maan en de sterren en dat is zo fijn!
Dus geniet ervan....

Wow waar woon jij dat wil ik ook :)

Platteland Limousin Frankrijk. {:} Ons huis staat te koop _O- dus wat let je....

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:20

Sanet schreef:
Dilan93 schreef:

Ik begin zelf een beetje zat te worden van dat soort mensen en vind het ook nog eens heerlijk rustig om dat soort mensen te ontvrienden of in ieder geval niet meer te volgen (als ik de goede hoop heb dat ze na Corona wel weer normaal kunnen doen :) ).

Doe ik ook hoor. Heb FB voor vrienden en kenissen, maar als ze zo lomp gaan doen, dan ontvriend ik ook gewoon.

Ja, je mag een eigen mening hebben. Ik heb ook mn bedenkingen bij sommige regels. Maar opzettelijk tegen de regels in gaan vind ik nou ook weer niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:22

pien_2010 schreef:
Mindim schreef:
Het enige wat ik hoor is een uil, net zoveel als anders.
<3 gaaf, vind ik zo mooi.

Heerlijk is het! We hebben momenteel bosuilen en kerkuilen. Verder moet je hier ook met een zaklamp aan de wandel, want het is hier pikdonker en de sterrenhemel is altijd prachtig zo zonder verlichting idd!!!!
Vind het ook altijd byzonder hoeveel verschillende soorten donker er zijn, van maanverlicht tot enorm duister en de vele schakeringen daartussen in :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:28

moyra schreef:
Verder lijkt het mij wel interessant om te weten of mensen uit de randstad nu ook minder gestrest zullen raken/zijn?

Ik schijn officieel in de Randstad te wonen, maar ik woon in een enorm rustige wijk waar ik aan het eind van de straat zo de hei op loop. Geen enkele vorm van stress hier. :)

De Randstad is vrij groot hè. Niet alles is aan elkaar gegroeid, je hebt er zowel stedelijk gebied als platteland. Oh ja, en op sommige plekken nog bos en hei ook. ;-)

Wat ik van de avondklok heb gemerkt is dat normaal gesproken nog weleens buren hoor thuiskomen na 21 uur, ofwel van werk ofwel van andere activiteiten, of dat er iemand door de straat rijdt die hier niet woont. Dat was gisteravond minder, ongeveer zoals midden in de zomervakantie, als de meesten in Verweggistan zitten. Van rustig naar nóg rustiger zeg maar. Dus nee, geen stress en ook al niet voordat er sprake was van een avondklok.
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-01-21 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 16:28

Wij wonen zo'n 700 meter van het Veluwemeer, alleen daartussen zit nog een 80 km weg.
Die weg is best druk, het is de toegangsweg naar de polder.
Maar nu afgelopen avond en nacht, hoor je alleen de ganzen, zwanen en andere watervogels. :)
En af en toe wat schapen blaten.
Dit zijn geluiden die ik altijd hoor, maar toch met ruis van de 80 km weg, geluiden uit het stadje etc.
Daarom voelde het gisteravond met de honden uitlaten ook vreemd buiten, zo doodstil met alleen geluiden van over het veluwemeer.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:34

Karin schreef:
moyra schreef:
Verder lijkt het mij wel interessant om te weten of mensen uit de randstad nu ook minder gestrest zullen raken/zijn?

Ik schijn officieel in de Randstad te wonen, maar ik woon in een enorm rustige wijk waar ik aan het eind van de straat zo de hei op loop. Geen enkele vorm van stress hier. :)

De Randstad is vrij groot hè. Niet alles is aan elkaar gegroeid, je hebt er zowel stedelijk gebied als platteland. Oh ja, en op sommige plekken nog bos en hei ook. ;-)

Wat ik van de avondklok heb gemerkt is dat normaal gesproken nog weleens buren hoor thuiskomen na 21 uur, ofwel van werk ofwel van andere activiteiten, of dat er iemand door de straat rijdt die hier niet woont. Dat was gisteravond minder, ongeveer zoals midden in de zomervakantie, als de meesten in Verweggistan zitten. Van rustig naar nóg rustiger zeg maar. Dus nee, geen stress en ook al niet voordat er sprake was van een avondklok.

Ik weet waar de randstad ligt en dat er bossen ed zijn, woon er namelijk zelf precies in het midden in ;)
Dat maakt dat mijn interesse er alleen maar groter op.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:06

pien_2010 schreef:
Platteland Limousin Frankrijk. {:} Ons huis staat te koop _O- dus wat let je....

Blijf je wel in Frankrijk wonen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:43

Shenavallie schreef:
pien_2010 schreef:

Blijf je wel in Frankrijk wonen?

Yep, zie profiel. We gaan 12 km verderop wonen in onze gîte. <3
Nu onze Chico te vroeg onverwacht is overleden, blijven we niet hier en verkopen de gîte, maar doen het andersom, dus alle weilanden in gebruik terug gedaan ad Boer.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:15

Sanet schreef:

Dat is denk ik het grote verschil. Jij denkt dat er een “na corona” bestaat. Dat dit allemaal wel weer overgaat. Dan snap ik dat je je best “even” aan een aantal regels wilt houden, waarvan sommige nuttig en andere compleet nutteloos

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 18:17

Er zijn nu wel rellen/demonstraties in Amsterdam, gaat er best heftig aan toe.
Ik denk dat de avondklok voor bepaalde groepen mensen niet te accepteren is.
En dit is pas de 2e dag, je weet ook niet of mensen zich er bij neer gaan leggen of dat de komende dagen de demonstraties of rellen harder worden, ook na 21.00

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:21

Dorine92 schreef:
Sanet schreef:

Dat is denk ik het grote verschil. Jij denkt dat er een “na corona” bestaat. Dat dit allemaal wel weer overgaat. Dan snap ik dat je je best “even” aan een aantal regels wilt houden, waarvan sommige nuttig en andere compleet nutteloos

Precies dit. Ik lees ook heel vaak als argument 'je kan toch wel even thuis blijven / binnen blijven / niet uit eten / niet op vakantie' maar wat is even? Ik vind een jaar vrij lang en het einde is voor mij nog totaal niet in zicht. En ik denk dat veel mensen die er tegenin gaan daar last van hebben. Ik heb er echt last van dat er al zolang geen perspectief is.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:23

Ik vond het gister ook heel stil buiten. Ik stond even op het balkon te kijken, en waar normaal altijd veel auto's rijden, mensen lopen of jongeren hangen, was er nu bijna niemand :) Hier en daar een auto, en iemand met een hond. Maar verder was het heel stil (al voelde het wel een beetje apart :D )

Iemand die ik ken moest gisteravond werken, hij had nachtdienst. Hij is, voordat hij bij de snelweg was, al twee keer aan de kant gezet ter controle _O- Er werd dus goed gecontroleerd, dat vind ik wel netjes +:)+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:26

Volgende week voor werk ook na de avondklok buiten, maar pfff overdag is het gewoon druk op de weg, zelfs in het weekend...

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:27

Ik woon aan een doorgaande weg. Net op het stuk waar een geasfalteerde 50 weg overgaat in een ernstig verzakte en hobbelende 30 weg. Oftewel, alles scheurt hier normaal met enorm veel herrie voorbij. En heeerlijk dat ik het vond vannacht, die stilte!
Ook onze roemeense buren (antikraak) die normaal met bussen komen en gaan en snachts voor onze deur met hun auto's lopen te kl*ten waren eindelijk stil :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:34

Barbet schreef:
Er zijn nu wel rellen/demonstraties in Amsterdam, gaat er best heftig aan toe.
Ik denk dat de avondklok voor bepaalde groepen mensen niet te accepteren is.
En dit is pas de 2e dag, je weet ook niet of mensen zich er bij neer gaan leggen of dat de komende dagen de demonstraties of rellen harder worden, ook na 21.00

Gezien de adequate acties van de politie om op avond 1 vol te controleren en handhaven... Gok ik dat het met nieuwe acties tegen de overheid wel mee gaat vallen. Buiten de al bestaande demonstraties zoals vandaag.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:35

Hier in het dorp was het toch al rustig in de avonden na sluitingstijd van de supermarkt. Heb nu lekker een weekje vakantie, daarna begin ik met late diensten op mijn werk in de zorg. Hoop niet dat ik tig keer aangehouden wordt. Heb natuurlijk wel de werkgeversverklaring, maar het zou echt ophouden.

Ik vond het trouwens vandaag overal ontzettend druk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:42

Danielleeee_ schreef:
Ik vond het gister ook heel stil buiten. Ik stond even op het balkon te kijken, en waar normaal altijd veel auto's rijden, mensen lopen of jongeren hangen, was er nu bijna niemand :) Hier en daar een auto, en iemand met een hond. Maar verder was het heel stil (al voelde het wel een beetje apart :D )

Iemand die ik ken moest gisteravond werken, hij had nachtdienst. Hij is, voordat hij bij de snelweg was, al twee keer aan de kant gezet ter controle _O- Er werd dus goed gecontroleerd, dat vind ik wel netjes +:)+

Zo kwamen wij op de heen en terug weg gisteren dus 0 politie auto's tegen onderweg naar/van huisartsenpost bij het ziekenhuis. Op de heen weg had ik ook nog geen verklaring bij me, dus ik had echt paniek om aangehouden te worden terwijl ik toch met enige tijdsdruk m'n man naar de HAP moest brengen :') - bij de HAP moest ik in de auto wachten en toen heb ik digitaal de formulieren ingevuld zodat die iig wel klaar waren voor de terugweg. Maar we hebben beide keren dus geen politie zien rond rijden. Dit was rond half 12 en erna weer om half 2, toen het echt gigantisch hard aan't sneeuwen was, dus kan me voorstellen dat ze rond die tijden ook wat minder actief aan't rijden zijn en zeker met zo'n sneeuwval waarbij je slecht zicht hebt, zoals we op de terugweg hadden. Toen kwamen we dus ook echt 0 auto's tegen en was er niet eens een veeg/strooiwagen op de weg :') Het was heel vreemd om zo alleen in zo'n witte wereld rond te rijden met de auto.

Hier was rond 21:00 gisteren nog wat vuurwerk te horen en erna was het wel ook een stuk rustiger als normaal, dus dat was toch al te merken. Benieuwd of het zo blijft.