Lichtkinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:01

Morganlefay schreef:
@Vuurvleugels
Kijk eens naar mijn Avatar en zoek eens op wie dat is.
Heb nog altijd het vermoeden dat deze kleine mensjes er lang gleden ook waren en dat toen voor elfjes werden aangezien.

Ik zie je avatar, je naam en je beroep en die wijzen inderdaad op respect hiervoor. Maar waarom laat je dat dan niet blijken in je woorden? Als je het objectief terugleest zie je hopelijk dat het vreselijk respectloos overkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:02

Orthomoleculair heeft met het lichaam te maken en men wil dmv voeding het lichaam in balans krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:05

VuurVleugels schreef:
Morganlefay schreef:
@Vuurvleugels
Kijk eens naar mijn Avatar en zoek eens op wie dat is.
Heb nog altijd het vermoeden dat deze kleine mensjes er lang gleden ook waren en dat toen voor elfjes werden aangezien.

Ik zie je avatar, je naam en je beroep en die wijzen inderdaad op respect hiervoor. Maar waarom laat je dat dan niet blijken in je woorden? Als je het objectief terugleest zie je hopelijk dat het vreselijk respectloos overkomt.

Misschien komt dit doordat er door diverse mensen al een beetje lomp wordt gereageerd op deze materie
en zit de modus even op een andere golflengte.
Sarcasme, daar ben ik heel goed in maar zal dit opeen andere manier uiten.
bvd

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:07

Nickolay schreef:
_San87_ schreef:
Nog nooit van orthomodulaire artsen gehoord, ook. Bedoelen we geen orthomoleculair? Ook geen idee wat dat inhoudt :'). Is het wel een wetenschappelijke tak? En zo nee, waarom mag zo iemand zich arts noemen?

Mijn huisarts heeft daarna nog een opleiding tot orthomoculair arts gevolgd. Maar die was dus al huisarts.

Dit zou voor mij reden zijn naar een andere huisarts om te kijken.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:07

Morganlefay schreef:
Misschien komt dit doordat er door diverse mensen al een beetje lomp wordt gereageerd op deze materie
en zit de modus even op een andere golflengte.
Sarcasme, daar ben ik heel goed in maar zal dit opeen andere manier uiten.
bvd

Bedankt voor de verheldering, excuses voor mijn te snelle conclusie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:11

Het belangrijkste is om gewoon naar de behoeftes van je kind te krijgen. Er zit met veel te vroege hokjes een risico dat je daar onbewust naar gaat handelen en kinderen pakken dat dan direct op en gedragen zich naar de verwachting.
Zoals gezegd, ik heb ervaren hoe het is als er een soort van heilige verwachting over het gezinsleven hangt (niet goed) en heb daarom ook veel gelezen over kinderen die in feite ertoe gezet werden om dingen te zien die er niet waren (dan spreken we vooral over de RK kerk). Verwachtingspatronen leiden ook onbewust naar teleurstellingen („ik kan niet geloven dat uitgerekend mijn kind dat doet“, heb ik ook gehoord).
Geniet gewoon van je makkelijke kind en het kind zal later zelf zijn eigen weg wel kiezen. Of dat dan wel of niet in je verwachtingspatroon valt mag er eigenlijk niet toe doen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:27

_San87_ schreef:
topsylover schreef:
Het zijn gekke tijden en mensen moeten toch ergens hun toevlucht in vinden voor alles wat er gaande is in de wereld :(:)

Het is volgens mij meer de behoefte om speciaal te zijn? Of om je speciaal te voelen, of zo.

Nou daar ben ik het niet mee eens hoor, en ik denk meer mensen niet. Als je echt hsp bent dan is dat heel erg lastig om geaccepteerd te worden in de maatschappij. Je moet heel veel dingen inslikken en voor je houden om een ander niet te kwetsen of iets aan te wakkeren wat ze niet willen horen of wat dan ook en als je dit doet, dan ben je arrogant.
Ik heb meer dan 25 jaar vooral heel hard geprobeerd om normaal te zijn met alle gevolgen van dien voor mezelf.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:36

[quote="996981"]Mooi he, hoe ouders voorgeprogrammeerd zijn hun eigen kind de mooiste, knapste, slimste en bijzonderste te vinden :)[/quote

Er is onderdaad maar 1 kind t mooiste op de wereld en elke ouder heeft t.!!

Maar goed ook. Kinderen moeten gekoesterd worden.

heerlijk dat je een blijde vrolijke baby hebt. 5d of niet

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:38

pluisje88 schreef:
Nou daar ben ik het niet mee eens hoor, en ik denk meer mensen niet. Als je echt hsp bent dan is dat heel erg lastig om geaccepteerd te worden in de maatschappij. Je moet heel veel dingen inslikken en voor je houden om een ander niet te kwetsen of iets aan te wakkeren wat ze niet willen horen of wat dan ook en als je dit doet, dan ben je arrogant.
Ik heb meer dan 25 jaar vooral heel hard geprobeerd om normaal te zijn met alle gevolgen van dien voor mezelf.

Dit topic gaat over lichtkinderen, niet hsp-personen. Hsp kun je nog verklaren, zoals iemand eerder in dit topic zei, dat die zintuigen verder ontwikkeld zijn omdat ze vroeger op de uitkijk stonden voor hun stam.
Lichtkinderen is gewoon zweverij :+

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:44

pluisje88 schreef:

Dit herken ik dan weer wél heel hard! Ik ben ook heel gevoelig en kijk door mijn hsp zijn en autisme 9 van de 10 keer recht door iemands masker heen. Dat heeft niks met zweverigheid te maken, gewoon dat wat iemand uitstraalt niet overeenkomt met wat 'ie zegt of doet. Maar ja, dan zit je in de eeuwige split van 'zeggen en arrogant gevonden worden' of 'zwijgen en die persoon dan maar vermijden'. Wordt een klein groepje om je heen dan, op den duur...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:47

pluisje88 schreef:
_San87_ schreef:

Het is volgens mij meer de behoefte om speciaal te zijn? Of om je speciaal te voelen, of zo.

Het leven bestaat uit dingen inslikken en voor je houden of uitgekotst worden. Mensen horen niet graag andermans waarheid. Dus sorry, maar dat gevoel is echt niet alleen aan lichtkindjes voorbehouden :).

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:54

Ik ging dit even google-en uit interesse maar mijn hemel, dit is toch wel erg zweverig. Ieder zijn ding hoor, maar ik moet weer terug aan de morfinepomp van 10 dagen terug om dit serieus te kunnen lezen.

Het zou denk ik al helpen als alles niet zo zwierig geschreven zou worden maar iets meer zakelijk. Het is ook lastig dat dit soort termen eigenlijk alleen in het, bij gebrek aan een betere term, 'alternatieve circuit' gebruikt worden.

Maar goed, ik denk dat we graag labeltjes plakken op mensen. Misschien is er inderdaad wel zoiets als een lichtkindje maar voor mij hoeft daar geen sticker op. Ik speel liever in op wat ik zie en voel, niet op het labeltje en misschien wel de vooroordelen die je daardoor ook hebt :) maar nogmaals, ieder zijn ding en als het iemand rust geeft om wel met labeltjes te werken, dan is dat ook prima.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:08

VuurVleugels schreef:
pluisje88 schreef:

Dit herken ik dan weer wél heel hard! Ik ben ook heel gevoelig en kijk door mijn hsp zijn en autisme 9 van de 10 keer recht door iemands masker heen. Dat heeft niks met zweverigheid te maken, gewoon dat wat iemand uitstraalt niet overeenkomt met wat 'ie zegt of doet. Maar ja, dan zit je in de eeuwige split van 'zeggen en arrogant gevonden worden' of 'zwijgen en die persoon dan maar vermijden'. Wordt een klein groepje om je heen dan, op den duur...

Maar een HSP is toch totaaaaal iets anders dan een 'lichtkind'. Ik ben ook erg gevoelig, en volgens een psycholoog ook HSP, maar heb me toch nooit ongeaccepteerd gevoeld in de maatschappij. Dat lijkt me eerder een gevoel van 'slachtoffer' zijn van HSP en niet de waarden er zelf van in zien. Als je idd uit alle macht probeert om 'normaal' te zijn, dan lijkt me dat een erg moeilijke opgave. 'Normaal' is niks en je kan niet iets zijn wat je niet bent. Als je dat dan toch probeert ga je nat.

Aan HSP zijn is niks zweverigs. Sommige mensen zijn gewoon wat gevoeliger dan andere mensen gemiddeld zijn. Net als dat er ook mensen zijn die minder gevoelig zijn dan andere mensen gemiddeld zijn.
Het is een gegeven.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:14

Nou ja eigenlijk is het heel simpel. Alles is energie, elk atoom heeft een plus en een min en is dus energie. Binnen energie zijn er lage en hoge frequenties. Frequentie duidt de trilling aan van hoe snel de atomen trillen en daarmee dus hoe "vast" de materie is.

Er zijn dus mensen (kinderen inclusief) die worden geboren met de mogelijkheid meerdere en of hogere frequenties waar te nemen dan de geldende algemene frequentie. Dit gaat er dus om in hoeverre het lichaam (materie) in staat is hogere/meerdere frequenties (zoals een radio meerdere zenders kan ontvangen) kan ontvangen EN vertalen naar beelden, geluiden, smaken etc.

Iedereen kan deze frequentie ontvangen maar niet iedereen kan er ook chocola van maken. Dat zegt dus niets over persoonlijkheid of goed/beter whatever. Maar waarom uitsluiten dat de antenne van een ander gevoeliger is dan die van jou. Niks mis mee en heer verklaarbaar.

Als alles energie is dan is alles ook altijd in beweging en is niets "voor altijd". En de materie te zien als enige werkelijkheid is wel frappant. Want heel veel straling die wij gebruiken zien we ook niet maar werkt wel, dat zijn ook frequenties. Lucht zien we ook niet maar ook dat zijn moleculen en dus energie.

De "wat je niet ziet bestaat niet" langspeelplaat is nu echt wel stuk gedraaid.

Voor wie wil onderzoeken hoe vrije mogelijkheden zich materialiseren door waarneming en hoe wij dus met onze gedachten, focus en acties onze eigen werkelijkheid creeren kan beginnen bij "the double slits experiment" waarbij wordt aangetoond dat waarneming vorm creeert.

En wie dan nog zin heeft kan zich dan afvragen ben ik mijn lijf of heb ik er één. En als je er een hebt wat of wie of wat ben je dan?

Mijn antwoord? Ik ben..... puur, uniek, vrij bewustzijn (net als iedereen) in een menselijke ervaring.

Ik luister graag naar Benthino Massaro, Lorie Ladd, Uwe Breuer (duits) etc.

Mars

Re: Lichtkinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:57

Oh nee, daar komt de bioresonantie weer om de hoek trillen :=

Tja, hartstikke fijn als men daar baat bij heeft of denkt te hebben ookal heeft het geen enkele wetenschappelijke onderbouwing. Kwalijker vind ik dat de triltherapeut altijd wel íets oppikt wat niet deugt en waar wonderwel een mooie druppel voor verkocht kan worden om de boel weer in balans te vibreren. Met een prijskaartje eraan, dat dan weer wel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:17

Maxima_S schreef:
Nou ja eigenlijk is het heel simpel. Alles is energie, elk atoom heeft een plus en een min en is dus energie. Binnen energie zijn er lage en hoge frequenties. Frequentie duidt de trilling aan van hoe snel de atomen trillen en daarmee dus hoe "vast" de materie is.

Er zijn dus mensen (kinderen inclusief) die worden geboren met de mogelijkheid meerdere en of hogere frequenties waar te nemen dan de geldende algemene frequentie. Dit gaat er dus om in hoeverre het lichaam (materie) in staat is hogere/meerdere frequenties (zoals een radio meerdere zenders kan ontvangen) kan ontvangen EN vertalen naar beelden, geluiden, smaken etc.

.

En desondanks zijn die mystieke "hogere"(hoger dan wat?) energieën niet te meten Alle energiefrequenties hoe hoog dan ook zijn gewoon aantoonbaar. Maar deze "speciale" frequenties niet. Die zijn volkomen verborgen behalve voor mensen met speciale bovennatuurlijke gaven...Als daar geen rode vlaggen van omhoog gaan...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:32

Er was een tijd dat radio en televisie niet bestond en dat men nog nooit van radioactieve straling had gehoord. Ook in die tijd geloofden hele volksstammen in de kracht van moeder aarde en in elfjes. Het zou zomaar eens kunnen dat de technologie gewoon nog niet ver genoeg is om dat te kunnen meten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:38

Inoterry schreef:
Er was een tijd dat radio en televisie niet bestond en dat men nog nooit van radioactieve straling had gehoord. Ook in die tijd geloofden hele volksstammen in de kracht van moeder aarde en in elfjes. Het zou zomaar eens kunnen dat de technologie gewoon nog niet ver genoeg is om dat te kunnen meten.

Of mensen hebben het gewoon nodig om in sprookjes te geloven, om dingen draaglijker te maken, hoop te geven.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:44

Inoterry schreef:

Nee, zo werkt dat dus niet.

De claims beschrijven fenomenen die met huidige technologie probleemloos meetbaar zouden moeten zijn.

Op zijn minst zouden de effecten van de beschreven energieën voorspeld/aangetoond moeten kunnen worden, zélfs als de energie zelf niet meetbaar is. Vergelijk zaken als "black matter", en black energy" bijvoorbeeld.

Maar dit is niet het geval, dit soort hypthetische energie is dus pure fantasie, net zo als het idee dat mischien zo iets in de toekomst aangetoond zou kunnen worden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:48

Maar dat hele volksstammen in een bijbel, koran of tora geloven is dan weer wel heel normaal :+ . Terwijl het geloven in elven en andere lichtwezens daar eigenlijk naadloos bij aansluit.
Ik val met mijn geloof niemand lastig, veroordeel ook niemand anders op zijn geloof. Maar ik merk wel dat sinds ik geloof in lichtwerk en lichtwezens ik zelf meer energie heb en dat mensen veel positiever op me reageren. Wat inmiddels 2 collega's ook is opgevallen. Die merkten allebei op dat er zoveel reizigers waren die ons begroeten. Ik ben dat inmiddels wel gewend :D . En ja, als er wat is met 1 van mijn dieren schakel ik gewoon de DA in en als ik het nodig vind ga ik zelf ook gewoon naar de huisarts.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:51

Weer nee. Je rechtvaardigt je geloof met pseudowetenschappelijke redenaties. Dáár heb ik bezwaar tegen.
Wat wie dan ook wil geloven interesseert me niet zo veel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:54

Kuggur schreef:
Weer nee. Je rechtvaardigt je geloof met pseudowetenschappelijke redenaties. Dáár heb ik bezwaar tegen.
Wat wie dan ook wil geloven interesseert me niet zo veel.

'Klein' verschilletje idd.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:56

En dan nog, ik verplicht niemand hetzelfde te geloven als ik. En er zijn hele volksstammen die hetzelfde geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:57

Inoterry schreef:
Maar dat hele volksstammen in een bijbel, koran of tora geloven is dan weer wel heel normaal :+ . Terwijl het geloven in elven en andere lichtwezens daar eigenlijk naadloos bij aansluit.
Ik val met mijn geloof niemand lastig, veroordeel ook niemand anders op zijn geloof. Maar ik merk wel dat sinds ik geloof in lichtwerk en lichtwezens ik zelf meer energie heb en dat mensen veel positiever op me reageren. Wat inmiddels 2 collega's ook is opgevallen. Die merkten allebei op dat er zoveel reizigers waren die ons begroeten. Ik ben dat inmiddels wel gewend :D . En ja, als er wat is met 1 van mijn dieren schakel ik gewoon de DA in en als ik het nodig vind ga ik zelf ook gewoon naar de huisarts.
Maar komt dat door "lichtwerk" an sich of doordat je mentale staat gewoon veranderd is door je geloof? Er zijn immers zoveel mensen met soortgelijke ervaringen: de één nadat ze zich bekeerd hebben tot het jodendom, de ander doordat ze elke dag eerst drie uur aan yoga doen zodra ze wakker worden, de volgende doordat ze hun dieet hebben omgegooid, Jantje nadat hij zich is gaan verdiepen in mindfulness, en Marietje omdat ze in elfjes gelooft.

Ik ben nou niet bepaald een lichtend voorbeeld (sorry :o ) van een positief ingesteld iemand, maar om de een of andere reden word ik vrijwel altijd wel door iemand begroet of aangesproken als ik ergens ben. Blijkbaar heb ik iets onbedreigends, of zoals iemand ooit zei 'ontwapenends' waardoor mensen me makkelijk aanspreken of zo, idk, maar ik ga me daar verder ook niet druk over maken of er meer achter zoeken.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:09

Solistar schreef:
TS, Ik hoop dat als je baby een dreumes of peuter is je er nog zo over denkt :')

of erger nog: een puber :+