Wat noem jij "preuts"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boheme

Re: Wat noem jij "preuts"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:19

Ik vond het ook vreemd, daarbij vertelde ze dat haar kinderen nog nooit haar blote buik hadden gezien. Haar kinderen zijn inmiddels het huis uit. Ik viel ook bijna van de bank af..

Mijn zoon haalt ook gewoon maandverband voor mij.. ik wil dat wat al eerder is gezegd een vrouwen lichaam normaal is..

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:36

Wat ik preuts vind?

Toen mijn beste vriendin zei: 'Ik vind het toch altijd een beetje gek als ik weet dat mensen een kinderwens hebben. Dan weet je ook dat ze samen seks hebben.'

:') ik heb heel hard gelachen en gezegd dat mensen zonder kinderwens ook gewoon een seksleven hebben.

Ik heb geen enkele moeite met naakt bij een ander (zou wat zijn met mijn werk), ga graag naar de sauna, loop gerust in bikini over het strand/tuin en maak me ook geen zorgen over als er dan onaangekondigd bezoek langskomt :+

Het is wat je er zelf van maakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:59

Pikkepor schreef:
Wat ik preuts vind?

Toen mijn beste vriendin zei: 'Ik vind het toch altijd een beetje gek als ik weet dat mensen een kinderwens hebben. Dan weet je ook dat ze samen seks hebben.'

Ik heb dit ook een beetje hoor _O- "We proberen voor een baby" ok dus je hebt seks. Doelgericht, maar dus gewoon seks. Mag je ook gewoon zeggen. :))
Er zijn echt tig eufenismes daarvoor. Dát vind ik dan wel weer lichtelijk preuts.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 01:16

Magrathea schreef:
Pikkepor schreef:
Wat ik preuts vind?

Ik heb dit ook een beetje hoor _O- "We proberen voor een baby" ok dus je hebt seks. Doelgericht, maar dus gewoon seks. Mag je ook gewoon zeggen. :))
Er zijn echt tig eufenismes daarvoor. Dát vind ik dan wel weer lichtelijk preuts.

Vrijwel alle koppels hebben seks. ‘We proberen voor een baby’ is meer dan we hebben seks. Het is ook ‘we willen graag een kind.’ En dan is ‘we proberen voor een baby’ korter dan ‘we hebben net als de rest van de mensheid seks, maar onze seks heeft nu ook als doel om een kind te maken.’

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 02:01

Ik ben preuts als het gaat om het filmen van sex met je partner.... :o
Zou ik zelf niet durven

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 02:10

Snap nooit zo goed waarom het een naam moet hebben en waarom er een maatstaf aan gehangen moet worden.

Ik oordeel niet over iemand die liever niet naakt in de sauna zit maar verwacht ook geen oordeel en aannames over mijn eigenwaarde (pagina 1) als ik wel in mn blote k*t in de sauna wil zitten.

Waarom al die oordelen? Doe waar je je fijn bij voelt en laat de rest ook leven en doen waar hij/zij zich fijn bij voelt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:46

shilady schreef:
Zou ik zelf niet durven

Nou dat is niet preuts maar gewoon verstandig. Dat moet je nooit doen, kan altijd een keer tegen je worden gebruikt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:14

Suzanne F. schreef:
shilady schreef:
Zou ik zelf niet durven

Nou dat is niet preuts maar gewoon verstandig. Dat moet je nooit doen, kan altijd een keer tegen je worden gebruikt.

Ik vind dat ik ook geen geweldige skills heb om zulke films te produceren :+ kijk wel hoe anderen het doen als ik zoiets wil zien .. En inderdaad hoevaak alles tegen je gebruikt word..hoor nog zelden dat mensen het echt prive hebben kunnen houden... ja videoband tijd meschien

Maar met mn blote doos in de sauna heb ik ook wel een x gedaan hoor ik was toen pas 18 en was naar zoon thermen holiday gegaan.. verjaardagsfeestje van iemand.
Voelde wel een klein beetje akward om dan gelijk ook al je bekende naakt te zien dat wel. Als kers op de taart kwam ik ook nog iemand van stal tegen! Ga nooit meer naar het complex in mn stadje :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 11:57

Boheme schreef:
Ik vond het ook vreemd, daarbij vertelde ze dat haar kinderen nog nooit haar blote buik hadden gezien. Haar kinderen zijn inmiddels het huis uit. Ik viel ook bijna van de bank af..

Mijn zoon haalt ook gewoon maandverband voor mij.. ik wil dat wat al eerder is gezegd een vrouwen lichaam normaal is..

Maandverband kopen vind ik toch nog iets anders dan een naakt lichaam :)
Natuurlijk is een vrouwenlichaam normaal! Maar het is niet omdat een lichaam normaal is, dat het ook normaal is dat men dat bloot ziet :)

Ieder zijn mening hoor! :) Maar ik vind het altijd fijn dat er bepaalde delen zijn die enkel ik en mijn partner van elkaar te zien krijgen :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:00

Vind je het dan ook vervelend als je partner bijvoorbeeld wel naar de sauna zou gaan of het niet zo nauw neemt met bloot zijn

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:12

Ik weet eigenlijk niet of ik preuts ben
>;)
Ik ga naar de sauna, kleed me bij een vriendin gerust midden in de huiskamer om en zij hier ook. Thuis plas ik ook gerust op het toilet in de badkamer als mijn partner staat te douchen want dan kun je gezellig gewoon doorkwekken :=
Maar in de zomer van die mannen die in hun blote bast in de supermarkt lopen, daar griezel ik eerlijk gezegd toch wel een beetje van.
En ik kijk geen BB, maar vraag me wel af waarom ik als kijker in hemelsnaam zou willen zien hoe iemand staat te douchen. Waarom? En waarom willen anderen blijkbaar dat ik daar naar kijk? 8)7

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:19

Tja, bij BB wist je het van tevoren. Ik ben juist verbaasd hoe snel mensen praten en dingen vertellen. Bang zijn om naakt te staan, terwijl er wel muurtjes zijn, maar wel prive dingen zo snel aan vreemden vertellen, waar ook dus camera's bij zijn.

Dit is ook pas het begin. Ik heb meerdere van dat soort programma's zo af en toe eens bekeken en dan zie je dat ze na verloop van tijd toch de camera's vergeten en ook vaak niet zonder intimiteit kunnen. Dat het thuisfront dan meekijkt, is dan niet zo belangrijk meer.

Het verschilt ook wel per regio. Onze zoon voetbalde en douchen na trainen en wedstrijd was verplicht. Als er een meisje in het team zat, moest die wel in een aparte kleedkamer.
Klein denken ze nog niet zo na, maar hoe ouder ze worden, zijn ze soms iets lacherig.

Wij verhuisden tijdens zijn pubertijd en toen kreeg ik opeens natte boxershorts terug, want daar hield iedereen een short aan onder de douche. Ik vond dat echt heel raar en eigenlijk juist niet zo goed.
Volwassen staat alles weer naakt en dollen ze wat af. Gingen ook samen op vakantie jaren.

Dat ze op een leeftijd van ontwikkeling naar elkaar kijken is misschien wat moeilijk voor sommigen, maar lijkt mij juist ook goed. Je moet zien dat iedereen anders is en dat de persoon hetzelfde blijft.

Dat je je ouders op een bepaalde leeftijd niet naakt wil zien, snap ik wel. Maar ik heb mn ouders altijd naakt gezien en mijn zoon mij ook. Mijn man dan weer niet. Die loopt gewoon niet zo naakt rond door huis.
Als onze zoon een vriendin had, waarschuwde hij haar wel; mn moeder loopt naakt, maar ik hield er dan wel rekening mee.
Maar het is van mij ook gewoon echte lompheid, vergeetachtigheid etc. Ik ga douchen en vergeet ondergoed mee te nemen. En ik leer dat gewoon niet meer af.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 12:21

Amber_anne schreef:
Vind je het dan ook vervelend als je partner bijvoorbeeld wel naar de sauna zou gaan of het niet zo nauw neemt met bloot zijn

Hmm. Ik heb het net even gevraagd haha, hij zou wel naar een publieke gaan zegt hij. Maar dat doet hij dus gelukkig niet :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:25

Ik ben niet makkelijk met bloot als het om mijn eigen lijf gaat. Bij vriendinnen loop ik rustig in ondergoed, maar zelfs dan probeer ik naaktheid altijd te vermijden. Zonnen doe ik niet, maar al zou ik dat doen, dan nooit topless. Ik houd niet van sauna/wellness. Gelukkig maar, want ik zou voor geen goud naakt rondlopen. Alleen voor mijn vriend heb ik geen schaamte. Op zich heb ik geen moeite met naaktheid van anderen, maar ik zou de gelegenheden waar dat gebruikelijk is niet snel opzoeken. Mega preuts dus. Gelukkig mag dat.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:54

superpony schreef:
Tja, bij BB wist je het van tevoren. Ik ben juist verbaasd hoe snel mensen praten en dingen vertellen. Bang zijn om naakt te staan, terwijl er wel muurtjes zijn, maar wel prive dingen zo snel aan vreemden vertellen, waar ook dus camera's bij zijn.

Haha, helemaal met je eens! Bij de eerste BB in 1999 (?) deden ze volgens mij ook veel minder moeilijk over naakt.
Ik vond me (spreekwoordelijk) bloot geven bij de psycholoog ook veel intiemer (als dat het goede woord is?), dan mijn broek uit moeten doen bij de huisarts :+

Ik heb niet zoveel moeite met naakt geloof ik. Eerste keer sauna was even wennen, maar daarna vond ik het prima. Ik heb er ook geen probleem mee als mijn partner anderen naakt ziet of zij hem (tenzij het is omdat ze seks met hem gaan hebben...).

Shirt aan in een supermarkt oid is voor mij een kwestie van fatsoen, inderdaad net als dat je geen petje op doet aan tafel en je plebsbestek niet op tafel legt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:04

Onderschat niet dat ze 24/7 samen leven, ze eten, slapen, douchen samen. Hebben geen tv, geen gsm, geen internet. Enkel elkaar. :)

Een heel stom voorbeeld maar ik merk het al als ik bij mijn tattoo artiest ben. Ik ben een erg gesloten persoon maar lig meerdere weken vier a vijf uur onder de naald met niets anders te doen dan muziek luisteren die op staat of praten met mijn artiest. Nu heb ik vijf jaar geleden ook al een groot stuk laten zetten door hem op mijn rug. Maar nu ik niet met mijn rug naar hem toe zit merk ik dat we eigenlijk best veel tegen elkaar vertellen. Hij is sowieso vrij open máár onvermijdelijk ga je zelf ook vragen beantwoorden. Ik denk dat mijn tattoo artiest meer van me weet dan veel vrienden. _O- want wat doe je anders gedurende die vier uur?
Moet er wel bij zeggen dat wij ook gewoon goed klikken maar ongetwijfeld zullen er in het huis ook mensen zitten die goed klikken. En als ik dat effect al merk op vier uur om de week. Dan kan ik echt begrijpen dat 24/7 samen leven zonder enige andere afleiding dit wel veroorzaakt.

superpony schreef:

Dit is ook pas het begin. Ik heb meerdere van dat soort programma's zo af en toe eens bekeken en dan zie je dat ze na verloop van tijd toch de camera's vergeten en ook vaak niet zonder intimiteit kunnen. Dat het thuisfront dan meekijkt, is dan niet zo belangrijk meer.

Het verschilt ook wel per regio. Onze zoon voetbalde en douchen na trainen en wedstrijd was verplicht. Als er een meisje in het team zat, moest die wel in een aparte kleedkamer.
Klein denken ze nog niet zo na, maar hoe ouder ze worden, zijn ze soms iets lacherig.

Wij verhuisden tijdens zijn pubertijd en toen kreeg ik opeens natte boxershorts terug, want daar hield iedereen een short aan onder de douche. Ik vond dat echt heel raar en eigenlijk juist niet zo goed.
Volwassen staat alles weer naakt en dollen ze wat af. Gingen ook samen op vakantie jaren.

Dat ze op een leeftijd van ontwikkeling naar elkaar kijken is misschien wat moeilijk voor sommigen, maar lijkt mij juist ook goed. Je moet zien dat iedereen anders is en dat de persoon hetzelfde blijft.

Dat je je ouders op een bepaalde leeftijd niet naakt wil zien, snap ik wel. Maar ik heb mn ouders altijd naakt gezien en mijn zoon mij ook. Mijn man dan weer niet. Die loopt gewoon niet zo naakt rond door huis.
Als onze zoon een vriendin had, waarschuwde hij haar wel; mn moeder loopt naakt, maar ik hield er dan wel rekening mee.
Maar het is van mij ook gewoon echte lompheid, vergeetachtigheid etc. Ik ga douchen en vergeet ondergoed mee te nemen. En ik leer dat gewoon niet meer af.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:16

LWDaisy schreef:
Amber_anne schreef:

Hmm. Ik heb het net even gevraagd haha, hij zou wel naar een publieke gaan zegt hij. Maar dat doet hij dus gelukkig niet :+

Daar snap ik dus uit dat je dat wel vervelend zou vinden als andere hem naakt zien?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:07

Ayasha schreef:
Onderschat niet dat ze 24/7 samen leven, ze eten, slapen, douchen samen. Hebben geen tv, geen gsm, geen internet. Enkel elkaar. :)

Een heel stom voorbeeld maar ik merk het al als ik bij mijn tattoo artiest ben. Ik ben een erg gesloten persoon maar lig meerdere weken vier a vijf uur onder de naald met niets anders te doen dan muziek luisteren die op staat of praten met mijn artiest. Nu heb ik vijf jaar geleden ook al een groot stuk laten zetten door hem op mijn rug. Maar nu ik niet met mijn rug naar hem toe zit merk ik dat we eigenlijk best veel tegen elkaar vertellen. Hij is sowieso vrij open máár onvermijdelijk ga je zelf ook vragen beantwoorden. Ik denk dat mijn tattoo artiest meer van me weet dan veel vrienden. _O- want wat doe je anders gedurende die vier uur?
Moet er wel bij zeggen dat wij ook gewoon goed klikken maar ongetwijfeld zullen er in het huis ook mensen zitten die goed klikken. En als ik dat effect al merk op vier uur om de week. Dan kan ik echt begrijpen dat 24/7 samen leven zonder enige andere afleiding dit wel veroorzaakt.

Dat snap ik, maar ik vind het net even anders.

Je kiest elkaar niet uit, kent elkaar niet en sommigen vertellen gelijk privé dingen.

Misschien zou jij het dan ook doen, maar vind met een tattoo artiest net anders. Je bent redelijk 1 op 1 en vaak zit er een verhaal achter een tattoo. En er hangen niet 100 camera's waar Nederland door mee kan kijken.

En ik kan ook wel wat vertellen. Als ik een tattoo laat zetten, ligt het aan de artiest of er wat diepgang in het gesprek zit. Laatste tattoo was ter nagedachtenis aan mn broer en vertel ik wel wat, maar vrij luchtig.
En ik heb op bokt ook weleens geschreven dat ik een lastige jeugd heb gehad, maar hoe en wat ga ik echt niet vertellen. Mijn man kent me bijna 28jr en weet 99%, maar we hoeven het niet overal over te hebben gewoon.

Dat hangt ook echt van de persoon af, net als het naaktlopen etc.

Het ging mij daarom om het tegenstrijdige eigenlijk. Ik heb de nieuwe BB maar 2x gezien, dus er gaat nog veel veranderen en mensen worden vanzelf losser en opener vaak.
Ik zou het eigenlijk wel interessant vinden om te vergelijken of het kan samen hangen. Mensen snel in vertrouwen nemen en veel vertellen en makkelijk zo douchen etc etc.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 00:07

Amber_anne schreef:
LWDaisy schreef:

Daar snap ik dus uit dat je dat wel vervelend zou vinden als andere hem naakt zien?

Moeilijk te beantwoorden haha. Afhankelijk van de situatie!
In een kleedkamer met enkel mannen zou het mij echt niks uitmaken.

Maar vrouwen - en ik weet dat een piemel maar een piemel is - ja, daar zou ik minder blij van worden. Artsen ed uitgezonderd natuurlijk. Ik zie niet in waarom een andere vrouw iets moet zien dat eigenlijk enkel voor mij bestemd is :) Zoals een andere man ook niet bij mij iets zal zien, dat enkel voor mijn vriend zijn ogen bestemd is :)
Sportevenementen zou ik nog begrijpen, maar daar doet hij niet aan mee :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:16

Dus in feite zie jij je vriend als een eigendom?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:21

LWDaisy schreef:
Moeilijk te beantwoorden haha. Afhankelijk van de situatie!
In een kleedkamer met enkel mannen zou het mij echt niks uitmaken.

Maar vrouwen - en ik weet dat een piemel maar een piemel is - ja, daar zou ik minder blij van worden. Artsen ed uitgezonderd natuurlijk. Ik zie niet in waarom een andere vrouw iets moet zien dat eigenlijk enkel voor mij bestemd is :) Zoals een andere man ook niet bij mij iets zal zien, dat enkel voor mijn vriend zijn ogen bestemd is :)
Sportevenementen zou ik nog begrijpen, maar daar doet hij niet aan mee :+

Dan ga je er een beetje vanuit dat er erotische gevoelens komen kijken bij het zien van een naakt lichaam?
Ik heb een man en die zie ik naakt. Maar als ik een andere man naakt zie, voel ik daar echt niks bij. En ik weet ook wel zeker dat mijn man niet bij de meeste, naakte vrouwen denkt; daar wil ik wel even overheen kruipen.
Naakt haalt volgens mij bij heel veel mensen juist het aantrekkelijke weg?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:43

Ayasha schreef:

Dit is jouw redenatie nadat ze zegt dat ze vindt dat hun naakte lichaam enkel voor elkaar is om te zien? Vind ik apart.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 01:18

Kimbers schreef:
Ayasha schreef:

Dit is jouw redenatie nadat ze zegt dat ze vindt dat hun naakte lichaam enkel voor elkaar is om te zien? Vind ik apart.

Zo apart vind ik dat niet. Mij bekruipt een beetje hetzelfde gevoel als k de reactie lees.
‘Waarom een andere vrouw moet zijn wat alleen voor mij bestemd is’.
Het is zijn lichaam, dat jij er ook aan mag zitten doet nog niets af aan dat het zijn lichaam is en hij daar in principe naakt mee op de Dam kan gaan staan.
Dat je kan bespreken dat je dat niet fijn vind als hij dat zou doen ala. Maar de manier waarop TS het brengt krijg ook ik een beetje een eigendom gevoel.
Laatst bijgewerkt door Rox87 op 10-01-21 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 01:32

Grappig dat de mensen die roepen dat het innerlijk voorop zou moeten staan, de mensen zijn met de grootste vooroordelen. :) Innerlijk en uiterlijk zijn twee losstaande dingen voor mij.

Ik vind iemand niet snel preuts. Ik denk dat het "haast kinderlijk omgaan met seks en alles daaromheen", wat eerder in het topic aangehaald werd, wel het meest in de buurt komt. Ik ben zelf heel open minded en schuw naakt niet, maar ik zou niemand veroordelen die dit anders ziet of er anders mee omgaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:22

Rox87 schreef:
Zo apart vind ik dat niet. Mij bekruipt een beetje hetzelfde gevoel als k de reactie lees.
‘Waarom een andere vrouw moet zijn wat alleen voor mij bestemd is’.
Het is zijn lichaam, dat jij er ook aan mag zitten doet nog niets af aan dat het zijn lichaam is en hij daar in principe naakt mee op de Dam kan gaan staan.
Dat je kan bespreken dat je dat niet fijn vind als hij dat zou doen ala. Maar de manier waarop TS het brengt krijg ook ik een beetje een eigendom gevoel.

dat dus inderdaad. :-)