Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:30

Carol_Beer schreef:
Gewoon, gezellig afspreken met elkaar, het is tevens een advies en geen verplichting :D Iedereen verdient het wel om samen de feestdagen door te brengen na zo'n moeilijk jaar
Tweedekerstdag breng ik vooral met mn paard door, hopelijk sneeuwt t dan voor n leuke winter rit :o

Tja waarom verbaasd mij nou dat weer niet . Je zal je eens wel aan de regels houden ....
Sommige mensen zijn niet te helpen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:43

spoekie schreef:
Valt me op dat iedereen het alleen over die drie gasten heeft. Maar je moet wel de anderhalve meter kunnen waarborgen. Als dat niet kan, mogen er alsnog geen 3 gasten komen.
Hoe gaan jullie daarmee om? Komen er extra tafels, zodat iedereen uit elkaar kan zitten tijdens het eten? (oprechte vraag)

Ik ben misschien een party-poeper, maar ik heb in mijn nabije omgeving gezien hoe snel de besmettingen gaan als er maar 1 iemand binnenloopt met Corona. Dat is echt niet grappig.
Ook gezien wat de gevolgen kunnen zijn, variërend van kortdurend ziek, tot na een jaar nog niet hersteld van de rest-klachten, tot zelfs aan corona overleden.

Wij gaan dus alleen bij mijn ouders lunchen, waar alleen ik, mijn partner en onze baby zijn. Alle andere verplichtingen hebben wij afgezegd.
Wij gaan dus elke dag een 3-gangen diner maken voor onszelf :D

Das wel knap, Corona is hier nog niet eens ‘n jaar. :D

Hier ben ik naar mijn ouders toe en wij gaan gewoon gourmetten/van een restaurant afhalen en oma eet mee zoals altijd. Geen 1.5 meter tussen oma en ons want zij woont hier. Wij vieren nooit kerst met familie, enkel gezin. Daarna ging ik wel altijd naar de kroeg, maar ja -O-

Misschien dat ik nog wel even naar een vriendinnetje ga.

Zorry

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:51

Hier zijn de plannen net helemaal veranderd omdat schoonmoeder vanavond getest word.
Kerstavond thuis met zijn 3e
1e kerstdag zouden we naar mijn schoonmoeder gaan, maar ik ga nu naar mijn moeder waar mijn broer ook is met zijn 2 kinderen.manlief en zoon gaan naar schoonvader en zwager.
2e kerstdag thuis en komen mijn moeder schoonvader en opa eten.
3e kerstdag naar mijn schoonmoeder als ze negatief getest is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:13

Door de strenge lock down 2x vanaf 1 november komt hier amper of geen covid meer voor. Wij leven erg geïsoleerd en met Kerstmis gaan we met 2 vrienden bij ons thuis eten. We verheugen ons zeer op en verwachten geen problemen (reproductie cijfer is bijna nul) .

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:18

Kerstavond doen we niks.

1e kerstdag komen mijn ouders, broer en schoonzus, dus 1 persoon teveel.
Moeder is negatief getest en mijn broer ook al 3x getest en negatief.
We zitten geen 1.5m uit elkaar en gaan lekker gourmetten.

2e kerstdag komt schoonmoeder.

O&N doen we ook niks.
Gewoon thuis met zn 5en en hapjes.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:31

pien_2010 schreef:
Door de strenge lock down 2x vanaf 1 november komt hier amper of geen covid meer voor. Wij leven erg geïsoleerd en met Kerstmis gaan we met 2 vrienden bij ons thuis eten. We verheugen ons zeer op en verwachten geen problemen (reproductie cijfer is bijna nul) .

Super fijn dat het bij jullie bijna niet meer voorkomt :)

Helaas voor de Nederlanders gaan sommigen nogal laks om meg de lockdown en maatregelen, dus lopen de besmettingen nog op :(

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:34

1e kerstdag vier ik gezellig kerst thuis met mijn ouders, broertje en mijn vriend normaal vieren we kerst met de hele familie is altijd hele druk dag maar dit jaar gezellig thuis ontbijten met m'n gezin en vriend. Leuke spelletjes spelen en s'avonds lekker veel eten!

2e kerstdag gaan mijn vriend en ik samen naar zijn pa toe en gaan daar lekker eten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:37

Voor degenen die geen 1,5 meter afstand houden (tot anderen dan hun huisgenoten), waarom niet?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:43

Ik vind dit best lastig. Zelf zou ik liefst gewoon thuis blijven want ik vind het gek dat er iedere dag een ander langs mag komen (met risico een heel netwerk besmettingen aan elkaar te rijgen), maar daar denken (schoon)ouders en oma heel anders over. Daarom ons best gedaan een balans daarin te vinden: wel langsgaan, maar zo veel mogelijk op afstand en in de buitenlucht.

Wij zijn vorige week al langs oma gegaan. Gelukkig woont ze ruim genoeg om afstand te houden.

Kerstavond / 1e kerstdag doen wij lekker samen thuis.
2e Kerstdag naar mijn ouders. Die hebben een grote tuin met een ruime overkapping. Vind ik zelf het fijnste: ook al houd je afstand, bij meerdere uren samen in 1 binnenruimte blijft er toch gewoon een (kleinere, maar aanwezige) kans dat je elkaar besmet. Dus lekker dekentjes mee en aan 2 tafels ruim op afstand buiten zitten.
Dan de dag na kerst afgesproken om buiten te gaan wandelen met schoonouders. Afspraak is netjes in 2 groepjes van 2 op afstand te blijven. Wij zijn allen al jaren fanatieke wandelaars, dus even goed nadenken over plekjes waar de drukte meevalt (ik zag een topic daarover langskomen, heel herkenbaar)

Oud&Nieuw gaan we online met een vriendenclub al videobellend spelletjes doen, ieder vanuit het eigen huis.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:43

Tiggs schreef:
Voor degenen die geen 1,5 meter afstand houden (tot anderen dan hun huisgenoten), waarom niet?

Omdat niet iedereen een eetkamer a la Buckingham Palace heeft.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:44

Eerst 8 dagen in quarantaine geweest, daarna laten testen en daarna voor een weekje naar mijn ouders gegaan.
28e een vriend opzoeken die zo erg risicopatiënt is dat ik hem normaal niet kan zien en met oud en nieuw zie ik twee vrienden :).
Laatst bijgewerkt door Sheran op 23-12-20 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:45

Mijn vriend eet hier de ene dag en ik bij hem de andere dag. Maar wij zien elkaar natuurlijk dagelijks.
Verder niemand, geen zin om mee te helpen aan de besmettingen en ook geen zin om ziek te worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:52

Dilan93 schreef:
pien_2010 schreef:

Super fijn dat het bij jullie bijna niet meer voorkomt :)

Helaas voor de Nederlanders gaan sommigen nogal laks om meg de lockdown en maatregelen, dus lopen de besmettingen nog op :(

Die indruk heb ik ook. Maar in Nl mag veel meer als hier tijdens lockdown. Hier was het echt thuis blijven, niet bij elkaar op bezoek en met een verklaring mag je bepaalde dingen doen zoals boodschappen etc. 1 km cirkel rond het huis max uur buiten (verklaring op Zak met datum en uur, naam adres geboortedatum) en overtreding wordt streng bestraft.
Je kon hier een kanon afschieten. In Nl is het best nog druk geloof ik op straat.
Of anders gezegd het was heel zwaar, waarschijnlijk januari weer lock down, dus even dagje sociaal doen is heel fijn vooruitzicht.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:16

Het is niet alleen meer testen waardoor het erger lijkt. Het IS erger. Kijk naar de ziekenhuizen!

Aso als mensen zich vanwege kerst niet aan de regels houden. Kom op het is geen vijfjarige wereldoorlog hè.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:28

__Sannne schreef:
Divers schreef:
Als ik zeg wat ik ga doen staat heel Bokt op z'n achterste poten ben ik bang :')

Dapper.

Nou bij deze:

Ik ga uiteten in een restaurant en daarna naar een club om te dansen! Op 2e kerstdag ik lig aan het strand, denk ik.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:30

Divers schreef:
__Sannne schreef:

Dapper.

Nou bij deze:

Ik ga uiteten in een restaurant en daarna naar een club om te dansen! Op 2e kerstdag ik lig aan het strand, denk ik.

Beetje jaloers op het restaurantdeel :').

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:36

Wat Kerstdiners betreft maakt het voor mij niets uit want daar ging ik als strenge vegetarier toch al nooit naar toe. Wel ga ik graag naar kerkdiensten maar dat is bij ons nu erg versoberd,nog maar afwachten wat er wel en niet door kan gaan.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:37

Divers schreef:
Nou bij deze:

Ik wil mee :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:37

Kerstavond met de hond op de bank, 1e kerstdag bij mijn ouders eten met broer,schoonzus en neefjes en 2e kerstdag met de hond op de bank.
Oud en nieuw, heel verrassend, met de hond ip de bank :')

Met mijn ouders houd ik geen 1,5 meter. Zij helpen mij met veel dingen die ik zelf niet kan waarbij 1,5 meter niet kan dus doen we dat nu ook niet. Met broer en schoonzus wel, bij mijn ouders is daar alle ruimte voor.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:41

Divers schreef:
Nou bij deze:

En jij woont ook hier in Nederland? :))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:47

Wij zijn een weekje met de paarden weg, zitten hier alleen buiten de eigenaren van de stal en tegen het bos aan.
Super rustig hier, we komen hier minder mensen tegen dan bij ons in het drukke westen.
Tassen vol met boodschappen mee, hier 1 keertje boodschappen moeten doen en verder komen we hier het erf niet af buiten een rondje bos met de paarden waarbij we hier deze week ook nog niemand tegen zijn gekomen zowaar.
Beide kerstdagen eten we hier, 2e kerstdag komen mijn ouders misschien als ze het veilig genoeg vinden.
Heerlijk rustig en genieten met de paarden dus.
Ondanks het slechte weer...

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:51

Mijn vriend en ik zijn beide een avond verantwoordelijk voor het menu. Volgende keer hopelijk weer met de rest van de familie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:56

Tiggs schreef:

Omdat niet iedereen samenwoont met zijn/haar partner
Omdat ik naast hem amper iemand zie deze tijd (en daar let ik ook echt op), en ik in maart al niet van plan was om een jaar lang mijn vriend te moeten missen :(

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:56

Divers, ik wil dit niet lezen. |(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:58

xDenies schreef:
Divers schreef:
Nou bij deze:

En jij woont ook hier in Nederland? :))

:D

Ik meende mij een topic te herinneren van haar, dus heb even teruggezocht :o
In de UAE dus.
En nu ben ik benieuwd hoe het daar met de corona gaat want daar hoor of lees je hier helemaal niks van :P