Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ibbel schreef:Bij een bord 'bestemmingsverkeer' is het echt heel simpel: je moet aan die weg een bestemming hebben, maw je moet ergens moeten zijn. Je woont er, je gaat bij iemand op bezoek, of je moet een pakje afleveren.
Rondwandelen is geen 'je moet ergens zijn'. Kortom, je mag een weg die alleen voor bestemmingsverkeer bedoeld is niet in als je verderop je auto wilt parkeren en wilt gaan wandelen.
Hier staan de parkeerplaatsen stampvol, ook parkeerterreinen waar normaal nooit een auto staat, maar gek genoeg valt het dan alsnog wel mee met hoeveel mensen je tegen komt.
Wij noemen dat: geen zin om te handhaven
Ibbel schreef:Bij een bord 'bestemmingsverkeer' is het echt heel simpel: je moet aan die weg een bestemming hebben, maw je moet ergens moeten zijn. Je woont er, je gaat bij iemand op bezoek, of je moet een pakje afleveren.
Rondwandelen is geen 'je moet ergens zijn'. Kortom, je mag een weg die alleen voor bestemmingsverkeer bedoeld is niet in als je verderop je auto wilt parkeren en wilt gaan wandelen.
Hier staan de parkeerplaatsen stampvol, ook parkeerterreinen waar normaal nooit een auto staat, maar gek genoeg valt het dan alsnog wel mee met hoeveel mensen je tegen komt.
lenaa_tje schreef:Nou goed volgens de wijk agent is dit de reden dat ze niet bekeuren. Dus hadden ze andere borden moeten plaatsen. Een bos is volgens hem letterlijk een bestemming. Je wordt ook welkom geheten door Staatsbosbeheer.
Overigens wijst Natuurmonumenten de parkeerplaats in het midden van het bos wel aan als parkeerplaats zie ik net op een site. Misschien Natuurmonumenten dus maar eens aanschrijven, de situatie loopt er qua auto's en verkeer nu wel echt uit de hand. Ibbel schreef:Nee, maar als je geen perceel bezoekt (iets met een huisnummer dus) heb je er niets te zoeken. Een bos is geen 'perceel'
Ibbel schreef:Nee, maar als je geen perceel bezoekt (iets met een huisnummer dus) heb je er niets te zoeken. Een bos is geen 'perceel'
Citaat:Het RVV 1990 (Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens) geeft de volgende definitie: "bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen". Dan wordt er ook nog een nadere definitie gegeven van het begrip percelen: "Perceel kan een gebouw, een terrein of een stuk grond zijn".
karuna schreef:Citaat:Het RVV 1990 (Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens) geeft de volgende definitie: "bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen". Dan wordt er ook nog een nadere definitie gegeven van het begrip percelen: "Perceel kan een gebouw, een terrein of een stuk grond zijn".
Een terrein of stuk grond is ook een perceel. Dat hoeft geen huisnummer te hebben.
Oftewel als doorgaande weg mag het niet gebruikt worden. Maar er stoppen en wandelen mag wel
Goof schreef:SimoneeM schreef:
Ik vind dat laatste echt schokkend.. Wat doen die mensen dan? Hoe moeilijk is het...
Nou ja, als eerste het achterlaten van vuil.
Maar daarnaast ook lopen waar het niet mag waardoor planten etc kapot gelopen worden. Veel jongeren die aan oevers van een watertje gaan zitten waardoor oevers kapot gaan (inzakken) waardoor planten verdwijnen, maar bijvoorbeeld ook ijsvogels geen plek meer hebben.
Betreden van rustgebieden (eventueel met loslopende honden) waardoor reeën met jongen geen veilige plek meer hebben. Dat soort dingen. Mensen gebruiken het als park, niet als bijzonder stuk natuur.
karuna schreef:Citaat:Het RVV 1990 (Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens) geeft de volgende definitie: "bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen". Dan wordt er ook nog een nadere definitie gegeven van het begrip percelen: "Perceel kan een gebouw, een terrein of een stuk grond zijn".
Een terrein of stuk grond is ook een perceel. Dat hoeft geen huisnummer te hebben.
Oftewel als doorgaande weg mag het niet gebruikt worden. Maar er stoppen en wandelen mag wel
ik snap dat "even ergens anders" wandelen in het weekend erg fijn is, ipv wéér hetzelfde rondje...
moet je leuk doen bij die van mij, gaat hij tegen je aan staan blaffen.
. Loslopende honden die niet luisteren en achter de fazanten en konijnen aan vliegen. Ouders die het superschattig vinden als je paard aan de kletter gaat omdat kleuterlief keihard "paardje" gilt en er achteraan sprint, of op een trompet begint te toeteren als je er net langs stapt. In het voorjaar ook hele gezinnen die het machtig vonden om in het jonge graag zich achterover te laten vallen om "engeltjes" te maken zoals je in de sneeuw doet. Of groepen die in hooiseizoen door de rijen gekeerd hooi gaan lopen schoppen, op de gewikkelde balen klimmen en met stokken erin gaan lopen prikken voor coole foto's. Abiola schreef:Anne_GTI schreef:Hou op... en dan zijn er ook nog hele stukken afgesloten omdat het wild meer rustgebieden moet hebben. Was er een paar weken terug zo chagrijnig van dat ik even een oud pad opgezocht heb. Daar zat inderdaad het wild verstopt. Ben er stilletjes enorm genietend langs en tussendoor gereden. Machtig mooi hoe herten en reeën op een paard reageren of eigenlijk juist niet... er kijkt er misschien 1tje op en ze doen gewoon rustig hun ding. Al stap je er op 1,5 meter langs, ze grazen gewoon door.
Had het niet mogen doen maarja.... het bord zei "rustgebied voor dieren" Mijn paard is ook een dier en hij stelde de rust ook zeer op prijs.
Eigenlijk het hele verhaal in een notendop hier te zien. Er zijn regels, maar die gelden niet voor mij.
En we maken ons daar (bijna) allemaal schuldig aan.
Anne_GTI schreef:Solistar schreef:Las laatst zelfs dat sommig wild bezig is hun dag/nacht ritme aan te passen en bv herten nu snachts actiever worden terwijl ze eigenlijk niet zo goed kunnen zien![]()
Ik mis ook het uren dwalen en wild spotten.. En ja, het bos is van iedereen maar daarom kun je het nog wel jammer vinden en missen..
Bij vierhouten zitten de herten overdag op de camping en die wandelen 's avonds het bos in. Machtig mooi gezicht zo'n groepje herten wat op het gemakkie het bos in wandeld vlak voor je bus langs.
Langs de A50 staan ze vaak pal achter de vangrail.
Ik zie dus nog regelmatig wild en gelukkig tot nu toe ook altijd op tijd. Want met 12,5 ton is dat wel einde verhaal als ze ervoor komen
mvdende schreef:Hier is het óók extreem druk. Helaas ook vooral met Belgen die kennelijk persé in Nederland moeten komen mountainbiken en wandelen terwijl het grootste gedeelte van de Kalmthoutse Heide in België ligt...ik snap dat "even ergens anders" wandelen in het weekend erg fijn is, ipv wéér hetzelfde rondje...
Maar ik probeer nu ook aan de NL kant te blijven ipv de grens over te steken.
Gisteren echt mega druk met mountainbikers én tot 3x toe dezelfde groep crossmotoren die er absoluut niet mogen komen.

Skessa_ schreef:mvdende schreef:Hier is het óók extreem druk. Helaas ook vooral met Belgen die kennelijk persé in Nederland moeten komen mountainbiken en wandelen terwijl het grootste gedeelte van de Kalmthoutse Heide in België ligt...ik snap dat "even ergens anders" wandelen in het weekend erg fijn is, ipv wéér hetzelfde rondje...
Maar ik probeer nu ook aan de NL kant te blijven ipv de grens over te steken.
Gisteren echt mega druk met mountainbikers én tot 3x toe dezelfde groep crossmotoren die er absoluut niet mogen komen.
Komt omdat ze in het Belgische deel alleen op de paden mogen blijven en er super veel boetes uitgedeeld worden.... Allemaal 95€
En in het stukje stoppelbergen ligt natuurlijk de hele nieuwe route...
De crossmotors zijn een bekend probleem begreep ik van een stalgenootje, maar ze krijgen ze maar niet te pakken