Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel mensen ken* jij die Corona hebben (gehad)?

Geen
193 (15%)
1-3
407 (32%)
4-7
257 (20%)
7-10
145 (11%)
10-15
105 (8%)
15-20
47 (3%)
20 of meer
92 (7%)

Totaal aantal stemmen: 1246


Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:03

11, waarvan een vriend van mijn man twee weken in het zh heeft gelegen en echt heel ziek was. Hij is in de dertig en verder gezond. Ook zijn ouders zijn heel ziek geweest en vader heeft zelfs op de ic gelegen.

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:33

Ninx schreef:
Ninx schreef:
Een ruime handvol.... inclusief oudere mensen en iemand met longemfyseem, lopen allemaal weer vrolijk rond te huppelen.
Nu wijst de test niet uit of ze het op DAT moment daadwerkelijk hadden. Kan ook zijn dat ze ziek waren van een andere influenza variant, maar dat er nog virusresten gevonden zijn met de test uit dec 2019, of feb 2020 ofzo....


Kleine correctie/ verduidelijking: het kan zijn dat iemand NU last van heeft van influenza, maar positief getest wordt op Corona omdat de test virusresten vindt.....
Deze test kan niet uitwijzen of het virus NU actief is, of reeds zijn werk heeft gedaan (wellicht dus zelfs zonder enige ziekteverschijnselen).
Dan kan dus iemand positief getest zijn, maar zich gewoon ziek voelen door een ander virus....

Gelukkig weten de media ons wel helemaal gek te maken ;-)


Ninx blijf je dit nu echt ontkennen ? Dat de mensen in jou omgeving niet heel weg ziek zijn geweest is geluk.
Maar het is echt een gekkenhuis in de ziekenhuizen hier al code zwart in het ziekenhuis.
Wat ik van artsen hoor zijn de patiënten echt veel zieker als mensen normaal met influenza. Ze hebben ook veel meer zorg nodig als normaal en liggen langer.
Maar blijf jij maar geloven dat de media het allemaal maar overdrijft

mysa

Berichten: 10642
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:54

Valt niet tegen te praten, beelden zijn in scène gezet, cijfers gemanipuleerd, Rutte en consorten liegen, artsen en verpleegkundigen liegen, de veertigjarigen die zeggen dat ze aan de beademing hebben gelegen liegen en de nabestaanden liegen ook allemaal....

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:12

genja schreef:
Ninx blijf je dit nu echt ontkennen ? Dat de mensen in jou omgeving niet heel weg ziek zijn geweest is geluk.
Maar het is echt een gekkenhuis in de ziekenhuizen hier al code zwart in het ziekenhuis.
Wat ik van artsen hoor zijn de patiënten echt veel zieker als mensen normaal met influenza. Ze hebben ook veel meer zorg nodig als normaal en liggen langer.
Maar blijf jij maar geloven dat de media het allemaal maar overdrijft


Het kan nog geen code zwart zijn in jouw ziekenhuis. Code zwart moet namelijk landelijk worden afgekondigd en dat wordt pas gedaan als er in het hele land geen capaciteit meer is. Zo ver is het (gelukkig!) nog niet.

Verder sluit ik me trouwens helemaal bij je aan!

Een PCR is inderdaad geen glashard bewijs van actuele besmettelijkheid, want het kan om dode virus resten gaan (maar dan is de cycle time meestal wel heel hoog, dus o.b.v. de gedetailleerde testuitslag kun je wel een inschatting maken). De test blijft absoluut geen maanden positief, dus het is onzin om te zeggen dat als je in februari corona hebt gehad je nu nog een positieve test zou hebben terwijl je gewoon een rhinovirus hebt. Wij testen een deel van onze IC-patienten in de loop van de opname opnieuw (i.v.m plaatsing tracheostoma of voor beeindigen van de isolatiemaatregelen), na 4 weken is er vrijwel geen patient meer die nog positief test op de PCR.

En ik ben de tel kwijt hoeveel mensen met corona ik ken, het gaat onder personeel best hard de laatste weken.

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:28

gomir schreef:
genja schreef:
Ninx blijf je dit nu echt ontkennen ? Dat de mensen in jou omgeving niet heel weg ziek zijn geweest is geluk.
Maar het is echt een gekkenhuis in de ziekenhuizen hier al code zwart in het ziekenhuis.
Wat ik van artsen hoor zijn de patiënten echt veel zieker als mensen normaal met influenza. Ze hebben ook veel meer zorg nodig als normaal en liggen langer.
Maar blijf jij maar geloven dat de media het allemaal maar overdrijft


Het kan nog geen code zwart zijn in jouw ziekenhuis. Code zwart moet namelijk landelijk worden afgekondigd en dat wordt pas gedaan als er in het hele land geen capaciteit meer is. Zo ver is het (gelukkig!) nog niet.

Verder sluit ik me trouwens helemaal bij je aan!

Een PCR is inderdaad geen glashard bewijs van actuele besmettelijkheid, want het kan om dode virus resten gaan (maar dan is de cycle time meestal wel heel hoog, dus o.b.v. de gedetailleerde testuitslag kun je wel een inschatting maken). De test blijft absoluut geen maanden positief, dus het is onzin om te zeggen dat als je in februari corona hebt gehad je nu nog een positieve test zou hebben terwijl je gewoon een rhinovirus hebt. Wij testen een deel van onze IC-patienten in de loop van de opname opnieuw (i.v.m plaatsing tracheostoma of voor beeindigen van de isolatiemaatregelen), na 4 weken is er vrijwel geen patient meer die nog positief test op de PCR.

En ik ben de tel kwijt hoeveel mensen met corona ik ken, het gaat onder personeel best hard de laatste weken.



Dit is hoe een anesthesist het vertelde die daar op de IC staat . Hoop ook heel erg dat het niet zo is.
Maar dar het een groot probleem is dat is ondertussen wel duidelijk.
En dat mensen denken dat de media het maar overdrijft. En het allemaal wel meevalt omdat de mensen die jezelf niet heel ziek zijn geweest echt triest. Geloof ja het niet hoe kan het dat denk ik dan?
Je zal maar iedere dag in de schoenen can de artsen , planners , verpleegkundige staan .
Die operatie kunnen we door laten gaan en die niet ook al is die persoon ook doodziek.

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:17

mysa schreef:
Valt niet tegen te praten, beelden zijn in scène gezet, cijfers gemanipuleerd, Rutte en consorten liegen, artsen en verpleegkundigen liegen, de veertigjarigen die zeggen dat ze aan de beademing hebben gelegen liegen en de nabestaanden liegen ook allemaal....

Dit ja.. kansloos. Ik ga er niet eens meer tegen in. Waanbeelden hebben ze.

Tancreda4

Berichten: 24208
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:55

Het was allemaal nog via via. Tot een maand geleden. Ipv de vader van een vriend van een vriendin, ging het naar de vriend van een vriendin... Ook zeer ernstige gevallen en sterfgevallen.
En inmiddels ken ik enkele personen die direct van mij vrienden of familie zijn die positief zijn getest. In die dichtbijzijnde kring gelukkig geen ernstig zieken!

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:27

40+ vnl collega maar ook in privé meerder gezinnen.
en ik wek in het ziekenhuis op de civid afdeling en heb de televisiebeelden live gezien en geloof me.. ze zijn niet gelogen...

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:38

10, waarvan 10 doden( boven de76 jaar)....via mijn werk in het verpleeghuis. Kleindochter ontvluchtte de quarantaine want ze was het zo beu thuis en dat om een verkoudheid!. Je zal het maar op je geweten hebben! .
de 8 besmette personeelsleden hebben het gemiddeld goed doorstaan (24t/m56 jaar).....maar schrokken toch van de heftigheid, Echt mensen wees voorzichtig! :x

Eleeke

Berichten: 2067
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:44

Babootje schreef:
2 in mijn familie. Mijn moeder en mijn broer. Mijn moeder zat in een verzorgingshuis waar het al snel (eind maart) aankwam. Mee met iemand die het kegelen voor bewoners verzorgde en daarvoor in Italie met vakantie was geweest. Mijn moeder is overleden, zoals meer dan de helft van haar afdeling. Uiteindelijk is het virus het hele huis doorgegaan en heeft een kaalslag onder de oudjes veroorzaakt. Verder wat collega's. Ik denk dat ik aan ca. 6 kom.
Wel het vermoeden dat we Corona al hebben gehad. In Februari is mijn dochter heel ziek geweest. Hoge koorts, een week lang tegen 40 graden, enorm gehoest, diarree, niet verkouden. Echt een heel A-typisch verloop van een griep. Heeft ook nog heel lang gehoest.
Daarna zijn mijn man en ik wel heel verkouden geweest. Het virus was officieel nog niet in NL maar onofficeel denk ik al wel.

Heel heftig, gecondoleerd nog.
Wat jij beschrijft van je dochter heb ik in januari gehad,mijn zoon minder erg dan ik. Heb er vier maanden last van gehad ( en ben geënt tegen griep, zoontje ook). Ik kwam wel veel in het buitenland, maar kan me bijna niet voorstellen dat ik het in Januari al gehad heb

ikkeniet

Berichten: 1263
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:27

Mijn schoonvader is 30 december overleden aan Corona, mijn zwager, vader en moeder is positief getest.
Mijn vader was alleen maar ontzettend moe en sliep vanaf vorige week zondag bijna dag en nacht.
31 december is hij plotseling door zijn benen gezakt en heeft alles laten lopen.
HAP heeft een ambulance gestuurd en toen is hij op de Covid afdeling terecht gekomen.
Vanmorgen vroeg ben ik gebeld en is hij over gebracht naar de IC, in slaap gebracht, aan de beademing gelegd en op zijn buik gedraaid.
En wij hebben nu alleen maar onzekerheid hoe het nu gaat aflopen.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 00:45

Eleeke schreef:
Babootje schreef:
2 in mijn familie. Mijn moeder en mijn broer. Mijn moeder zat in een verzorgingshuis waar het al snel (eind maart) aankwam. Mee met iemand die het kegelen voor bewoners verzorgde en daarvoor in Italie met vakantie was geweest. Mijn moeder is overleden, zoals meer dan de helft van haar afdeling. Uiteindelijk is het virus het hele huis doorgegaan en heeft een kaalslag onder de oudjes veroorzaakt. Verder wat collega's. Ik denk dat ik aan ca. 6 kom.
Wel het vermoeden dat we Corona al hebben gehad. In Februari is mijn dochter heel ziek geweest. Hoge koorts, een week lang tegen 40 graden, enorm gehoest, diarree, niet verkouden. Echt een heel A-typisch verloop van een griep. Heeft ook nog heel lang gehoest.
Daarna zijn mijn man en ik wel heel verkouden geweest. Het virus was officieel nog niet in NL maar onofficeel denk ik al wel.

Heel heftig, gecondoleerd nog.
Wat jij beschrijft van je dochter heb ik in januari gehad,mijn zoon minder erg dan ik. Heb er vier maanden last van gehad ( en ben geënt tegen griep, zoontje ook). Ik kwam wel veel in het buitenland, maar kan me bijna niet voorstellen dat ik het in Januari al gehad heb


Wij hebben beiden ook in januari heftige griep (of toch al Corona??) gehad. Ook zelfde symptomen als Corona met extreem hoesten, koorts, echt een week in bed gelegen.
Laatste keer dat ik zo ziek was, was zeker 15 jaar geleden.


ikkeniet schreef:
Mijn schoonvader is 30 december overleden aan Corona, mijn zwager, vader en moeder is positief getest.
Mijn vader was alleen maar ontzettend moe en sliep vanaf vorige week zondag bijna dag en nacht.
31 december is hij plotseling door zijn benen gezakt en heeft alles laten lopen.
HAP heeft een ambulance gestuurd en toen is hij op de Covid afdeling terecht gekomen.
Vanmorgen vroeg ben ik gebeld en is hij over gebracht naar de IC, in slaap gebracht, aan de beademing gelegd en op zijn buik gedraaid.
En wij hebben nu alleen maar onzekerheid hoe het nu gaat aflopen.


Bah wat heftig! Sterkte!

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 01:02

We hebben het allemaal thuis gehad en daarnaast spring ik soms bij op een zorgafdeling waar corona (lijkt lichtere variant waar de meesten tot nu toe goed doorkomen) heerst. Genoeg corona om me heen gezien. Daarnaast is het op de zorgafdeling bij collega's ook goed mis gegaan en zijn daar veel bewoners overleden aan het virus (dementerende ouderen).

ikkeniet schreef:
Mijn schoonvader is 30 december overleden aan Corona, mijn zwager, vader en moeder is positief getest.
Mijn vader was alleen maar ontzettend moe en sliep vanaf vorige week zondag bijna dag en nacht.
31 december is hij plotseling door zijn benen gezakt en heeft alles laten lopen.
HAP heeft een ambulance gestuurd en toen is hij op de Covid afdeling terecht gekomen.
Vanmorgen vroeg ben ik gebeld en is hij over gebracht naar de IC, in slaap gebracht, aan de beademing gelegd en op zijn buik gedraaid.
En wij hebben nu alleen maar onzekerheid hoe het nu gaat aflopen.


Wat een naar verhaal! Heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door Pharootz op 04-01-21 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

mondi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 01:06

Ben de tel kwijt hoeveel mensen ik ken die Corona hebben gehad.
Ik werk in de zorg en ben eind november, net als veel collega's, besmet geraakt, 10 dagen non-stop koorts ondanks maximale paracetamol inname en vele andere Coronaklachten, ben echt heel erg beroerd geweest en had zelfs al tas klaarstaan mocht ik in het ziekenhuis belanden. Was weer begonnen met werken, maar dat gaat niet. Erg moe en benauwd bij inspanning.
Diverse mensen in mijn omgeving hebben het gehad en een kennis is kerstavond overleden aan Corona.

Ikkeniet heel veel sterkte gewenst met je vader :(:)

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 01:15

Heel veel beterschap, kracht, energie en sterkte voor de mensen die het zo hard nodig hebben. Mijn condoleances voor de bokkers die een of meerdere dierbaren verloren als gevolg van corona.

Supertje

Berichten: 7099
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 03:03

In directe kring minstens 15. Vrienden, stalgenoten, familie en buren. Indirect nog veel meer.
In maart is ook een hele groep vrienden ziek geweest nadat ze terug kwamen uit Tirol, maar aangezien daarvan niemand ernstig ziek was zijn ze geen van allen getest.
Ik ben zelf ook positief getest een tijd terug, liet me voor de zekerheid testen 6 dagen na direct contact van dichtbij. Ik had geen klachten, maar wilde wel zeker weten dat ik niemand aan zou steken. Test was positief, maar ik heb zelf gelukkig geen klachten ontwikkeld, niet eens verkouden. Enorm geluk mee gehad dus, want degene van wie ik het vrijwel zeker opgelopen heb is 2 weken heel ziek geweest en nu 2 maanden later nog verre van hersteld.

Elisa2

Berichten: 38079
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:21

Ik wil veel kracht en sterkte wensen aan degenen die mensen verloren hebben of van wie famillieleden kritiek liggen. Het lijkt me zo'n afschuwelijke situatie.

Flowery

Berichten: 2448
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:23

Gelukkig helemaal niemand, daar heb ik mazzel mee als ik zo dit topic lees. Iedereen heel veel sterkte :knuffel:

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:02

Ik zelf heb het gehad met gelukkig hele milde klachten ( alleen een heel klein beetje last van m’n keel )
Mijn vriend heeft het in februari gehad voordat het echt bekend werd.
Mijn schoonvader heeft het , mijn schoonmoeder ligt op dit moment in het ziekenhuis en de vraag is of ze het gaat halen , ze is echt doodziek .. nu heeft ze ook last van COPD dus dat samen met de Corona is niet iets positiefs.
Mijn zwager heeft het ook .

Christiene
Berichten: 7751
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:04

kimmie261 schreef:
Niemand nog, gelukkig...

Hier net zo en idd gelukkig en hopelijk blijft dat zo.

Wel veel die wel mensen kennen die het gehad hebben. Ik kom bijna nergens deze winter

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:07

Beide ouders, 1 goede vriend, 4 collega's, 2 buren direct naast ons is op dit moment de stand.

Gelukkig zelf goed afstand gehouden telkens of mensen helemaal niet gezien, dus niet besmet/getest of wat dan ook tot nu toe.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:13

Christiene schreef:
kimmie261 schreef:
Niemand nog, gelukkig...

Hier net zo en idd gelukkig en hopelijk blijft dat zo.

Wel veel die wel mensen kennen die het gehad hebben. Ik kom bijna nergens deze winter


Helaas is het niet meer zo, ik ken nu 3 mensen die het ( gehad) hebben, een lieve vriendin en haar man ( en echt dat verhaal is zó hoe besmettelijk dit virus is) ,beide in risicogroep vanwege leeftijd, man heel erg ziek geweest , knapt nu langzaam op, vriendin valt tot nog toe mee, en een oud collegaatje, heeft het in de eerste golf gehad, en is nu nog steeds niet 100%.

@Ikkeniet, het is mijn grootste angst bij mijn ouders die nog leven, ik wens je heel veel sterkte en beterschap voor je vader... :knuffel:

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:16

@ikkeniet , heel veel sterkte in deze onzekere tijd .

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:21

Heel ruim boven de 20 inmiddels. Nou heb ik wel een vrij groot zakelijk netwerk, maar toch. De laatste maand komt het ineens heel dichtbij, en ook veel mensen die echt HEEL voorzichtig zijn en zeker niet de randjes van de regels opzoeken.

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:23

Tot nu toe slechts één iemand uit mijn directe omgeving.. De rest wel via via, maar dat is toch anders. Wel heel veel mensen in mijn directe omgeving die getest hebben, maar dus allemaal negatief waren.