Blijven dierenwinkels en garages open?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:58

joyce83 schreef:
Ben benieuwd wat er dan allemaal precies dicht zal gaan. Mijn man is Chef-kok en heeft tot nu toe het geluk gehad dat hij bij een hotel werkt. Restaurants in hotels mogen namelijk wel gewoon voor hun hotelgasten hun restaurant draaien. Dubbel is wel dat het hotel behoorlijk vol zit ondanks de maatregelen en dat het restaurant om de hoek gesloten is.

Ik werk ook in een hotel. Restaurants moeten dicht in de hotels, gelukkig. Het is dubbel, maar bij ons was het de afgelopen maanden en de komende weken nog steeds over de koppen lopen. Dus blij dat ze dit besluit nu hebben genomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:02

Ik hoop dat ze open blijven maar toch voor de zekerheid 2 grote zakken senioren slobber gehaald. Kunnen we even vooruit.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:02

Foaly schreef:
Urielle schreef:
Ik las op het Viva forum

detailhandels die stoffen en brei- en naaigerief verkopen

Die vind ik dan wel weer grappig :D

Dan kun je onderbroeken breien als ze op zijn. Lekker warm in de winter en je hebt wat te doen nou alles dicht gaat. Win win situatie.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:09

Bambi1995 schreef:
Ik werk in een dierenwinkel en die blijft hoogstwaarschijnlijk wel open. We verkopen ook levend voer voor reptielen, dat mag niet over de post.

En idd drogisten zouden wel handig zijn als ze open bleven ook om verspreiding van mensen te hebben. Zou toch niet handig zijn als je het alleen in de apotheek en supermarkt zou kunnen kopen.

Levend voer mag zeker wel over de post.
Veel bedrijven die alleen maar levend voer verkopen doen niet anders. En wij krijgen soms over de post levend voer aangeleverd

_San87_

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:12

Ik ben benieuwd of de hondenpensions open blijven... Onze honden gaan naar de dagopvang.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:21

N0a schreef:
joyce83 schreef:
Ben benieuwd wat er dan allemaal precies dicht zal gaan. Mijn man is Chef-kok en heeft tot nu toe het geluk gehad dat hij bij een hotel werkt. Restaurants in hotels mogen namelijk wel gewoon voor hun hotelgasten hun restaurant draaien. Dubbel is wel dat het hotel behoorlijk vol zit ondanks de maatregelen en dat het restaurant om de hoek gesloten is.

Ik werk ook in een hotel. Restaurants moeten dicht in de hotels, gelukkig. Het is dubbel, maar bij ons was het de afgelopen maanden en de komende weken nog steeds over de koppen lopen. Dus blij dat ze dit besluit nu hebben genomen.

Ja ik las het net, ben benieuwd ze zaten al behoorlijk vol voor kerst... zullen nu wel veel annuleringen komen als ze alleen maar op de kamer mogen eten :+

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:25

Qua dierenwinkel is het helaas nog niet zeker zover ik weet.
Ik gok dat we wel onder de essentiële winkels vallen, we verkopen bijv ook speciaal dieetvoer wat bij de supermarkt natuurlijk niet te krijgen is. Sommige merken zijn online ook niet te krijgen.
Verder verkopen wij ook veel vers vlees, dat kun je in deze tijd echt niet versturen via post.

Wij zijn dus bezig met bestellijsten zodat mensen kunnen komen afhalen.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:42

Ik heb mijn eigen dierenwinkel en voor ons is niks bekend onder welke groep wij vallen. Ik heb de gemeente al gebeld en die zeggen die lijst wordt vanavond pas bekend gemaakt, dus dan weten wij pas iets.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:45

Bij de kruitvat hier hangt al een briefje dat ze gewoon open mogen blijven. Dikke rijen voor de Action hoor ik, echt bizar. Mensen die karren vol vlees inslaan, schappen vlees helemaal leeg, alsof de winkels ineens niet meer bevoorraad zouden worden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:47

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:14

Ik was vandaag bij de dierenwinkel en hij gaf aan gewoon open te blijven.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:19

Sure_lee schreef:
De Bovag is momenteel aan het overleggen over garages en showrooms. Zij verwachten dat die open mogen blijven maar zeker is het nog niet.

Mijn vriend heeft een scooterwinkel met werkplaats. Dus ben heel benieuwd wat het precies gaat worden.
Als de showroom dicht moet dan verzinnen we wel wat qua online bestellen en thuis afleveren.

*Fingers crossed*
Auto moet gekeurd zijn tijdens de lockdown, anders kan ik hem niet meer gebruiken om op werk te komen. Maar goed, zelfs als dat het geval is is daar ook wel een mouw aan te passen op de één of andere manier.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:24

Ik denk dat de garages wel open blijven. Mensen moeten immers naar hun werk kunnen. En wat dacht je van al die pakket bezorgers nu...pfff

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:24

Diervoeders blijven wel open..
Al dacht heel Assen daar net anders over. Iedereen was hondenbrokken aan het hamsteren...

Onze verbouwing ligt ook stil. Gezien de cijfers waren we in afwachting van maatregelen al gestopt. Want we zijn toe aan de badkamer en de douche eruit beuken en geen bouwmarkten open tot 19 jan is lastig.. dus iets langer met de oude badkamer en dan in februari verder....

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:26

Bijzonder dat al die winkels dat al weten zonder enige vorm van informatie.
We zullen het allemaal vanavond wel horen. Tot die tijd is het voor iedereen gissen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:29

Als diervoederzaken dicht gaan, dan is NL het eerste land waar men dieren laat creperen tijdens een lockdown. Of zijn er al voorbeelden van andere landen bekend?

Ik snap dat er nog niets 100% zeker is totdat het zwart op wit staat. Maar dieren laten verhongeren terwijl je in NL wettelijk verplicht bent om een dier in nood te helpen? Ik kan het mij niet voorstellen, maar we zullen het zien.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:31

Ik ook niet; ik verwacht dat dierenwinkels gewoon open blijven. Net als dierenartsen uiteraard en ik hóóp ook trimsalons. Zeker bij katten is dat noodzaak en niet voor de leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:32

De wc papier hamsteraars kwamen ook al weer voorbij. Echt de gedachtenkronkel van sommige mensen.. man man man :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:34

SimoneeM schreef:
Ik ook niet; ik verwacht dat dierenwinkels gewoon open blijven. Net als dierenartsen uiteraard en ik hóóp ook trimsalons. Zeker bij katten is dat noodzaak en niet voor de leuk.

In België zijn de trimsalons gesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:36

Waarom zou een trimsalon essentieel wezen? Het gaat hopelijk niet om een sluiting van maanden, maar van 4-5 weken.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:37

idinn schreef:
Waarom zou een trimsalon essentieel wezen? Het gaat hopelijk niet om een sluiting van maanden, maar van 4-5 weken.

Omdat katten die een trimsalon nodig hebben meestal gigantisch in het vilt zitten of iig ergen klitten en dus pijn hebben. Kan snel van kwaad tot erger gaan. Voor honden niet direct, katten vaak wel. :)

In NL waren ze toen in maart gelukkig nog open toen ze in Belgie dicht waren. Hoop nu weer.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:41

Het is bij ons ook niet normaal druk geworden :') Gekke mensen haha, ik sta nu ook geroosterd tot 40 uur geloof ik, ik stond er in eerste instantie deze week 25 uur op de planning :j Zo'n gevalletje well that escalated quickly, sinds ik vandaag eerder weg ben gegaan en 2 uur later gebeld werd of ik extra kon komen deze week. Ik vermoed de lege schappen wel te weten: diervoeding en wc-papier, samen met water en afbakbrood. :Y)

Ik vind het dom dat ze maar gedeeltes laten lekken van de maatregelen, zo zaai je alleen maar verwarring. Ik denk dat ze beter of alles lekken, of helemaal niets en gewoon zeggen 'Vanavond 19:00 persconferentie.' Dan had je dat gehamster nu waarschijnlijk ook niet gehad

Ik ben in toch maar even de lokale ondernemers gaan steunen en heb wat handwerkspul gekocht. Het was daar niet bizar druk, dus kon mooi even wat dingen meenemen.

vevinaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:42

SimoneeM schreef:
idinn schreef:

Omdat katten die een trimsalon nodig hebben meestal gigantisch in het vilt zitten of iig ergen klitten en dus pijn hebben. Kan snel van kwaad tot erger gaan. Voor honden niet direct, katten vaak wel. :)

In NL waren ze toen in maart gelukkig nog open toen ze in Belgie dicht waren. Hoop nu weer.

Kan een dierenarts ze niet scheren dan?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:45

Hier in het dorp leek het wel oorlog, de hele parkeerplaats stond vol terwijl normaal op maandag je de autos op 1 hand kan tellen. Veel 50plus die echt dachten dat de supermarkten dicht zouden gaan, gevalletje het gewoon niet begrijpen.
Ik ben lekker door gereden, boodschappen kunnen morgen en de rest van mijn leven ook nog wel :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:45

Hier gaat de pets Place gewoon dicht helaas ... Boerenbond wss ook ... garages en schade herstelbedrijven blijven open...