Wat doe je als je thuis komt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:54

Autumnn schreef:
Bril af en lenzen in :D
Daarna gelijk koken (of op de bank ploffen als vriend kookt <3 )

Grappig, ik doe net het omgekeerde als ik lenzen inheb. :P

Momenteel zonder werk, maar anders is het eerste wat ik doe als ik thuis kom, nette kleren uit, jogging/sweatshirt/... en gaan wandelen met de honden. Daarna ook naar de kippen & konijnen, katten eten geven, honden eten geven,...
Thuis draag ik vrijwel nooit een beha of andere 'restrictieve' kledij. Imo zijn mensen met bvb. jeans en schoenen aan thuis bizar. :')
Koken doen wij eigenlijk veelal in grote hoeveelheden, vaak halen we dus iets uit de vriezer om 's avonds te eten.
Na het eten: bed in en een serie kijken oid!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:11

Ik heb een raar ritme door mijn werk. De ene week sta ik om 3u45 op, de andere week werk ik tot 21u30.

Dus 3u45 opstaan: na mijn werk rij ik direct door naar de paarden. Daarna naar huis, douchen, koken, eten, wat tv kijken en om 20u lig ik in bed :+
De andere week: 7u30 opstaan, paarden, douchen, koken en werken. 22u ongeveer thuis, half uurtje tv kijken en slapen.

Leuk vind ik het niet, te weinig quality-time met mijn vriend. Hij zegt dat het wel meevalt en dat andere koppels elkaar ook niet vaak zien :+ Boodschappen doet mijn vriend 95% van de tijd en we hebben een poetshulp en ik hou het bij in het weekend.

Palmera

Re: Wat doe je als je thuis komt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:28

O jeetje, dat hangt er helemaal vanaf hoe laat ik thuis kom en of ik later weer moet werken.

De opties zijn: eten, honden uitlaten, trainen, huishouden of iets in de tuin doen.
Maar echt rust en even bijkomen ken ik niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:33

Werk nu thuis, maar als ik klaar ben klap ik de laptop dicht en ga ik koken. Of vriend kookt en ik doe dan dingen als stofzuigen of vegen, of andere klusjes. Na het eten of langs de pony’s, of klimmen/boulderen. Dit hangt af hoe laat we daar kunnen zijn (op reservering).

Soms met een avondje niks kan ik heerlijk op de bank serie kijken of lezen. Maar zo vaak ben ik in de avond niet thuis :+.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:23

Als wij thuis komen is het direct spitsuur :D man en ik werken voor hetzelfde bedrijf dus samen uit, samen thuis. Halen onze dochter op van de opvang, door naar huis, mijn man laat de honden uit, geeft ze eten, ik entertain onze dochter en kook ondertussen. Tenzij ik geen zin heb om te koken, dan ruilen we om :D
Na het eten gaat mijn man door ivm eigen bedrijf langs zijn fulltime baan. Zorg ik voor onze dochter en zodra ze in bed ligt kan ik verder met bijv de afwas, de was wegwerken enz enz. Op 2 dagen doordeweeks eten we bij ons moeders omdat de kleine dan daar is, mijn schoonvader woont bij ons en hij zorgt dan voor de honden.

deksel

Re: Wat doe je als je thuis komt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:50

Ik zit nu vrijwel elke dag thuis want studie is nu toch vooral online. In het weekend werk ik. Om 16u klaar, 16.30u ongeveer thuis. Soms eerst nog boodschappen doen. Daarna kleed ik me om, douche ik soms en plof ik op de bank. Rond 18u koken of het eten van de dag ervoor opbakken. En de rest van de avond niks doen. Op zondag ben ik rond 18.30u thuis en dan is het restjes eten, frietjes of hopen dat mijn huisgenoot eten over heeft. Ook dan is het vooral even niet zoveel doen. Soms nog wat voor school of met een vriendin afspreken. Huishouden etc. doe ik doordeweeks, toch tijd zat.