Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDenies schreef:Ontzettend leuk zo'n topic & prachtige websites komen hier voorbij!
Ik heb even getwijfeld om hier ook te posten. Ik heb (nog) geen eigen webshop maar het zit wel in de pijpleiding. Vanwege mijn letsel kan ik niet meer terugkeren op mijn huidige werkplek en mijn huidige werk kan mij ook niet voldoende contracturen aanbieden dus ik moet mijn horizon gaan verbreden en hoop daar in mijn 'droom' waar te kunnen maken.
Zijn er hier mensen die zeggen van goh, als ik dit had geweten dan ... Of andere tips & tricks?Ik snap dat je uiteindelijk zelf je ding er wel in vind en ook tegen andere dingen kan aanlopen.
xDenies schreef:Ontzettend leuk zo'n topic & prachtige websites komen hier voorbij!
Ik heb even getwijfeld om hier ook te posten. Ik heb (nog) geen eigen webshop maar het zit wel in de pijpleiding. Vanwege mijn letsel kan ik niet meer terugkeren op mijn huidige werkplek en mijn huidige werk kan mij ook niet voldoende contracturen aanbieden dus ik moet mijn horizon gaan verbreden en hoop daar in mijn 'droom' waar te kunnen maken.
Zijn er hier mensen die zeggen van goh, als ik dit had geweten dan ... Of andere tips & tricks?Ik snap dat je uiteindelijk zelf je ding er wel in vind en ook tegen andere dingen kan aanlopen.
Sky schreef:Inderdaad onderschat sommige kosten niet (hosting, design, verpakkingsmaterialen, verzendkosten, Kvk, adverteren etc). Verder zou ik zeggen, gewoon DOEN! Volgens mij heb jij ook al best een following, dat kan je zeker helpen.
Nirvana_ schreef:Oh en mijn go-to systeem om mijn werk overzichtelijk te houden is Jira, waarin anderen of ik tickets aanmaken voor dingen die nog moeten gebeuren. Op het moment dat ik een 'ticket' (to do) oppak, kan ik hem in progress zetten als ik nog wacht op reactie. Als die reactie uitblijft, dan blijft die ticket staan en weet ik dat ik er nog achteraan moet.
Ik heb daarnaast bijv nog een apart board met website updates die nog moeten gebeuren etc, wat ik dus zo niet kwijt raak of vergeet
Selina schreef:Sky schreef:Gaan de webshops hier iets doen met Black Friday? Ik laat de waanzin aan me voorbij gaan
Ik heb wel cyber week korting op m'n kerstkaart gedaan, want die voorraad moet gewoon op voor kerst anders kan ik het niet meer verkopen.
Mlies schreef:Even een stipje hier.
Ik ben afgelopen zomer gestart met een webshop in de hoop dat ik daarmee het verlies van inkomen door corona wat kon opvangen.
Ik loop nu alleen compleet vast met google, ik krijg het niet voor elkaar om daar beter gevonden te worden. Frustreert enorm dus ik hoop dat ik hier wat tips mee kan lezen!
https://www.drookitdogs.nl
roosje78 schreef:Sky schreef:
Leuke webshop! Google is een vak apart ja, het zal ook veel geduld vergen volgens mij. Google doet er soms even over om pagina's te indexeren..
Dat klopt. Mijn site is nu bijna drie weken live en ik stond onderaan pagina 3 en sta nu bovenaan pagina 2. Nu heeft mijn website bouwer ook de beoordelingen in de site gebouwd en daardoor schijn je nog meer te stijgen.
studiozacht schreef:Yay ik heb eindelijk genoeg berichtjes geplaatst om lid te mogen worden van de kuddeStiekem ondertussen wel heel erg blij met alle informatie die ik tot nu toe gelezen heb, heb al een hoop geleerd en nog lang niet klaar!
Ik ben ZZPer in de creatieve branche en mijn bedrijf heet StudioZACHT. Website: https://www.studiozacht.nl
Ik doe veel, maar kort gezegd vooral naaiwerk, borduren en creatief bezig zijn. Voorheen was mijn core business naailessen geven, deze heb ik echter flink uitgebouwd om meer te kunnen ontwerpen.
Daarnaast heb ik als freelancer een hele mooie vaste opdracht bij Brother (naaimachines e.d.) om voor hun als educator en ambassador mensen te inspireren en onderwijzen in al hun machines.
Zo werk ik dus ook met waanzinnige professionele borduurmachines en doe ik op bestelling borduurwerk.
Specifiek met het oog op de paardensport kan je hierbij dus denken aan dekjes, dekens, halsters, jassen, sweaters, polo's, t-shirts, petten, mutsen enz enz enz.
En omdat we bij Brother ook hele leuke snijmachines hebben maak ik ook prints voor drukwerk (voor textiel maar ook bijvoorbeeld mokken) en plakwerk (folies voor alle gladde ondergronden).
Ik heb mijn website overigens zelf gemaakt, via one.com Zij hebben een hele fijne web builder waarmee je in een handomdraai een mooie website in elkaar flanst. Aanrader dus!
Ik ben sinds 2006 zelfstandig ondernemer, voorheen heb ik een heel goedlopend bedrijf in zelfgemaakt hondenspeelgoed gehad. Dit ging echter iets te goed en dat ging niet helemaal samen met de komst van mijn tweede kindje dus dat was even iets te veel van het goede. Betekent wel dat ik inmiddels een hoop gedaan en geleerd heb dus als ik iemand ergens over kan adviseren over dit onderwerp doe ik dat graag!
Groetjes Marloes
PS @Sky ik zag je website met hondenboxen en die truien... Super leuk! Ik heb een Zwitserse Witte Herder en vorige week is zijn toekomstige vriendje geborenDus ik ben getriggerd hihi
Sky schreef:studiozacht schreef:Yay ik heb eindelijk genoeg berichtjes geplaatst om lid te mogen worden van de kuddeStiekem ondertussen wel heel erg blij met alle informatie die ik tot nu toe gelezen heb, heb al een hoop geleerd en nog lang niet klaar!
Ik ben ZZPer in de creatieve branche en mijn bedrijf heet StudioZACHT. Website: https://www.studiozacht.nl
Ik doe veel, maar kort gezegd vooral naaiwerk, borduren en creatief bezig zijn. Voorheen was mijn core business naailessen geven, deze heb ik echter flink uitgebouwd om meer te kunnen ontwerpen.
Daarnaast heb ik als freelancer een hele mooie vaste opdracht bij Brother (naaimachines e.d.) om voor hun als educator en ambassador mensen te inspireren en onderwijzen in al hun machines.
Zo werk ik dus ook met waanzinnige professionele borduurmachines en doe ik op bestelling borduurwerk.
Specifiek met het oog op de paardensport kan je hierbij dus denken aan dekjes, dekens, halsters, jassen, sweaters, polo's, t-shirts, petten, mutsen enz enz enz.
En omdat we bij Brother ook hele leuke snijmachines hebben maak ik ook prints voor drukwerk (voor textiel maar ook bijvoorbeeld mokken) en plakwerk (folies voor alle gladde ondergronden).
Ik heb mijn website overigens zelf gemaakt, via one.com Zij hebben een hele fijne web builder waarmee je in een handomdraai een mooie website in elkaar flanst. Aanrader dus!
Ik ben sinds 2006 zelfstandig ondernemer, voorheen heb ik een heel goedlopend bedrijf in zelfgemaakt hondenspeelgoed gehad. Dit ging echter iets te goed en dat ging niet helemaal samen met de komst van mijn tweede kindje dus dat was even iets te veel van het goede. Betekent wel dat ik inmiddels een hoop gedaan en geleerd heb dus als ik iemand ergens over kan adviseren over dit onderwerp doe ik dat graag!
Groetjes Marloes
PS @Sky ik zag je website met hondenboxen en die truien... Super leuk! Ik heb een Zwitserse Witte Herder en vorige week is zijn toekomstige vriendje geborenDus ik ben getriggerd hihi
Mooie professionele website heb je!Mooi bedrijf. Zo te horen ook al zeker succesvol?
xDenies schreef:Helaas omdat ik aan veel regels vast zit moet ik hoe dan ook een ondernemingsplan schrijven. Nouja het helaas is wel dubbel natuurlijk. Ik vroeg mij af of er hier ook mensen zijn die dit hebben geschreven en waarbij ik over het financiële gedeelte wat vragen mag stellen?
Sky schreef:Sorry ik heb helaas geen ondernemingsplan en ook geen speciale verzekeringen geregeld (zelf).