Wat heb jij vannacht gedroomd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:11

Is het ook.Ze is nu overleden en heeft nu rust.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:21

BAH! Ik heb sinds een aantal dagen last van een mega slakkenplaag in de moestuin. Heb er gisteren wel 30 gevangen :? Zodoende kon ik vannacht alleen nog maar slakken voor me zien. Heb geen oog dicht gedaan 8)7

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:00

Ik droomde ook over mijn tuin. Het zat vol met buurtkinderen en die kreeg ik niet weggejaagd ze lachten me gewoon uit en ik werd bozer en bozer. Ook lag mn hele tuin vol met alle spullen die de afgelopen jaar naar de stort zijn gegaan, dat was nogal wat :') en vervolgens probeerde ik steeds mn kruiwagen wiel te vervangen(klopt heb gisteren een kruiwagen bij de kringloop gekocht met een lek wiel, mijn eigen kruiwagen is in elkaar gestort maar het wiel is nog goed) maar het lukte niet door alle troep.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:09

Ik droomde dat mijn man buschauffeur was en dat hij in een grote touringcar reed. We waren niet in Nederland maar waar we wel waren geen idee. Hij reed heel soepel een smal straatje door en een steile helling op met een draai naar links. Mijn man is dus geen buschauffeur in het dagelijks leven haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:18

Ik droomde (weer eens) heel gedetailleerd dat mijn vriend vreemd ging. Ik weet zelfs de naam van de meid waarmee hij dat deed. Echt heel achterlijk want heb geen enkele reden tot wantrouwen. Dankjewel achterlijk ex-vriendje. -:(-

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:37

Op het moment dat de wekker ging fietste ik in New York City, dat eigenlijk meer op een oude Europese stad leek. Er was ook een oude kerktoren. Ik verbaasde me daarover en wilde eens gaan kijken. Niks boeiends aan, in dromen lopen dingen altijd compleet onlogisch door elkaar.

Maar nadat ik in die richting was gaan fietsen, stond die toren weer ergens anders. Zo gaat het nou ALTIJD in mijn dromen: ik wil ergens heen en no way dat ik er ooit kom. |o Heeft iedereen dat nou of ben ik gewoon een uitzonderlijk gefrustreerd persoon?

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:56

Ik heb dat ook heel vaak, maar dan op een andere manier. Meestal heb ik een afspraak en sta ik op het punt om te vertrekken als me nog iets te binnen schiet wat ik moet pakken. Dit kan ik dan niet vinden en het gevolg is dat ik 2 uur later nog altijd niet onderweg ben. Mega frustrerend vind ik dat soort dromen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:51

Oké. Misschien is hier allang een nieuw topic over, maar ik moest eraan denken.

Vanmorgen sliep ik in nadat ik eerst met veel te weinig slaap wakker werd. Toen droomde ik dat het raam openstond en er diverse dingen naar binnen waaiden. We (ik en een ander die ik in mijn droom niet herkende) deden het raam dicht, maar ik werd nog wel gebeten door een soort spin - niet groter dan een kruisspin, maar dan veelkleurig. Het deed niet veel, maar wel gemeen pijn.

Nadat ze mij gebeten had, zwol de spin en ging ze sterk op een octopus lijken: naast haar poten (zes? acht?) had ze ook nog tentakels. Nog steeds even veelkleurig. Het beest kroop naar de badkamer. We pakten een emmer om het te vangen, want hoewel geen van ons in paniek raakte, wilden we het wel buiten zetten. Toen de "spinktvis" in de emmer zat, bekeek ik hem/haar/het eens goed: het was echt een lust voor het oog, met spikkels in alle kleuren en zelfs rode hartjes! Ik wilde er een foto van maken om op Bokt te vragen wat voor beest het was, maar voordat ik mijn telefoon kon pakken kroop het beest de emmer uit - zoals octopussen dat doen. Na een korte achtervolging kromp het beest weer en leek het weer een regenboog-kruisspin. "Logisch", dacht ik nog, "mijn bloed is uitgewerkt en hij zit ook niet meer in mijn badkamer, dus het vocht loopt weg."

We kregen de spin niet te pakken en kort erna werd ik wakker. Toen ik me realiseerde dat het een droom, wist ik niet hoe ik me moest voelen: teleurgesteld dat zo'n fantastisch beest niet bestaat, of opgelucht dat er niet zoiets engs en moeilijk vangbaars in mijn huis loopt. Ik weet niet of ik symbolische waarde aan mijn dromen moet hechten, maar een interpretatie was gauw gemaakt: dat beest is de liefde - die je uitzuigt, die zich niet laat vangen, die heel bedreigend kan zijn maar boven alles toch onweerstaanbaar mooi.