Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Het zijn echt krankzinnige bedragen eigenlijk.Tegen de 200 euro als je goed verzekerd wil zijn. En dan komt je eigen risico er nog bij. En de inkomens afhankelijke bijdrage die via de belastingdienst gaat. Ik zou beter verzekerd moeten zijn maar kan dat domweg niet meer betalen. Flinke terugval in inkomen gehad en ja je moet ergens schrappen.
Boras schreef:karuna schreef:Het zijn echt krankzinnige bedragen eigenlijk.Tegen de 200 euro als je goed verzekerd wil zijn. En dan komt je eigen risico er nog bij. En de inkomens afhankelijke bijdrage die via de belastingdienst gaat. Ik zou beter verzekerd moeten zijn maar kan dat domweg niet meer betalen. Flinke terugval in inkomen gehad en ja je moet ergens schrappen.
Het zijn forse bedragen, maar krankzinnig vind ik ze niet. Het moet allemaal ergens van worden betaald. Het zijn enorme kosten.
We hebben gewoon weinig geld over voor ons grootste goed, onze gezondheid.
Voor een auto, een hobby, een dier, een vakantie, kleding en weet ik wat leggen we het over het algemeen zonder morren neer.
Daarbij opgemerkt dat de kosten voor mensen met een kleine beurs verhoudingsgewijs natuurlijk wel heel hoog zijn. Deze groep moet daarbij zeker worden geholpen. Wat gelukkig ook (deels) gebeurd in de vorm van zorgtoeslag.
bowena_84 schreef:Ik zit nu 2 jaar bij Menzis via PMA. Dat bevalt me eigenlijk wel prima.
Even slikken toen ik zag dat de premie naar €155 ging (basis + basis tand + aanvullend extra 2).
Ben even gaan vergelijken maar kwam vrijwel overal boven die €155 uit. Die paar waar dat niet het geval was miste ik cruciale vergoedingen.
Eigen risico betaal ik komend jaar ook weer gespreid. Ik heb dit jaar voor het eerst sinds 11 jaar (!) mijn eigen risico niet opgebruikt, Whoop haha.
Dus ik ga alles maar laten zoals het is denk ik.
HorseTimeXL schreef:Ik twijfel heel erg. Ik ben erg geïnteresseerd in het overstappen naar Ditzo! Zeker gezien wat ik kan krijgen. Pakket zal dan 133 euro zijn en bij VGZ is het 149 euro omgerekend is dat toch wel op jaar basis een leuke winst. Alleen twijfel ik heel erg met mijn randverzekering. Bij VGZ had ik tot 250 euro en dan voor 80 procent vergoed. En bij Ditzo! is dat 75 procent en weet dus niet in hoeverre je dat heel erg merkt. Ik ga eigenlijk altijd maar 1 keer naar de tandarts in het jaar. Dus dan denk ik weer naja dat maakt het verschil ook weer niet.
Heeft er trouwens iemand die bij Ditzo! Dat vitality programma heeft. Er is nu een actie de eerste 4 maand gratis en daarna 3,50 per maand betalen.
HorseTimeXL schreef:...
Heeft er trouwens iemand die bij Ditzo! Dat vitality programma heeft. Er is nu een actie de eerste 4 maand gratis en daarna 3,50 per maand betalen.
XxDiandraxX schreef:ik zit al mijn hele leven bij CZ maar mijn basisverzekering gaat komend jaar met 10euro omhoog. Heb vanmiddag even zitten kijken want ben verder wel heel tevrede en er is nooit gedoe dus zou graag daar blijven.
Ik gebruik haast geen zorg, geen tandarts/ortho (sterker nog alles is al vervangen), geen fysio, geen bril/lenzen en afgelopen jaar 1 tetanus vacinatie laten zetten omdat het moest van mijn baas en anticonceptie.
Ik heb dus alleen basis verzekering en nu mijn eigen risico omhoog gezet, scheelt 17,50p/maand. Is natuurlijk een risico maar aangezien ik de laatste 10jaar alleen maar zorgkosten heb gehad aan mijn gebit en dat niet meer nodig is neem ik het risico. Gelukkig kan ik het betalen als het toch nodig is, eens zien hoe me dat over een jaar nog bevalt.
HorseTimeXL schreef:Nico12 schreef:Ik zoek een zorg basisverzekering waarbij “geplande zorg buitenland” zonder papieren rompslomp mogelijk is. Bijbetalen geen probleem. Wie weet een verzekeraar???
Weet niet of ze hetzelfde doen. Maar bij VGZ moest ik naar het ziekenhuis wegens een allergische reactie (pinda allergie) en heb nooit wat hoeven tekenen oid en heb er nooit gedoe mee gehad. Dat hebben ze super opgelost! Dus je zou kunnen kijken wat ze aanbieden bij geplande zorg.
Morganlefay schreef:PSvanLot schreef:Ik moet ook opzoek naar een andere verzekering. Zit nu bij Anderzorg maar moet helaas een tandvleesbehandeling laten doen van ongeveer €800 euro...
Wat dan een slimme overstap is..
T codes zijn een dingetje. Zit bij DSW en krijg de helft terug tot 150 euro per kalenderjaar.
Boras schreef:@PSvanLot
Ik ben veroordeeld tot tandvleesbehandelingen zolang ik tanden heb (dus hopelijk nog heel lang).
Bij DSW kan je daarmee inderdaad niet terecht.
Kijk eens bij de Promovendum tandverzekering. Die is heel transparant en duidelijk en volgens mij het gunstigst.
Al mijn rekeningen worden 100% vergoed tot 500 euro. De premie die daar tegenover staat is (in 2020) ongeveer 350 euro.
Je kunt ook kiezen voor andere verzekerde bedragen.
Hier staat een duidelijke tabel:
https://www.promovendum.nl/zorgverzekering/dekking
Kan DSW qua duidelijkheid nog wat van leren
Boras schreef:@PSvanLot
Aanvullende verzekeringen zijn gewoon heel persoonlijk. Goed zoeken dus
PSvanLot schreef:Boras schreef:@PSvanLot
Aanvullende verzekeringen zijn gewoon heel persoonlijk. Goed zoeken dus
Precies, ik heb eigenlijk niet veel nodig en hoop enkel dit jaar zoveel werk te hebben bij de mondhygiëniste... Dan kan ik volgend jaar naar een lagere vergoeding.
En als ik 500 vergoed krijg ben ik blij, dan betaal ik de rest zelf.
WenK schreef:Ik heb al jaren CZ, kijk elk jaar weer via de vergelijker of een ander gunstiger is, maar tot nu toe blijft CZ er als beste uit komen. Komend jaar qua aanvullende verzekeringen ipv Plus naar Gezinnen gezien mijn zwangerschap en de bijkomende kosten met een kleintje.
verootjoo schreef:WenK schreef:Ik heb al jaren CZ, kijk elk jaar weer via de vergelijker of een ander gunstiger is, maar tot nu toe blijft CZ er als beste uit komen. Komend jaar qua aanvullende verzekeringen ipv Plus naar Gezinnen gezien mijn zwangerschap en de bijkomende kosten met een kleintje.
Wat voor bijkomende kosten denk je aan? Wij hebben altijd allen basis gehad en voor kinderen zit vrijwel alles in het basispakket gewoon. Behalve orthodontie, maar zo ver ben je nog lang niet.
De eigen bijdrage van de kraamhulp en een kraampakket is echt de moeite waard niet om je voor te verzekeren.