Pubers en kleding. Onverzorgt naar school, help??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:49

Citaat:
Nou inderdaad....vèr-schrikkelijk die zakkengraaiers broeken met kruis op de knieën en dan tegen die boxers aankijken. Maar sowieso vind ik dat hele zogenaamd stoere gedoe van tegenwoordig maar niks... dat die kinderen allemaal zo boos / ongeïnteresseerd / uit de hoogte / zielloos kijken op foto's enzo, omdat dat dan zogenoemd stoer zou moeten zijn.....blegh..... en dan al die boze / nare afbeeldingen op kleding erbij..... ik hoop dat die kerel van ons daar een beetje van weg blijft want daar ligt wel ergens een grens voor mij van wat ik acceptabel vindt om mee rond te laten lopen.... ik vind dat namelijk ook best aanstootgevend :=

Helemaal mee eens. Gelukkig kiest onze oudste vooral voor een Skinny jeans (veel anders past ook niet omdat meneer zoooo smal is) en een hoodie, en dan bij voorkeur eentje van Jack & Jones. Ben ik stiekums wel heel blij mee want deze truien zijn redelijk neutraal qua print.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:54

Ja dat is toch prima... Een oude joggingbroek zou ik overigens ook nog 100.000 keer liever zien dan kleding met van bloed druipende schedels en de tekst F*ck You er op ofzo :)) Maar een ander kan dat juist weer andersom hebben natuurlijk...

tamary

Re: Pubers en kleding. Onverzorgt naar school, help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:04

Is die warme kleding nu niet gewoon het gevolg van de "alles open om te ventileren ivm corona" kou in de klas?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:04

troi schreef:
Veel terugkomende discussie hier: de kleding van mijn (verder heerlijke) zoon van 13.

Hij heeft een kast vol prima broeken/ truien etc en ook leuke sneakers. Zelf door hem uitgezocht ook.

Maar sinds kort wil hij alleen nog maar in joggingbroeken en snowboots naar school.. Nogal een tokkielook als ik eerlijk ben! Gelukkig wel met gepoetste tanden en verzorgd haar.

Ik haat het! maar mijn ex heeft me er laatst op gewezen dat hij dat lekker zelf moet bepalen en dat ik het niet hoor te verbieden. En zelfexpressie is belangrijk natuurlijk, maar oh wat moet ik moeite doen om niet hem te dwingen om een normale spijkerbroek en sneakers aan te trekken!

Hoe gaat dat bij anderen?

Ik ben trouwens benieuwd ook naar pubers hier, zijn er bij jullie thuis kledingregels? Grenzen aan je zelfexpressie?

Bedankt!

Precies. Jij haat het. Hij niet.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 16:23

Zoon is thuis van school en zonet maar even met hem over kleding gepraat. Hij trok eerst nogal een benauwd koppie, hahaha, trok snel bij. Hebben afgesproken dat ik die joggingbroeken ok vindt mits schoon en we hebben het gehad over kapotte kleding versus 'verbeterde' kleding. Hij is nogal dol op zelf gemaakte scheuren namelijk. Als hij me verteld dat hij het 'verbeterd' vindt mag het blijven, behalve sokken. Sokken met gaten zijn altijd kapot >;) . Dat vond hij gelukkig ook.

Nou ja, ik vind het nog steeds spuuglelijk maar goed dat vind hij van mijn kleding ook gok ik zo *D .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:27

Tof om te lezen dat je er een fijn gesprek over hebt gehad met hem :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 16:32

Ik wil ook graag binnenkort met hem wat van die broeken halen (dan maar gelijk door de zure appel heen..). Iemand hier tips over winkels met aardige modellen? Eventueel linkjes? Niet om hem te vertellen wat hij moet kopen maar wel om hem tips te geven. Online winkels zou handig zijn in deze tijd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:35

Ik weet niet wat je budget is maar hier in het straatbeeld zie je vooral trainingspakken van voetbalclubs (nike, adidas etc). Lidl heeft nog weleens nike trainingspakken in de aanbieding.

Mijn ex is ook fan van trainingspakken en ik pikte die van hem altijd in, want eerlijk is eerlijk. Het zit heerlijk. Zal eens kijken of ik er een paar online kan vinden.

Deze was mijn favoriet:
https://www.100.football/psg-y-nk-dry-s ... 93077-2386

Dit is gewoon een basic model. Grijs is altijd wel mooi
https://m.jdsports.nl/product/adidas-or ... lsrc=aw.ds

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:54

Kan je niet een paar nette joggingbroeken samen met hem kopen, die jullie allebei goed/mooi vinden en dan de deal maken dat de schaar er beslist niet in mag?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:55

Aanmelden bij de nieuwsbrief op Adidas en meteen 20% korting op je volledige eerste bestelling claimen. :))

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:09

Mijn zoon loopt ook het liefste in sportbroeken/joggingbroeken. De wat mooiere modellen haal ik meestal bij We fashion. Of via wehkamp.nl

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:10

Fijn dat je er een goed gesprek over hebt gehad.
Ik droeg ze ook veel en nogsteeds regelmatig eigenlijk ( 27 ondertussen ). Oke naar mijn werk heb ik gewoon een jeans aan.

https://m.jdsports.nl/product/groen-mck ... lsrc=aw.ds
Dit soort, wit shirtje, leuke speakers ( nike, allstars oid) kan hartstikke leuk zijn.

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:26

Mijn broertje van 13 draagt ook veel van die slanke joggingsbroeken. Hij heeft ook een aantal jogjeans - joggingbroek met jeans uiterlijk. Mijn moeder haalt zijn kleding altijd bij de c&a.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:34

Zalando heeft veel kekke joggers. Mijn zoon heeft er ook 1, draagt hij overigens alleen in het weekend. Toen hij hem 1x tijdens toetsweek droeg werden er nogal grappen gemaakt over zijn sportieve uiterlijk

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:37

Mijn dochter heeft ook regelmatig het eerste jaar te horen gekregen:
Is het sportdag ofzo? Heb je geen andere kleren?
Nu weten ze niet beter (is nu een joggingsbroek ineens hot) en zij heeft ook niet haar kledingstijl aangepast omdat andere er opmerkingen over maakte.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:38

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:18

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:45

MarcoBorsato schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik vind het zelf een verschil om in je sportkleding/pyjama/slippers naar school te komen dan een bepaalde stijl erop na houden.

En ja ik mocht met geen mogelijkheid als anita in mijn trainingspak naar school.......

Wat hip is, is hip. Reinders hangt in de rekken bij de Bijenkorf dus heel logisch dat pubers die casual stijl overnemen.

Nee het is geen pan maar laat ze. Om het te verbinden aan hun gedrag en houding vind ik ver gaan.

https://www.debijenkorf.nl/reinders?gcl ... lsrc=aw.ds

Daar zag ik van de week een kennis in lopen in zo'n wit/bruin vest met dezelfde kleur broek en ik vroeg mij al af of ze van god los was. Is het gewoon een trend. :+

Ik ben persoonlijk van casual chique dus de huidige trends vind ik over het algemeen vreselijk! Brr, soms bibber ik echt van hoe mensen erbij lopen.
Aan de andere kant leert het leven je op een gegeven moment wel dat uiterlijk niets zegt over innerlijk en heb je zomaar vrienden en kennissen die lekker in hun huispak komen dineren. Mij best! :D

Ik had als kind overigens wel grenzen en daar is imo niets mis mee.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:50

Ik ben geloof ik als kind nooit in trainingsbroek naar school gegaan, de leraren stelden het ook zeker niet op prijs als iemand dat wel deed.
Maar niet alle leraren gaven er iets om hoor.

Zolang ik inbreng kan hebben bij de kleren van mijn kinderen, wil ik niet dat ze in trainingsbroek naar school gaan. Maar ze komen allemaal op een leeftijd waarop je als ouder gewoon geen inbreng meer hebt en dan moet je als ouder, zoals TS al zegt, soort van door de zure appel heen. Denk ik..
Makkelijk praten nog voor mij, met een 1 en 2-jarige :+

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:55

Jaren geleden, toen ik nog in de buitendienst werkte als Electricien deden wij onder onze overal nog wel eens je spijkerbroek in je sokken, zodat die niet onder je overal uitstaken en in de nattig/viezigheid terecht kwam.

Dus einde werkdag. Iedereen doet zijn overal uit.
Heeft 1 collega zijn broek nog in zijn sokken.
Dus ik attendeer hem daar op.
Was het de bedoeling. Dat was mode....
Ik vond dat hij voor banketstaaf liep, daar was mijn reactie volgens mij ook naar :+

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:04

Rianne1979 schreef:
Citaat:
Nou inderdaad....vèr-schrikkelijk die zakkengraaiers broeken met kruis op de knieën en dan tegen die boxers aankijken. Maar sowieso vind ik dat hele zogenaamd stoere gedoe van tegenwoordig maar niks... dat die kinderen allemaal zo boos / ongeïnteresseerd / uit de hoogte / zielloos kijken op foto's enzo, omdat dat dan zogenoemd stoer zou moeten zijn.....blegh..... en dan al die boze / nare afbeeldingen op kleding erbij..... ik hoop dat die kerel van ons daar een beetje van weg blijft want daar ligt wel ergens een grens voor mij van wat ik acceptabel vindt om mee rond te laten lopen.... ik vind dat namelijk ook best aanstootgevend :=

Helemaal mee eens. Gelukkig kiest onze oudste vooral voor een Skinny jeans (veel anders past ook niet omdat meneer zoooo smal is) en een hoodie, en dan bij voorkeur eentje van Jack & Jones. Ben ik stiekums wel heel blij mee want deze truien zijn redelijk neutraal qua print.

Moet wel zeggen dat ik Skinny jeans bij heren niet veel meer verhullend vind dan een afgezakte broek tot aan de knieën. :=

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:42

Citaat:
Moet wel zeggen dat ik Skinny jeans bij heren niet veel meer verhullend vind dan een afgezakte broek tot aan de knieën. :=

Dat ligt eraan hoe Skinny Skinny is. Bij onze oudste valt een Skinny broek zoals bij veel jongens een normale broek valt. Hij is zo smal, is nu rond de 1,75 en weegt nog geen 50 kilo om even een indicatie te geven. Hij kan broeken van zijn 3,5 jaar jongere broertje (maat 158) nog met gemak aan maar die zijn helaas te kort.

Willen zijn broeken nog een beetje passen moet hij wel skinnys kopen anders is het een verhaal van: je broek waar ga je met dat manneke naar toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:52

Rianne1979 schreef:
Citaat:

Dat ligt eraan hoe Skinny Skinny is. Bij onze oudste valt een Skinny broek zoals bij veel jongens een normale broek valt. Hij is zo smal, is nu rond de 1,75 en weegt nog geen 50 kilo om even een indicatie te geven. Hij kan broeken van zijn 3,5 jaar jongere broertje (maat 158) nog met gemak aan maar die zijn helaas te kort.

Willen zijn broeken nog een beetje passen moet hij wel skinnys kopen anders is het een verhaal van: je broek waar ga je met dat manneke naar toe.

Heerlijk wat een bekend verhaal! Mijn zoon is inmiddels de 1.80 gepasseerd, maar zo smalletjes, kan idd wat betreft taillemaat de kindermaten nog hebben. Ik heb vaak gewenst om herenmode met knoopbandelastiek :')