Zum kotzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Hutcherson schreef:Laatst zei een client van me het woord: 'slipje'...
Ik viel gewoon stil.
Was een vrouw van 80+.
Had ze dan beter onderbroek kunnen zeggen? Slipje is wel een normaal woord toch? Slipje, slippertje, natje en droogje, bloemetjes en bijtjes...
_Karlijn schreef:Many schreef:Toen ik op zoek was naar iemand die op mijn trouwdag mijn haar en make-up kon doen, heb ik alle websites waarop het woord 'bruidje' stond direct weggeklikt. Je bent toch (hopelijk) volwassen als je trouwt, waarom zeggen zoveel mensen dan bruidje? Bruidegommetje hoor je dan weer nooit, toch gek
Of, ook zo erg: vrouwen die zeggen dat ze een 'bedrijfje' zijn gestart. Meid, neem jezelf serieus en noem het gewoon je bedrijf!
Oh ja dat zeggen ze op TLC ook, bruidje. Zo denigrerend vind ik dat klinken.
Many schreef:Toen ik op zoek was naar iemand die op mijn trouwdag mijn haar en make-up kon doen, heb ik alle websites waarop het woord 'bruidje' stond direct weggeklikt. Je bent toch (hopelijk) volwassen als je trouwt, waarom zeggen zoveel mensen dan bruidje? Bruidegommetje hoor je dan weer nooit, toch gek
Of, ook zo erg: vrouwen die zeggen dat ze een 'bedrijfje' zijn gestart. Meid, neem jezelf serieus en noem het gewoon je bedrijf!
poes schreef:Many schreef:Toen ik op zoek was naar iemand die op mijn trouwdag mijn haar en make-up kon doen, heb ik alle websites waarop het woord 'bruidje' stond direct weggeklikt. Je bent toch (hopelijk) volwassen als je trouwt, waarom zeggen zoveel mensen dan bruidje? Bruidegommetje hoor je dan weer nooit, toch gek
Ik vind overigens zinnen die beginnen met meid, Schat, liefje etc ook heel erg verschrikkelijk
Frummels schreef:Ugh de horror!
De ergste vind ik als volwassen mensen het over hun vriendjes of vriendinnetjes hebben, mensen hun partner mannetje of vrouwtje noemen, en nagelstylisten en kappers het over klantjes hebben. Mbt dat laatste: ik heb serieus een nieuwe nagel styliste gezocht omdat ik het zo slecht trok![]()
lenaa_tje schreef:Frummels schreef:Ugh de horror!
De ergste vind ik als volwassen mensen het over hun vriendjes of vriendinnetjes hebben, mensen hun partner mannetje of vrouwtje noemen, en nagelstylisten en kappers het over klantjes hebben. Mbt dat laatste: ik heb serieus een nieuwe nagel styliste gezocht omdat ik het zo slecht trok![]()
Nou of volwassenen die het over mijn mama hebben... Je moeder of vader is helemaal prima maar mijn mama...
Karin schreef:Negerzoen schreef:'Een hapje gaan eten' is de ergste in z'n soort.
'Gezellig samen een hapje gaan eten' is de allesovertreffende trap.![]()
Toch ga ik regelmatig 'even de paardjes voeren' (D- en E-maat). Maar dan hoor ik een moeder tegen haar kind(je) zeggen: 'Kijk eens, paardjes!' en dan krijg ik de neiging om heel onaardige dingen te doen. Best hypocriet.
Hutcherson schreef:Het glazuur sprong van mn tanden... Slip, slipje, slippertjes, slips.... Brrrrr gewoon verbannen. Zeker de manier waarop ze het zij.
Ondergoed, boxer, hipster, onderbroek, tanga, string maakt mij niet uit hoe ze het noemt... Geen slipje.
lenaa_tje schreef:Frummels schreef:Ugh de horror!
Nou of volwassenen die het over mijn mama hebben... Je moeder of vader is helemaal prima maar mijn mama...
MarlindeRooz schreef:Ik zeg ook mama en papa. En ik ben 25 en 1.83.![]()
Ze zijn ook mijn papa en mama, vind vader en moeder zo afstandelijk. Maar in het dialect van mijn ouders is het ook gebruikelijk. Daar zeggen ze “va” en “moe”. Dus misschien vandaaruit gepikt.
lenaa_tje schreef:MarlindeRooz schreef:Ik zeg ook mama en papa. En ik ben 25 en 1.83.![]()
Ze zijn ook mijn papa en mama, vind vader en moeder zo afstandelijk. Maar in het dialect van mijn ouders is het ook gebruikelijk. Daar zeggen ze “va” en “moe”. Dus misschien vandaaruit gepikt.
Ik vind het tegen je ouders dan ook nog niet zo raar. Het zijn je ouders, hoe je ze aanspreekt is aan jou.
Maar als ik een gesprek met iemand voer en die heeft het over mijn mama of papa in dat gesprek voelt dat gewoon heel raar