Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nuscaniels schreef:Er is een verschil tussen een klant die het vergeet en degene die zich als klant koning vinden en daarom vinden dat ze mogen doen wat ze willen.
Het is niet omdat je klant bent in een winkel dat dat je het recht geeft op bepaald gedrag. Neem aan dat op welk werkgebied dan ook je verwacht dat degene met wie je te maken hebt bepaald fatsoenlijk gedrag erop nahoudt.
Dan zoek je maar ander werk vind ik zo een stompzinnige opmerking. Het staat niet in de functieomschrijving dat je onbeschoft kleinerend gedrag hebt te accepteren.
Heel erg dat iemand zijn of haar bedrijf kwijt is door Corona maar dat is niet de schuld van de winkelmedewerker. Die probeert gewoon zijn of haar werk zo goed mogelijk te doen. Die heeft er niet om gevraagd om uitgescholden te worden of met dingen naar het hoofd gegooid. Om dan te zeggen deal er maar mee of zoek wat anders is de schuld bij de medewerker leggen. Je mag niet klagen want het hoort bij je werk?

Mazida schreef:Nou, als klant zie ik winkeliers en andere dienstverleners er ook wat van kunnen hoor. Kwam vorige week als klant met mondkapje in een kapsalon. Zeven klanten werden tegelijk geknipt en niemand droeg een mondkapje. Eigenaar vond dat onzin en personeel ook, ik voelde me gewoon opgelaten onder mijn mondkap.
En vandaag in de winkel, personeelsleden met mondkapje over de mond, maar niet over de neus... En weer muntjes in de winkelwagen moeten stoppen, weer een onhygiënische handeling. En als je geen muntgeld hebt bij de servicebalie gaan bedelen om een munt en dan afgesnauwd worden dat je een karretje bij moet hebben, ja niet zo gemakkelijk zonder munt...
En vanuit personeel geen enkele handhaving op de 1,5 meter regel bij de kassa waardoor klanten elkaar staan te verdringen
Palmera schreef:Ik ben banger voor de wereldwijde economische crisis die gaat volgen dan voor dit virus.
Dus nee, ik doe het niet voor mezelf, ik ben mijn bedrijf al kwijt door de angst voor een virus.
Wat ik doe doe ik omdat het moet. Maar wel zo min mogelijk, nogmaals, de lol van winkelen is er wel af.
Nikass schreef:Palmera schreef:Ik ben banger voor de wereldwijde economische crisis die gaat volgen dan voor dit virus.
Dus nee, ik doe het niet voor mezelf, ik ben mijn bedrijf al kwijt door de angst voor een virus.
Wat ik doe doe ik omdat het moet. Maar wel zo min mogelijk, nogmaals, de lol van winkelen is er wel af.
Misschien wil je het dan voor mij doen? Een besmetting zou mijn leven voor altijd ten negatieve veranderen. Ik vermijd dus zoveel mogelijk alles en iedereen, want ik kan het niet verdragen dat mensen zo makkelijk met de risico's omspringen.
Het virus is voor mij gevaarlijker dan wat dan ook.

Gini schreef:In een grote doe-het-zelf winkel wilde ik ook zo binnen lopen omdat ik exact wist wat ik moest hebben en waar het hing. Het was echt een binnen-betalen-buiten boodschapje in minder dan 2 minuten. De medewerker riep me terug dat ik een mandje moest nemen. Brave doerak als ik ben, deed ik dat dan maar, maar mijn gezonde verstand zei dat ik zo eigenlijk meer risico liep omdat -hoe goed ontsmet ook- ik overbodige objecten en oppervlakken aan het aanraken was.
Nu, ik ga hiervoor niet in discussie met de medewerker, die doet ook maar zijn werk, maar ik kan me voorstellen dat ik afgelopen maanden misschien ook al wel eens "weer zo een klant" geweest ben.
en als die er niet staan even kijken of je naar binnen kunt. En als je een afspraak hebt, volg aanwijzingen op die je krijgt.
wendyh schreef:loez schreef:Bij bijna elke winkel staat tegenwoordig aangegeven wat nodig is en wat niet en hoeveel mensen er bijv binnen mogen enz. Ik kijk voortaan eerst rustig wat de bedoeling is voor ik naar binnen loop![]()
Moest er ook even aan wennen, maar nu weet je dat er bij bijna elke winkel wel iets is. Mandje, of idd bij de opticien Max aantal klanten, brillen passen enz gaat allemaal anders enz enz. Nja ik heb er geen moeite mee eigenlijk
Loez, jij bent echt de ideale klant. Eerst even nadenken voor dat je de winkel betreed. Zo zou iedere klant moeten zijn.
Palmera schreef:Wat ik doe doe ik voor anderen. Ik ben al kapot gemaakt daardoor.
Niet ziek maar wel armoe is ook niet alles.

Peerke_ schreef:idylle schreef:Ook zoiets, koopavond om.20.00 uur dicht. Bij ons wordt er streng op gehandhaafd en ook boetes uitgedeeld. Vanavond om 15 sec. Voor 8 toch nog een klant aan de deur. Gelukkig had ik de deur net op slot. Het zal je gebeuren zeg een boete omdat iemand denkt maar, ach, ben zo weer weg. Mensen denken een uitzondering op de regel te kunnen zijn ofzo, maar als er boetes op volgen zijn ze niet thuis.
Komen er wel nog mensen naar die koopavonden?
Heel Nederland heeft Rutte horen zeggen dat er geen koopavonden meer zijn.
Bij ons al 2 weken niemand geweest na 6 uur, dus wij stoppen er mee.
idylle schreef:Ook zoiets. Komt een klant binnen met 'netjes' een mondkapje voor, vergeet hem alleen over de neus te doen en als klant weer onderweg naar de uitgang is al voordat klant over de helft is masker al afhalen. Dan heeft het masker natuurlijk geen nut... sorry, maar dat snapt iedereen neem ik aan. Doe dan gewoon geen masker om.