Ik haat kerst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 06:44

O heerlijk topic dit :)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 06:44

Misschien laat je het vlees te lang in het pannetje Marleen_88? Wij gourmetten met zijn vieren of zessen en dan eigenlijk idd geen uren. Duurt natuurlijk wel even, maar heb verder ook geen kleed of tafel ofzo, vettigheid ed herken ik niet zo. Fijnstofdeeltjes weet ik niet, we doen het ook maar af en toe denk ik dan maar.

Haha, lampjes er weer in en gaan, wel net zo makkelijk Marcella! Ik vind het wel leuk, maar ruim dat ding wel altijd weer snel op.

Anoniem

Re: Ik haat kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 07:05

Ik heb zo'n hekel aan kerst, dat ik na deze post dit topic weer ontstip. Want ik wil er niet nu al over denken.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 07:50

Kerst op zich vind ik niet erg.
Een dag naar mijn stiefmoeder, gourmetten, andere dag is voor ons zelf.
Ik heb wel een hekel aan kerstavond. Ik werk in 2 ploegen, en om te zorgen dat de late ploeg ook kerstavond kan houden worden onze werktijden veranderd.

Gewone tijden zijn
05.00 tot 14.00 en 14.00 tot 23.00

Dan worden de tijden (volgens mij)
04.00 tot 12.00 en 12.00 tot 20.00

Dus je hebt minder fijne tijden om te werken, zeker als je laat hebt. En je bent een vakantie uur kwijt.

En mijn man moet gewoonlijk de zaterdag voor kerst verplicht extra werken. (nu met corona verwacht ik dit niet) (werkt in de groothandel voor horeca)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 08:58

Oh, ik ben niet de enige die kerst maar niets vindt! *\o/*

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:04

Hier komt geen kerstboom. Vind het op zich wel gezellig hoor, maar met beperkt ruimte en jonge katten begin ik er niet aan. Vind het ook zonde om er geld aan uit te geven.

Gourmetten vind ik op zich wel leuk, is wel een gezellige manier om samen te eten, en te pakken wat je lekker vindt. Hier nooit taai of druipend in het vet, dan doe je toch iets niet goed denk ik. Misschien teveel olie in het pannetje? En anders wat makkelijker vlees proberen zoals hamburgertjes misschien?

Ik vind het juist lekker, met oa kipstukjes, mini hamburgertjes, wat fijngesneden groente erbij :) Of inderdaad onderop een eitje bakken met wat groente erbij :9 stukje stokbrood erin en daar wat kaas op laten smelten is ook altijd lekker als tussendoortje.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:32

Gourmetten vind ik niet heel erg, maar niet met teveel mensen en zeker niet binnen. Vroeger deden we het in de zomer buiten. Stinkt het huis niet zo erg.

Hier geen kerstboom, ik heb er niets mee en we zijn meestal in de periode voor kerst op vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:42

Gourmetten vind ik altijd wel leuk, maar ik heb het excuus dat mijn tafel te klein is (is ook zo, max 4 personen..) dus we doen dat altijd bij mijn ouders of bij mijn zusje :+ Heb ik ook geen gemeur in huis.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:30

Ondanks mijn hekel aan kerst, maak ik het in huis wel gezellig. De boom zie ik nooit zitten doordat ik niet tegen rommel kan. Maar dat doet mijn man altijd met de kinderen als ik een avonddienst heb. Heb ik er geen werk aan

Iemand stelde de vraag of er als kind al een hekel was aan kerst. Voor mij is dat echt begonnen in mijn kindertijd. Ik besefte me al jong dat het niet normaal was hoe zenuwachtig mijn moeder de hele december maand was, dat het altijd een maand met veel stress en spanning was. Dat het niet normaal was dat ik verplicht in een apenpakkie mooi op moest zitten en handjes geven. Verplicht sjiek 7 gangen diner met een familie die ik nooit zag en die helemaal niet op kinderen zaten te wachten.

Urenlang aan tafel zitten. Waar volop werd gerookt en de lucht blauw zag van de rook. Maar ik kreeg een oorveeg als ik mijn neus dicht kneep.

Eigenlijk klinkt het wel een beetje als een trauma hahah.

Ik hoop dat mijn kinderen het dus nooit zo gaan ervaren als ik. En daarom probeer ik de kerstdagen in het teken van hun plezier te laten staan. Zonder verplichtingen. En juist met kerst mogen ze lekker een comfortabele outfit aan als ze dat willen.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:32

Wat ik trouwens wel echt super vreselijk irritant vind en waar ik bijna moord neigingen van krijg;

Al die blije mensen die hun kerstboom trots showen op Instagram en Facebook :r :r

De een nog lelijker dan de ander maar allemaal in de veronderstelling dat t mooi is :Y)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:56

Ik heb niet echt een hekel aan kerst , maar ik vindt het ook niet heel bijzonder.

Kerstfilms , kerstmuziek wordt ik wel helemaal moet van. Toen ik nog in een winkel werkte stond Skyradio altijd aan.... Kerstmuziek komt mij dus ondertussen de strot uit. En ook het geruzie van klanten om 2de hands kerstspullen doe normaal. En dan nog al die kerstballen die kapot vielen en niet gemeld werden waardoor er overal glas of plastic door de winkel lag.

Ik ben getraumatiseerd denk ik daardoor :')

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:01

Ro0sje schreef:
Wat ik trouwens wel echt super vreselijk irritant vind en waar ik bijna moord neigingen van krijg;

Al die blije mensen die hun kerstboom trots showen op Instagram en Facebook :r :r

De een nog lelijker dan de ander maar allemaal in de veronderstelling dat t mooi is :Y)
Ach ja, dat vind ik nog wel leuk, die enthousiaste mensen. Zeker in deze tijd is een beetje blijheid niet verkeerd..

De kerstmuziek vanaf november al gaat mij ook te ver. Tegen de tijd dat het kerstmis is ben ik het volledig zat.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:48

L_iek schreef:
Zetten jullie wel een kerstboom in huis?

Nee en ik verstuur ook geen kerstkaarten meer sinds een jaar of wat. :D Dat deed ik omdat het van mij verwacht werd, maar ik vind het zulke commerciële nonsens. Het hele jaar kun je aardig voor elkaar zijn en niet alleen maar met kerst. Hypocriet gel*l, ha ha! :D
Toen mijn zoon klein was, was ik bang een ontaarde moeder te zijn en heb twee jaar achter elkaar geprobeerd om toch een boom in huis te zetten. Beide jaren vroeg hij zich hardop af waarom we 'al die troep' in huis haalden. Ik liet hem de boom optuigen en afhalen, maar hij vond het helemaal niets. Sinds hij zelf aangaf dat hij kerst onzin vindt, kon ik eindelijk vrij praten en zeggen dat ik het ook helemaal niets vind. Zó fijn! :j

Aanvulling: de boom stond letterlijk alleen met 25 en 26 december. 27 December werd hij alweer verwijderd.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:07

Kerstkaarten doe ik eigenlijk ook niet meer. Ik verzond er wel 40 - 50, en een paar jaar terug stopte eigenlijk veel anderen al met naar ons sturen. Dan op de app een kerstgroet etc, dus ben er zelf ook mee gestopt. Verre neven en nichten en mensen die je anders nooit ziet, stuur alleen nog een paar naaste (oudere generatie) familieleden een kaartje, maar das op een hand te tellen dan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:23

Kerstkaarten heb ik 1 keer gestuurd, toen we net een baby hadden. Alledrie in kersttrui naast de kerstboom en de tekst: vriendschap is het mooiste cadeau onder de kerstboom.

Maar niemand snapte de grap en we kregen allemaal vreselijk kaarten terug dus dat doen we ook nooit meer.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:28

Het is niet dat ik het haat maar ik heb er ook niks mee. Ga ook nooit op familiebezoek die dagen. Meestal loop ik gewoon in mijn oude kloffie, lekker paardrijden. Vaak op de dag zelf nog ff bij de jumbo foodmarkt kijken wat we eten, ga zeker niet in de keuken staan voor een uitgebreide maaltijd dus wordt vaak sushi of lekkere hapjes. Werk in de zorg dus ook regelmatig werken met kerst, geen probleem , goede onregelmatigheidstoeslag, wel lekker extra vrije dagen die maand.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:32

Ik stuurde in mijn eerste jaren op kamers nog wel kerstkaarten, maar ik heb er nooit een ontvangen van leeftijdgenoten. Ik geloof dat mijn generatie dat over het algemeen gewoon niet doet.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:42

Denk ook dat het meer iets is van de oudere generatie.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:58

marleen_88 schreef:
Geen taai vlees? Hmmm dat is wel beter, wat doen wij fout? :Y)
.

Te lang bakken vermoed ik, doe dat maar eens met een Gamba, wordt droog. Maar ik ga liever voor het gebakken ei, geklutst ei met peper en beetje zout. Beetje klein gesneden ui, beetje klein gesneden champignon’s een beetje geraspte kaas er over. Nog even het pannetje onder de plaat/hitte plaatsen en klaar, jam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:05

Kerstkaarten doe ik al jaren niet meer, wat een geldverspilling :')

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:21

safina schreef:
Ik heb zo'n hekel aan kerst, dat ik na deze post dit topic weer ontstip. Want ik wil er niet nu al over denken.

Hhahaa en dit begrijp ik dus helemaal 8-)

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:35

Kerst zo'n opgeklopte verplicht gezellige bedoeling. ook niet aan mij besteed gelukkig geen verplicht familie kerstdiner met een zwager die mij niet mag en dan zogenaamd gezellig samen eten.
ook de verlichtingen en versiering laat ik aan mij voorbijgaan. vorig jaar paste ik op een woning van kennissen met kerst waar normaal een xxxl boom in huis staat en nu hoefden ze geen boom te regelen want zelf waren ze er niet en voor mij hoefde het niet.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:04

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 09:08

Ben wel benieuwd hoe het dit jaar zal verlopen mbt corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:27

Lekker rustig denk ik :')