Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 15:44

lieflampje schreef:
Neuh, om heel eerlijk te zijn niet :o

Ik vind het persoonlijk altijd zo opgeklopt. Heel je huis vol met zooi. Zogenaamde “gezelligheid” maar puntje bij paaltje zit je volgegeten op de bank je stierlijk te vervelen en films te kijken die je allang kent.

Voor de rest ben ik altijd opgewekt, en niet zuur aangelegd :P :D

Nee, wij doen gezellig spelletjes met elkaar! En waar sommige familie als een enorme verplichting zien vind ik het juist heerlijk om met familie af te spreken. We gaan niet iedereen af hoor, het moet wel leuk blijven en ik laat me niks verplichten. Doe ik ook bij anderen niet. En dan inderdaad lekker eten, goede gesprekken en leuke spellen spelen. Zalig!

lieflampje

Berichten: 627
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:52

Ceffyl schreef:
Nee, wij doen gezellig spelletjes met elkaar! En waar sommige familie als een enorme verplichting zien vind ik het juist heerlijk om met familie af te spreken. We gaan niet iedereen af hoor, het moet wel leuk blijven en ik laat me niks verplichten. Doe ik ook bij anderen niet. En dan inderdaad lekker eten, goede gesprekken en leuke spellen spelen. Zalig!


Daar hoef je toch niet mee te wachten tot kerst? :D
Spelletjes spelen wij al veel, en afspreken met dierbare ook gedurende het hele jaar :j

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 15:54

lieflampje schreef:
Ceffyl schreef:
Nee, wij doen gezellig spelletjes met elkaar! En waar sommige familie als een enorme verplichting zien vind ik het juist heerlijk om met familie af te spreken. We gaan niet iedereen af hoor, het moet wel leuk blijven en ik laat me niks verplichten. Doe ik ook bij anderen niet. En dan inderdaad lekker eten, goede gesprekken en leuke spellen spelen. Zalig!


Daar hoef je toch niet mee te wachten tot kerst? :D
Spelletjes spelen wij al veel, en afspreken met dierbare ook gedurende het hele jaar :j

Nee, doen we ook wel vaker. Maar met kerst voelt het extra speciaal, omdat we dan bijzonder eten hebben, de kerstlichtjes aan zijn en iedereen zich extra feestelijk aankleed.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:35

Het aantal mensen die de titel van het interpreteren als: 'wat vind jij van Kerst?' is echt schrikbarend hoog. Volgens mij was dit bedoeld als een positief Kerst topic. Je gaat als kindvrij persoon toch ook niet in het mama-zijn-is-fijn topic verkondigen hoe poedersuiker kinderen wel niet zijn? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:41

__Sannne schreef:
Het aantal mensen die de titel van het interpreteren als: 'wat vind jij van Kerst?' is echt schrikbarend hoog. Volgens mij was dit bedoeld als een positief Kerst topic. Je gaat als kindvrij persoon toch ook niet in het mama-zijn-is-fijn topic verkondigen hoe poedersuiker kinderen wel niet zijn? :+


Het is toch gewoon een vraag en daar mag toch op geantwoord worden? En nee er staat geen vraagteken achter, maar het is toch echt een vraag..

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:01

Hier ook zin in (de aanloop naar) kerst! Mijn favoriete periode in het jaar!
De gezellige sfeer met (kleurrijke) verlichting en kerstversiering. De kerstboom optuigen terwijl wij de radio aan hebben staan met kerstliedjes. Helaas niet meer in staat om te genieten van een kerstontbijt of gourmetten, vanwege mijn lichamelijke klachten, maar van de hele sfeer eromheen blijf ik wel genieten!

Gave Hogwarts kerstbal LWDaisy! Waar heb je die gekocht?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:04

__Sannne schreef:
Het aantal mensen die de titel van het interpreteren als: 'wat vind jij van Kerst?' is echt schrikbarend hoog. Volgens mij was dit bedoeld als een positief Kerst topic. Je gaat als kindvrij persoon toch ook niet in het mama-zijn-is-fijn topic verkondigen hoe poedersuiker kinderen wel niet zijn? :+


Het viel me ook al op... :+

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 17:16

Ach, niet iedereen houdt van kerst. Maar dat bederft mijn voorpret iig niet :D

Siamsmeesje

Berichten: 2251
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:22

Shiawase schreef:
Gave Hogwarts kerstbal LWDaisy! Waar heb je die gekocht?

Dat vroeg ik me ook al af :D
Dat is nu echt zo'n bal om ver uit de buurt van een boom op te hangen (m'n katten zijn daar schuldig aan O:))

Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:25

Oooh ik heb er zo een zin in! Ik kan niet wachten totdat de eerste kerstliedjes weer op de radio te horen zijn.
Heerlijke kneuterige gezelligheid met alle versiering en kaarsjes enzo!

Nu hopen dat het weer eens een witte kerst wordt <3

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:28

Jaa!! **\O/**
Lichtjes, warmte, gezelligheid.. Ik kijk er naar uit! :D Nu nog sneeuw!! :))

Hutcherson

Berichten: 7503
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:30

Ik heb vorig jaar in de kerstsale van intratuin gigantisch ingekocht. Zo ongeveer al onze oude ballen (door samenwonen zijn er twee smaken bij elkaar gevoegd... Inclusief de smaak van mijn geliefde zijn ex...) heb ik daarna weggegooit en zijn vervangen. Allemaal leuke toevoegingen voor mn kerstdorp in efteling stijl. Heel tof. Super gave krans van 1.20 m doorsnee voor aan de muur. Ik maak altijd met rode tape van die hokjes op de ramen met spuit sneeuw en raamstickers enzo. Fantastisch. Overwoog al om de boom naar beneden te halen maar vond geliefde niet oke.

moonsparkle
Berichten: 21855
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:35

Ik heb zin in de zomer, of moet ik daar een apart topic voor openen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:45

Frummels schreef:
Ohh ik heb er ZOVEEL zin in! Elk jaar hoor, maar dit jaar extra omdat we in november naar Italie verhuizen. Dus dit wordt onze eerste kerst in het nieuwe huis en in Italie <3 Ik heb van de week al kerstlampjes geshopt bij Kruidvat voor in de tuin en bij de voordeur. :D

Wij hebben volgens mij geen visite dit jaar. Misschien 1 dag schoonmoeder en 1 dag schoonvader + vriendin. Mijn moeder mag vanwege haar slechte gezondheid helaas niet vliegen, met de auto is wat ver voor haar om voor 2 dagen langs te komen (1600 km). Ze mag helaas ook niet met teveel andere mensen in 1 ruimte zijn. :(:)
Zwager + vriendin komen "3e kerstdag" en blijven tot en met oud en nieuw <3

Omg jaloers :oo! Italië is echt mijn lievelingsland zo ongeveer :D.


lor1_1984 schreef:
Groot gelijk, het houdt ook wel een keertje op natuurlijk. :)

Brunch is bijna standaard met lekkere harde broodjes, croissants, luxere belegjes, sapje, optimel oid, koffie, thee, gekookt eitje, crackers, beschuit, krentenbrood/bollen en voor de lekker vaak nog iets van feestdagen gerelateerde chocolaatjes ofzo. :9
Evt aangevuld met mini quiches, roerei/omeletjes, mini pizzas, soepje oid, maar net waar we zin in hebben.
Ben ik alleen dan is het een croissant, 2-3 harde broodjes, sapje, grote mok met thee, evt een glas optimel, een halfzacht eitje, oude kaas, een lekker vleesbelegje en evt een salade voor op brood.
Stuk simpeler maar alsnog vrij uitgebreid/luxe tov normaal. :+

Inderdaad :D. Ik ben gekke Henkie niet. Toch heb ik alsnog heel erg veel zin in Kerst, heerlijk, the most wonderful time of the year :D!

Lekker zeg! Ik doe ideeën op :D. Wij hebben altijd standaard ook suikerbrood erbij (ik lust geen kerststol :')).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:46

Relaxed schreef:
__Sannne schreef:
Het aantal mensen die de titel van het interpreteren als: 'wat vind jij van Kerst?' is echt schrikbarend hoog. Volgens mij was dit bedoeld als een positief Kerst topic. Je gaat als kindvrij persoon toch ook niet in het mama-zijn-is-fijn topic verkondigen hoe poedersuiker kinderen wel niet zijn? :+


Het is toch gewoon een vraag en daar mag toch op geantwoord worden? En nee er staat geen vraagteken achter, maar het is toch echt een vraag..

Waar zie jij die vraag *\o/*? Ik zie alleen uitspraken :D. Nergens een vraagteken te bekennen :9.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:47

Shiawase schreef:
Hier ook zin in (de aanloop naar) kerst! Mijn favoriete periode in het jaar!
De gezellige sfeer met (kleurrijke) verlichting en kerstversiering. De kerstboom optuigen terwijl wij de radio aan hebben staan met kerstliedjes. Helaas niet meer in staat om te genieten van een kerstontbijt of gourmetten, vanwege mijn lichamelijke klachten, maar van de hele sfeer eromheen blijf ik wel genieten!

Gave Hogwarts kerstbal LWDaisy! Waar heb je die gekocht?

Om even voor mijn beurt te spreken, maar volgens mij is dit er eentje van Primark, die heeft ieder jaar Harry Potter kerstballen :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:48

_San87_ schreef:
Relaxed schreef:

Het is toch gewoon een vraag en daar mag toch op geantwoord worden? En nee er staat geen vraagteken achter, maar het is toch echt een vraag..

Waar zie jij die vraag *\o/*? Ik zie alleen uitspraken :D. Nergens een vraagteken te bekennen :9.


Nou de titel? :+

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:49

Wordt premier Rutte boos als ik speciaal voor Harry Potter ballen naar Arnhem ga? O:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:50

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:

Waar zie jij die vraag *\o/*? Ik zie alleen uitspraken :D. Nergens een vraagteken te bekennen :9.


Nou de titel? :+

Oh, daar staat gewoon een uitroepteken. Als in, al die zin hebben in kerst verzamelen. Niet, kom even melden dat je kerst maar stom vindt.


Selina schreef:
Wordt premier Rutte boos als ik speciaal voor Harry Potter ballen naar Arnhem ga? O:)

Nee, want dat is een heel noodzakelijke trip :). En zo lang een vakantie van de koning ook mag, dan mag jij heus wel naar Arnhem. Lokale economie stimuleren en zulks.

Saintelette

Berichten: 3189
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:54

Zo ik heb me weer goed vermaakt :D zo jammer om hem daarna dan weer te moeten afbreken ;(

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:59

Eerlijk is eerlijk, het is een mooie nepperd :D.

Ik weet nog steeds niet of en waar ik de boom moet gaan zetten, we hebben zo weinig ruimte... Zit eraan te denken om in plaats van een kerstboom een guirlande op te hangen, maar dat voelt nog niet helemaal okay :\.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:00

O, ja ik ben ook wel een echte kerstmuts, vooral de weken voor de kerst, vind ik altijd super gezellig.
We hebben een hele hechte vriendenkring en doen ook altijd leuke dingen in deze periode, maar hoe dat er dit jaar uit gaat zien???? Ik vrees met grote vrezen dat er dit jaar niet veel leuke kerstmarkten zullen zijn. ik ga elk jaar met 2 vriendinnen naar de Intratuin in Duiven, we zouden half november gaan, maar of dat er ook in zit??? zou het zo jammer vinden.

Met kerst zijn we lekker thuis, kerstavond komen vrienden bij ons gourmetten, 1ste kerstdag ga ik uit eten met mijn familie en 2de kerstdag gaan we met een hele groep vrienden weer uit eten.

Maar ja Corona he, gaat dat roet in het eten gooien ????

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:02

Saintelette schreef:
Zo ik heb me weer goed vermaakt :D zo jammer om hem daarna dan weer te moeten afbreken ;(

[ [url=m/YJNBcI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Veel plezier! *\o/*

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:11

In ons studentenhuis staat de kerstboom trouwens het hele jaar door. :D

emilyslaluna

Berichten: 3814
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:27

Aangezien het helaas nog 'sociaal onacceptabel' is om de kerstboom al op te zetten (al wil ik het superrrr graag!), hier een foto van onze nieuwe aanwinst naast onze normale kamerplant :D
Afbeelding
Hij mag lekker blijven staan waar hij is tot kerst. *\o/* Het is zo zonde om voor die paar weken hem helemaal op te bergen. <<)