Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beenjesshar

Berichten: 1224
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:22

Ja kom er ook met regelmaat
Zo leuk lekker struinen
Wat ik er koop

Boeken
Glazen
Hondenkussen
Van alles eigelijk !!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:41

Rataplan Delft :j

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:12

Rataplan Delft en Maassluis! Het Goed in Vlaardingen en Schiedam bezoek ik ook regelmatig, maar die zijn net iets duurder dan Rataplan, zeker wat kleding betreft.

CoonArt

Berichten: 23303
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:14

Erna_ schreef:
Rataplan Delft en Maassluis! Het Goed in Vlaardingen en Schiedam bezoek ik ook regelmatig, maar die zijn net iets duurder dan Rataplan, zeker wat kleding betreft.

OH JIJ SNEAKY hahaha! Zomaar mij achtervolgen hè? Jaaaaaaa.......... :') :')

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:17

CoonArt schreef:
Erna_ schreef:
Rataplan Delft en Maassluis! Het Goed in Vlaardingen en Schiedam bezoek ik ook regelmatig, maar die zijn net iets duurder dan Rataplan, zeker wat kleding betreft.

OH JIJ SNEAKY hahaha! Zomaar mij achtervolgen hè? Jaaaaaaa.......... :') :')

:D

Britta31

Berichten: 13176
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:21

Een gedeelte van de opbrengst van de kringloop in Groesbeek gaat naar de voedselbank.Ze hebben ook altijd een mooie kersthoek.

musiqolog
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:29

Geen heel mooie dingen, wat stoelen, twee lampen (waarvan er begin dit jaar eentje kapotpleurde) en een kast die slechts met de grootste moeite in elkaar ging. Maar: ik kom er wel regelmatig voor Suske en Wiske-albums. Ik ben ben jaar of twee geleden, voor het eerst sinds ik twaalf was, weer met die kinderhobby begonnen en hoop mijn verzameling in een paar jaar compleet te hebben. :o Bij de Kringloopwinkel kun je ze vaak voor bijna niets krijgen, terwijl de stripwinkel voor tweedehands strips toch wel een paar euro vraagt. Nadeel: men kijkt nauwelijks naar de staat waarin ze verkeren. Meer dan eens heb ik toch wel een album moeten weggooien omdat er hele bladzijden in ontbraken.

Overigens lees ik ook wel echte boeken, maar als ik me daarbij liet gaan, zat ik binnen de kortste keren aan een stapel die ik van zijn leven niet meer uit krijg. Dat is nu al een probleem, zeker naast het werk aan mijn proefschrift waarvoor ik ook nog moet lezen.

En platen, die kun je er ook krijgen. De meeste platen zijn rommel (Hollandse smartlappen, Amerikaanse showtunes en kitscherige sfeermuziek - vooral heeeeel veel James Overlast); platen die door de nabestaanden onmiddellijk worden weggedaan als opa of oma doodgaat, of platen die door vrouwen van rond de zestig worden afgedankt omdat ze nu niks meer in Neil Diamond horen. De cd-afdeling is zo mogelijk nog erger: die loopt over van de gratis-bij-achttien-rollen-wc-papier-cd's. Maar soms zit er wel een juweeltje tussen. Zo heb ik, toen ik zelf een tijdje vrijwilligerswerk in kringloopwinkel deed, een keer "The kick inside", het debuutalbum van Kate Bush, uit de bakken gevist, en Beethovensonates door Glenn Gould (een Canadese cultpianist waar de gemiddelde luisteraar niets van moest hebben, maar waar pianonerds mee dweepten). Ik mocht die dingen van de baas zelfs gratis meenemen - aan een ander raakte hij ze toch niet kwijt...
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 01-10-20 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Berichten: 23303
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:32

musiqolog schreef:
Geen heel mooie dingen, wat stoelen, twee lampen (waarvan er begin dit jaar eentje kapotpleurde) en een kast die slechts met de grootste moeite in elkaar ging. Maar: ik kom er wel regelmatig voor Suske en Wiske-albums. Ik ben ben jaar of twee geleden, voor het eerst sinds ik twaalf was, weer met die kinderhobby begonnen en hoop mijn verzameling in een paar jaar compleet te hebben. :o Bij de Kringloopwinkel kun je ze vaak voor bijna niets krijgen, terwijl de stripwinkel voor tweedehands strips toch wel een paar euro vraagt. Nadeel: men kijkt nauwelijks naar de staat waarin zeverkeren. Meer dan eens heb ik toch wel een album moeten weggooien omdat er hele bladzijden in ontbraken.

Overigens lees ik ook wel echte boeken, maar als ik me daarbij liet gaan, zat ik binnen de kortste keren aan een stapel die ik van zijn leven niet meer uit krijg. Dat is nu al een probleem, zeker naast het werk aan mijn proefschrift waarvoor ik ook nog moet lezen.

En platen, die kun je er ook krijgen. De meeste platen zijn rommel (Hollandse smartlappen, Amerikaanse showtunes en kitscherige sfeermuziek - vooral heeeeel veel James Overlast); platen die door de nabestaanden onmiddellijk worden weggedaan als opa of oma doodgaat, of platen die door vrouwen van rond de zestig worden afgedankt omdat ze nu niks meer in Neil Diamond horen. De cd-afdeling is zo mogelijk nog erger: die loopt over van de gratis-bij-achttien-rollen-wc-papier-cd's. Maar soms zit er wel een juweeltje tussen. Zo heb ik, toen ik zelf een tijdje vrijwilligerswerk in kringloopwinkel deed, een keer "The kick inside", het debuutalbum van Kate Bush, uit de bakken gevist, en Beethovensonates door Glenn Gould (een Canadese cultpianist waar de gemiddelde luisteraar niets van moest hebben, maar waar pianonerds mee dweepten). Ik mocht die dingen van de baas zelfs gratis meenemen - aan een ander raakte hij ze toch niet kwijt...

Vierkant mee ééns! :') 'James Overlast' :')

Tallie1979
Berichten: 22780
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:05

Ohhh jaaa, James Overlast, die vonden mijn opa en oma ook helemaal het einde. :')

Britta31

Berichten: 13176
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:17

Ook een paar cd's van Nana Mouskouri voor mijn ouders gevonden.

Jis_

Berichten: 11673
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:30

Storm schreef:
Wat zijn jullie favo winkels?


Heb er aardig wat gezien en tot nu toe is dat voor mij Naarden.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:36

Ik ben fan van de Emmaus op de veilingkade in Breda, die hebben altijd wat meer kwaliteitsspul staan, en hebben ook vaak wat bijzonderder dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:50

Britta31 schreef:
Een gedeelte van de opbrengst van de kringloop in Groesbeek gaat naar de voedselbank.Ze hebben ook altijd een mooie kersthoek.


Dat klopt, kerst hoek is altijd lekker uitgebreid :j als het goed is komt daar tzt nog een aparte foto reeks of pagina voor op de site.
Wat vind je trouwens van de nieuwe site? Die houd ik tegenwoordig bij samen met de eigenaar.

Britta31

Berichten: 13176
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:13

Net even gekeken.Zier er prima uit.Duidelijk.Goede foto's.Ik zag de stoel die ik voor mijn moeder gekocht heb nog op de foto staan.En dat voor 25 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:17

Britta31 schreef:
Net even gekeken.Zier er prima uit.Duidelijk.Goede foto's.Ik zag de stoel die ik voor mijn moeder gekocht heb nog op de foto staan.En dat voor 25 euro.


Fijn, mocht je nog tips hebben, dan hoor ik dat graag :)
Leuk om dat soort dingetjes terug te zien hè? Ik vind het ook altijd leuk als ik de spulletjes die ik zelf gebracht heb met iemand mee zie gaan.

Britta31

Berichten: 13176
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:21

Ik heb al een paar keer staan kwijlen bij een relaxstoel.Maar dan moet er iets verdwijnen uit de kamer.Leuk de kringloop :( :+

lovelyfiefy

Berichten: 5124
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:29

Britta31 schreef:
Kringloop in Groesbeek.


waar zit die ongeveer?
Is voor mij wel te combineren met me tante, die woont daar :P

Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:44

Saartje Wieringerwerf is bij ons absoluut de nr1, daar kun je nog echt struinen, soms brengen mensen hun spullen er heen en zijn de dozen nog niet eens open gemaakt. Daar kun je nog wel pareltjes tegen komen. Ook niet duur trouwens.
En in Steenwijk (Tuk) zit een fijne kringloop omdat je boven in de winkel wat kunt eten en drinken.

Britta31

Berichten: 13176
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:59

Kijk even op de site van Kringloop Groesbeek,stichting Sint Michael.

Merlen

Berichten: 1611
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:01

Jis_ schreef:
[ [url=m/bmRRRy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een paar van mijn kringloop glazen, deze verzamelde ik al vrij snel en heb er veel van staan.


Enig idee wat het merk is van deze glazen?Hier in de kringloop stonden er ook enkele.

Edit:Luminarc is het merk.

CoonArt

Berichten: 23303
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:08

Britta31 schreef:
Kijk even op de site van Kringloop Groesbeek,stichting Sint Michael.

Wie!? Ben ik dan heilig? O:)
zo heet ik ook namelijk!

Anyways, weer even naar de tweedehands geweest,
DVD Meet the Robinsons
DVD The Furry Vengeance (De bonte brigade :r kots wat een titel!)
DVD It's a very merry Muppet Christmas Movie (ben er vroeg bij jaja!) :D

PotjeMayo

Berichten: 581
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:09

kringloop topic!leukk.

Ik ga er heen wanneer ik kan, nu door corona alleen even niet. heb er eens een leuk klein houten eenden beeldje vandaan, veel leesboeken, shirtje voor op vakantie, waveboard, spelletjes... van alles :)

Achterom
Berichten: 23064
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:29

Ik kom er zelf regelmatig, maar dat mijn moeder vrijwilligerswerk in een kringloopwinkel doet helpt ook niet echt. Laatste aankoop: een paar gloednieuwe klompen :j fijn voor bij huis.
Verder veel jurkjes, meubeltjes die we zelf opschilderen, lampen, gereedschap, glazen... Vanalles eigenlijk

Rennie89
Berichten: 37293
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:38

Ik meld mij ook! Ga graag naar de kringloop, laatste keer jassen meegenomen voor een prikkie van prima merken! Draag ze nog steeds en goede kwaliteit. Verder veel speciale glazen enzo ook daar, vazen enzo.

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:24

Britta31 schreef:
Kringloop in Groesbeek.


Ja daar heb ik ook wel een aantal mooie dingen vandaan, waaronder een stoel en gratis rieten manden (want de mevrouw was ze nog aan het uitladen en ik was brutaal genoeg om te vragen of ik ze mocht hebben :+ )