Buurkind speelt alleen maar hier

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anonyme
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 12:52

Zoolgangster schreef:
rien10 schreef:
In gesprek blijven met de moeder, dat is het enige.
Als vaste afspraken niet kunnen, wel bijvoorbeeld de afspraak "eerst aanbellen, dan krijg je ja of nee te horen" maken. Je zal op de een of andere manier een grens, een afspraak moeten maken.


Zoiets ja. Hoeft niemand zich beledigd om te voelen, en het is altijd beter dan te wachten tot TS het zat is, ontploft en dan dingen gaat zeggen die wel verkeerd opgevat worden. :j


Heb ik al gedaan.

anonyme
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 14:45

Zoolgangster schreef:
Wat is er mis met: Sorry, het wordt me te druk, ik trek het even niet, liever een andere keer, fijne dag nog, doeiiiiiiiii.


Als ze nu doorgaat dan ga ik zeker op deze manier proberen. Geen idee of ze dat alleen snapt.

Kimbers

Berichten: 5117
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Buurkind speelt alleen maar hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:48

Ik vind de berichten van de buurvrouw heel normaal en niet dwingend trouwens. Zie jij problemen in deze berichten ts?

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:22

Ik zie ook geen problemen in het gesprek, alleen een beetje verkrampt gevoel bij jouw antwoorden, maar daar gaat dan ook wat frustratie aan af heb ik begrepen. De buurvrouw antwoord naar mijn inzien heel open en luchtig, oke, even goede vrienden. Zou er zelf niet teveel achter zoeken. Het joch is wat vrij en denkt na een paar keer spelen in corona tijd dat hij een nieuw vriendje heeft gevonden. Begrijpelijk dat jouw zoon nu hij weer met zijn eigen vrienden kan spelen, wat minder interesse heeft en dat moet denk ik nog even inzinken bij de buurjongen. Hou gewoon strak vast aan aanbellen als hij wil spelen, dan slijt het vanzelf denk ik, niet zwaarder aan tillen dan het probleem is, als je geen pakjes meer aan wilt pakken, doe je dat niet bijv.

Brainless

Berichten: 29787
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:42

Goede1986 schreef:
Ik vind het ook raar dat moeder zegt tegen mij dat mijn zoon gezegd zou hebben dat hij kwam op zijn verjaardag. Verzint haar zoon dat dan en waarom doet hij dat, misschien begrijp ik het niet goed en past dat bij de leeftijd. Jongetje is 7 jaar geworden.

Zelfs mijn dochter van 17 zegt wel eens .. degene komt hoor ook als degene zegt: misschien.

Je verdedigt je kind (wat goed is) en legt de schuld bij het buurjongetje (wat ook zo is).
Maar je kan dan ook reageren met; oh dan heeft hij dat verkeerd begrepen.
Hij zei misschien en heeft nu besloten niet te willen.
En zeker de tijd gaat echt snel hé, nog even en ze gaan het huis alweer uit :D

Daarnaast maakt de buurvrouw er geen heisa van en doet nog een poging om het gesprek positief te houden door te zeggen: wat worden ze snel groot hé.

Nu zeg jij: Hij zei misschien en ik was daarbij,. Dan kun je net zo goed zeggen: je kind liegt dat het gedrukt staat want ik was erbij en hij zei misschien.

Waarom daar zo negatief op te reageren?
BF zegt gewoon: Jammer, maar je kan het hem niet verplichten en bedankt je voor jouw "wel een fijne verjaardag".

anonyme
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 15:45

Kimbers schreef:
Ik vind de berichten van de buurvrouw heel normaal en niet dwingend trouwens. Zie jij problemen in deze berichten ts?


Het is een opeenstapeling van dingen. Buurvrouw zegt zomaar wat. Ze zegt dat mijn zoon gezegd zou hebben dat hij zou komen. Tja wat heeft dat nou voor zin. Laat die kinderen het dan zelf uitzoeken, denk ik dan, als je toch van daaruit je conclusies trekt. Berichten zijn niet dwingend daar gaat het ook niet om.

anonyme
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 15:48

Brainless schreef:
Goede1986 schreef:
Ik vind het ook raar dat moeder zegt tegen mij dat mijn zoon gezegd zou hebben dat hij kwam op zijn verjaardag. Verzint haar zoon dat dan en waarom doet hij dat, misschien begrijp ik het niet goed en past dat bij de leeftijd. Jongetje is 7 jaar geworden.

Zelfs mijn dochter van 17 zegt wel eens .. degene komt hoor ook als degene zegt: misschien.

Je verdedigt je kind (wat goed is) en legt de schuld bij het buurjongetje (wat ook zo is).
Maar je kan dan ook reageren met; oh dan heeft hij dat verkeerd begrepen.
Hij zei misschien en heeft nu besloten niet te willen.
En zeker de tijd gaat echt snel hé, nog even en ze gaan het huis alweer uit :D

Daarnaast maakt de buurvrouw er geen heisa van en doet nog een poging om het gesprek positief te houden door te zeggen: wat worden ze snel groot hé.

Nu zeg jij: Hij zei misschien en ik was daarbij,. Dan kun je net zo goed zeggen: je kind liegt dat het gedrukt staat want ik was erbij en hij zei misschien.

Waarom daar zo negatief op te reageren?
BF zegt gewoon: Jammer, maar je kan het hem niet verplichten en bedankt je voor jouw "wel een fijne verjaardag".


Ja dat klopt de buurvrouw is ook heel positief hoor. Maar als je goed terugleest dan zie je dat ze zelf zegt dat mijn zoon dat gezegd zou hebben. Tegen wie is onduidelijk.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:50

Maar waarom reageer jij dan dat je er bij stond en hij als antwoord misschien gaf? Ik denk dat je er teveel achter zoekt, echt, even rustig ademhalen, je zoon hoeft niet, volgens mij trekt de buurvrouw ook geen vreemde conclusies uit je bericht hierboven. Ze vind het jammer, maar maakt er toch helemaal geen punt van verder?

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:51

Ik denk dat de buurvrouw misschien ook gewoon het beste voor haar kind wil, en dat haar kind misschien thuis vaak zegt dat hij meer met jouw kind wil spelen, en daarom wat wil 'helpen' in jullie gesprekken?

Wij kunnen de situatie natuurlijk niet zo goed beoordelen, maar met wat de buurvrouw zegt lijkt me niets mis te zijn. En ik snap heel goed dat je buurkind en je buurvrouw teleurgesteld zijn dat jouw kind nu minder wil samen spelen dan tijdens corona.
Al betekent dat natuurlijk niet dat jouw kind iets tegen zijn zin wil doen.

Ik vind het vooral een beetje verdrietig voor het buurkind dat hij dus blijkbaar geen andere goede vriendjes heeft om mee te spelen.

Kimbers

Berichten: 5117
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:52

Jeetje ts, waarschijnlijk heefr haar zoon dat ook tegen haar gezegd omdat een 7 jarige jochie dat best zo kan opvatten. Dus als hij dat tegen zijn moeder heeft gezegd.. tja..

anonyme
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 15:54

meggiemeg schreef:
Ik denk dat TS het korter houdt dan dat de buurvrouw het doet, die haalt er van alles bij, plus dat TS ook voor haar/haar zoon opkomt door de buurvrouw te corrigeren met hij had misschien gezegd stond er zelf bij, buurvrouw probeert gewoon over TS heen te lopen door dingen te zeggen. Dat gaat simpelweg niet werken. Als de klik er niet is van 2 kanten gaat het niet een innige gezellige band worden, dan kan je maar beter wat afstand bewaren en het op die manier wel goed houden zodat je bij dringende dingen voor elkaar klaar wilt staan en zoals nu een pakje aan nemen, is veel belangrijker dan zoals het nu gaat, dit gaat straks ontploffen in totaal niets meer willen doen laat staan groeten.

Deze snapt het. Maar het is goed. Bedankt voor alle tips tot zover.

Veriye

Berichten: 2403
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:56

Snap dat probleem niet zo. Jouw zoon zegt misschien, jochie van net 7 grijpt het in zijn enthusiasme op als ja.
Misschien is jochie naar huis en zij dat je zoontje wel komt. Dus dan is buurvrouw natuurlijk verbaast dat hij ineens nee zegt, na de informatie die zij heeft. Vind dat ze het gesprek wel netjes en luchtig ook heeft afgesloten.
Ik snap dat er aan jouw kan wat irritatie schuilt en misschien lees je haar berichten dan anders. Ik zou gewoon met de tips van boven meegaan en dan komt het wel goed. Nog even volhouden :(:)

anonyme
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 16:01

Veriye schreef:
Snap dat probleem niet zo. Jouw zoon zegt misschien, jochie van net 7 grijpt het in zijn enthusiasme op als ja.
Misschien is jochie naar huis en zij dat je zoontje wel komt. Dus dan is buurvrouw natuurlijk verbaast dat hij ineens nee zegt, na de informatie die zij heeft. Vind dat ze het gesprek wel netjes en luchtig ook heeft afgesloten.
Ik snap dat er aan jouw kan wat irritatie schuilt en misschien lees je haar berichten dan anders. Ik zou gewoon met de tips van boven meegaan en dan komt het wel goed. Nog even volhouden :(:)

Het gaat me ook niet om het jochie maar om wat de moeder ermee doet. Ik had al aangegeven afstand te willen maar ze gaat er toch elke keer overheen, ik wil de vriendschap tussen die jongens laten voor wat het is, ze kunnen het prima zelf uitzoeken, zoniet, dan wachten tot ze groter zijn, want andere dingen werken niet in het verleden en dit gaat ook niet werken. Ik had al aangegeven alleen contact bij dringende zaken en pakjes aannemen geen probleem.

Veriye

Berichten: 2403
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:05

Ah ok sorry daar had ik overheen gelezen. Ik denk dat het contact met moeder vanzelf minder wordt naarmate het jochie minder vaak bij jullie over de vloer komt.

marleen_usar

Berichten: 24696
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:22

Je verhaal wordt steeds groter, het gaat alleen om de buurjongen die steeds aan belt.Hoe zou je zelf reageren, je wil graag contact met iemand en je blijft het hardnekkig proberen.Wat heb jij zelf nodig zo dat het duidelijk wordt dat ze geen contact met je willen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:28

Je eigen zoon krijgt meer van jou mee dan je denkt.

In een buurt maakt leeftijd helemaal niet zoveel uit. Juist in een kinderrijke buurt zie je verschillende leeftijden vaak samen spelen.

Als die jongens het echt zelf mogen uitzoeken, moet je nooit iets over dat jongetje zeggen in het bijzijn van je zoon.
Je hoeft ook geen vriendschap met de buurvrouw, maar je woont nou eenmaal dicht bij elkaar en de jongens kunnen samen spelen, dus dan is enig contact wel noodzakelijk soms.

Je bent heel erg geirriteerd om alles en daarmee maak je het vooral jezelf heel moeilijk. Ik denk dat de buurvrouw zich nergens druk om zit te maken nu.

OleJon
Berichten: 2525
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:38

De moeder zal het wel lekker makkelijk vinden. Dat hij bij jullie is. Zou met haar gaan praten. Verder zou ik hem weg sturen, mischien raar gezegd. Maar dat kind is niet jouw verantwoordelijkheid.

anonyme
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 16:38

superpony schreef:
Je eigen zoon krijgt meer van jou mee dan je denkt.

In een buurt maakt leeftijd helemaal niet zoveel uit. Juist in een kinderrijke buurt zie je verschillende leeftijden vaak samen spelen.

Als die jongens het echt zelf mogen uitzoeken, moet je nooit iets over dat jongetje zeggen in het bijzijn van je zoon.
Je hoeft ook geen vriendschap met de buurvrouw, maar je woont nou eenmaal dicht bij elkaar en de jongens kunnen samen spelen, dus dan is enig contact wel noodzakelijk soms.

Je bent heel erg geirriteerd om alles en daarmee maak je het vooral jezelf heel moeilijk. Ik denk dat de buurvrouw zich nergens druk om zit te maken nu.


En zo is het. Maar praten over hem in bijzijn van mijn zoon is een verkeerde conclusie gelukkig.

Lusitana

Berichten: 22456
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Buurkind speelt alleen maar hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:53

Gewoon tegen het kind zelf zeggen dat hij alleen op uitnodiging mag komen. Ook tegen de moeder zeggen en dat je van plan bent om de regel streng na te leven. Dan is ze gewaarschuwd.
En dan moet je het ook wel doen.
Met andere woorden, als hij onaangekondigd komt zeg je "je was niet uitgenodigd, dus je moet gaan".
Doet hij het niet,dan fysiek worden. Ik ken het kind niet, maar dat kan dus gaan van handje geven en wegleiden tot in de kraag grijpen en wegslepen en alles er tussen in, maar GEEN WOORDEN er aan vuil maken, niet in discussie gaan. Je hebt al gezegd dat ik moet gaan en waarom, dat is genoeg. Woorden er aan vuil maken maken je positie zwakker.
Als je consequent bent, zal hij begrijpen dat het geen zin heeft om onaangkondigd te komen of te protesteren.

Mocht hij beklag doen bij de moeder, en die verhaal komen halen, dan zeg je ook gewoon dat ze gewaarschuwd waren dat er nu een regel is. Jouw tuin, jouw regels.

Je kunt wellicht ook voorstellen bij de buurvrouw om hun eigen tuin leuker te maken voor kinderen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:03

Goede1986 schreef:
superpony schreef:
Je eigen zoon krijgt meer van jou mee dan je denkt.

In een buurt maakt leeftijd helemaal niet zoveel uit. Juist in een kinderrijke buurt zie je verschillende leeftijden vaak samen spelen.

Als die jongens het echt zelf mogen uitzoeken, moet je nooit iets over dat jongetje zeggen in het bijzijn van je zoon.
Je hoeft ook geen vriendschap met de buurvrouw, maar je woont nou eenmaal dicht bij elkaar en de jongens kunnen samen spelen, dus dan is enig contact wel noodzakelijk soms.

Je bent heel erg geirriteerd om alles en daarmee maak je het vooral jezelf heel moeilijk. Ik denk dat de buurvrouw zich nergens druk om zit te maken nu.


En zo is het. Maar praten over hem in bijzijn van mijn zoon is een verkeerde conclusie gelukkig.


Een kind voelt echt wel aan hoe jij je vragen stelt of wat jij over dat jongetje vraagt, iets zegt etc. Alleen je blik al als je hem vraagt; wil je naar zijn verjaardag zal genoeg doen bij jouw zoon.

Maar goed, op een gegeven moment kiezen ze toch hun eigen weg en als ze dan wel samen willen spelen, doen ze dat toch wel.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:14

Lusitana schreef:
Gewoon tegen het kind zelf zeggen dat hij alleen op uitnodiging mag komen. Ook tegen de moeder zeggen en dat je van plan bent om de regel streng na te leven. Dan is ze gewaarschuwd.
En dan moet je het ook wel doen.
Met andere woorden, als hij onaangekondigd komt zeg je "je was niet uitgenodigd, dus je moet gaan".
Doet hij het niet,dan fysiek worden. Ik ken het kind niet, maar dat kan dus gaan van handje geven en wegleiden tot in de kraag grijpen en wegslepen en alles er tussen in, maar GEEN WOORDEN er aan vuil maken, niet in discussie gaan. Je hebt al gezegd dat ik moet gaan en waarom, dat is genoeg. Woorden er aan vuil maken maken je positie zwakker.
Als je consequent bent, zal hij begrijpen dat het geen zin heeft om onaangkondigd te komen of te protesteren.

Mocht hij beklag doen bij de moeder, en die verhaal komen halen, dan zeg je ook gewoon dat ze gewaarschuwd waren dat er nu een regel is. Jouw tuin, jouw regels.

Je kunt wellicht ook voorstellen bij de buurvrouw om hun eigen tuin leuker te maken voor kinderen.

Een jongetje van zes bij de kraag pakken en wegslepen? Als ik de berichten lees dan zie ik helemaal geen rare dingen in de berichten van de buurvrouw. En zelfs als dat wel zo zou zijn dan ga je niet fysiek worden, dat is op geen enkel moment ok.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:18

Lusitana schreef:
Gewoon tegen het kind zelf zeggen dat hij alleen op uitnodiging mag komen. Ook tegen de moeder zeggen en dat je van plan bent om de regel streng na te leven. Dan is ze gewaarschuwd.
En dan moet je het ook wel doen.
Met andere woorden, als hij onaangekondigd komt zeg je "je was niet uitgenodigd, dus je moet gaan".
Doet hij het niet,dan fysiek worden. Ik ken het kind niet, maar dat kan dus gaan van handje geven en wegleiden tot in de kraag grijpen en wegslepen en alles er tussen in, maar GEEN WOORDEN er aan vuil maken, niet in discussie gaan. Je hebt al gezegd dat ik moet gaan en waarom, dat is genoeg. Woorden er aan vuil maken maken je positie zwakker.
Als je consequent bent, zal hij begrijpen dat het geen zin heeft om onaangkondigd te komen of te protesteren.

Mocht hij beklag doen bij de moeder, en die verhaal komen halen, dan zeg je ook gewoon dat ze gewaarschuwd waren dat er nu een regel is. Jouw tuin, jouw regels.

Je kunt wellicht ook voorstellen bij de buurvrouw om hun eigen tuin leuker te maken voor kinderen.


Pardon? Bij een kind wat niet van jou is (en dan nog trouwens)? Ik zou ten alle tijden dit ten zéérste afraden als je de situatie nog een beetje leefbaar wilt houden.

anonyme
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 17:33

superpony schreef:
Je eigen zoon krijgt meer van jou mee dan je denkt.

In een buurt maakt leeftijd helemaal niet zoveel uit. Juist in een kinderrijke buurt zie je verschillende leeftijden vaak samen spelen.

Als die jongens het echt zelf mogen uitzoeken, moet je nooit iets over dat jongetje zeggen in het bijzijn van je zoon.
Je hoeft ook geen vriendschap met de buurvrouw, maar je woont nou eenmaal dicht bij elkaar en de jongens kunnen samen spelen, dus dan is enig contact wel noodzakelijk soms.

Je bent heel erg geirriteerd om alles en daarmee maak je het vooral jezelf heel moeilijk. Ik denk dat de buurvrouw zich nergens druk om zit te maken nu.


En zo is het. Maar praten over hem in bijzijn van mijn zoon is een verkeerde conclusie gelukkig.[/quote]

Een kind voelt echt wel aan hoe jij je vragen stelt of wat jij over dat jongetje vraagt, iets zegt etc. Alleen je blik al als je hem vraagt; wil je naar zijn verjaardag zal genoeg doen bij jouw zoon.

Maar goed, op een gegeven moment kiezen ze toch hun eigen weg en als ze dan wel samen willen spelen, doen ze dat toch wel.[/quote]

Daar neemt hij anders geen aanstoot aan bij kinderen die een slechte invloed op hem hebben. Mijn zoon heeft zich heel lang verplicht gevoeld met buurjongetje te spelen

anonyme
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 17:36

OleJon schreef:
De moeder zal het wel lekker makkelijk vinden. Dat hij bij jullie is. Zou met haar gaan praten. Verder zou ik hem weg sturen, mischien raar gezegd. Maar dat kind is niet jouw verantwoordelijkheid.


Dat klopt. ze wil aan zijn wensen voldoen namelijk om met mijn zoon te spelen maar gaat daarbij de grenzen van mijn zoon voorbij in het verleden is dit gebleken maar daarin heb ik mijn grenzen al eerder gesteld naar de buurvrouw toe

anonyme
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-06-20

Re: Buurkind speelt alleen maar hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 17:36

Eigen grenzen bewaken ben ik aan het leren en dit vooral op een vriendelijke manier