Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Re: Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:39

TS woont in Enschede

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:40

Cayenne schreef:
In welke stad woont TS eigenlijk? Is het misschien één van de regio's waar Corona nu piekt?
Want dan zou ik al helemaal voorzichtig zijn.

Enschede.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 08:41

Ik zal hier vanavond ook eventjes uittypen wat we hebben besloten. Een bloemetje o.i.d aan de buurman geven vind ik ook een goede, zal ik aandragen. We wilden sowieso even een nette brief schrijven en die door de bus doen, met onze welgemeende excuses en de vraag of hij nogmaals om de tafel zou willen. We dachten dat dat wat 'laagdrempeliger/ minder direct' voor de buurman. Misschien dat als wij aanbellen, dat hij dat totaal niet kan waarderen namelijk.

Nog even ter verduidelijking, het ging wel degelijk om een vergadering. Het ging hierbij om de Orde commissie van een studentenvereniging, zij zorgen er normaliter dus voor dat alle mores en het normaal fatsoen op de kroeg worden nageleefd. Gezien de iets andere gang van zaken als normaal met de eerstejaars lichting dit jaar was er dus een vergadering ingelast. Er moest genotuleerd worden en daarom was er de hele tijd 1 iemand tegelijkertijd aan het woord. Ja, er werd een biertje gedronken en tussendoor wel gelachen, we denken dat dit uiteindelijk de overlast heeft veroorzaakt. Er was geen muziek bij.

Tevens nog even om in te gaan op de vraag of hij hier al langer woont dat het studentenhuis: het blok bestaat zeker al 20 jaar als een studentenhuis en is sinds 2008 ongeveer eigendom van de huidige huisbaas. We gaan ook met hem even overleggen.

Nog een laatste toevoeging: toen mijn huisgenoot met hem het eerste gesprek had gevoerd hebben we afgelopen maand het ook echt stil gehouden. Ook omdat het collegejaar weer was begonnen.
Laatst bijgewerkt door FlameHorse op 21-09-20 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:43

Ik woon in een appartement wat grenst aan een hof. Er staan een aantal rijtjeshuizen, die volledig omringt zijn door hoogbouw.

Ik kan je melden, dat de mensen die beneden zitten, iedere scheet vanuit ieder appartement horen. Maar idem dito, hoor ik op de 3e etage ook het getetter van beneden.

Juist als je in een tuin zit die tussen hoogbouw zit, fungeert alle hoogbouw als een soort versterker. Dus zelfs normaal praten is net alsof ze in je slaapkamer staan.

Uit ervaring weet ik dus ook, dat je buurman waarschijnlijk letterlijk jullie gesprekken ( als het daar al bij blijft ) kan volgen. En je maakt mij niet wijs dat er niet wordt gelachen, geschreeuwd of zelfs wordt gezongen met een stevig bakkie op.

We zijn allemaal jong geweest, maar niet allemaal jong gebleven. Het is echt irritant.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:45

FlameHorse schreef:
Nog even ter verduidelijking, het ging wel degelijk om een vergadering. Het ging hierbij om de Orde commissie van een studentenvereniging, zij zorgen er normaliter dus voor dat alle mores en het normaal fatsoen op de kroeg worden nageleefd. Gezien de iets andere gang van zaken als normaal met de eerstejaars lichting dit jaar was er dus een vergadering ingelast. Er moest genotuleerd worden en daarom was er de hele tijd 1 iemand tegelijkertijd aan het woord. Ja, er werd een biertje gedronken en tussendoor wel gelachen, we denken dat dit uiteindelijk de overlast heeft veroorzaakt.

Nou lekker voorbeeld zijn ze dan met zo'n vergadering. Sorry maar ik vind dit zo grappig :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:46

Earth schreef:
FlameHorse schreef:
Nog even ter verduidelijking, het ging wel degelijk om een vergadering. Het ging hierbij om de Orde commissie van een studentenvereniging, zij zorgen er normaliter dus voor dat alle mores en het normaal fatsoen op de kroeg worden nageleefd. Gezien de iets andere gang van zaken als normaal met de eerstejaars lichting dit jaar was er dus een vergadering ingelast. Er moest genotuleerd worden en daarom was er de hele tijd 1 iemand tegelijkertijd aan het woord. Ja, er werd een biertje gedronken en tussendoor wel gelachen, we denken dat dit uiteindelijk de overlast heeft veroorzaakt.

Nou lekker voorbeeld zijn ze dan met zo'n vergadering. Sorry maar ik vind dit zo grappig :')

hehehehe ja ik moest ook even lachen om de hoge mate aan ironie; de orde commissie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:48

--
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:48

Ik denk dat jullie in deze tijd de plank als ordecommissie compleet misslaan door zelf de Corona maatregelen totaal aan je laars te lappen . Doe het online.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:50

_O- Vergadering van de orde commissie. _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:50

Ik woon nu op een plein met 4 studentenflats waarvan in elke flat ongeveer 100 mensen wonen. Ik woonde hiervoor in een complex waar ongeveer 90 mensen wonen. Die lag midden in een woonwijk. Wel gedeeltelijk een tokkiewijk. Henk en Ingrid waren letterlijk mijn buren (geen grap). Mijn vriend woont in een studentenstad ook op een soort campus waar 5 flats staan. En op al die plekken wordt het op dit moment niet getolereerd als je 20-40 mensen uitnodigt. Echt niet. Zeker niet doordeweeks en onaangekondigd. Kijk word je nou 25 en nodig je buiten corona 20 mensen uit. Oke, dat kan een keer. Toen er hier afgelopen zomer een feestje werd gehouden hing er netjes aan elke deur in mijn gang een briefje. Tuurlijk is er wel eens overlast hier. Maar dit soort dingen als wat jullie doen maak ik hier echt niet mee. En zoals je kan lezen heb ik op heel wat studentencampussen geleefd. :P

Oh ja, vooral het plein waar ik nu woon is "berucht" om zijn feesten. Maar het is vrij netjes stil tijdens coronette. :)
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 21-09-20 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:51

Waar ik gestudeerd heb zijn om deze dingen regels gekomen voor studentenhuizen. Is die woonwijk in de binnenstad of iets meer erbuiten? Bij ons kwam er in de wijken destijds een max op het aantal studenten in een huis en ook in een straay. Het klinkt mij als redelijke horror voor jullie buurman. Alleen al alle 18 wonende studenten in tuin kletsen maakt een boel herrie.

Ik vermoed dat hij er normaal veel minder last van heeft omdat de societeit en de kroegen open zijn en meestal daar de borrels en vergaderingen zijn en iedereen vrij uithuizig is. Wij zaten ook wel soms bij iemand thuis, meestal bij grote studentenflats/gebouwen omdat daar veel ruimte was, maar meestal buiten de deur. Ik denk dat ik echt maar 2-3 avonden in de week thuis was toen ik studeerde. Maar wat ik nu hoor en zie zijn inderdaad veel feestjes, vergaderingen etc. in huizen en tuinen omdat het op de verenigingen zelf niet mag. Gelukkig wordt het snel slechter weer en dat zal wel een groot deel vanzelf oplossen, buiten meer rekening houden, bv. naar een park gaan? Aangezien er al de hele zomer overlast is en jullie rijkelijk laat zijn om er iets aan te doen is het misschien ook niet zo gek om iets leuks te doen voor de buurman, langs gaan met een presentje, een dinerbon oid, dat hij een keer weg kan als jullie weer herrie maken :D.

Gillende kinderen zijn ook irritant maar die liggen meestal wel voor 8 uur op bed, heb je als werkende nog 2 uur rust.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:51

Jeetje, (als student zijnde) kan ik me gewoon niet voorstellen dat je zó erg de coronaregels aan je laars kunt lappen en (bewust!!) met 40 man bij elkaar gaat zitten en dan ook nog niet de afstand bewaren.

Sorry hoor, maar hoe stom kun je zijn? Ongelofelijk.. en nee, die rekensom schaart niet met de regels.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:55

FlameHorse schreef:
Ik zal hier vanavond ook eventjes uittypen wat we hebben besloten. Een bloemetje o.i.d aan de buurman geven vind ik ook een goede, zal ik aandragen. We wilden sowieso even een nette brief schrijven en die door de bus doen, met onze welgemeende excuses en de vraag of hij nogmaals om de tafel zou willen. We dachten dat dat wat 'laagdrempeliger/ minder direct' voor de buurman. Misschien dat als wij aanbellen, dat hij dat totaal niet kan waarderen namelijk.

Klinkt goed, ik zou dat eerst eens proberen. Let er wel op dat je in je brief niet de excuses gebruikt voor jullie gedrag zoals je hier hebt laten zien. Ik denk dat de deur dan pertinent dicht blijft.

Citaat:
Nog even ter verduidelijking, het ging wel degelijk om een vergadering. Het ging hierbij om de Orde commissie van een studentenvereniging, zij zorgen er normaliter dus voor dat alle mores en het normaal fatsoen op de kroeg worden nageleefd. Gezien de iets andere gang van zaken als normaal met de eerstejaars lichting dit jaar was er dus een vergadering ingelast. Er moest genotuleerd worden en daarom was er de hele tijd 1 iemand tegelijkertijd aan het woord. Ja, er werd een biertje gedronken en tussendoor wel gelachen, we denken dat dit uiteindelijk de overlast heeft veroorzaakt. Er was geen muziek bij.

De orde commissie die geen orde weet te houden, haha :D. Het lijkt me sowieso verstandig om die orde commissie de coronaregels eens op te laten zoeken. Voor jullie allemaal :j.

Citaat:
Tevens nog even om in te gaan op de vraag of hij hier al langer woont dat het studentenhuis: het blok bestaat zeker al 20 jaar als een studentenhuis en is sinds 2008 ongeveer eigendom van de huidige huisbaas. We gaan ook met hem even overleggen.

Dat is niet echt een antwoord op de vraag of hij er langer woont, enkel dat het blok 20 jaar als studentenhuis bestaat.

Eigenlijk maakt het ook niet uit. Hij ervaart overlast. Zelf zou ik ook bij andere buren even aanbellen en polsen of zij last hebben van jullie gedrag.

Citaat:
Nog een laatste toevoeging: toen mijn huisgenoot met hem het eerste gesprek had gevoerd hebben we afgelopen maand het ook echt stil gehouden. Ook omdat het collegejaar weer was begonnen.
+:)+ .

Ik neem aan dat t nu nog steeds stil is, of iig op normaal volume zowel binnen als buiten met in acht neming van de regels omtrent corona, hoe irritant ze ook zijn ;(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:56

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:56

Huh de vergadering ging over het fatsoen in kroegen en daarvoor komen er zoveel mensen en kunnen de corona maatregelen niet goed gehanteerd worden? Die verklaring maakt het voor mij niet echt beter :=

Ik vind het wel heel goed van ts dat ze zo netjes reageert hier :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:59

xxCYNNxx schreef:
Ik zie dit gewoon los van corona, want heel eerlijk; ook zonder corona was dit gedrag behoorlijk asociaal geweest. Het gros van de vergaderingen zullen ook geen vergaderingen zijn, maar gewoon studentenfeestjes/borrel.
Ook zonder corona is het not done om tot ver in de avond ( om 21:00 is het qua omgevingsgeluiden al veel en veel stiller dan overdag, dus dan overheerst al vrij snel het geklets van 20 man die gezellig met een biertje in de tuin staan) met 20 man of zelfs meer te gaan 'vergaderen' in de tuin.
Dat jullie buren met dat mooie weer alles potdicht hadden zegt ook genoeg; ook die hadden er last van, maar kozen ervoor om zelf er maar naar te schikken door niet te klagen en uit nood de ramen maar dicht. Want wie heeft met dat mooie weer nu alles potdicht? Ja een enkeling misschien, maar alle buren? Dat zegt al meer dan genoeg; hun zomer is aardig verpest door luidruchtige studenten.

Zo mee eens.
Bijna niemand zal als het in de avond eindelijk afkoelt het huis potdicht houden.
Dat is ook van pure ellende.
Helaas zullen ze door de jaren heen wel ervaren hebben dat klagen toch niet helpt en daarom de mond maar houden. Maar dat wil niet zeggen dat ze geen overlast hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:05

FlameHorse schreef:

Ik zou echt eens informeren naar buurtbemiddeling. Ik kan me voorstellen dat het voor de buurman niet prettig voelt en misschien zelfs enigszins intimiderend is, omdat jullie met veel meer zijn. Maar dat is een invulling van mijn kant.

Je kunt het voorstellen in de brief.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:15

En die 'vergaderingen' over de orde kunnen niet online?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:15

FlameHorse schreef:

Waarom, wáárom vergaderen jullie in hemelsnaam niet online? Kan er dan niet genotuleerd worden? Kan er dan niet iemand continu aan het woord zijn? Heb je óóit wel eens online vergaderd? Weet je überhaupt hoe makkelijk dat is?

Eén voordeel voor de buurman, als dit jullie intelligentieniveau is, zijn jullie snel student-af. Dan haal je je studie gewoon niet...

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:16

moonsparkle schreef:

Inderdaad :), zeker als je ziet dat er zo weinig mensen de reacties van TS hebben gelezen en alsnog reageren...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:18

Je kunt de vergadering ook opnemen zodat degene die moet notuleren terug kan luisteren.
Bijzonder toch dat de huidige generatie studenten blijkbaar niet op de hoogte is van de nieuwste technologische ontwikkelingen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:19

Marije112 schreef:
moonsparkle schreef:

Inderdaad :), zeker als je ziet dat er zo weinig mensen de reacties van TS hebben gelezen en alsnog reageren...

Ondertussen heb ik ze allemaal gelezen, maar ik zie dat ze schrijft ik wist niet dat we overlast gaven.
Naar direct uitingen als, de buren met de ramen dicht hebben ook geen last.
Of het was een belangrijke vergadering die echt moest.
Ik zie haar politiek correct zeggen wat hoort, handelen totaal anders.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:22

_Penotti schreef:
Marije112 schreef:

Ondertussen heb ik ze allemaal gelezen, maar ik zie dat ze schrijft ik wist niet dat we overlast gaven.
Naar direct uitingen als, de buren met de ramen dicht hebben ook geen last.
Of het was een belangrijke vergadering die echt moest.
Ik zie haar politiek correct zeggen wat hoort, handelen totaal anders.

Maar TS geeft toch aan het te willen veranderen?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:25

Marije112 schreef:
Maar TS geeft toch aan het te willen veranderen?

Ja zeggen.... dat is precies wat ik bedoel.
Maar ik hoop dat het ook daden gaan worden :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:26

Heel Nederland vergadert online. Waarom zouden jullie dat niet kunnen doen? Ik zou ook alles behalve blij zijn.
Mensen die het voor anderen verzieken mogen van mij gewoon een vette boete krijgen. De regels zijn er niet voor niets en die zijn ook niet van gisteren.