Geen racisme meer op Bokt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:49

Danique_G schreef:
Whut? Ik reageer gewoon op iemand anders die reageert op dat niets meer mag. Bijzonder vergezocht van je. Persoonlijk voorbeeld, zoals in het bericht staat, is gewoon een voorbeeld. Beetje vreemde reactie.

Ik heb het nog drie keer gelezen,maar ik denk dat ik al weet waar ik het niet meer snap. 'Hoe graag sommigen mensen zich blijkbaar ook onderdrukt willen voelen. En daar mag best weleens een foutje bij gemaakt worden'.
Deze zin snap jij denk wel, maar ik snap er niets van. :D
Dat slaat er toch op dat dit topic een foutje zou moeten zijn?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 00:05

Sunnda schreef:
Danique_G schreef:
Whut? Ik reageer gewoon op iemand anders die reageert op dat niets meer mag. Bijzonder vergezocht van je. Persoonlijk voorbeeld, zoals in het bericht staat, is gewoon een voorbeeld. Beetje vreemde reactie.

Ik heb het nog drie keer gelezen,maar ik denk dat ik al weet waar ik het niet meer snap. 'Hoe graag sommigen mensen zich blijkbaar ook onderdrukt willen voelen. En daar mag best weleens een foutje bij gemaakt worden'.
Deze zin snap jij denk wel, maar ik snap er niets van. :D
Dat slaat er toch op dat dit topic een foutje zou moeten zijn?

Nee het sloeg op de quote waar ik dus letterlijk op reageerde.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 00:06

Jilletje schreef:
Ik vind nat vingerwerk wel een beetje sexistisch hoor >;)
xxCYNNxx schreef:
Neeeeee, compleet uit den boze. Stel dat er een gebrek gevonden wordt, dan is dat arme dier gelijk een minderwaardigheidscomplex aangepraat.
Nee hoor, gewoon natte vingerwerk; beetje schoppen tegen de hoeven, wat duwen tegen de kont om balans te checken en thats it hoor

_O-

Anoniem

Re: Geen racisme meer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:30

Oke
Paard met vijfde been waarvan het voortplantingsgedeelte permanent buiten werking is gesteld.
Is dit een goede omschrijving.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:34

Morganlefay schreef:
Oke
Paard met vijfde been waarvan het voortplantingsgedeelte permanent buiten werking is gesteld.

Zou het dan niet beledigd zijn omdat het dan weet dat het zich niet meer voort kan planten?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:35

Electra63 schreef:
Het is wel heel arrogant om dit topic te vergelijken met de humor en het talent van cabaretiers :D :D

Ik ben dol op Theo Maassen, Patrick Laureij en Hans Teeuwen en nog wel een paar. Maar die zie ik deze sketch nog niet doen op een podium in een vol theater. Daar wordt niet voor betaald. ;)
Sowieso zijn cabaratiers openmindend, belezen en hebben zij een grote algemene ontwikkeling.
Dat zie ik niet terug in dit topic ;)
De opening is wel grappig, maar de instemmende berichten een beetje sneu.

Je vergeet Nederlands nummer 1: Youp van 't Hek *\o/*
Die heb ik wel hardere grappen zien maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:17

Geniaal :D

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 09:47

Morganlefay schreef:
Oke

Nu sluit je alle paarden met 4 benen weer uit.. dat mag ook niet :')

Jilletje schreef:
Ik vind nat vingerwerk wel een beetje sexistisch hoor >;)
xxCYNNxx schreef:
Neeeeee, compleet uit den boze. Stel dat er een gebrek gevonden wordt, dan is dat arme dier gelijk een minderwaardigheidscomplex aangepraat.
Nee hoor, gewoon natte vingerwerk; beetje schoppen tegen de hoeven, wat duwen tegen de kont om balans te checken en thats it hoor

Ach, beetje seksisme moet kunnen :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:49

4 benen, 5 benen...En mag ik zeggen poten? Want dat is tegenwoordig ook niet meer duidelijk welke termen te gebruiken?
Want waarom die hond poten en dat paard benen? Dat is ook geen gelijkheid hoor.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:51

DreamGuide schreef:
Vind echter wel dat de website die Bambolina hier deelt een beetje racistisch is, die is specifiek bedoelt voor witte mensen die zich willen verdiepen in de strijd tegen racisme, mensen met een andere huidskleur zijn daar blijkbaar niet welkom.

Beetje racistisch?? Pure doelgroepdiscriminatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:55

Babootje schreef:
DreamGuide schreef:
Vind echter wel dat de website die Bambolina hier deelt een beetje racistisch is, die is specifiek bedoelt voor witte mensen die zich willen verdiepen in de strijd tegen racisme, mensen met een andere huidskleur zijn daar blijkbaar niet welkom.

Beetje racistisch?? Pure doelgroepdiscriminatie.

En erg generaliserend ook nog, ook de bronnen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:11

xxCYNNxx schreef:
Storm schreef:
Racisme gaat inmiddels zo ver dat ik zelfs niet weet hoe ik gekleurde mensen mag noemen. Mag Neger? Mag Turk? Marokkaan? Mag zwart/bruin/rood/geel mens? Ik weet het oprecht niet meer. Ik wil niemand tegen het hoofd slaan, maar omdat ik nu al bang ben om racist te worden genoemd, hou ik mijn mond maar dicht. Ik voel mee met zwarte Piet, negerzoenen en zigeunersaus, maar alles is racisme om me heen lijkt het wel, en is het er niet, dan maakt iemand het wel...

Dit idd....daarom ben ik ook helemaal klaar met die discussie. Je kan niks zeggen, want alles wordt onderhand als racisme gezien, waarbij persoonlijke aanvallen absoluut niet geschuwd worden en mensen om het minste of geringste als domme racistische tokkie worden neergezet. Een discussie is dan ook niet meer mogelijk op dit vlak, want het is volledig doorgedraaid en zo'n beetje elk woord eerst 20 keer gewogen moet worden voor je het kunt uitspreken.
Nog even en je mag sowieso het woord zwart niet meer zeggen of buitenlander, want ow jee zeg; hoorde ik daar een racistische toespeling?
En ik ben zeker niet de enige die om die reden compleet klaar is met de discussie.

Ik meng me wel weer in de discussie als het weer op normale toon kan met respect naar elkaar toe ipv het stront gooien waar het nu in is veranderd en waarbij alles zwart-wit moet zijn...de nuance, pff fiets de nuance...zo lijkt het toch, dus nope; ik ben er klaar mee. Ik kan niet tegen dat zwart-wit denken

Helemaal mee eens!
Hoop tevens niet dat bokt zo'n politiek correct platform wordt zoals insta en facebook waar niemand meer foto's van sinterklaas en zwarte piet mag posten omdat "het racisitsch" is. Ja mogen ze net zo goed ook niks over bepaalde geloven toestaan gezien die ook homo en vrouwen haat promoten. Of je staat alles toe, of niks, anders krijg je ongelijkheid en selectieve discriminatie waarbij alternatieve denkwijzes de mond worden gesnoerd (iets met censuur ofzo :')
Achja, het feit dat sommige neen heel issue om een grapje maken zegt al genoeg, een snowflake kan n hoop slapende honden wakker maken, misschien is t beter als we bepaalde moraalriddertjes/trolls negeren

(ps, heb me dood gelachen TS!)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:15

Toen ik deze morgen met het zadel van mijn paard afkwam, liet mijn shet me weten dat ze discriminatie op lichaamsbouw eigelijk toch wel een heel goed idee vond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:48

Mensen alle gekheid op een stokje.
Moet tegenwoordig al mijn woorden/uitspraken en wat nog meer op een goudschaaltje leggen.
Ik heb overigens zo'n ding in huis.
Krijg steeds meer het gevoel dat historie of ie nu goed of niet goed is niet meer mag.
Iets met Scorched Earth, Veni Vidi Vici, Landhervorming }>
https://babylon5.fandom.com/wiki/Liberation_of_Earth
Voor het geval men zich afvraagt waar de eerste verwijzing naar is.
De laatste is erg duidelijk vandaar het duveltje.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:13

Sommige onderwerpen zijn ook echt moeilijk, mede omdat er zoveel meningen zijn. Sommige meningen zijn in mijn ogen echt van een andere planeet (let wel mijn mening).
Laatst was er een discussie over black lives matter. Natuurlijk doen hun leven ertoe. Maar ik ben van mening dat all lives matter. Ik ben opgevoed met het feit dat iedereen er toe doet, ongeacht kleur/afkomst. Ieder leven is net zoveel waard.
Maar dan wordt ik voor racist uitgemaakt, omdat ik het probleem weiger te erkennen.
Tuurlijk is het vreselijk als er een gekleurd persoon om het leven wordt gebracht, maar dat is in mijn ogen met een blank persoon ook zo. Verspilde levens in mijn ogen.

Hierdoor is het soms echt onwijs moeilijk om wat te zeggen. Want er is altijd wel weer iemand die zich gekwetst voelt.

Dat is wat Sjoerd ook probeert te vertellen, je kan het nooit goed doen. Vind het erg jammer dat sommige zich ook hier erg op aangevallen voelen, want zo is het niet bedoeld in mijn ogen.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:18

@kiki1976
de term ''all lives matter'' wordt vaak als weerwoord gegeven op de Black Lives Matter movement, terwijl ''Black Lives Matter'' eigenlijk zo ongeveer het zachtste statement is dat je kunt maken... Dus ik snap eigenlijk niet waarom mensen daar boos over worden. De term is niet ''Black lives matter more'' of ''White lives don't matter''. Het is gewoon ''zwarte levens doen ertoe''. Niet zo controversieel toch?

Bovendien is de beweging voortgekomen uit duidelijk aanwezige en aanwijsbare racisme in Amerika (en is vooral na juni dit jaar weer onder de aandacht gekomen na de compleet onnodig en vermijdbare moord op George Floyd). De term is zoals die is, omdat daar anders wordt omgegaan met zwarte mensen dan met blanke mensen. Zo worden zwarte mensen eerder gearresteerd, eerder veroordeeld en zwaarder gestraft dan blanke mensen, met als resultaat dat 40% van de mensen in Amerikaanse gevangenissen zwart zijn, terwijl ze 13.4% van de Amerikaanse populatie uitmaken.
(https://news.cgtn.com/news/2020-06-04/N ... index.html)

Je zou kunnen zeggen ''Ja, maar dat zijn criminelen''... Zelfs als ik het daar mee eens zou zijn - waarom worden de blanke criminelen dan niet net zo zwaar gestraft?

Ook de NOS erkent het racisme probleem in Amerika.
https://nos.nl/collectie/13842/artikel/ ... amerikanen

(Nederland is helaas ook geen heilig boontje op dit gebied. Laatst nog zijn er verhalen naar buiten gekomen over racistische berichten die in een appgroep van Rotterdamse politieagenten werden rondgestuurd...
https://www.nu.nl/binnenland/6073163/po ... enten.html )

Dus, waarom ''Black Lives Matter''? Omdat blijkt dat vaak wordt gedaan alsof zwarte levens er minder toe doen. Daarom focust deze beweging zich op de zwarte levens. Net zoals feminisme zich op vrouwen richt, de dierenbescherming op dieren en een vakbond op de werknemers. Doen mannen, niet-dieren en werkgevers er dan niet toe? Heus wel, maar daar zit niet het probleem waar deze groepen zich op richten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:59

Runa schreef:
@kiki1976
de term ''all lives matter'' wordt vaak als weerwoord gegeven op de Black Lives Matter movement, terwijl ''Black Lives Matter'' eigenlijk zo ongeveer het zachtste statement is dat je kunt maken... Dus ik snap eigenlijk niet waarom mensen daar boos over worden. De term is niet ''Black lives matter more'' of ''White lives don't matter''. Het is gewoon ''zwarte levens doen ertoe''. Niet zo controversieel toch?

Bovendien is de beweging voortgekomen uit duidelijk aanwezige en aanwijsbare racisme in Amerika (en is vooral na juni dit jaar weer onder de aandacht gekomen na de compleet onnodig en vermijdbare moord op George Floyd). De term is zoals die is, omdat daar anders wordt omgegaan met zwarte mensen dan met blanke mensen. Zo worden zwarte mensen eerder gearresteerd, eerder veroordeeld en zwaarder gestraft dan blanke mensen, met als resultaat dat 40% van de mensen in Amerikaanse gevangenissen zwart zijn, terwijl ze 13.4% van de Amerikaanse populatie uitmaken.
(https://news.cgtn.com/news/2020-06-04/N ... index.html)

Je zou kunnen zeggen ''Ja, maar dat zijn criminelen''... Zelfs als ik het daar mee eens zou zijn - waarom worden de blanke criminelen dan niet net zo zwaar gestraft?

Ook de NOS erkent het racisme probleem in Amerika.
https://nos.nl/collectie/13842/artikel/ ... amerikanen

(Nederland is helaas ook geen heilig boontje op dit gebied. Laatst nog zijn er verhalen naar buiten gekomen over racistische berichten die in een appgroep van Rotterdamse politieagenten werden rondgestuurd...
https://www.nu.nl/binnenland/6073163/po ... enten.html )

Dus, waarom ''Black Lives Matter''? Omdat blijkt dat vaak wordt gedaan alsof zwarte levens er minder toe doen. Daarom focust deze beweging zich op de zwarte levens. Net zoals feminisme zich op vrouwen richt, de dierenbescherming op dieren en een vakbond op de werknemers. Doen mannen, niet-dieren en werkgevers er dan niet toe? Heus wel, maar daar zit niet het probleem waar deze groepen zich op richten.

Er wordt ook zo omgegaan met de oorspronkelijke bevolking, die vallen echter niet onder 'black'. Wat maakt het voor de zwarte amerikaan erger dan voor de native american, dat daar nu zo de nadruk op wordt gelegd. En dan zijn er nog wel meer bevolkingsgroepen in Amerika die triest worden behandeld. Dus waarom ligt de nadruk op black lives en niet ook op red lives of hispanic lives, noem maar op.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:06

Niemand zegt dat het voor de een erger is dan voor de ander :) Dat maak jij ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:13

En dat is waar ik zoveel moeite heb met de omschrijving Black lives matter, omdat niet alleen in de States maar ook in Canada de oorspronkelijke bevolking dus oa de Inuit en stammen als de Nez Perce's (hier op Bokt hopelijk iedereen bekend)ook als tweederangsburgers worden behandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:24

Runa schreef:
Niemand zegt dat het voor de een erger is dan voor de ander :) Dat maak jij ervan.

Nee dat maak ik er niet van.
Racisme wordt bijna altijd gelinkt aan zwart in amerika, terwijl er zoveel meer bevolkingsgroepen zijn die even erg of erger worden gediscrimineerd, enkel zwart wordt er vaak uitgelicht. Als het om racisme gaat is blm niet genoeg, waarom includeren ze de anderen niet. Dan maak je samen een vuist tegen racisme en niet enkel voor je eigen kleur, maar voor een ieder die het overkomt.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:30

Je kunt nou eenmaal veel gerichter actievoeren als je je doelen goed afbakent. Werkelijk niemand van de beweging zegt dat andere problemen er niet toe doen... Zij maken zich gewoon hard voor dit specifieke probleem.

Het is zo makkelijk te zeggen 'ja maar dat andere probleem dan!'. Als je andere problemen zo ernstig vindt, pak een spandoek en ga naar het Malieveld. Je kunt niet verwachten dat 1 actiegroep voor alle problemen gaat strijden.

Mindim, waar is je bewijs dat de BLM movement zegt dat andere problemen ondergeschikt zijn? Ik heb mijn bronnen genoemd, nu jij.

Overigens steunen de natives BLM gewoon.
https://www.hcn.org/articles/race-and-r ... -in-oregon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:44

Runa schreef:
Je kunt nou eenmaal veel gerichter actievoeren als je je doelen goed afbakent. Werkelijk niemand van de beweging zegt dat andere problemen er niet toe doen... Zij maken zich gewoon hard voor dit specifieke probleem.

Het is zo makkelijk te zeggen 'ja maar dat andere probleem dan!'. Als je andere problemen zo ernstig vindt, pak een spandoek en ga naar het Malieveld. Je kunt niet verwachten dat 1 actiegroep voor alle problemen gaat strijden.

Mindim, waar is je bewijs dat de BLM movement zegt dat andere problemen ondergeschikt zijn? Ik heb mijn bronnen genoemd, nu jij.

Overigens steunen de natives BLM gewoon.
https://www.hcn.org/articles/race-and-r ... -in-oregon

Dus racisme tegen de zwarte bevolking is een "specifiek' probleem? Racisme tegen een andere bevolkingsgroep is een "ander probleem"?
Racisme is racisme toch, hetzelfde probleem in mijn beleving. Blm draait het bij het grote publiek vooral om de zwarte bevolking. Daar gaan de meeste artikelen over, dat onrecht wordt in beeld gebracht, de excessen tegen de zwarte bevolking door de politie voeren de boventoon en de naam voldoet ook niet wat dat betreft, dan kunnen ze steun krijgen van een bepaalde stam en dat is heel mooi, maar die verhalen komen verder niet naar buiten. En al helemaal niet over de grenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:02

Google maar eens op AIM en Leonard Peltier. AIM bestaat al heel erg lang, hoor je nooit iets over.
Ik heb op de BLM site gekeken en dat draait niet om racisme ansich, maar tegen racisme tegen de zwarte bevolking.
Indianen herkennen het verhaal en kennen ook een movement die tegen politiegeweld tegen indianen strijdt, sinds 1974, dus natuurlijk zullen ze steunen, maar hun verhaal blijft ongehoord op grote schaal. Vecht dan tegen racisme, maar niet alleen voor je eigen, maar voor een ieder die het overkomt.

Daarom heb ik moeite met de naam BLM, want de zwarte bevolking heeft bij lange na niet het alleenrecht op racisme om het zo maar te zeggen. En op hun site is maar bar weinig tot niets te vinden over andere rassen die dit overkomt.
Vandaar dat ik persoonlijk ALM beter zou vinden.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:23

Ik heb nog steeds geen bronnen van je gezien? Waar staat dat BLM vindt dat ander onrecht minderwaardig is?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 11:32

Dames, dames, doe lief..
Dit is het kippenhok :+

Het topic geeft alleen aan dat het vrij lastig is om iets te zeggen of schrijven waarbij je niemand discrimineert. Nu het over paarden gaat mogen we er wel een beetje mee lachen :j