Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:16

WesternWay schreef:
Lieffiefi schreef:
Ik moest naar het ziekenhuis voor injecties in mijn knie, dan zit de arts zeker niet op 1.5 meter afstand.
Er is een rij ingericht voor de hoofdingang en er worden vragen gesteld of je klachten hebt.. bij nee kan je zo doorlopen..

Maar ts heeft altijd klachten..

Ja das waar... Superstom want ik heb ook hooikoorts.. kwam snotterend aan en zei; heeeel erge hooikoorts!
Maar ook dan mocht ik gewoon door...
Wel vervelend Karuna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:17

purny schreef:
IMJ schreef:
Purny.. wat een slecht advies..

Als het zo makkelijk zou zijn

Moet je je dan maar bij de eerste beste verkoudheid laten testen...
Zelf astmatisch. Als ik een dag benauwd ben kijk ik het aan. Heb ik het de dag daarna nog benauwd dan bel ik

Ja, bij de eerste de beste verkoudheid moet je je laten testen. Dat mag toch wel duidelijk zijn intussen...

Als jij regelmatig benauwd bent, kun je het best aankijken ja. Ik hoest ook iedere ochtend al jaren, ik ga niet iedere dag bellen voor een test natuurlijk.

Maar als ik verkouden word wel, dat verschil is wel duidelijk. Of als ik meer ga hoesten dan normaal.

luuntje

Re: Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:24

Karuna is je test gedaan?
Heb je de uitslag al of duurt dat een paar dagen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 19:29

Test is vanmiddag gedaan. Dieper dan de vorige keren en voor mijn gevoel ook langer met dat nare rotstokje in mijn strot :r ze was echt aan het tellen een en twintig enz. Wegtrekken kon niet wat ze had me klem. :+ Nu afwachten per mail ergens tussen nu en 48 uur. -O- Maar ook zij vertelde zeker 15% van de mensen komt langs ivm ziekenhuisbezoek en een test die verplicht is ervoor. En deel daarvan is ook klachtenvrij inmiddels dan. Deel van die mensen zal uit mijn regio komen deel uit een andere regio. Kennelijk een redelijk normale eis dan.

Ondanks dat de afwijkende klachten alweer ruim 24 uur weg zijn moet ik toch mensen vermijden tot de uitslag eigenlijk raar om dat dubbele advies te krijgen, maar ja wat moet dat moet, hopen op een snelle uitslag dan maar per mail.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:49

Tellen?
Het is letterlijk een swap afnemen, daar hoeft niet voor geteld te worden.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:53

Onali schreef:
Tellen?

Ik ben gisteren getest i.v.m. heftige verkoudheidsklachten en flink hoesten. Gelukkig negatief, maar degene die hem bij mij afnam had ook een bijzonder uitgebreide manier van een swab nemen -O- die is ook echt al draaiend met dat ding heen en weer in mijn hele keel- en neusholte geweest. Dat was ook niet op 1 plek even snel wat vocht/slijm afnemen.

TS, hopelijk een goede uitslag zodat je die onderzoeken vlot kunt hebben!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:55

Butterfly schreef:
Onali schreef:
Tellen?

Ik ben gisteren getest i.v.m. heftige verkoudheidsklachten en flink hoesten. Gelukkig negatief, maar degene die hem bij mij afnam had ook een bijzonder uitgebreide manier van een swab nemen -O- die is ook echt al draaiend met dat ding heen en weer in mijn keel- en neusholte geweest.

TS, hopelijk een goede uitslag zodat je die onderzoeken vlot kunt hebben!

Dat is hoe het gaat; linksom, rechtsom. Meer niet, geen reden om te tellen. Hooguit om iemand gerust te stellen ofzo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 19:59

Geen idee dit was duidelijker grondiger afnemen, drie seconden rondjes draaien diep ver in keel en neus. Ipv even erin en eruit. Kun je raar vinden maar daarmee verandert er niks aan. :+ Maar elke keer is het weer anders. Ze had het ook over een andere manier van swab nemen vooraf al.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:59

Onali schreef:
Dat is hoe het gaat; linksom, rechtsom. Meer niet, geen reden om te tellen. Hooguit om iemand gerust te stellen ofzo.

Dat is inderdaad hoe het gaat en hoe er vaker een swab bij mij is afgenomen. Gisteren was het: linksomrechtsomlinksomrechtsomlinksomrechtsom (dus blijvend heen en weer draaien tussen de vingers) en dan van links naar rechts door mijn keel en neusholte :D maar nevermind, ik overleef het wel en de uitslag was goed. Alsnog sta je vlot weer buiten :j

Edit: TS, het lijkt wel of ze dan zijn overgestapt op een nieuwe manier van afnemen, als ik het zo lees. Of wij troffen een enthousiaste medewerker haha.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:14

karuna schreef:
Test is vanmiddag gedaan. Dieper dan de vorige keren en voor mijn gevoel ook langer met dat nare rotstokje in mijn strot :r ze was echt aan het tellen een en twintig enz. Wegtrekken kon niet wat ze had me klem. :+ Nu afwachten per mail ergens tussen nu en 48 uur. -O- Maar ook zij vertelde zeker 15% van de mensen komt langs ivm ziekenhuisbezoek en een test die verplicht is ervoor. En deel daarvan is ook klachtenvrij inmiddels dan. Deel van die mensen zal uit mijn regio komen deel uit een andere regio. Kennelijk een redelijk normale eis dan.

Ondanks dat de afwijkende klachten alweer ruim 24 uur weg zijn moet ik toch mensen vermijden tot de uitslag eigenlijk raar om dat dubbele advies te krijgen, maar ja wat moet dat moet, hopen op een snelle uitslag dan maar per mail.

Ik ben 3 x getest, 3 x paar seconden
En ze nemen je toch niet in de houdgreep?

Ga je een gesprek aan daar? Die mensen hebben toch haast. Swabs afnemen en klaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:18

Nee joh, als ze mensen in de houdgreep gingen nemen moesten ze bij elke patient van pak wisselen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 20:19

Ze hadden rustig de tijd, uit de auto op een stoel en hoofd tegenhouden om achteruit trekken te voorkomen. En de wachttijd vooraf was lang. Per auto 5 tot 10 minuten bezig voor een test.
Maar dat is verder niet van belang. Ga ook niet meer in op doorvragen en doorvragen en doorvragen, de antwoorden doen er ook niet toe. Of het is toch nooit goed genoeg voor een aantal van jullie. Ik zit niks te verzinnen. Antwoord op mijn oorspronkelijke vraag gehad en die is ook niet meer van belang. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:19

Ik werd anders vanochtend ook goed stevig vastgehouden bij mijn hoofd. Uit reflex trok ik mijn hoofd telkens terug :+ Swap bleef elke keer steken op 1 punt, pas na 4 pogingen lukte het gelukkig :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:22

Hopelijk is de uitslag er snel.

Testen klinkt niet heel fijn.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:25

Ik ben altijd vanuit de auto getest
Moest je uitstappen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:11

karuna schreef:
Ze hadden rustig de tijd, uit de auto op een stoel en hoofd tegenhouden om achteruit trekken te voorkomen. En de wachttijd vooraf was lang. Per auto 5 tot 10 minuten bezig voor een test.
Maar dat is verder niet van belang. Ga ook niet meer in op doorvragen en doorvragen en doorvragen, de antwoorden doen er ook niet toe. Of het is toch nooit goed genoeg voor een aantal van jullie. Ik zit niks te verzinnen. Antwoord op mijn oorspronkelijke vraag gehad en die is ook niet meer van belang. :)

Nu ben ik wel heel benieuwd waar je naar toe bent geweest om te testen!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:14

Jemig ts! Zo krijg je wel wachtlijsten!
Bij mij was het ook vanuit de auto zo gepiept! Wat raar!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:16

Jeetje zeg, wat een vragen. Zeg dan gewoon rechtuit dat je Karuna niet gelooft ipv allerlei vragen te stellen over randzaken die er totaal niet toe doen. Niet specifiek op 1 persoon bedoeld. Ik kan me nog een bokker herinneren die had de grote ziekte K, werd door sommige mensen ook niet geloofd totdat ze overleed, oh, het was dus toch wel zo....
Lijkt soms net een rechtzaal hier op bokt. Als je het niet gelooft kun je ook gewoon weg klikken.

Succes met je onderzoeken, lijkt me behoorlijk vervelend dat je al zo lang kwakkelt en dat je er niet achter komt wat het nou is. Sterkte ermee.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:22

X
Laatst bijgewerkt door Princess_ op 16-09-20 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:24

Is die test echt zo vervelend als sommige mensen zeggen?
Ik snap dat het staafje je neus en keel in moet, maar heb je dan het gevoel dat je stikt of moet overgeven? :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:25

Omdat ik daar vanuit ging Cayenne viel het mij echt 100% mee. Het voelt raar. Kriebelt bovenop je gehemelte maar dan is het klaar.
Het stokje in je neus is heel fijn en dun.

Die in je keel een wattenstaafje

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:40

Princess_ schreef:
Jullie maken er nu zelf van dat TS niet in de auto is getest en dan maken jullie TS voor gek uit.

Stelletje kinderachtige trutten.

Nee hoor. Dat zegt de zelf.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:47

Ik vind het al naar om op tv te zien, en het journaal laat Steeds. Weer. Beelden. Zien :+ van mensen met een stokje in neus of keel :') Dan denk ik, jaja we snappen het, ze maken een kipsateetje van je. Het lijkt me echt meeeegaklote, haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:49

Cayenne schreef:
Ik snap dat het staafje je neus en keel in moet, maar heb je dan het gevoel dat je stikt of moet overgeven? :=

Bij mij zeiden ze dat ze minstens door moesten gaan tot het kokhalsreflex, dan pas zijn ze "diep genoeg" geweest. Dus heel prettig is het niet... maar aan de andere kant duurt t misschien 3 seconden ofzo, dus valt t ook allemaal wel weer mee.

5 tot 10 minuten per patient, dan snap ik wel dat de wachttijden zo oplooen zeg :+

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:56

Cayenne schreef:

Mijn dochter van 12 vond het meevallen, ik denk als zij het kan hoeven volwassenen ook niet te piepen ;)