Make up, ja of nee en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:06

Giolli schreef:
Ik draag de helft van de week wel make up en de andere helft niet. Net wanneer ik zin heb.
Ik heb zeker voor 1000€ aan producten omdat in het leuk vindt. Ik kijk YouTube filmpjes en ben al een stuk beter geworden de afgelopen jaren. Ik lijk soms ook ‘ziek’ zonder make up, omdat mensen mij vaak wel kennen met. Maar ook omdat ik mijn wenkbrauwen vaak een (groot) deel teken, dus zonder die zie ik er ook kaal en bleek uit. De laatste tijd doe ik vaak alleen mijn wenkbrauwen wat rekenen en wat mascara op, maar ik zit in een verbouwing dus weinig trek en ruimte om lekker te tutten. :=
Overigens vind in het wel heel lelijk dat vrouwen altijd oordelen over een andere vrouw met wel of geen make up. De enige reden om geen make up te moeten dragen is als dit wel moet van je man/partner/vriend, verder mag iedereen zelf weten wat hij of zij draagt. Er wordt zo snel geoordeeld en sommige vrouwen die geen make up dragen vinden dat niemand dat moet doen, dat vind ik flauw.

Ik heb ooit een topic geopend, foto’s met en zonder make up. Dat was leuk en liep goed! Veel mensen deelde toen foto’s. Daar zie je ook wel wat naturel beauty’s en mensen waar naturel make up gewoon heel mooi staat. Zal eens kijken of ik die nog kan vinden. :D

Dit ben ik trouwens met en zonder make up, voor die het leuk vinden om het verschil te zien.

Spoiler:
[ [url=m/qWviL3.png]Afbeelding[/url] ]

Met:
Spoiler:
[ [url=m/VJoxzK.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind jou echt zo vreselijk knap. Wauw!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 22:14

Inderdaad giolli je ziet er goed uit +:)+ je wenkbrauwen vind ik ook eigenlijk niet zo erg hoor zonder make up, vind ze eigenlijk gewoon mooi

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Make up, ja of nee en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:17

Ik krijg de staart nooit goed dus die scheer ik vaak een stukje af en teken hem dan. Dat is dus make up op blote huid en als ik dat met bruin die heb ik dus een half zwarte wenkbrauw van mijn eigen haartjes en bruin van de make up. :=
Inmiddels wel weer aangegroeid maar ik ben er nooit echt gelukkig mee geweest dus teken ze liever! Laten groeien is echt rot. :=

En lief hoor, bedankt!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:23

Giolli schreef:
Ik krijg de staart nooit goed dus die scheer ik vaak een stukje af en teken hem dan. Dat is dus make up op blote huid en als ik dat met bruin die heb ik dus een half zwarte wenkbrauw van mijn eigen haartjes en bruin van de make up. :=
Inmiddels wel weer aangegroeid maar ik ben er nooit echt gelukkig mee geweest dus teken ze liever! Laten groeien is echt rot. :=

En lief hoor, bedankt!

Nou zoals ik zei ik vind het alles bij elkaar wel mooi! Misschien met iets meer 'lucht' ertussen? Dat je meer haartjes tekent ofzoiets.. Geen idee ik ben veel te newbie voor wenkbrauwen. Ik vind het serieus knap ook dat je zo kan tekenen. Ennn neutraal vind ik ze ook mooi(er) !

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:42

Ik ga simpelweg de deur niet uit zonder mijn mascara, oogpotlood en wenkbrauwpotlood gebruikt te hebben.

Ook als ik in alle vroegte ga hardlopen. Als ik moet daten zal ik me dus ook opmaken.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:15

Hier ook zelden make up aangezien ik leef via de lepel theorie betekent dat ik iets anders moet inleveren het kost gewoon soms teveel energie. Als ik een goede dag heb en iets leuks ga doen dan wil ik een beetje oogschaduw op doen met een beetje oogpotlood maar dat was het ook. Vroeger deed ik mascara op om te voorkomen dat ik mijn ogen zou wrijven ivm harde lenzen maar uiteindelijk deed ik het toch dus dan maar niks op.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:25

Ik ben dol op make up :D Waar ik die liefde vandaan heb weet ik niet want ik ben de enige in mijn familie. _O- Ik ga zonder probleem de deur uit zonder, maar ik vind het gewoon leuk om een beetje te tutten. Zeker een goede lipstick maakt het voor mij af. <3

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:27

Ik draag het niet. Ik kan het niet en ben er te lui voor :+ . Ik loop met m'n blonde wenkbrauwen en wimpers als koos wenkbrauw- en wimperloos rond :')

Maar als andere mensen (vrouw of man) het willen, more power to them. Ik vind het vaak ook mooi, trouwens, daar niet van. Gaaf om te zien wat mensen ermee kunnen ook. Mijn avatar is een Drag queen :').

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:48

Ik zie geen verschil bij mezelf met of zonder. Waardeer mezelf nog even veel (soms iets meer wallen zonder make up :P ). Make up is meer highlighten van mijn betere punten. Sommige dames vooral zien hun gezicht als een blank canvas en dat is jammer want dan maak je jezelf niet mooier. Basis ziet hem ook in een goede mentale en lichamelijke verzorging.
Spoiler:
Afbeelding

Zo loop ik er altijd bij eigenlijk

[/spoiler]Afbeelding[/spoiler]
Dit is meer date night. En vind het ook leuk om zo bezig te zijn omdat het leuk vind met licht te spelen en vormen benadrukken. Dat is soms even puzzelen, proberen en veel oefenen. Denk dat er nog best wat te verbeteren valt. Ik heb altijd problemen met de textuur van mijn concealer. Soms wordt het te vet en soms heb ik schilfers. Ik heb hier niet altijd zin in (ook al doe ik dit in 10-15 min) maar wil mijn natuurlijke gezicht gewoon waarderen. Als ik een dag heb dat ik denk: oei droeg ik maar make up dan weet ik dat er werk aan de winkel is. Vroeger had ik dit echt vaak en nu geniet ik meer van het moment zonder mij druk te maken over hoe ik er uit zie (als in make up)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:48

Ik zeg vaak ik ga de deur niet uit met make up.

Wat een ander doet prima. Ik begin er niet aan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 00:03

Als ik ga werken altijd make-up. Zelf vindt ik het verzorgd staan bij mezelf. Heb geen mooie huid van mezelf dus wel fijn om het wat egaler te maken. Ik vindt het erg knap wat sommige met make up kunnen. Maar ik gebruik geen blush,highligter of bronzer. Redelijk basic. Maar wel graag oogschaduw en zelf vindt ik een oog make up het mooist uitkomen als je een egale basis hebt.
Maar kan ook prima de deur uit zonder.
Toen ik nog op school zat was het eerste wat ik 's ochtends deed foundation op ook voor ik met de hond ging lopen. Toen zag niemand mij zonder. Gelukkig is dat niet meer nodig.

Maar zo in de ochtend voor het werken, vindt ik het juist wel fijn om tijd te hebben voor mezelf. En lekker te tutten. Elke dag wat anders.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 01:56

Ik heb een periode gehad dat ik echt foundation, poeder en de hele mikmak deed; maar ik doe de laatste tijd vooral mijn wenkbrauwen en wat mascara.

Mijn huid is trouwens echt een ramp, daarom doe ik daar verder ook niks meer op..
Zonder
Spoiler:
Afbeelding

Met (wel iets te enthousiast geweest met de wenkbrauwen, iets te hard uitgevallen naar m’n smaak)
Spoiler:
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 02:06

In principe heb ik elke dag een dun laagje mascara. Ik heb vrij donkere en lange wimpers, maar iets vollers vind ik mooier.

Wenkbrauwen epileer ik wel en verder niks. Hebben ook geen ideale vorm ofzo. Maar zeker zomers is mijn haar wat lichter en dan zijn mn wenkbrauwen echt donker. Ik vind die zware wenkbrauwen van tegenwoordig echt niet mooi ook.

Lippenstift krijg ik er niet netjes op en blijft ook niet zitten of ik ga raar doen zodat het ernaast komt, eraf gaat etc. Te donker vind ik niks en dat matte ook niet.

Vroeger toen ik een paar puistjes had gebruikte ik weleens poeder, maar schrok achteraf dan hoe lelijk dat eruit zag eigenlijk.

Ik heb een slank gezicht, teken snel en heb ook wel wat hangende oogleden en snel wallen. Daar doe ik normaal niks aan, maar irriteert me wel.

Toen mn broer overleed zag ik er echt niet uit en dat duurde zeker wel 2jr. In die tijd een feest, dus naar drogist gegaan en staan kijken wat ik ging doen. Heb een tubetje gekocht met puntje om je walleen aan te stippen, een bb creme en een blusher.

de bb creme heb ik daarna nog 3x gebruikt, maar voelde het zitten en had echt het gevoel dat iedereen het zag zitten. Met op doen leek het wat, maar later leek het wel wat poeder achtig.

Ik ken wel mensen die plamuren en ik zie het altijd zitten. Eentje heeft een echt slechte huid en het leid me echt af.

Subtiele eyeliner en oogpotlood vind ik wel mooi, maar die zware dikke lijnen echt niet. Ook dat leid me echt af als ik iemand aankijk. Helemaal als het ongelijk is bijv.
Maar meeste mensen zijn wel goed met recht aanbrengen, respect.

We kijken naar MAFS Australie en daar zie je de vrouwen ook met een berg make up en kwasten tekeer gaan. Dan heb ik echt geen idee wat ze aan het doen zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:54

Tigra_ schreef:
Als ik ga werken altijd make-up. Zelf vindt ik het verzorgd staan bij mezelf. Heb geen mooie huid van mezelf dus wel fijn om het wat egaler te maken. Ik vindt het erg knap wat sommige met make up kunnen. Maar ik gebruik geen blush,highligter of bronzer. Redelijk basic. Maar wel graag oogschaduw en zelf vindt ik een oog make up het mooist uitkomen als je een egale basis hebt.
Maar kan ook prima de deur uit zonder.
Toen ik nog op school zat was het eerste wat ik 's ochtends deed foundation op ook voor ik met de hond ging lopen. Toen zag niemand mij zonder. Gelukkig is dat niet meer nodig.

Maar zo in de ochtend voor het werken, vindt ik het juist wel fijn om tijd te hebben voor mezelf. En lekker te tutten. Elke dag wat anders.

Echt helemaal mee eens. :D

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:50

Ik draag elke make-up, highlighter heel licht blush, concealer (want ik heb echt blauwe plekken onder mijn ogen :o ), lippenstift en mijn wenkbrauwen wat donkerder maken en invullen

Ik doe er ongeveer 10 minuten over dus het is ook echt geen gedoe voor mij. Juist lekker tutten.

En omdat ik zo dodelijk bleek ben zie ik er al heel snel ziek uit, en merk ik dat mensen me er slonzig uit vinden zien.

Voor

Spoiler:
Afbeelding

En tien minuten later

Spoiler:
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:59

Allebei mooi maar ik vind je natuurlijke look prachtig :j

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:22

Ik ging normaal echt niet naar buiten zonder mijn eyeliner, maar die heb ik vorig jaar laten tatoeëren, dus zie ik er al minder flets uit als ik wakker word. Verder heb ik echt alleen maar make-up op als ik een afspraak met vriendinnen heb, of met feestdagen. Ik werk met paarden, dus make-up is dan compleet nutteloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:38

Dat hangt er denk ik vanaf wat mensen gewend zijn.
Ik draag op mijn werk altijd eyeliner en mascara en meestal een dun laagje foundation.
Thuis en bij de paarden meestal alleen een klein beetje mascara of helemaal niets, maar als ik uitga vaak wel iets meer (eyeliner, mascara, oogschaduw en wat meer foundation).
Nu had ik laatst een ontstoken oog dus op helemaal niets op, toen dachten ze op mijn werk wel dat ik ziek was, omdat ik mijn ogen altijd opmaak.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:55

Oh ik heb dat programma ook wel eens gezien :) maar ik denk dat het echt puur is wat je niet gewend bent. Ik ken ook genoeg mensen die zich andersom, met make-up, heel erg onzeker/anders voelen dan zonder. Ik denk dat als je gewend bent om dagelijks wel of niet make-up te dragen, dat het gewoon vreemd aanvoelt als je gezicht er dan anders uitziet. Lijkt me ook logisch.

Ik denk niet dat het anderen iets uitmaakt of je wel of geen make-up draagt, maar dat je vooral zelf het idee hebt dat het opvallend is (bv. met het ziek/moe lijken etc)

Ik draag zelf wel dagelijks make-up, soms alleen mascara en soms wat meer. Ik vind make-up trouwens ook een onderdeel van een creatief proces; je kunt je gezicht als een soort 'canvas' gebruiken, net als wanneer je een schilderij gaat maken :D je kunt het zo maken zoals je zelf mooi vindt, en dit kun je ook elke dag weer variëren. Dat vind ik zelf zo leuk aan make-up, dat je jezelf elke keer weer op een andere manier kunt tonen. Tevens vind ik het ook onderdeel van je hele look- net zoals je kledingstijl, de kleuren die je draagt, sierraden etc.. als ik bv een roze shirtje draag, doe ik er ook roze/zachte make-up bij en dat maakt voor mij de look compleet :D en ik vind het ook leuk om bijv. je ogen, lippen, jukbeenderen etc te accentueren :)

Maar als iemand geen make-up draagt oordeel ik daar zeker niet over! Het scheelt ook wel veel tijd overigens :') maar ik vind het voor mezelf gewoon leuk om te doen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:05

Ik wil er wel graag nog toonbaar uit blijven zien zonder make-up en daarom heb ik ook mijn traangoot met een filler laten doen. Ik kreeg die wallen alleen nog weggewerkt met veel lichte concealer en had daar gewoon geen zin in elke dag. Wenkbrauwen heb ik permanente make-up en de lippen heb ik nu ook iets laten doen. Wat labello erop en ik kan weer door.
Ben dus wel van het gemak. Ik heb geen zin om een uur voor de spiegel te prutsen om er toonbaar uit te zien. Dan helpen we de natuur maar een handje.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:22

Lestrange01 schreef:
Ik draag elke make-up, highlighter heel licht blush, concealer (want ik heb echt blauwe plekken onder mijn ogen :o ), lippenstift en mijn wenkbrauwen wat donkerder maken en invullen

Ik doe er ongeveer 10 minuten over dus het is ook echt geen gedoe voor mij. Juist lekker tutten.

En omdat ik zo dodelijk bleek ben zie ik er al heel snel ziek uit, en merk ik dat mensen me er slonzig uit vinden zien.

Voor

Spoiler:
[ [url=m/sDTYN5.jpg]Afbeelding[/url] ]

En tien minuten later

Spoiler:
[ [url=m/PSd51n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eerlijk gezegd zie ik geen verschil. Je ziet er op beide foto's zeer fraai uit.Daarom kan er best een lachje bij!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:45

Oooooh ja... Make up...
De veelgevoerde discussie, die diverse invullingen krijgt.

Ik hoor vooral vaak het argument op: "Maar je ziet er zelf toch niets van."

In mijn geval gaat dit om botox voor een gummy smile (lange leve bokt, zo heb ik er kennis mee gemaakt _/-\o_ ), mensen lijken dit totaal niet te begrijpen. Als ik dan vertel dat ik spaar voor facings denken ze helemaal dat ik gek ben, want zij zien het probleem niet.
Maar als schoonheid dan van binnenuit komt, dan moeten we ook met elkaar accepteren dat daar lekker in je vel zitten bij hoort. De een zit lekker in z'n vel zonder make up, de ander met.

Dus ja, ik draag zeker make up. Geen foundation, daar ben ik te lui voor en bovendien voel ik meer voor een fijn verzorgingsritueel dan voor foundation. Nouja, er zijn vast mensen met een uitgebreider verzorgingsritueel.
Dat bestaat bij mij namelijk alleen uit reinigingsfoam, miscelair water en dag/nachtcreme... :+

Ik verdraag helaas vrij weinig dus veel dingen moet ik helaas uitsluiten. Rituals doet het gelukkig goed bij mij.

Verder oogpotlood voor de waterlijnen, soms alleen onder, soms onder en boven. Helaas heeft rituals alleen nog maar zwart :( Ik was meer van de bruin daarvoor... Maargoed...
Sinds ik een subtieler brilmontuur heb gebruik ik vaak ook oogschaduw, het liefst een bruintint om mijn ogen lekker blauw uit te laten komen. Alleen kan ik maar geen geschikte oogschaduw vinden, alles zweet bij elkaar kennelijk. Ook met primer.
En dan nog een laag mascara.

Soms teken ik mijn wenkbrauwen nog bij, maar die zitten nu vooral verstopt onder een pony.

En heel eerlijk, ik hou er van wanneer mensen hun best doen voor zichzelf. Want dat is eigenlijk hoe ik het zie. Ze investeren tijd in zichzelf door make up op te doen, door hun kleding etc. etc.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:58

Ik gebruik altijd wel een beetje make-up.

Met name mascara en een beetje concealer net om de huid net wat egaler te krijgen.
Als ik veel tijd heb en moet werken o.i.d. dan gebruik ik vaak ook een primer, blush en wat oogschaduw

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:59

Ik gebruik make up wanneer ik daar zin in heb

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:41

Ik gebruik alleen af en toe nagellak. Voorheen had ik een paar collega's die dat ook leuk vonden en zomers hadden we dan de meest buitenissige kleuren op onze teennagels. Handen waren wel meestal of niets of beschaafde kleur.

Verder gebruik ik het geen make-up, mijn huid reageert er slecht op, is het vaak onhandig en ik heb ook niet echt interesse. Het scheelt dat ik van mijzelf donkere wimpers en werkbrauwen heb, dus daar hoef ik al niets mee. :D

Ik kon/kan mij niet zo druk maken over oneffenheden in mijn huid, dat soort dingen vallen mij bij een ander ook niet zo op. Daarnaast heb ik sproeten en vind ze veel te leuk om te verstoppen onder een foundation of zo. :+

Dat anderen wel of geen make-up dragen vind ik ook niet zo spannend/interessant. Natuurlijk valt het mij wel op als iemand een rare kleur foundation gebruikt of heel extreem bezig is geweest, maar ik zal er niets over zeggen, want de volgende keer is het al gewoon en valt het mij al niet meer op. :D

Sommige kunnen echt de mooiste dingen met make-up. Dat kleurgevoel en die techniek die ze in de vingers hebben vind ik echt jaloersmakend.