Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Ik vertrouw de veiligheid van de app niet.. Hoe wordt omgegaan met privacy (zeker met mogelijke straffen?!) en daarnaast... Wat als je in contact bent geweest.. Wat dan?
Ben ik dan verplicht een coronatest te doen? Dat zie ik niet zitten. Wordt al naar als ze laten zien hoe ze die test afnemen. Wat dat betreft wil ik wel de vrijheid behouden om zelf te bepalen of ik onderzoek/behandeld wil worden.
Zodra ik klachten heb blijf ik binnen.
luuntje schreef:Ik weet niet wat consequenties (kunnen) zijn.
Gevangenisstraf, je baas inlichten.
Het is mij allemaal te onduidelijk.
Net als hoe lang je gegevens worden bewaard, wie gaat de gegevens bewaren, worden die gegevens doorverkocht.
Blue_Eyes schreef:Maar serieus? Waarom denken mensen écht dat er gevangenisstraf samenhangt met die app? Ik kan daar met m'n verstand niet bij.
Blue_Eyes schreef:Maar serieus? Waarom denken mensen écht dat er gevangenisstraf samenhangt met die app? Ik kan daar met m'n verstand niet bij.
bigone schreef:Je kunt zelfs het blootstellingslogboek op de app zelf verwijderen en voor diegene die zo bang zijn voor hun privacy, lees het nog eens goed na , volgens mijn valt het echt reuze mee .
Solistar schreef:bigone schreef:Je kunt zelfs het blootstellingslogboek op de app zelf verwijderen en voor diegene die zo bang zijn voor hun privacy, lees het nog eens goed na , volgens mijn valt het echt reuze mee .
Ik heb meer vertrouwen in de Autoriteit Persoonsgegevens dan in mensen die 'geloven dat het wel meevalt'.
Daarnaast, ik krijg een melding. Word ik dan geacht een test te doen en in de tussentijd thuis te blijven om te wachten of ik misschien ergens last van ga krijgen? Ga niet elke x thuis blijven van werk. Wel bij klachten, echt wel, maar niet als ik nergens last van heb. En ik kan niet zien waar ik in contact ben geweest, dus ook niet even logisch nadenken of het een reëel risico is dat ik besmet ben geraakt nav de omstandigheden. Ik snap dat locatie doorgeven niet kan ivm privacy, maar ik geloof daarom ook niet zo in het nut. Als mijn buurman de app heeft en positief test, zit er altijd nog een muur tussen en is er geen gevaar.
Giolli schreef:Ik heb de app ook gedownload maar ik zie dat je na de tijd pas een melding krijgt. Dus stel je zat met iemand in de trein krijg je ná die tijd een melding. Tja, dan heeft het voor mij niet zo’n grote meerwaarde meer.