Fellor schreef:Leven en laten leven vind ik altijd een debiele uitspraak. Waar ligt de grens? Als ienand zij kind wil musbruiken zeg je dat toch ook niet? Voor mij is een dier in zulke bizar afschuwelijke omstandigheden houden en laten sterven in mestputten etc net zo erg, dus mensen dan hun idee gunnen gaat mij echt te ver.
Eh gaat het?

Is het een mogelijkheid dat een boer wél om zijn dieren geeft, ondanks het feit dat hij zijn dieren houdt op een manier die jou niet aanstaat? Is dat een mogelijkheid, omdat we misschien niet voor een ander kunnen bepalen of hij wel of niet om zijn dieren geeft? Zo geef ik heel veel om onze melkkoeien, terwijl jij je daar waarschijnlijk niets bij kunt voorstellen. En dat is helemaal niet erg. Maar nu, vind je het eerlijk om op basis van (halve) nieuwsberichten conclusies voor jezelf te trekken ("er verdrinken dieren in mestputten omdat het te duur is om ze eruit te halen") om die vervolgens ten gehore te brengen aan een ieder die het maar horen (en geloven) wil?
En eh, vind je het eerlijk om boeren bij wie er een dier door de roosters zakt, te vergelijken met iemand die kinderen misbruikt?