Straat wordt gebruik als carpool

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:36

Wij hadden dit ook bij ons vorige huis in een woonwijk, het hele stuk waar wij toen woonden zijn koopwoningen, 1 daarvan bij ons in het blok werd verhuurd, kwam een gezin in met 2 volwassen thuis wonende kinderen met hun partners erbij. Hun zoon had bedacht dat het wel leuk was om in auto's te gaan handelen. Op een gegeven moment stonden er 4 á 5 auto's geparkeerd voor onze huizen waar niet mee werd gereden, sommige echt barrels die niet meer veilig waren. Dan nog de auto's waar ze wel mee reden... Gevolg was dat niemand van ons meer de auto voor het huis kwijt kon. Om de hoek een stukje lopen was wel voldoende parkeerplek, maar als je er 2 buren zijn die slecht ter been zijn is het gewoon prettig als je je auto wel voor of vlakbij je huis kwijt kan. Genoeg gesprekken gehad met die mensen, waren niet voor rede vatbaar, maakte hun allemaal niet uit. Wijkagent heeft er toen een einde aan gemaakt, ze waren daarna ook snel vertrokken, rust weer terug en de parkeerplekken ook.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:41

_Penotti schreef:
Sheran
Toch vind ik jou verhaal anders, het was jou enige auto en jij moet lopen.

Deze man hoeft niet te lopen, heeft voor zijn prive auto een vergunning aan huis.
Voor zijn bus niet.

Die bus kan hij overal neer zetten waar hij wil, dus ook op een grote parkeerplaats verder weg. Waar niemand er last van heeft.
Thuis stapt hij in zijn prive auto, rijd naar die bus en ruilt om.
In de avond andersom en rijd naar huis, waar hij voor de deur weer plek heeft.
Waar zijn bus ook staat, hij loopt er geen meter verder om.

Tenminste zo begrijp ik het verhaal.

Zo begrijp ik het ook, op deze manier is hij altijd zeker van een plek voor de bus, als hij het stukje zou gaan lopen is dat denk ik niet zo.

_Penotti

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:50

Maar als hij hem 5 minuten verder weg parkeert op een grotere minder drukke parkeerplek heeft hij toch ook altijd plaats, maar geeft geen overlast.
Ts geeft aan dat zo'n plek er is.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 20:17

Toevallig liep ik over straat vanmiddag met de kinderwagen en toen kwam meneer aanrijden in zijn personenauto.
Hij had dus al de werkbus gewisseld.
Ik liep langs een flatgebouw waar wel minstens 25 parkeerplekken vrij waren en eigenlijk altijd zijn. Meneer blijkt hier te wonen. Hij parkeerde namelijk en ging naar binnen. Hij had overduidelijk zijn werkkleding nog aan en haalde zijn lunchkoffer en werkspullen uit de auto. Het was ook ongeveer half 5 en dat is de tijd waarop hij altijd wisselt.

Morgen ga ik even de gemeente bellen voor meer info.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:35

Als ik dit lees ben ik zo blij dat wij onder ons huis 2 auto's kwijt kunnen en voldoende parkeerplaatsen in de straat hebben. Dat wordt ook echt een belangrijk punt als we zouden gaan verhuizen.

In het geval van TS vind ik wel dat de bestuurder iets meer rekening kan houden met de bewoners in de straat waar hij de auto's wisselt. Als hij iets verderop geen overlast veroorzaakt is dat voor iedereen fijner lijkt me.

Groot gelijk dat je bij de gemeente gaat informeren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:03

_Penotti schreef:
Maar als hij hem 5 minuten verder weg parkeert op een grotere minder drukke parkeerplek heeft hij toch ook altijd plaats, maar geeft geen overlast.
Ts geeft aan dat zo'n plek er is.

Ja maar blijkbaar maakt hem dat niet uit aan zijn reactie te zien.
Sommige mensen zijn erg ikke ikke ikke

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:04

Romeo2007 schreef:
Toevallig liep ik over straat vanmiddag met de kinderwagen en toen kwam meneer aanrijden in zijn personenauto.
Hij had dus al de werkbus gewisseld.
Ik liep langs een flatgebouw waar wel minstens 25 parkeerplekken vrij waren en eigenlijk altijd zijn. Meneer blijkt hier te wonen. Hij parkeerde namelijk en ging naar binnen. Hij had overduidelijk zijn werkkleding nog aan en haalde zijn lunchkoffer en werkspullen uit de auto. Het was ook ongeveer half 5 en dat is de tijd waarop hij altijd wisselt.

Morgen ga ik even de gemeente bellen voor meer info.

Maar zijn dat betaalde parkeerplaatsen (vergunning nodig) of vrije parkeerplekken?
Als het vrije plekken zijn vind ik het helemaal vreemd dat hij het zo aanpakt.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 22:11

Dit zijn betaalde vergunningsplekken voor 35 euro per jaar.

Meneer heeft vanavond de werkbus een huizenblok verder gezet. Hij staat nu alleen bij een zorginstelling waar het altijd enorm druk is dus ben benieuwd of dit een nieuwe trend is. Even morgen spieken weer :)

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:16

Heb je zijn werkgever al benaderd? Kan me gewoon niet voorstellen dat zij die €35,- per jaar niet betalen.
Slechte reclame ook als ze dit niet doen. Het is uiteindelijk ook hun werkbus. Meneer zal er privé niet mee mogen rijden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:30

35 per jaar voor een plek is echt weinig, zeker als ik de bedragen van anderen zo lees!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:59

Voor een bedrijfsbus is het waarschijnlijk geen 35 euro per jaar.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:02

Wat kinderachtig om een Baas te benaderen omdat iemand een auto naar je zien niet parkeert. De tijd van NSB is toch voorbij.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:04

Maar wat moet je dan als je de persoon in kwestie aanspreekt en niet voor rede vatbaar is?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:09

Hier staan de auto's ook heel onhandig na een kruispunt. Je ziet daardoor eigenlijk niks wat er van af de andere kant aankomt. Helaas ook niet echt wat tegen te doen. Inmiddels is het ook haast een parkeerplek voor caravan's en werk busjes geworden. En vaak gedoe met voorrang nemen en geven. Ik rij er altijd al bijna stapvoets op af

Zelf parkeer ik altijd op een parkeerplaats. Voor de deur is gewoon gevaarlijk ze komen voor in de nacht de bocht om scheuren en heb niet zoveel zin in schade.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:11

Het parkeren kan vervelend zijn, maar zou ik niks mee doen. Dat mag nu eenmaal gewoon.
Ik snap alleen niet dat de mensen die zeggen dat het nu eenmaal vrij parkeren is voorbij gaan aan het feit dat die 2 plekken in beslag neemt met die bus? Dat vind ik dus wel asociaal, het parkeren zelf niet als het op 1 plek zou zijn.

Hier ook te weinig plekken voor het aantal huizen. Ik mag naast mijn huis parkeren, heb een oprit naar de poort waar gedoogd wordt om te staan ( al minimaal 20 jaar haha), de buren ook. maar mensen krijgen het voor elkaar om die oprit te blokkeren of zo strak er tegenaan te parkeren dat je de draai niet kan maken. Ik heb wel eens een auto verzet... Daar stonden de ramen open, dus handrem er af en paar meter verder gerold en briefje onder e ruit. Ook wel een een discussie gehad, familie can de buren waren daar in huis omdat er iets geïnstalleerd werd. Het bedrijf dat dat kwam doen stond met de bus voor de oprit. De 2 parkeerplaatsen daar recht voor, langs de weg, waren leeg. Toen ik aanbelde omdat ik weg moest, moest ik maar wachten tot hij klaar was ipv dat zij meteen doorgegeven hadden dat hij 2 meter door moest rijden...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:11

beatje schreef:
Wat kinderachtig om een Baas te benaderen omdat iemand een auto naar je zien niet parkeert. De tijd van NSB is toch voorbij.

Is het niet handiger om NSB-vergelijkingen te maken waar ze relevant zijn, maar niet bij parkeerproblemen? Het zet zo snel zo'n nare toon.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:31

Misschien is het toch de moeite waard om aan te geven dat jij en je buren het vervelend vinden dat hij twee parkeervakken in beslag neemt. Temeer omdat je hiermee belemmert dat anderen ook niet kunnen parkeren. Ik acht de kans groter dat hij dan een betere plek zoekt groter dan wanneer je bij de gemeente gaat aankloppen om te kijken of je iets aan het parkeerbeleid kan doen. Tenzij deze meneer niet de enige is die meerdere vakken in beslag neemt.
Heb je gevraagd waarom hij bij jullie in de straat parkeert? Hij zal best een goede reden hebben. Misschien omdat op een andere plek de kans op inbraken (en dus een bus zonder werkspullen) groter is? Probeer je in te leven en dan nog een keer vragen of hij zijn bus zo kan parkeren dat er een vak vrij komt voor anderen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:42

beatje schreef:

24/7...2 parkeerplaatsen bezet...24/7

Daar zou ieder op een gegeven moment een stokje voor steken.

Die hype om alles om het minste of geringste een nsb praktijk te noemen is helemaal te triest voor woorden. Voor alles maar de ogen sluiten dan en de brutalen de wereld maar direct geven?

@ Karijn; dat heeft ts dus gedaan. Het zal hem aan zn reet roesten dat anderen nu nooit daar kunnen parkeren ( bovendien weet hij dat natuurlijk; dat is juist de reden waarom hij de wisseltruuk doet met de personenauto). En niks om inbraken, maar omdat bij zijn appartementencomplex het vergunning plichtig is en dus betaald en bij ts niet. Baas wil niet betalen voor de parkeervergunning.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:34

meggiemeg schreef:
Maar wat moet je dan als je de persoon in kwestie aanspreekt en niet voor rede vatbaar is?

De mens doet niks niet wat verboden is,enkel wat de ts vervelend vind.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:37

xxCYNNxx schreef:
beatje schreef:

Die hype om alles om het minste of geringste een nsb praktijk te noemen is helemaal te triest voor woorden. Voor alles maar de ogen sluiten dan en de brutalen de wereld maar direct geven?

@ Karijn; dat heeft ts dus gedaan. Het zal hem aan zn reet roesten dat anderen nu nooit daar kunnen parkeren ( bovendien weet hij dat natuurlijk; dat is juist de reden waarom hij de wisseltruuk doet met de personenauto). En niks om inbraken, maar omdat bij zijn appartementencomplex het vergunning plichtig is en dus betaald en bij ts niet. Baas wil niet betalen voor de parkeervergunning.

Hij bezet geen twee parkeerplaatsen maar 1 want hij wisselt volgens ts van auto.
In de tijd van Hitler verraadde mensen idd elkaar.Als je nsb opzoekt in de vandaalen betekent het verklikker iemand die mensen verraadt. Dus dat is zo kinderachtig om 1 plek waar hij gewoon mag staan maar de ts erg irriteert.Trouwens als baas zijnde zou ik mijn schouders ophalen als hij niks illegaal deed.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:40

Nou NSB verraadde wel wat anders dan een irritante geparkeerde auto, was het daar in die tijd ook maar bij gebleven, had heel wat levens bespaard.
Absurde vergelijking.

En die man doet misschien niets verkeerd, maar bij het clubje sociale mensen hoort hij ook niet.
Soms kan het best fijn zijn iets te doen voor een ander, zoals 2 minuten verderop parkeren, hij hoeft er geen pas meer om te lopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:42

beatje schreef:
xxCYNNxx schreef:

Hij bezet geen twee parkeerplaatsen maar 1 want hij wisselt volgens ts van auto.
In de tijd van Hitler verraadde mensen idd elkaar.Als je nsb opzoekt in de vandaalen betekent het verklikker iemand die mensen verraadt. Dus dat is zo kinderachtig om 1 plek waar hij gewoon mag staan maar de ts erg irriteert.Trouwens als baas zijnde zou ik mijn schouders ophalen als hij niks illegaal deed.

Lees de OP nog eens.

De context is wel echt compleet anders. Dat je deze vergelijking durft te maken haalt je geloofwaardigheid wel enorm onderuit. Misschien kun je maar beter je mond houden, er komt stront uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:45

Zebrastreep schreef:
Hier staan de auto's ook heel onhandig na een kruispunt. Je ziet daardoor eigenlijk niks wat er van af de andere kant aankomt. Helaas ook niet echt wat tegen te doen. Inmiddels is het ook haast een parkeerplek voor caravan's en werk busjes geworden. En vaak gedoe met voorrang nemen en geven. Ik rij er altijd al bijna stapvoets op af

Zelf parkeer ik altijd op een parkeerplaats. Voor de deur is gewoon gevaarlijk ze komen voor in de nacht de bocht om scheuren en heb niet zoveel zin in schade.

Weet je dat heel zeker? Het is namelijk verboden binnen x aantal meters van een kruispunt te parkeren :).

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:53

Citaat:
="_San87_"

De context is wel echt compleet anders. Dat je deze vergelijking durft te maken haalt je geloofwaardigheid wel enorm onderuit. Misschien kun je maar beter je mond houden, er komt stront uit

Buiten dat er uit jouw mond ook niks fatsoenlijk komt.Mischien de hitte of ongesteld?Vervelend voor je.
Hij zet zijn auto neer en pakt zijn bus. Ts zegt hij rijd naar huis en hoeft niet te lopen.Dan hou je maar 1 plek bezet.

Uit de op:
Het viel ons en de andere bewoners uit de straat al een tijdje op dat er in de ochtend iemand komt met een auto, parkeert deze, stapt over naar een werkbus die bij ons staat geparkeerd en aan het eind van de dag is het vice-versa. De bus staat dan geparkeerd en ook voor het hele weekend.
Laatst bijgewerkt door beatje op 11-08-20 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:54

beatje schreef:
Buiten dat er uit jouw mond ook niks fatsoenlijk komt.Mischien de hitte of ongesteld?Vervelend voor je.
Hij zet zijn auto neer en pakt zijn bus. Ts zegt hij rijd naar huis en hoeft niet te lopen.Dan hou je maar 1 plek bezet.

Uit de op:
Het viel ons en de andere bewoners uit de straat al een tijdje op dat er in de ochtend iemand komt met een auto, parkeert deze, stapt over naar een werkbus die bij ons staat geparkeerd en aan het eind van de dag is het vice-versa. De bus staat dan geparkeerd en ook voor het hele weekend.

Citaat:
Overigens wordt de bus ook steeds dubbelgeparkeerd waardoor er 2 plekken in beslag worden genomen.

Nu klaar met katten? Jee, ja het is warm, pak een koud washandje, beide.