Extra kosten voor een betalingsregeling?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:53

santie schreef:
Dan meten ze daar met twee maten. Ik zit in de schuldhulp en heb het toch echt anders meegemaakt.

Maar dat is dan een heel andere situatie.
Ik kon het bedrag in 1 x (ik geloof na 2 maanden) wel direct betalen (was voor iemand anders... niet voor mijzelf).

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:58

santie schreef:
Dat klopt wel, maar dat was wel het bedrag incl de extra kosten.

Nee hoor.. heb aangevraagd wat het werd als ik die maand direct alles zou betalen.. kreeg een berekening (zonder die extra 5E voor de resterende maanden) en heb dat gelijk betaald.[/quote]

Dan meten ze daar met twee maten. Ik zit in de schuldhulp verlening en heb het toch echt anders meegemaakt.[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:02

luuntje schreef:
Gelukkig is er een betalingsregeling mogelijk.
Al die extra kosten zijn zonde. Maar het bedrijf heeft er werk aan.

Voor minima heeft de gemeente waarin je woont vaak een collectieve zorgverzekering.
Scheelt toch weer geld.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... an-de-hand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:05

__Nathalie__ schreef:
Iedereen vind die 5 euro zoveel geld maar ik denk dat jullie vergeten dat dat een bruto bedrag is. Meer dan de helft van dat bedrag moet nog weer afgedragen worden. Hun houden dus nog niet de helft van dat bedrag netto over

Zij worden gewoon betaald om de hele administratie af te handelen. Daaraan verdienen zij ook gewoon, want het is een dienst. Als je in delen wenst te betalen, is dat niets voor zo’n bedrijf dat twee klikken in de computer. Lijkt me onnodig.

purny

Re: Extra kosten voor een betalingsregeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 19:09

Alles loopt idd automatisch dus ik snap gewoon echt niet waarom het zo'n hoog bedrag moet zijn... Voor mijn gevoel is het makkelijk geld verdienen

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:12

Dat is het ook en helaas mag het gewoon. Echt een schande dat er goed geld word verdient aan mensen die het al niet zo breed hebben.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:18

purny schreef:
Alles loopt idd automatisch dus ik snap gewoon echt niet waarom het zo'n hoog bedrag moet zijn... Voor mijn gevoel is het makkelijk geld verdienen

Automatisch is lekker makkelijk gezegd. Maar die software moet wel betaald worden, de apparatuur, het pand, personeel, kosten voor niet inbare rekeningen, rente voor het voorschieten, reserveringen, verzekeringen en dan nog winst maken. Voor niets gaat de zon op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:19

Idd, zo'n bureau heeft ook gewoon kosten.
Dat verdienen ze niet aan de kosten die op de gewone rekening stonden, dus dat komt bij die extra 5 euro per betaling vandaan.
Ook hun schoorsteen moet branden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:22

GDG schreef:
purny schreef:

Automatisch is lekker makkelijk gezegd. Maar die software moet wel betaald worden, de apparatuur, het pand, personeel, kosten voor niet inbare rekeningen, rente voor het voorschieten, reserveringen, verzekeringen en dan nog winst maken. Voor niets gaat de zon op.

Ach kom nou. Zij krijgen gewoon betaald om de administratie te doen van tandartsen. Hun verdienmodel zit m hopelijk niet in het over de rug van anderen die de factuur niet kunnen betalen geld verdienen. Dat zou toch schandelijk zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:24

Ik wilde net zeggen, Joman. Dat bedrijf wordt ook gewoon door de tandarts betaald hoor. Dus dat verdienen doen ze ook niet aan die 5 euro per termijn.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:26

Cayenne schreef:
Idd, zo'n bureau heeft ook gewoon kosten.
Dat verdienen ze niet aan de kosten die op de gewone rekening stonden, dus dat komt bij die extra 5 euro per betaling vandaan.
Ook hun schoorsteen moet branden.

Dat is natuurlijk onzin! Het zijn gewoon bedrijven die deze diensten aanbieden en dat gaat echt niet alleen om de betalingsregelingen, maar om de hele betalings administratie van de klant. Dat zou helemaal sneu zijn, alleen geld verdienen op betalingsregelingen.

Babsiej

Wat is de betalingstermijn? En wat hebben ze erin gezet ?

Anders gewoon later betalen. Ze moeten je iig nog een kosteloze herinnering sturen met een betaaltermijn van in ieder geval 14 dagen, waarin je dus alsnog zonder bijkomende kosten kan betalen. Wellicht helpt dit je net om het te kunnen betalen.

JeanneV

verwijderd... lees nu dat mevrouw een verstandelijke beperking heeft...
Laatst bijgewerkt door JeanneV op 03-07-20 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:27

MyWishMax schreef:
Ik wilde net zeggen, Joman. Dat bedrijf wordt ook gewoon door de tandarts betaald hoor. Dus dat verdienen doen ze ook niet aan die 5 euro per termijn.

Precies, die € 5,- is gewoon extra.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:28

JeanneV schreef:
In de tijd dat je je nu druk maakt om [een paar keer] 5 euro kun je beter wat meer gaan werken... Of je wat drukker maken over je carriere of verdienmodellen, zodat je wel in een keer je rekeningen kunt voldoen.

Dit is helemaal een volslage idiote opmerking... :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:28

JeanneV schreef:
In de tijd dat je je nu druk maakt om [een paar keer] 5 euro kun je beter wat meer gaan werken... Of je wat drukker maken over je carriere of verdienmodellen, zodat je wel in een keer je rekeningen kunt voldoen.

Omg heb je haar ook weer. }:0 lees het onderschrift van Purny eerst maar eens voordat je met dit soort hersenloze berichten komt. Wat een dooddoener.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 19:30

Babsiej schreef:

Anders gewoon later betalen. Ze moeten je iig nog een kosteloze herinnering sturen met een betaaltermijn van in ieder geval 14 dagen, waarin je dus alsnog zonder bijkomende kosten kan betalen. Wellicht helpt dit je net om het te kunnen betalen.

Vervaldatum is 1 augustus.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:30

Serieus jeannev? Wat een belachelijke reactie. Helemaal tegen de ts.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:33

Ze heeft het al aangepast.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:35

purny schreef:
Babsiej schreef:

Vervaldatum is 1 augustus.

Voordat ze een herinnering sturen ben je paar dagen verder, dan nog 14 dagen... wellicht red je het dan, heb je in ieder geval geen extra kosten...

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:37

Purny, voor een buitenstaander lijkt het makkelijk geld verdienen, maar dat is het net niet helemaal.
Ze ( infomedics bijv.), doen dat omdat er op verdient wordt. De vermelde 5 euro echter niet, daar staan ook kosten tegenover.

Het treffen van een betalingsregeling, betekent ook dat, infomedics risico loopt.

Ik begrijp heel goed, dat het lijkt of mensen die het toch al niet goed hebben op deze manier het nog minder hebben. Het probleem is echter, dat infomedics ( helaas voor jou en vele anderen) in zijn recht schijnt te staan.

Ik hoop echt, dat je bedrag kan betalen, na herrinering binnen de vermelde datum. Dat scheelt in ieder geval de extra kosten. Ik hoop uiteraard, dat je daarvoor ( het betalen voor 1 augustus geen extra kosten
moet maken). Bijv kortlopend krediet of iets dergelijks.

Sterkte ermee.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 03-07-20 19:46, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:39

LadyAnna schreef:
Purny, voor een buitenstaander lijkt het makkelijk geld verdienen, maar dat is het net niet helemaal.
Ze ( infomedics bijv.), doen dat omdat er op verdient wordt. De vermelde 5 euro echter niet, daar staan ook kosten tegenover.

Het treffen van een betalingsregeling, betekent ook dat, infomedics risico loopt.

Ik begrijp heel goed, dat het lijkt of mensen die het toch al niet goed hebben op deze manier het nog minder hebben. Het probleem is echter, dat infomedics ( helaas voor jou en vele anderen) in zijn recht schijnt te staan.

Dat staan ze ook. Wil niet zeggen dat het netjes is :)

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:44

Op zich ben ik het eens met jou kijk op de zaken. Maar kijk eens naar de andere kant.

Behandeling alleen en uitsluitend bij directe betaling. Loop je daar met kiespijn en wat dan.?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:59

Cayenne schreef:
Is het geen optie om volgend jaar je verzekeringspakket uit te breiden voor tandartskosten?

Reken dan wel even uit wat het je kost, wat je alsnog aan de tandarts moet bijbetalen en welke behandelingen wel vergoed worden.

Ik was ooit aanvullend verzekerd voor o.a. brillen/contactlenzen. Dit kostte mij €50 per maand. Het leverde mij eens per 2 jaar maximaal €150 op. Dat is in mijn geval 1-1,5 contactlens :')

Ik betaalde dus 2×12×€50 = €1200 aan de verzekering om er max. €150 voor terug te krijgen. Ik heb de aanvullende verzekering omlaag gedaan en de €50 die ik elke maand uitspaarde in een potje gedaan.

Succes met je tandartsrekening, TS! En hopelijk voorlopig even geen gaatjes :-)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:10

Wat enorm jammer dat de collectieve gemeentelijke zorg erzekeringen voor de minima eruit gaan.
Zorgverzekeringen zijn schrikbarend duur geworden.

Soms is het handig enkel een basisverzekering te hebben en voor de rest geld apart te zetten.
Moet je wel geld hebben om apart te kunnen zetten.
Je kan zomaar een jaar hebben met hige ziektekosten.