Hoe veel contact met je ex?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe veel contact met je ex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:17

Overigens vind ik een scharrel of iemand waarmee je gedate hebt wat hier een paar keer wordt aangehaald een heel ander verhaal dan iemand waarmee je jaren een relatie hebt gehad.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:18

Ik krijg juist de kriebels wanneer iemand met zijn ex closer is dan met zijn vrienden. Laat staan nog allemaal foto's stuurt. Dan is toch eindelijk wat meer dan alleen ex.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:19

Jorienn schreef:
Overigens vind ik een scharrel of iemand waarmee je gedate hebt wat hier een paar keer wordt aangehaald een heel ander verhaal dan iemand waarmee je jaren een relatie hebt gehad.

Maar met welk verschil?

Wat vind je wel en niet goed? Welke van de twee is erger of beter? En waarom?

Ik zie deze opmerking in dit en vergelijkbare topics vaker voorbij komen. Maar dan wordt niet toegelicht welke van de twee beter of erger is en waarom. Ben wel benieuwd.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:20

Ik heb gescharreld met mijn scharrel voor een jaar. Is dat dan nog een scharrel?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:40

wyoming schreef:
Mijn ex man is er vandoor gegaan met zijn ex vriendin nadat ze weer contact hadden via app (buiten mijn weten om)
Als ik op dit moment een vriend zou hebben, zou ik mij dus alles behalve prettig voelen als hij nog contact zou hebben met een ex waar hij berichten mee stuurt die op het randje zijn.

Het liefste had ik ook helemaal geen contact meer gehad met mijn ex (om meerdere redenen) maar ik moet wel vanwege de kinderen.

Ik snap wel waar jouw wantrouwen vandaan komt maar dat is niet iets om bij je partner neer te leggen. Wel iets om met je partner te bespreken.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:43

Pantykous schreef:
wyoming schreef:
Mijn ex man is er vandoor gegaan met zijn ex vriendin nadat ze weer contact hadden via app (buiten mijn weten om)
Als ik op dit moment een vriend zou hebben, zou ik mij dus alles behalve prettig voelen als hij nog contact zou hebben met een ex waar hij berichten mee stuurt die op het randje zijn.

Het liefste had ik ook helemaal geen contact meer gehad met mijn ex (om meerdere redenen) maar ik moet wel vanwege de kinderen.

Ik snap wel waar jouw wantrouwen vandaan komt maar dat is niet iets om bij je partner neer te leggen. Wel iets om met je partner te bespreken.

Welke partner? Ik heb geen partner. Ik geef alleen aan dat ik het niet fijn zou vinden als ik een nieuwe partner had dat hij berichten zou sturen met een ex die op het randje zijn. En als die partner er zou zijn dan zou ik dat zeker met hem bespreken.
Laatst bijgewerkt door wyoming op 30-06-20 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:47

Ik bedoelde in het geval van een partner, want ik snap je verder heel goed. Berichten op het randje onder het mom van boys will be boys vind ik sowieso de grootste onzin die er bestaat.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:53

Relaxed schreef:
Dan snap ik je nu nog minder.. Juist omdat je zoveel hebt gedeeld is het toch raar om iemand dan maar compleet uit je leven te snijden? :?

Nou dat dus. Misschien heb je ook wel een gezamelijke vriendengroep? Heel bijzonder

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:55

Met mijn eerste ex ben ik tot zijn dood en door 2 lange relaties (14 jaar & 12 jaar) bevriend gebleven.
Met mijn vorige ex 0 contact. Het is net hoe het loopt, "normaal" is wat anderen ervan maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:05

Ik heb daar nog wel een leuke situatie mee gehad, vond dat eigenlijk best bijzonder.
Mijn ex had een nieuwe vriendin en zij is de beste vriendin van een gezamenlijke vriendin van ons. We stonden bij hun in het dorp op een feestje, mijn ex was er met zijn nieuwe vriendin, mijn ex schoonvader was er, de ex van zijn nieuwe vriendin was er, die gezamenlijke vrienden van ons en zijn zus en zwager (mijn vriendin).. Op een gegeven moment stond ik te kletsen met mijn ex schoonvader, mijn ex stond met de ex van zijn nieuwe vriendin te praten en we hadden gewoon allemaal een hele gezellige avond.

Dat is toch hartstikke tof dat het zo kan en dat het niet allemaal ongemakkelijk wordt omdat je elkaar uit je leven hebt gesneden? Ik ben daar iig heel erg blij mee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:10

linoleum schreef:
Jorienn schreef:

Maar met welk verschil?

Ik zie deze opmerking in dit en vergelijkbare topics vaker voorbij komen. Maar dan wordt niet toegelicht welke van de twee beter of erger is en waarom. Ben wel benieuwd.

Als ik iemand drie keer heb gezien en gewoon seks mee heb gehad zonder gevoelens ervoor te hebben gehad vind ik dat heel anders dan iemand waar ik echt gevoel voor heb gehad en mijn leven mee heb gedeeld. Scharrels weten niet veel van mij en daar heb ik gewoon sporadisch seks mee, die neem ik niet mee naar familie verjaardagen en daar ga ik ook geen dagjes mee weg. Dat is bij mij dus puur seks. Ik vind het zelf heel anders of iemand gevoel voor iemand heeft gehad of niet.

Nessa bij mij gaat het niet zo zeer om de duur. Er zijn mensen waarmee ik twee jaar geleden seks had en nu weer bij wijze van. Meer in de intensiteit en hoe je leven eventueel met hem gedeeld was.

Overigens weet ik niet wat ik ervan zou vinden als mijn partner contact zou hebben met zijn ex, ikzelf heb het alleen niet (en ook geen partner). Met scharrels soms nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:12

Arnon schreef:
Emmaa_ schreef:
@Arnon: Ik zou je toch met klem willen aanraden om een keer met je vriend te gaan zitten en vertellen dat je soms moeite hebt met hem vertrouwen als het gaat om andere vrouwen omdat je weet dat hij in het verleden vreemd is gegaan. Je hoeft er niet per se druk op te leggen dat hij verandert of die contacten niet meer heeft maar dan weet hij in ieder geval wel waarom het voor jou mogelijk wat pijnlijker is.

Ja, snap ik wel hoor. Maar ik weet ook al wel wat hij nu gaat zeggen, dat ik me daar geen zorgen over moet maken, dat hij toch voor mij heeft gekozen, blabla. Is ook wel zo natuurlijk, maar zijn woorden stellen me niet echt gerust. En ik wil inderdaad ook geen 'ultimatum' stellen dat hij er mee moet ophouden. :=

Dat snap ik, maar ook dat kan je op je beurt weer aangeven. Dat die woorden je niet geruststellen en dat je daarin wel meer bevestiging van hem verlangt. Dit is echt wel iets waar je samen uit kan komen maar het kost wat communicatievaardigheden en misschien een pijnlijk gesprek.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:23

Maartje1990 schreef:
Relaxed schreef:
Idd en om dan te roepen dat het not done en respectloos is vind ik echt te ver gaan..
Ieder zijn ding gelukkig :j

Maar stel jouw nieuw partner (die jij hopelijk erg leuk vindt) heeft daar heel erg moeite mee (en staat er bijv. in zoals ik er in sta), wat doe je dan? Is jouw ex, met wie jij geen relatie meer hebt, dan belangrijker dan jouw nieuwe partner waar jij hopelijk een hele mooie toekomst zal hebben?

edit: want in mijn ogen is een ex je verleden, kan een mooi verleden zijn en dat is het. Een nieuwe partner is je (hopelijk) mooie toekomst. En dús belangrijker dan je ex (in mijn ogen dus)

Dit zou ik echt niet gezond vinden := ik zou dan wel goed met diegene in gesprek gaan, waar komt die onzekerheid vandaan en hoe kunnen we daaraan werken. Wat kan ik doen om dat weg te nemen. Maar iemand die simpelweg zegt "je mag niet?" nee, dat vind ik ronduit toxic, en zou voor mij een dealbreaker zijn..

Maargoed, ik ben bevoorrecht. Ik ben nu samen met mijn vriend, tevens de beste vriend van mijn ex (oh, hoe durf ik :D) en we zitten allemaal nog in dezelfde vriendengroep, hartstikke gezellig. Vriend, ex + zijn vriendin en ik zijn nog samen op vakantie geweest, was onwijs lache.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:33

Blussem schreef:
Ik krijg juist de kriebels wanneer iemand met zijn ex closer is dan met zijn vrienden. Laat staan nog allemaal foto's stuurt. Dan is toch eindelijk wat meer dan alleen ex.

Ik heb gemeenschappelijke vrienden met mijn exen dus ik zie/ spreek ze regelmatig.

Dikke prima.

Maar opmerkingen sturen die over het lijntje gaan, doe ik niet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:34

anjali schreef:
Inderdaad wordt zoiets bij begrafenissen wel eens een probleem.Tenzij er gemeenschappelijke kinderen zijn,vind ik dat uit uit is! Het is niet voor niets een ex.Als je elkaar niet kunt missen moet je gewoon bij elkaar blijven. En niet je nieuwe relatie opzadelen met alerlei exen.Tenzij dat die persoon dat prima vindt natuurlijk.
Je laatste zin spreekt de rest een beetje tegen, denk je niet?

Ik vind het wel een interessant onderwerp en ik denk er inmiddels iets anders over dan tot een klein jaar geleden. Ex en ik zijn deze zomer 4 jaar uit elkaar, waren 6 jaar samen en werkten ook (deels) samen. De relatie ging uit omdat we, op diverse fundamentele zaken, steeds verder uit elkaar kwamen te staan. Passie/liefde/aantrekkingskracht/gedeelde interesses waren er nog volop, maar als je komt op een punt van bijv. wel of geen kinderen, dan kan je daarin niet echt tot een middenweg komen, of althans, niet snel.

Het direct samenwerken zijn we mee gestopt en na elkaar een paar weken niet te hebben gezien zochten we elkaar toch weer om, op achteraf een heel debiele reden, maar wel grappig. Toen kwam er opeens een paket met Valentijn en daarna zagen we elkaar regelmatig. Etenje, bioscoop of samen sporten. Werd eigenlijk een beetje FwB :')

Na een klein jaar kreeg ex een nieuwe lief en sindsdien hebben we elkaar, op verzoek van lief van ex, niet meer gezien. Ergens wel jammer en we haden het er beide in het begin moeilijk mee, maar uiteindelijk is een nieuwe lief wel een factor waar je rekening mee moet houden. En toch zoeken we elkaar, bij belangrijke zaken, nog steeds op. Meestal wat appen en weer bijpraten en soms ook bellen. Geen idee of en wat de nieuwe lief van ex hiervan denkt, ik was nog best lang single en had dat 'probleem' dus niet.

Eind vorig jaar mijn nieuwe lief leren kennen en die heeft ook nog veel contact met een ex. Beetje zelfde situatie als bij mij, lang samen en anders in het leven gaan staan. Helemaal prima wat mij betreft. Beide zitten ze nog steeds indezelfde vriendengroep, dus toen ik een tijdje op Mallorca was heb ik hem (ex van lief) dus ook ontmoet. Dat verliep trouwens wel wat vreemd: Was eigenlijk de eerste ontmoeting met de vriendengroep van mijn lief, alleen ex bleek wat later te komen. Sta ik een paar uur later toevallig met lief aan de bar om wat te bestellen, waarop ik zeg: Die gozer is best een toffe gast zeg, wie is dat? "Mijn ex was het antwoord" :')

Ik bleef wat langer daar op het eiland en de ex van mijn lief was het weekend daarna jarig. Sta je daar nadat je net 10 dagen op het eiland bent, op de verjaardag van de ex van je nieuwe liefde, waar iedereen alleen Spaans spreekt (wat ik overigens prima kan verstaan). Toen ik het vooraf aan mijn moeder vertelde zei ze het dapper te vinden, ik zag het eigenlijk niet zo. Al was het wel wat vreemd. Lief was wel gewoon open naar mij toe, knuffel of op schoot zitten, etc. was allemaal geen probleem, wat het voor mij ook wat fijner heeft gemaakt, geen geforceerde dingen vanwege het bijzijn van ex.

Daarna best vaak met de hele groep op stap geweest en L. (ex van lief) en ik zochten elkaar niet heel erg op, maar hadden best wel een klik. Blijkbaar had L. een keer zijn dag niet en reageerde nogal heftig op een grapje wat ik had gemaakt (nadat meneer er zelf al meerdere had gemaakt). Uiteraard kreeg ik wel een excuses van L. maar ik heb daarna wel wat meer afstand genomen. Ik respecteer de relatie tussen mijn lief en ex, maar echt hem nog zien hoeft voor mij niet. Al ga ik het ook niet ontlopen en kunnen we nog prima door een deur samen.

Kortom: Iedere situatie is anders. Ik begreep de nieuwe lief van mijn ex eerst niet zo goed, inmiddels snap ik dat beter. Voor sommige mensen kan het niet prettig zijn als hun partner nog contact heeft met een ex, of zelfs bedreigend. Aan de andere kant, zeker bij langere relaties heb je wel een verleden samen en als je dan beide op goede voet staat en zo uit een relatie komt maar dat om wil vormen naar een vriendschap: Doen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:37

Maartje1990 schreef:
Relaxed schreef:
Idd en om dan te roepen dat het not done en respectloos is vind ik echt te ver gaan..
Ieder zijn ding gelukkig :j

Maar stel jouw nieuw partner (die jij hopelijk erg leuk vindt) heeft daar heel erg moeite mee (en staat er bijv. in zoals ik er in sta), wat doe je dan? Is jouw ex, met wie jij geen relatie meer hebt, dan belangrijker dan jouw nieuwe partner waar jij hopelijk een hele mooie toekomst zal hebben?

edit: want in mijn ogen is een ex je verleden, kan een mooi verleden zijn en dat is het. Een nieuwe partner is je (hopelijk) mooie toekomst. En dús belangrijker dan je ex (in mijn ogen dus)

Als mijn nieuwe partner mij dingen gaat verbieden, kan mijn nieuwe partner lekker Tinder aanmaken. Vind dat soort verboden zo kinderachtig.

Mijn partner appt nog af en toe met z'n exvrouw, ze hebben samen dingen gedeeld en in tegenstelling tot mij heeft zij wel zijn vader nog gekend.

Ik zie me al aankomen met 'willikniet'. :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:40

Jorienn schreef:
linoleum schreef:
Maar met welk verschil?

Als ik iemand drie keer heb gezien en gewoon seks mee heb gehad zonder gevoelens ervoor te hebben gehad vind ik dat heel anders dan iemand waar ik echt gevoel voor heb gehad en mijn leven mee heb gedeeld. Scharrels weten niet veel van mij en daar heb ik gewoon sporadisch seks mee, die neem ik niet mee naar familie verjaardagen en daar ga ik ook geen dagjes mee weg. Dat is bij mij dus puur seks. Ik vind het zelf heel anders of iemand gevoel voor iemand heeft gehad of niet.

Nessa bij mij gaat het niet zo zeer om de duur. Er zijn mensen waarmee ik twee jaar geleden seks had en nu weer bij wijze van. Meer in de intensiteit en hoe je leven eventueel met hem gedeeld was.

Overigens weet ik niet wat ik ervan zou vinden als mijn partner contact zou hebben met zijn ex, ikzelf heb het alleen niet (en ook geen partner). Met scharrels soms nog wel.

Ik zou contact met zon scharrel dus erger vinden. Dat is enkel voor de seks, dus ik zou bij zulk contact meer argwaan krijgen dan van iemand waar je van gehouden hebt maar het gevoel nu weg is

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:46

Mijn partner mag appen/praten/borrelen met wie hij wil. Ook met zijn ex.

Dat staat wat mij betreft los van het versturen van berichten die op het randje zijn danwel daar overheen gaan. Mocht het met iemand zo ver komen dan volgt er een stevig gesprek denk ik zo.

Wat op het randje of er overheen is, is voor iedereen persoonlijk denk ik.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:50

Maartje1990 schreef:

op het moment dat een nieuwe vriend mij omgang met mijn ex zou verbieden, is dat in mijn ogen een jaloers en bezitterig persoon, die denkt dat hij kan bepalen met wie ik om zou moeten gaan. Een duidelijk signaal dat die nieuwe partner geen mooie toekomst maar een enkele reis hel vertegenwoordigd...dus ja, dan kies ik voor de ex. Niet omdat ik nog een toekomstige liefdes relatie wil met die ex, maar omdat die nieuwe partner gebleken ongeschikt is als relatie materiaal voor mij.

Ik snap echt dat volledig uit je leven willen bannen niet (uiteraard tenzij het een gewelddadige relatie was). Als het zo belangrijk is dat je alle contact verbreekt, ben je dan niet zelf heel onzeker over je huidige relatie en bang voor de verleiding van je oude relatie. Waarom anders zo ver gaan dat je iemand doelbewust echt uit je leven schrapt.
Laatst bijgewerkt door oji op 30-06-20 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:51

Liesje: maar hoezo zou dat iets met onzekerheid te maken moeten hebben?

MB en oji: ik heb het nergens over verbieden of wel soms?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:53

Maartje1990 schreef:

Nee, je hebt het over not done een respectloos. Beetje ziek en obsessief vind ik dat.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:54

Gaat niet om de hoeveelheid lijkt me, maar meer om wat er gezegd wordt. Als jij er ongemakkelijk van wordt, bespreek het en kijk waar dat op uit loopt. Seksueel getinte opmerkingen zijn bij mij iig niet ok.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:55

MarcoBorsato schreef:
Maartje1990 schreef:

Nee, je hebt het over not done een respectloos. Beetje ziek en obsessief vind ik dat.

En een beetje onaardig is je opmerking

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:55

Ja dat weet ik.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:56

@Maartje1990 Het woord verbieden gebruik je niet, maar je geeft aan dat je het respectloos of niet netjes vind. Lijkt mij dus duidelijk dat het door jou niet gewaardeerd wordt als jouw vrouw wel behoefte zou hebben aan contact met haar ex.