Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jorienn schreef:Overigens vind ik een scharrel of iemand waarmee je gedate hebt wat hier een paar keer wordt aangehaald een heel ander verhaal dan iemand waarmee je jaren een relatie hebt gehad.
wyoming schreef:Mijn ex man is er vandoor gegaan met zijn ex vriendin nadat ze weer contact hadden via app (buiten mijn weten om)
Als ik op dit moment een vriend zou hebben, zou ik mij dus alles behalve prettig voelen als hij nog contact zou hebben met een ex waar hij berichten mee stuurt die op het randje zijn.
Het liefste had ik ook helemaal geen contact meer gehad met mijn ex (om meerdere redenen) maar ik moet wel vanwege de kinderen.
Pantykous schreef:wyoming schreef:Mijn ex man is er vandoor gegaan met zijn ex vriendin nadat ze weer contact hadden via app (buiten mijn weten om)
Als ik op dit moment een vriend zou hebben, zou ik mij dus alles behalve prettig voelen als hij nog contact zou hebben met een ex waar hij berichten mee stuurt die op het randje zijn.
Het liefste had ik ook helemaal geen contact meer gehad met mijn ex (om meerdere redenen) maar ik moet wel vanwege de kinderen.
Ik snap wel waar jouw wantrouwen vandaan komt maar dat is niet iets om bij je partner neer te leggen. Wel iets om met je partner te bespreken.
linoleum schreef:Jorienn schreef:Overigens vind ik een scharrel of iemand waarmee je gedate hebt wat hier een paar keer wordt aangehaald een heel ander verhaal dan iemand waarmee je jaren een relatie hebt gehad.
Maar met welk verschil?
Wat vind je wel en niet goed? Welke van de twee is erger of beter? En waarom?
Ik zie deze opmerking in dit en vergelijkbare topics vaker voorbij komen. Maar dan wordt niet toegelicht welke van de twee beter of erger is en waarom. Ben wel benieuwd.
Arnon schreef:Emmaa_ schreef:@Arnon: Ik zou je toch met klem willen aanraden om een keer met je vriend te gaan zitten en vertellen dat je soms moeite hebt met hem vertrouwen als het gaat om andere vrouwen omdat je weet dat hij in het verleden vreemd is gegaan. Je hoeft er niet per se druk op te leggen dat hij verandert of die contacten niet meer heeft maar dan weet hij in ieder geval wel waarom het voor jou mogelijk wat pijnlijker is.
Ja, snap ik wel hoor. Maar ik weet ook al wel wat hij nu gaat zeggen, dat ik me daar geen zorgen over moet maken, dat hij toch voor mij heeft gekozen, blabla. Is ook wel zo natuurlijk, maar zijn woorden stellen me niet echt gerust. En ik wil inderdaad ook geen 'ultimatum' stellen dat hij er mee moet ophouden.
Maartje1990 schreef:Relaxed schreef:Idd en om dan te roepen dat het not done en respectloos is vind ik echt te ver gaan..
Ieder zijn ding gelukkig
Maar stel jouw nieuw partner (die jij hopelijk erg leuk vindt) heeft daar heel erg moeite mee (en staat er bijv. in zoals ik er in sta), wat doe je dan? Is jouw ex, met wie jij geen relatie meer hebt, dan belangrijker dan jouw nieuwe partner waar jij hopelijk een hele mooie toekomst zal hebben?
edit: want in mijn ogen is een ex je verleden, kan een mooi verleden zijn en dat is het. Een nieuwe partner is je (hopelijk) mooie toekomst. En dús belangrijker dan je ex (in mijn ogen dus)
ik zou dan wel goed met diegene in gesprek gaan, waar komt die onzekerheid vandaan en hoe kunnen we daaraan werken. Wat kan ik doen om dat weg te nemen. Maar iemand die simpelweg zegt "je mag niet?" nee, dat vind ik ronduit toxic, en zou voor mij een dealbreaker zijn..
) en we zitten allemaal nog in dezelfde vriendengroep, hartstikke gezellig. Vriend, ex + zijn vriendin en ik zijn nog samen op vakantie geweest, was onwijs lache. Blussem schreef:Ik krijg juist de kriebels wanneer iemand met zijn ex closer is dan met zijn vrienden. Laat staan nog allemaal foto's stuurt. Dan is toch eindelijk wat meer dan alleen ex.
anjali schreef:Je laatste zin spreekt de rest een beetje tegen, denk je niet?Inderdaad wordt zoiets bij begrafenissen wel eens een probleem.Tenzij er gemeenschappelijke kinderen zijn,vind ik dat uit uit is! Het is niet voor niets een ex.Als je elkaar niet kunt missen moet je gewoon bij elkaar blijven. En niet je nieuwe relatie opzadelen met alerlei exen.Tenzij dat die persoon dat prima vindt natuurlijk.

Maartje1990 schreef:Relaxed schreef:Idd en om dan te roepen dat het not done en respectloos is vind ik echt te ver gaan..
Ieder zijn ding gelukkig
Maar stel jouw nieuw partner (die jij hopelijk erg leuk vindt) heeft daar heel erg moeite mee (en staat er bijv. in zoals ik er in sta), wat doe je dan? Is jouw ex, met wie jij geen relatie meer hebt, dan belangrijker dan jouw nieuwe partner waar jij hopelijk een hele mooie toekomst zal hebben?
edit: want in mijn ogen is een ex je verleden, kan een mooi verleden zijn en dat is het. Een nieuwe partner is je (hopelijk) mooie toekomst. En dús belangrijker dan je ex (in mijn ogen dus)
Jorienn schreef:linoleum schreef:Maar met welk verschil?
Wat vind je wel en niet goed? Welke van de twee is erger of beter? En waarom?
Ik zie deze opmerking in dit en vergelijkbare topics vaker voorbij komen. Maar dan wordt niet toegelicht welke van de twee beter of erger is en waarom. Ben wel benieuwd.
Als ik iemand drie keer heb gezien en gewoon seks mee heb gehad zonder gevoelens ervoor te hebben gehad vind ik dat heel anders dan iemand waar ik echt gevoel voor heb gehad en mijn leven mee heb gedeeld. Scharrels weten niet veel van mij en daar heb ik gewoon sporadisch seks mee, die neem ik niet mee naar familie verjaardagen en daar ga ik ook geen dagjes mee weg. Dat is bij mij dus puur seks. Ik vind het zelf heel anders of iemand gevoel voor iemand heeft gehad of niet.
Nessa bij mij gaat het niet zo zeer om de duur. Er zijn mensen waarmee ik twee jaar geleden seks had en nu weer bij wijze van. Meer in de intensiteit en hoe je leven eventueel met hem gedeeld was.
Overigens weet ik niet wat ik ervan zou vinden als mijn partner contact zou hebben met zijn ex, ikzelf heb het alleen niet (en ook geen partner). Met scharrels soms nog wel.
Maartje1990 schreef:Maar stel jouw nieuw partner (die jij hopelijk erg leuk vindt) heeft daar heel erg moeite mee (en staat er bijv. in zoals ik er in sta), wat doe je dan? Is jouw ex, met wie jij geen relatie meer hebt, dan belangrijker dan jouw nieuwe partner waar jij hopelijk een hele mooie toekomst zal hebben?