Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Autumnn schreef:Flower033 schreef:Ik zou echt niet bang zijn voor fraude als jouw naam erop staat.
Sorry hoor maar dit is wel heel naïefop social media staat veelal een voor-en achternaam en een adres is dan echt wel zomaar te achterhalen. Sowieso staat er een woonplaats vaak bij of lees je in reacties waar men woont. Een beetje een hacker heeft binnen enkele tellen door wat je adres is......

Rex_Rolfo schreef:Cadeau is soms moeilijk te achterhalen. Ik bestelde paar maanden geleden iets voor een vriend die jarig was en waar ik vanwege dat Corona gebeuren niet naartoe kon. Halverwege de bestelling bij Bol denk ik "net zo makkelijk als het meteen naar hem gaat". Dus zijn adres als leveradres ingevoerd, komt het cadeau perfect aan, maar zonder ook maar een spoor van mijn gegevens (het factuuradres).
Hij Bol gebeld, maar die konden in hun systeem alleen maar zien dat het betaald was, niet wie die betaling had gedaan. "Het is betaald hoor meneer, u kunt het gewoon houden". Het is dat ik 'm later nog via de telefoon feliciteerde, anders had ie nog niet geweten waar het vandaan kwam.
tienus63 schreef:Jullie zijn ook niet veranderd van energie leverancier of nieuwe ketel aangeschaft?
Dergelijke bedrijven delen ook weleens van de slimme thermostaten uit.
Over de gevaren van home assistenten:
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/3 ... -geven?amp
wtf, ik heb niks besteld!
tienus63 schreef:Lijkt mij typisch een produkt die in folie hoort te zitten bij aankoop.
Als er geen folie omheen zit, lijkt mij dat er met dit ding geknooid is.
Ik pleurde dat ding in de vuilcontainer.
Kan gajes de Rova leeg halen ipv je woning.
Als ding gemanipuleerd is, weten ze precies wanneer er iemand thuis is en wat jullie plannen zijn.
Het is gewoon vaag dat je ongevraagd zo’n ding krijgt.
pillow schreef:tienus63 schreef:Lijkt mij typisch een produkt die in folie hoort te zitten bij aankoop.
Als er geen folie omheen zit, lijkt mij dat er met dit ding geknooid is.
Ik pleurde dat ding in de vuilcontainer.
Kan gajes de Rova leeg halen ipv je woning.
Als ding gemanipuleerd is, weten ze precies wanneer er iemand thuis is en wat jullie plannen zijn.
Het is gewoon vaag dat je ongevraagd zo’n ding krijgt.
Ik vindt dit wel een hele rare reactie. Zo'n ding pleur je toch niet in de container. Jij bent wel erg wantrouwend.
Dat ding mooi houden en wie weet kom je er achter waar hij vandaan komt.
Flower033 schreef:Maar wat wil de fraudeur dan doen?
Telpeva schreef:Een paar minuten geleden kreeg ik een email binnen van DHL: er is een pakketje onderweg, morgen tussen 11:00 en 15:00 wordt het bezorgd. Afzender is een Chinese naam.... Die ik ook helemaal niet ken.
Ik moest echt meteen aan dit topic denkenwtf, ik heb niks besteld!
probleem is opgelost, ik hoef geen vogeltjesdans op te zetten. Thanks voor het meedenken, hier en per pb! djinnie schreef:Zo kwam er hier vandaag een pakketbezorger aan de deur, geen idee van welk bedrijf, want het was een BoRent busje. Hij was al dik 5 minuten aan het rommelen in de bus en toen kwam ie naar mijn deur. Toen ik opende, met mijn hond enthousiast tussen de benen houdend (vriendelijk en enthousiast) draaide de bezorger om. "Oh, verkeerde pakketje. Moment." Afijn, na weer 5 minuten komt ie terug, kan het pakketje niet vinden. Hij gaat eerst even verder rijden en als ie m dan tegenkomt, komt ie wel terug. Hij wis zeker dat ie m bij zich had.
Dat was rond 16 uur. Daarna niets meer van vernomen.
Mooie is dat ik nergens iets besteld heb.
Maar over een tijdje wil ik hem puur uit de nieuwsgierigheid wel even opladen en testen. Petrichor schreef:Ik heb de Google home nog niet gebruikt, ligt nu in het rommel hok waar er niks mee kan gebeuren.
Denk zelf ook niet dat ik er ooit wat mee ga doen, want wat moet ik er mee? Als ik iets wil weten dan google ik het zelf wel.Maar over een tijdje wil ik hem puur uit de nieuwsgierigheid wel even opladen en testen.