Huis grootouders kopen, wat zouden jullie doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Huis grootouders kopen, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:17

Ik zou het, uitgaande van de huidige situatie, niet doen. Je weet nog niet waar en wanneer je gaat werken. En dan nog het financiële verhaal. Ik wil me niet binden aan een stapel stenen, zonder dat er een plan is.
Maar de keuze is natuurlijk aan jullie.

billionache

Re: Huis grootouders kopen, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:26

Ik zou het ook zeker doen! Mits idd goed op een rijtje zetten van de financiele situatie :j

En ik zou ook even met een jurist samenzitten om te kijken hoe je de eventuele regeling wilt opzetten. Als het om familie gaat is dat namelijk niet zo simpel... Ik weet niet precies hoe het zit met huren, maar als je onroerend goed overkoopt van familie voor een prijs lager dan de schatting van de woning, wordt het verschil met de schattingsprijs gezien als 'schenking'. Op dat bedrag betaal je dan nog een fiks bedrag aan schenkingsrechten. Zeker iets om in het achterhoofd te houden dus.

Ik zit er zelf ook mee in mijn hoofd, maar als je rekening moet houden met "ik weet nog niet waar ik ga werken", kan je nooit iets gaan huren of kopen :D Je kan altijd van job veranderen oid. Ik zou vooral kijken naar bereikbaarheid van de woning (dicht bij autosnelweg, idd eventueel OV) en op basis daarvan alles afwegen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 20:07

Autumnn schreef:
Leg me eens geen woorden in de mond die ik niet zeg? Ik zeg nergens dat ze alles aan moet passen. Maar als bijvoorbeeld de kozijnen verrot zijn of er moet een nieuwe keuken in, fundering is verrot, is dat ook al een verbouwing. En als je dan nog studeert .. ik spreek uit ervaring dat mijn vriend toen alles mocht doen dat best wat werk is

Maar dat hoeft echt niet meteen, dat is echt onzin.

Er is vorige week nog in gewoond en al die jaren daarvoor.

Wij hebben een huis van 1913 gekocht die echt wel wat mankeert. Hier doen we ook overal de vloeren eruit, ruimte voor ruimte, plaatsen voorzetwanden, keuken en badkamer moeten nieuw en verplaatst, alle leidingen en bedrading etc. Kozijnen hebben we net nieuw gekocht en worden nu geplaatst.
CV ketel moet nieuw, maar doet het, dus komt ook straks.

Maar het is wel bewoonbaar als je geen hele gekke dingen gaat doen. En ja, wij doen alles zelf, dus dat scheelt enorm, maar kost enorm veel tijd en energie naast werken. En ja, ook geld, maar dat is ook hoe je het wilt.