Paniekaanval en reis naar Polen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:34

Wat klote voor je!

Het goede nieuws: treinen rijden overal, en vaak vinden kinderen dat geweldig! De bagage die teveel is om mee te zeulen kan in de opslag (via hotel/ verhuurder van je accommodatie kom je zo aan adressen) en voor je auto kan je de anwb bellen. Die kunnen transport regelen of een andere oplossing!

Je bent een doorbijter! Vaak pakt dat goed uit maar nu helaas niet. Kan gebeuren toch!

BigOne

Re: Paniekaanval en reis naar Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:42

Snap dat je kapot bent maar je kunt nu ook plannen dat je een dag langer over de thuisreis gaat doen, je bent, ondanks paniek, heelhuids overgekomen en zo maar even naar Polen rijden doet lang niet iedereen je na. Dus geniet van de vakantie, regel wat voor de terugreis en laat gaan .

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 20:33

Bedankt iedereen. De 2e week dat ik hier ben, komen mijn buren ook met hun kinderen, dat was al geboekt. Ook de zus van mijn buurvrouw komt mee. Zoals het er nu uitziet, gaat 1 van de 2 met mij mee terugrijden en ik boek een overnachting. Lukt dat niet, dan zouden mijn ouders me kunnen komen halen.

Ik heb me inderdaad een beetje verkeken op dit alles. Stomme is dat ik in Nederland accountmanager ben en half Nederland rond rij naar klanten toe.
Laatst bijgewerkt door Storm op 08-08-20 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:34

Hilli, wat voegt jouw reactie op dit moment toe? TS had al aangegeven dat ze hier nog zou laten weten hoe het gegaan is.

Sterkte, Storm. Ik hoop dat het je vakantie nu verder niet laat beïnvloeden en dat je gauw een oplossing vindt voor de terugreis.

Edit: ik zie dat het al geregeld is. Fijn, nu gaan genieten en niet terugkijken.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:35

Hopelijk lukt het beter als er iemand naast zit! Over welke snelweg ben je eigenlijk gekomen, de A2?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:39

Fitzroy, strikt genomen voor het topic niks. Ik vind het jammer dat je het vervelend vind dat ik me zorgen maak om het welzijn van TS.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 20:42

Destination schreef:
Hopelijk lukt het beter als er iemand naast zit! Over welke snelweg ben je eigenlijk gekomen, de A2?

Ja, dan kunnen we hopelijk afwisselen. Inmiddels heeft ook mijn broer aangeboden om me te halen.
Ik ben via Dortmunt, Kassel, Leipzich, en Dresden gereden. Het begin ging prima totdat ik bij Kassel in de bergen kwam. Na Leipzich waren de bergen weer voorbij en ging het ook iets beter maar ik heb me erg verkeken.
Terug pak ik denk ik de A2, via Berlijn, dan kom je niet in de bergen.

Wat ook een deel van de oorzaak zou kunnen zijn, ik mis mijn hele leven al een oog, die is blind. Aangeboren staar. Ik mag gewoon autorijden maar ik zie geen diepte. Misschien is dat de oorzaak dat ik bang ben op viaducten en in de bergen? Sinds ik moeder ben, ben ik sowieso veel meer een 'watje' geworden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:46

Ik zou persoonlijk de A2 vermijden in jouw geval. Het is weliswaar vlakker dan je route van de heenweg, maar er zijn veel meer vrachtwagens en Polen die stug op de middelste baan blijven rijden. Ik vind mezelf een redelijk ervaren bestuurder en rijd veel rond in Duitsland, maar de A2 vind ik levensgevaarlijk. Er gebeuren daar ook veel meer ongelukken op bepaalde stukken dan op andere snelwegen.

Als het stuk rond Kassel een probleem is, wil ik mezelf anders ook nog wel aanbieden om een stuk voor je te rijden. Ik woon zelf in Koblenz, dus Kassel is niet zo gek ver. Ik moet het dan wel op tijd weten, want dan moeten we even kijken hoe we het regelen met treinen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:47

Storm schreef:
Wat ook een deel van de oorzaak zou kunnen zijn, ik mis mijn hele leven al een oog, die is blind. Aangeboren staar. Ik mag gewoon autorijden maar ik zie geen diepte. Misschien is dat de oorzaak dat ik bang ben op viaducten en in de bergen? Sinds ik moeder ben, ben ik sowieso veel meer een 'watje' geworden.

Ik denk dat dit zeker kan meespelen! Mijn broer ziet ook geen diepte (met beide ogen) en is ook wat angstig.
Hopelijk ben je inmiddels wel een beetje gekalmeerd. Paniek of niet, je hebt het wel geredt!
Hopelijk kun je het straks wanneer de paniek is gezakt, toch een beetje als een soort overwinning zien :(:)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:29

Probeer nu te genieten, ik zie dat er al wel iemand met je mee terug kan rijden? maak je daar dan niet meer teveel zorgen om.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:37

Geniet van je vakantie. Je hebt het gedaan en je hebt het gered! Je oog zou idd het probleem kunnen geven. Heb zelf iets aan mijn ogen. Mag gewoon autorijden maar ben onzekerder dan daarvoor.
Fijn dat iemand eventueel terug kan rijden. Haalt de druk van de terugweg eraf hoop ik.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:53

Koppie op Storm. Je hebt het toch geflikt en je bent heelhuids aangekomen. Super knap. Voor de terug weg is wat geregeld dus nu heerlijk genieten van je vakantie meis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:13

speurneusc schreef:
Mag wel zeggen had niet anders verwacht. En dat met 2 kinderen, voor zelfde geld waren jullie verongelukt... Totaal onverantwoord. Zie maar wat er nu is, zit je daar gezellig vinden je kids ook vast geweldig, hopelijk niet getraumaliseerd

Goh en ik dacht dat ik lomp ben.
Ipv af te kraken.
Ts, misschien handig om je reisverzekering te raadplegen. Weet dat er veel mogelijk is op gebied van vervangend vervoer als familie en vrienden niet lukt.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:20

Je bent er nu, probeer de reis los te laten. Heb je geen invloed meer op. Zo te lezen heb je bij familie aangegeven dat je voor de terugweg hulp nodig hebt, hartstikke goed. Die verzinnen vast iets voor je. Kan jij nu lekker gaan genieten en ontspannen. Na je vakantie zie je wel weer verder hoe je dit gaat aanpakken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:33

Ik heb dit in mindere mate op de motor, ook op de snelweg en heb het in bochten. De reden dat ik dus geen motor meer rijd.

In de auto heb ik het ook gehad, daar helpt het me als ik echt bewust ver vooruit kijk in de bochten. En dan met een soort half oog de belijning volg.

Een ander idee, misschien heel erg out of the box, maar wat als je nu eens keihard mee gaat zitten zingen met foute liedjes? Zo hard dat je eigenlijk om jezelf moet lachen? Zo hard dat het nergens naar klinkt?

Je bent dan afgeleid. En als je blij en gelukkig bent, heb je geen tijd om bang te zijn.

Veel sterkte, je komt vast veilig thuis. Probeer te genieten van je vakantie!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:52

Morganlefay schreef:
speurneusc schreef:
Mag wel zeggen had niet anders verwacht. En dat met 2 kinderen, voor zelfde geld waren jullie verongelukt... Totaal onverantwoord. Zie maar wat er nu is, zit je daar gezellig vinden je kids ook vast geweldig, hopelijk niet getraumaliseerd

Goh en ik dacht dat ik lomp ben.
Ipv af te kraken.
Ts, misschien handig om je reisverzekering te raadplegen. Weet dat er veel mogelijk is op gebied van vervangend vervoer als familie en vrienden niet lukt.

tuurlijk verzekering in schakelen, ze heeft het toch zelf gedaan om bewust met dit gebrek toch zo'n grote reis te gaan maken en zichzelf en kids in gevaar te brengen. Was voor 95% te verwachten dat het zo zou aflopen en dan echt 300% geluk te hebben dat ze niet ergens in een boom hebben gehangen. Dat vind ik dom heel dom en zeker geen complimentjes waard.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:58

Ik heb vanaf het begin al meegelezen, je bent er nu en ondanks dat je het moeilijk hebt gehad de heenreis, mag je ook best trots zijn op jezelf!

Probeer nu te genieten,dat zal wellicht makkelijker gaan nu je weet dat je back up hebt voor de terugreis!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:33

Citaat:
"speurneusc"

tuurlijk verzekering in schakelen, ze heeft het toch zelf gedaan om bewust met dit gebrek toch zo'n grote reis te gaan maken en zichzelf en kids in gevaar te brengen. Was voor 95% te verwachten dat het zo zou aflopen en dan echt 300% geluk te hebben dat ze niet ergens in een boom hebben gehangen. Dat vind ik dom heel dom en zeker geen complimentjes waard.

Zo, lekker in de overgang meid?
Heb er ook last van en wordt een stuk fanatieker dan ik ooit geweest ben, maar dat wil niet zeggen dat je dat ook allemaal maar moet ventileren!
TS heeft meerdere dingen geprobeerd om van haar angst af te komen en dan zul je het ook uit moeten proberen, helaas niet de uitwerking die ze verwacht had. Terugreis is al geregeld met hulp, dus netjes opgelost.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 17:18

Bedankt iedereen, ik denk niet dat mijn kinderen getraumatiseerd zijn hoor, ze hebben niet eens doorgehad dat ik zo bang was. Het is ook niet gevaarlijk geweest, ik ben nooit tot het cijfer 10 op de schaal van angst gekomen. Maar wel een paar keer een 8.
Maar zoals het er nu op lijkt, gaat mijn vader komen. Een enkeltje vliegreis naar Wroclaw, waar ik vlakbij zit, kost nog geen 50 euro. Dan blijft hij ook een paar dagen, wel gezellig. En ik bel ook morgen mijn huisarts op om te overleggen. Maar de oplossing is sowieso geregeld.

En de tip van het meezingen :D dat had ik ook geprobeerd, en dat lukte ook wel, maar dat hou ik ook geen uren vol haha. Ik had meer geprobeerd, wiebelen met mijn tenen, snel met mijn ogen draaien (niet te lang), alfabet van achter naar voor. Maar dat red je niet om steeds vol te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:10

De comment van speurneusc was wellicht niet geheel conform richtlijnen geformuleerd maar ik ben het wel met de comment eens. Buiten dat je jezelf in gevaar brengt met de bewuste keuze om met deze mate van angst zo'n rit te maken, breng je je kinderen EN mede weggebruikers onnodig in gevaar. :n

Angst kan hele rare dingen met een mens doen (reacties op bepaalde dingen die gebeuren op de weg bv) en ik vind het ook echt apart dat je toch de keuze hebt gemaakt om het te doen.. Gelukkig kan er iemand op de terugweg iemand anders rijden, lijkt mij een stuk prettiger en veiliger.

Over dingen uit proberen: had TS wellicht beter een minder lange rit kunnen kiezen. Dit is echt te voorspellen geweest helaas.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 18:21

Nou, bedankt voor deze totaal nutteloze comments. Had dat een week geleden gezegt maar nu is het te laat.
Ik hoef ook GEEN commentaar zoals deze meer omdat ik er nu niks meer aan heb en het nu ook NUTTELOOS is om me nog rotter te voelen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:49

Een aantal bokkers hebben direct al aangegeven vraagtekens te hebben bij je plan... maar de drang om toch te gaan was groter en die ‘tips’ heb je voornamelijk (even snel) opgepakt.

Ik hoop dat deze ervaring je nu het duwtje heeft geven om er constructief mee aan de slag te gaan via je huisarts/ een therapeut :) Fijne vakantie nog! Hulp voor de terugreis is geregeld begrijp ik, dus nu tijd om te relaxen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:06

Heb je moeite met los laten, ik herken jou verhaal. Mijn dochter heeft moeite met loslaten, en als ze weg gaat heeft ze ook deze klachten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 16:54

marleen_usar schreef:
Heb je moeite met los laten, ik herken jou verhaal. Mijn dochter heeft moeite met loslaten, en als ze weg gaat heeft ze ook deze klachten.

Nooit gehad, maar dat was ook omdat mijn ex altijd meeging toen we nog getrouwd waren. Ook nooit last van heimwee gehad, behalve dit jaar...
Mijn vader heeft geboekt, hij komt volgende week donderdag hierheen gevlogen (kost geen drol, voor 50 euro zit hij hier), blijft een paar dagen en dan rijden we terug naar huis op zaterdag.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:07

Fijn dat je sowieso een oplossing hebt!

Daar was ik van tevoren een beetje bang voor. Wat als je daar zit en je durft niet meer terug. Maar ik heb het niet gepost omdat ik de mogelijke angst en stress niet verder wilde verhogen. Maar gelukkig heb je al vrij snel en makkelijk een oplossing gevonden. Hopelijk heb je toch nog een fijne vakantie!