Welke auto hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:55

Kunga schreef:
Ik kom net ook een auto tegen waar ik nog nooit eerder van gehoord had. Iemand ervaring met een Daewoo Matiz?
Op papier lijkt hij perfect bij mij te passen. Goedkoop, zuinig, niet te groot maar toch genoeg ruimte en lage wegenbelasting. Hij komt uit 2001. Ben benieuwd of iemand op bokt zo'n auto heeft.

Sorry trouwens dat ik niet veel reageer op alle reacties, maar het zijn er gewoon zoveel! Wel heel erg bedankt iedereen en ik ben hierdoor al op veel nieuwe kandidaten gekomen. :)

Mijn buurman heeft zo'n autootje en hij is er best tevreden mee. Zover ik weet het hij ook geen bijzonder merkwaardige problemen. Maar het is natuurlijk tegelijkertijd ook absoluut geen "bijzonder" autootje. Maar hij doet wat hij doen moet, dat klopt. :j Als je wat lang van stuk bent dan is het overigens niet de meest comfortabele auto om lang in te zitten, dus dat is mogelijk iets om over na te denken, maar weet niet hoe lang jij bent en hoe gevoelig je rug is. ;)

Kleine tip waar je zelf waarschijnlijk ook al aan had gedacht: als je gaat kijken bij een auto, neem iemand mee die er wat kijk en verstand van heeft. :j Het scheelt enorm veel als je weet waar je op moet letten, dat gaat niet alleen om hoe het eruit ziet, maar ook om hoe hij "klinkt".

Anoniem

Re: Welke auto hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:03

Ik heb de Matiz wel gereden maar vond het echt een verschrikking op de snelweg. Voelde me echt een speelballetje van de wind. Ik begreep dat de nieuwere, de Chevrolet Matiz, dat iets minder had.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:11

Fiat 500 en een Tesla Model 3. Hiervoor veel verschillende auto's gereden, Peugeot 107 (koekblik :+ ) Ford Focus, Audi a3, Audi a5, Jeep en nog wat tijdelijke tussenauto's. De Tesla rijdt toch wel heel fijn, al was mijn vriend ook wel heel blij met zijn Audi a5, ik vond dat echter een te groot ding, de a3 vond ik wel heel prettig.
Laatst bijgewerkt door BrittS op 19-05-20 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 15:13

Mijn vader gaat mee als ik bij een auto ga kijken, die weet er inderdaad veel meer van!

Hanafubuki schreef:
Ik heb de Matiz wel gereden maar vond het echt een verschrikking op de snelweg. Voelde me echt een speelballetje van de wind. Ik begreep dat de nieuwere, de Chevrolet Matiz, dat iets minder had.

Hmm klinkt niet bepaald fijn nee haha, komt dat dan omdat de auto zo licht is? Want dan zal de Daihatsu dat bijvoorbeeld ook kunnen hebben, die zitten rond hetzelde gewicht had ik gezien.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:13

Een Mada 121 8-)

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:19

Hanafubuki schreef:

Mijn ervaring is dat bijna alle auto's uit deze catergorie oncomfortabel worden bij veel wind/hoge snelheden/combi van die twee. Met mijn Agila ga je ook niet voor de lol harder dan 100, daarboven krijg je het idee elk moment op te stijgen. Met wind nog meer. Bij flinke wind ga ik er sowieso de snelweg niet mee op. :') Dat komt vaak toch ook door het lage gewicht van de wagentjes, maar door dat lage gewicht is de wegenbelasting wel vrij vriendelijk. De ene ligt wat beter dan de andere afhankelijk van de vorm, maar vliegers blijven het uiteindelijk altijd wel. Scheelt wat dat betreft dat het nu overal 100 is geworden, met mn Agila de snelweg op houdt nu niet meer steevast in dat ik maar achter een vrachtwagen ga schuilen omdat ik anders aan alle kanten van de sokken gereden wordt terwijl ik heel hard mn best doe om niet weg te waaien. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:25

Als je voor 1000 euro een auto zoekt, moet je vooral gewoon lekker veel gaan proefrijden en goed de auto (laten) bekijken. 1000 is erg weinig geld voor een auto en dan kan hij op papier nog zo leuk klinken, hij moet gewoon motorisch goed zijn en veilig en fijn aanvoelen.
Ga dus sowieso altijd proefrijden op de snelweg.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:35

Ik heb een daewoo Matiz gekocht voor 1200 met 36800 toen der tijd op de teller. Met 140 rijd ie niet echt lekker maar gezien de nieuwe snelheden vind ik hem met 100-120 heerlijk rijden. Het is mijn eerste auto en vind hem helemaal prima. Je kan ze ook nog is redelijk goedkoop kopen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:37

Kunga schreef:
Ik kom net ook een auto tegen waar ik nog nooit eerder van gehoord had. Iemand ervaring met een Daewoo Matiz?
Op papier lijkt hij perfect bij mij te passen. Goedkoop, zuinig, niet te groot maar toch genoeg ruimte en lage wegenbelasting. Hij komt uit 2001. Ben benieuwd of iemand op bokt zo'n auto heeft.

Sorry trouwens dat ik niet veel reageer op alle reacties, maar het zijn er gewoon zoveel! Wel heel erg bedankt iedereen en ik ben hierdoor al op veel nieuwe kandidaten gekomen. :)

Geen ervaring mee, maar ga lekker proefrijden als je wat leuke hebt gezien. Dan weet je of je hem lekker vindt rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:40

Kunga schreef:
Mijn vader gaat mee als ik bij een auto ga kijken, die weet er inderdaad veel meer van!

Hanafubuki schreef:

Hmm klinkt niet bepaald fijn nee haha, komt dat dan omdat de auto zo licht is? Want dan zal de Daihatsu dat bijvoorbeeld ook kunnen hebben, die zitten rond hetzelde gewicht had ik gezien.

Ja, dat is 100% gebrek aan gewicht.

Ooit met een geleende Twingo (zo'n oude, met die grappige lampjes) over de snelweg met flinke zijwind. Op afstand was een bos dat op ging houden. Ik reed tegen de zijstreep van de weg en toen ik de bosrand voorbij reed, reed ik nog net tegen de middenstreep :oo Ik had deze reactie verwacht en was bewust tegen de zijstreep gaan rijden. Leuk is anders.....

Lage wegenbelasting is leuk maar een beetje body is toch ook wel wenselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:44

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:58

Wij hebben een Mazda CX-5. Erg blij mee, alleen als hij wat heeft is dat een duur grapje.. We rijden (reden nu met corona) best veel dus dan is het niet gek dat er soms wat slijtage optreedt ook.
Maar heerlijk ruim, comfortabel, rijdt lekker en kan veel trekken voor zijn gewicht dus kunnen een flinke caravan meetrekken zonder BE-rijbewijs

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:08

enny schreef:
NatasjavE schreef:
Mijn eerste auto was een Toyota starlet van toen 14 jaar oud. <3 daar was ik echt super wijs mee.

Nu een leasebak. BMW 3 serie Touring M sport automaat.(bj 2019)

Ik heb een starlet die nu 23 jaar oud is en ik ben er zó blij mee! Het is niet echt een knapperd, maar het voordeel is wel dat ik er niet heel zuinig meer mee hoef te doen :D En er kunnen best veel spullen in, heel handig wanneer je naar de stort of het tuincentrum gaat.
Mijn eerste auto was een Seat marbella, ook al zo’n koektrommel :')

Jahoor, team starlet. Mijne is ook 23 en heeft bijna 290 duizend km. M’n eerste auto, heb hem nu 7 jaar. Is nooit wat mee afgezien van het normale onderhoud.
Goede prijs/ kwaliteit verhouding. Vooral voor jouw budget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 06:03

Starletjes zijn top als je laag budget hebt en gewoon wil rijden, maar ze zijn tweedehands errug populair onder juist de groep waar TS onder valt en daarom echt moeilijk te krijgen. Ik heb me ook een ongeluk gezocht.

TS, voor 1000 euro ga je niet kunnen kiezen uit verschillende merken. Ik zou afspraken maken bij auto's die in je prijscategorie vallen en dan weg gaan strepen. In mijn ervaring (al lag mijn budget iets hoger) moet je kiezen tussen oud en relatief lage kilometerstand, of iets nieuwer (en dus vaak luxer) en een hele hoge km-stand of flinke cosmetische schade.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 07:25

Mijn eerste auto was een roze Daihatsu cuore, was héél gek met dat ding. Lekker goedkoop, van binnen verrassend ruim en ik sjeesde er zonder problemen het hele land mee door. Tot ik van achteren werd aangereden door een dikke Dodge, auto total loss, maar ik had geen schrammetje (gelukkig).

Nu heb ik een Daihatsu Sirion, tikkeltje meer auto en rijdt ook altijd!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 07:33

fiat punto diesel uit 2011, hele fijne auto, zuinig, beurten om de 35000 km. Als trekauto voor de trailer kia sorento, super fijne trekauto, ook weinig problemen mee gehad tot nu toe (nieuw gekocht, nu 9 jaar oud).

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:43

Mazda demio uit 2001. Prima ding voor zn formaat. Past veel in en met de dakleggers ook veel op. :')

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:08

Ik rij binnenkort in deze schoonheid <3
Een Ford Mustang uit 2007.. Niet de goedkoopste, maar wel de mooiste
Afbeelding

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:12

Mitsubishi space star 1.2 automaat uit 2014. Heerlijke auto, komt goed mee met de rest van het verkeer. Ook op de snelweg geen problemen met de wind (harde wind voel je wel iets van natuurlijk maar niet dat je van de weg wordt geblazen), en je kunt makkelijk 120/130 km/h rijden zonder je onveilig te voelen.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:12

Ik ben ook (nog) deel van de Starlet 1.3 bende. Turquoise autootje uit 1997, maar god wat rijd hij fijn. Inmiddels bijna 2,5 ton op de teller en maar gaan dat bakkie. Met 75pk en 900 kilo is het een klein, maar heel zuinig raketje. Ik rijd met gemak meer dan 500 kilometer op 1 tank, en dan moet ik 33 liter tanken haha. Heb er vorig jaar een JBL geluidssysteem ingelegd waardoor ik ook nu lekker muziek kan luisteren.

Heb vorige week een Suzuki Swift gekocht uit 2006 dus mijn Starlet tijdperk is bijna over. Die mag met de vut bij een vriendin van mij. De Suzi is een 1.5 en rijd ook heel erg fijn, dus ik ben benieuwd welke avonturen wij gaan meemaken.

Die Pony <3

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:22

Dinkie was mijn eerste auto, een daewoo matiz. Kocht dat kreng om een jaartje te overbruggen en uiteindelijk is ie na 8 jaar (en 80.000 op de teller :') ) naar het slachthuis gegaan. Was zuinig en een leuke scheurbak voor binnendoor, maar op de snelweg was het drama. Daarna kwam Doink, een aygo. Zelfde verhaal. Echt niet veilig gewoon, snap niet dat er zoveel moeders met hun kinderen in zo'n onveilige auto rijden. Maar ach, dat ben ik. Daarna kwam Stoot, mijn huidige auto. Een polo. Superfijn ding.

Tussendoor nog een blauwe maandag in een Up gereden, maar hetzelfde als bij de matiz en aygo: rotdingen op de snelweg. Ex had een nieuwe swift, die waren wel fijn, zoop alleen erg veel binnendoor. Maar hij had ook een weet ik veel wat-versie, met van alles veranderd. Volgens mij zijn de normale versies wel heel fijn en aardig zuinig.

Ford Fiesta (nieuwe) rijdt ook heel fijn.

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 11:47

Mijn zoektocht is voorbij, het is een Nissan Micra geworden! *\o/*
Even een foto uit mijn insta story gepakt haha
Afbeelding

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:54

Wij hebben een Toyota Landcruiser prado uit 2015. Ik vind het prettig dat hij wat hoger is. Goed zicht op de weg, makkelijk in en uit stappen, genoeg ruimte voor de kinderen en trekt de trailer met 2 paarden fijn. Enige jammer vind ik dat het een automaat is. Op lange afstanden zonder de trailer is dat prima maar soms zou ik gewoon zelf willen schakelen.

Onze tweede auto is een Holden (Opel) commodore. Stuk sneller als de Toyota en fijner met wind omdat ie lager is. Vreet wel benzine omdat er een grote motor in ligt. Ik weet alleen niet zeker of de commodore nog gemaakt/verkrijgbaar is in Europa. Maar Opel is vast andere modellen die vergelijkbaar zijn.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:18

Hier nu 2 Mazda Mx5jes op de oprit en een Volvo V50. *\o/* 1 mx5 rijdt op LPG, 1 gewoon op benzine en de Volvo is een dieseltje. Alle brandstoffen gespaard (muv elektrisch dan).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:23

Ik heb een Ford fiesta 1.3 uit 2006.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Wel wat probleempjes mee gehad maar dat hou je toch bij een tweedehands auto.

Voor de overgang van diesel naar benzine vind ik dit een fijne auto om mee te beginnen. Ook na het net behalen van mijn rijbewijs leek een kleine auto mijn wel fijn. (ik had les in een Mercedes c klasse).

Ding kan wel behoorlijk scheuren maar ik tank 1x in de 2 weken en dan is de tank vaak nog niet eens leeg. Er zit een airco in en een aux aansluiting voor je telefoon.

Ruimte genoeg ik kan er best wat in kwijt.

Enige nadeel is de 1.3 motor het snel optrekken valt daarmee wel een beetje tegen.