Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:15

Sjoos schreef:
Relaxed schreef:
Snorlex, als er bedrijfskleding bestaat zul je dat toch moeten dragen en je wordt betaald voor bepaalde werkzaamheden en die zul je naar behoren moeten doen.. Dat lijkt me in een relatie toch niet aan de orde, tenzij je je idd laat betalen :')

Ik ga vandaag mijn werk doen in bikini, want mijn baas mag me niet vertellen hoe ik mij moet kleden.

Er staat ook “tot een bepaald hoogte” hè :Y)
Natuurlijk heeft een werkgever een vinger in de pap, maar ook dat heeft een grens (even heel breed gezien).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:16

Magrathea schreef:
Ik vind het intussen een beetje storend dat het badpak hier wordt neergezet als een lelijk onding dat je alleen moet willen dragen als je je lichaam wil bedekken. Ik ken vrouwen bij wie een badpak prachtig staat. Tankini is een kledingstuk dat TS sowieso al zou dragen, geen compromis.

Soms is een compromis ook niet echt mogelijk.

Ja er zijn alles/meer bedekkende badpakken tegenwoordig. Maar op een warm strand lijkt me dat alles behalve prettig. Ook qua zwemmen niet. Om maar te zwijgen dat je daarna met een nat ding rondloopt.

Dus wat zou men als compromis zien op het strand?

Ik heb zelf overigens ook Tankini’s. Ik vind sommige juist heel mooi. Net als de reguliere badpakken. Maar zwemmen in mijn gewone bikini vind ik prettiger.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:27

Achterom schreef:
goldenarrow schreef:
Het is kneiterhypocriet, maar zelfs mijn super openminded vader geeft toe zelf ook zo naar vrouwen te kijken. Hij heeft mij opgevoed met de gedachte dat mannen dat nou eenmaal doen (en denken dat het niet zo is is jezelf oogkleppen ophouden, de enige mannen die niet naar vrouwen kijken zijn homo of aseksueel :+ ). Het is nou eenmaal zo dat alle mannen kijken, dat is hun natuur. Als je vriend zegt dat hij dat niet doet dan liegt hij. Ik heb liever dat mijn vriend er eerlijk over is dan dat hij tegen me liegt of stiekem moet gaan lopen doen.

Mijn vader wil het beste voor mij en die wil niet dat mannen achter mijn rug om zeggen dat ze me alle hoeken van de kamer willen laten zien en wat ze allemaal wel niet met me zouden doen. Mijn vriend wil dat ook niet voor mij. Beiden laten me vrij om daarin mijn eigen keuzes te maken, maar geven wel hun mening op het moment dat het een gewaagde keuze zou zijn. En laten we eerlijk zijn, als we een dame zien in een jurkje waarbij we kunnen liplezen denken we daar ook allemaal wat van. En als dat een vriendin van me zou zijn zou ik ook zeggen dat ze beter iets anders aan kan trekken.

De vriend van TS komt uit een andere cultuur, waar de grenzen veel hoger liggen dan hier. Dan is het toch mooi dat je het daar met elkaar over kan hebben en samen tot een besluit kunnen komen waar je allebei tevreden mee bent?

8)7 :r
Dus jouw openminded vader en vriend vinden dat jij je moet bedekken omdat zij viezerikken zijn? Daar is niks openminded aan, dat is gewoon achterlijk en hypocriet.

Maar, even rustig: tussen bedekken en een hotpants met croptop inclusief decolleté zit nog een legio aan opties. Niet direct zo zwart/wit.
Als ik een vrouw zo voorbij zie lopen, kijk ik ook even om met opgetrokken wenkbrauw hoor :')
Als mijn moeder in een witte legging de deur uit wil, houd ik haar ook tegen.

Ik kan mij voorstellen dat een vader het niet prettig vindt dat zijn dochter wordt gezien als lustobject.
Los van het feit dat het zien van een vrouw als lustobject niet oké is.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 15-05-20 10:49, in het totaal 2 keer bewerkt

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:30

Een marokaanse ex-college van mij had tot voor een paar maanden terug een Nederlandse vriending en woonde een aantal jaren met haar samen. Hij was echt westers. Maar sinds de relatie over is gedraagt hij zich anders. Loopt in zijn vrije tijd in zo'n 'jurk', tich keer per dag bidden en onvoorstelbaar vaak naar de moskee. Hij vind het ook normaal om seks te hebben met andere vrouwen. Dat is ook de reden geweest van de relatiebreuk. Heel raar te zien dat een leuke collega zo veranderde in zijn opvattingen en in zijn doen en laten.
Ik denk (ben natuurlijk geen deskundige)dat je achtergrond, cultuur en oude gewoontes gewoon niet verdwijnen.

Cer
Bakkabouter

Re: Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:31

Ik snap uberhaupt niet dat zulke denkwijze anno 2020 nog bestaan.. 8)7 maar ook dat is een heel andere discussie...
⚠️ Cer kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:34

Cer schreef:
Ik snap uberhaupt niet dat zulke denkwijze anno 2020 nog bestaan.. 8)7 maar ook dat is een heel andere discussie...

Ik denk dat je eens een verschil zou moeten maken tussen de werkelijkheid en hoe jij graag die werkelijkheid zou willen zien :=

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:36

goldenarrow schreef:
Cer schreef:

Ik denk dat je eens een verschil zou moeten maken tussen de werkelijkheid en hoe jij graag die werkelijkheid zou willen zien :=

Ik snap Cer wel. We hebben het over gelijkwaardigheid, maar zo ver zijn we nog lang niet.

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:40

Dit is niet het topic voor die discussie maar ik kan heel wat, bijvoorbeeld religieuze, absurde denkwijzen bedenken die weinig te maken hebben met hoe graag ik een werkelijkheid wil zien en hoe mensen als beschaving met elkaar om zouden moeten willen gaan en in hoeverre je iemand een zooi fabels wijs kan maken...
⚠️ Cer kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:40

Relaxed schreef:
Dan nu even serieus ;) Imo zit er wel een verschil in qua aangeven wat.. Bij TS zijn het nu al meerdere dingen waar haar vriend moeite mee heeft en hoe ver gaat dat dan nog? Is dit nog maar het begin of...?
Ik vind absoluut dat je rekening met elkaars wensen mag houden, maar tot hoe ver?
Ik kan ook een hele waslijst opnoemen van dingen waar mijn vader moeite mee heeft bij mijn moeder, maar omdat dat twee witte mensen zijn, zal er geen haan zijn die ernaar kraait. En TS haar vriend heeft tenminste nog gezegd dat als ze in bikini, tankini, whatever wil lopen, hij haar niet zal tegenhouden... dat heb ik nog nooit uit de mond van mijn vader horen komen als mijn moeder er weer eens bij loopt als een kermisattractie in slechtzittende kleding van flutkwaliteit. Ze trekt zich er niets van aan en mijn vader zal de kleding ook niet fysiek van d'r lijf trekken en verbranden, maar hij is ook niet mild in laten merken wat hij ervan vindt. Overigens sta ik in deze geheel aan zijn kant, maar dat terzijde.

Tegen TS zou ik vooral willen zeggen: blijf het bespreekbaar houden en blijf communiceren. 3 jaar in een volledig andere cultuur dan waarin je bent opgegroeid, is nog niet zo lang - ik ben opgegroeid in een internationale familie die overal ter wereld woont of gewoond heeft, pas me heel makkelijk aan aan andere culturen, maar na 3 jaar in Engeland ben ik nog steeds allesbehalve gewend en geworteld; zo erg zelfs, dat ik er ook niet wil blijven, en dat is een cultuur die relatief nog niet eens zo erg verschilt van de Nederlandse. Ik weet ook niet hoe lang je al samen bent met je vriend, maar je ligt natuurlijk niet dagelijks op het strand in je bikini, dus wellicht is het gewoon een kwestie van wennen voor hem.

We gooien het allemaal voor het gemak op religie, noemen hem hypocriet omdat hij zich niet strikt aan de regels van de islam houdt, maar puntje bij paaltje is dat natuurlijk ook voor een groot stuk cultuur, en manier van denken die hem met de paplepel is ingegoten en wat je niet altijd van het ene op het andere moment kunt uitzetten, los van hoe recht je bent in je religieuze leer, en los van welke religie je aanhangt. We hebben allemaal gedachten en ideeën die niet stroken met andere gedachten en ideeën die we hebben, en die dus vrij hypocriet zijn strikt genomen (neem als voorbeeld Gerard Joling die eerlijk toegeeft dat hij een huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht eigenlijk maar gek vindt, terwijl hij zelf natuurlijk ook openlijk homoseksueel is), maar zodra iemand moslim is, is dat blijkbaar ineens een onoverkomelijk probleem.

tjiftjaf schreef:
Een marokaanse ex-college van mij had tot voor een paar maanden terug een Nederlandse vriending en woonde een aantal jaren met haar samen. Hij was echt westers. Maar sinds de relatie over is gedraagt hij zich anders. Loopt in zijn vrije tijd in zo'n 'jurk', tich keer per dag bidden en onvoorstelbaar vaak naar de moskee. Hij vind het ook normaal om seks te hebben met andere vrouwen. Dat is ook de reden geweest van de relatiebreuk. Heel raar te zien dat een leuke collega zo veranderde in zijn opvattingen en in zijn doen en laten.
Ik denk (ben natuurlijk geen deskundige)dat je achtergrond, cultuur en oude gewoontes gewoon niet verdwijnen.
Niet met één druk op de knop, nee, maar raad eens, dat geldt voor Noordwest Europeanen net zo goed. Kijk maar naar programma's als Grenzeloos Verliefd of Ik Vertrek. Mensen die denken dat ze overal nog steeds gewoon door kunnen gaan met Nederlandertje spelen, maar vaak toch wel even hun neus flink stoten, zelfs in landen die op anderhalf uur vliegen van Nederland liggen.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:55

Ik heb voornamelijk de openingspost gelezen dus sorry als ik eventueel in de herhaling val.

Eerst schrok ik een klein beetje van de post. Maar je achtergrondinfo die je geeft legt de situatie wel goed in perspectief. Het klinkt als een jongen die echt wel zijn best doet om zich aan e passen, maar misschien inderdaad nog wat moeite heeft met de vrijheid die hij hier heeft.

Wellicht kun je eens goed het gesprek met hem aangaan en kijken wat hij er nu precies ongemakkelijk aan vind. Je zou ervoor kunnen kiezen om een compromis te sluiten, maar geef daarbij wel je grenzen aan. Bijvoorbeeld: ik wil gerust een leuk strandjurkje oid dragen, maar als het echt heel warm vind vind ik het gewoon fijn mijn bikini aan te kunnen doen om bij te kleuren. Zo kan hij misschien ook langzaam uit zijn comfort zone stappen en wennen aan het feit dat een bikini nog niet zo gek is.

Zelf ben ik niet gelovig en mijn vriend ook niet, maar ook wij zijn het wel eens niet eens over wat de ander draagt. Mijn vriend zou bijvoorbeeld een string bikini echt niet leuk vinden, en dan zou ik dat dus ook niet dragen. Maar zo heeft hij ook wel eens mijn kleding iets te sexy gevonden als ik van huis ging, dat was dan weer jammer voor hem, want die kleding droeg ik graag. Een beetje compenseren is dus echt niet raar, zolang je niet je eigen voorkeuren erg opzij zet en het van 2 kanten komt.

Als hij zich dus ook veel aan jou aanpast kan het best oké zijn als je hem hier en daar tegemoet komt.
Laatst bijgewerkt door Iinge_ op 15-05-20 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:56

Het is een relatie waarin beiden kunnen zeggen dat ze iets niet leuk vinden of iets liever niet hebben.
Ik zie het probleem niet zo, hij vindt iets niet leuk en dan is het aan haar hoe daar mee om te gaan.
Mijn man zegt ook weleens dat hij iets dat ik net aangetrokken heb niet zo leuk vind maar dan is het aan mijn bui wat ik daarmee doe :=
Natuurlijk hou je rekening met elkaar maar ik zal nooit mijn eigen ik overboord zetten.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:04

Kijk maar uit TS, straks dwingt hij je nog om moslim te worden... Man man man wat een reacties :+

Zonder gekheid.. Lees hier meerde reacties als HIJ kiest er toch voor om met een niet moslim, westers meisje te gaan, HIJ moet zich maar aanpassen, HIJ dit, HIJ dat.
ZIJ kiest er toch net zo goed voor om met een moslim een relatie aan te gaan, ZIJ kiest er toch ook voor om met een niet westerse kerel te gaan.
Waarom moet alleen HIJ zich dan maar aanpassen?

TS: bij zulke topics kun je vaak reacties verwachten van mensen die 0,0 besef hebben hoe een interculturele relatie werkt en het jou wel even denken te vertellen. Zou dan ook geen advies aannemen van mensen die hier zelf geen ervaring mee hebben.

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:07

Omdat HIJ in het westen is gaan wonen misschien :j dus het is sowieso handig als hij dan een beetje flexibel is...
(ik las in een eerder bericht ook dat westerse mensen die naar een niet westers land gaan niet moeten denken dat ze zich westers kunnen blijven gedragen... dus sja...

Overigens is moslim een godsdienstgerelateerd iets meestal toch? en anti-bikini is meer cultureel lees ik net...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:09

Booooo schreef:
Kijk maar uit TS, straks dwingt hij je nog om moslim te worden... Man man man wat een reacties :+

Zonder gekheid.. Lees hier meerde reacties als HIJ kiest er toch voor om met een niet moslim, westers meisje te gaan, HIJ moet zich maar aanpassen, HIJ dit, HIJ dat.
ZIJ kiest er toch net zo goed voor om met een moslim een relatie aan te gaan, ZIJ kiest er toch ook voor om met een niet westerse kerel te gaan.
Waarom moet alleen HIJ zich dan maar aanpassen?

TS: bij zulke topics kun je vaak reacties verwachten van mensen die 0,0 besef hebben hoe een interculturele relatie werkt en het jou wel even denken te vertellen. Zou dan ook geen advies aannemen van mensen die hier zelf geen ervaring mee hebben.

Omdat hij nog altijd in Nederland is? Je past jou aan aan het land waar je bent. Gebeurt in mijn ogen helaas nog altijd veel te weinig. Moest dit gebeuren zou er ook veel minder wrevel zijn.

En helaas heb ik het wel vaker gezien dat het begint bij een kledingstuk en het eindigt bij een volledige bekering, breken van vriendschapsbanden etc. Waarmee ik zeker niet zeg dat dit de insteek is van TS haar vriend.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:11

Wat een onzin, als ik naar Turkije emigreer is er niemand die mij verteld dat ik gesluierd moet gaan lopen hoor.

Dat hij aangeeft het niet fijn te vinden dat zij er zo bij loopt op het strand heeft weinig met zijn aanpassing aan het land te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:13

Komop zeg :+ In een ander land heb jij jou ook gewoon te houden aan de regels. Jou aanpassen hoort daar ook gewoon bij. Wil je dat niet heb jij daar niets te zoeken.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:13

Samen zijn is ook een beetje geven en nemen. Ik zou mij niet prettig voelen in een kleding stuk waar mijn partner moeite mee heeft anders om geldt dat ook voor mijn partner. Jou partner komt uit een heel andere cultuur, vanuit zijn gezichtspunt is hij al super modern. Je klinkt als iemand die hele goed haar eigen grenzen kan aangeven volgens mij. Misschien kan je samen eens rond neuzen naar iets waar je allebei prettig in voelt? Mijn partner komt ook uit een hele andere cultuur en het is soms best even zoeken ( vooral bij familiebezoek) naar kleding waarmee je de familie niet kwetst en toch jezelf blijft en jezelf ook prettig voelt. Voor mij is dat respect naar de mensen om je heen, zónder je eigen identiteit te verliezen.

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:16

Booooo schreef:
Wat een onzin, als ik naar Turkije emigreer is er niemand die mij verteld dat ik gesluierd moet gaan lopen hoor.

Dat hij aangeeft het niet fijn te vinden dat zij er zo bij loopt op het strand heeft weinig met zijn aanpassing aan het land te maken.

Dus jij geeft aan dat dit een leugen is van TS?: " Opgegroeid in een sterk religieus Moslimland. En zijn hele familie loopt er gesluierd bij. En hij heeft als puber aardig wat nachtjes in de gevangenis doorgebracht, door simpelweg met een meisje over straat te lopen of ermee te praten"

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:18

Cer schreef:
Booooo schreef:

Dus jij geeft aan dat dit een leugen is van TS?: " Opgegroeid in een sterk religieus Moslimland. En zijn hele familie loopt er gesluierd bij. En hij heeft als puber aardig wat nachtjes in de gevangenis doorgebracht, door simpelweg met een meisje over straat te lopen of ermee te praten"

Waar lees je dat ik zeg dat dit een leugen is? Ik ken genoeg Nederlandse meiden die naar moslimlanden zijn geëmigreerd. Niemand is moslim geworden, loopt met hoofddoek, of is zich gaan bedekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:19

DeMolenhoek schreef:
Komop zeg :+ In een ander land heb jij jou ook gewoon te houden aan de regels. Jou aanpassen hoort daar ook gewoon bij. Wil je dat niet heb jij daar niets te zoeken.
Als je er zo zwart/wit over denkt, raad ik je aan om zelf een tijdje in het buitenland te gaan wonen. Dan zul je merken dat dat écht niet zo gemakkelijk of zwart/wit is als je denkt, en dat is iets waar de gemiddelde geëmigreerde Belg of Nederlander ook achter komt als ze ergens anders gaan wonen, zelfs al is het Zuid-Frankrijk. Waarom denk je dat mensen (immigranten en expats) van dezelfde nationaliteit elkaar zo vaak opzoeken in het buitenland?

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:22

Booooo schreef:
Waar lees je dat ik zeg dat dit een leugen is? Ik ken genoeg Nederlandse meiden die naar moslimlanden zijn geëmigreerd. Niemand is moslim geworden, loopt met hoofddoek, of is zich gaan bedekken.

Omdat blijkbaar ooit wel iemand tegen de vriend van TS heeft gezegd dat hij niet met een meisje mag lopen, en hem toen in t gevang heeft gezet.
Dus heeft iemand wel degelijk tegen hem gezegd dat iets niet mag.

Of bedoel je dat je, als je westers bent en dan naar een niet westers land gaat, je dan wel alles mag?

Overigens gaat dit topic nu wel weer een kant op wat een heel andere discussie is, welke heel vaak gevoerd is en waar men niet uit gaat komen :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:24

Cer schreef:
Booooo schreef:

Omdat blijkbaar ooit wel iemand tegen de vriend van TS heeft gezegd dat hij niet met een meisje mag lopen, en hem toen in t gevang heeft gezet.
Dus heeft iemand wel degelijk tegen hem gezegd dat iets niet mag.

Of bedoel je dat je, als je westers bent en dan naar een niet westers land gaat, je dan wel alles mag?

Overigens gaat dit topic nu wel weer een kant op wat een heel andere discussie is, welke heel vaak gevoerd is en waar men niet uit gaat komen :+

Dat bedoel ik inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:25

Ja, ik denk daar heel zwart wit over. Als het zo moeilijk is voor de persoon in kwestie dan doe je het niet. Zou veel problemen voorkomen. Prima overigens dat ze elkaar opzoeken en even terug naar hun eigen cultuur gaan. Niets mis mee. Maar in het openbaar gelden toch de normen van het land? Vind jij het dan niet van de zotte dat sommige dorpen hier meer moskeeën hebben dan kerken?

Boooo: Wat is dat ontzettend naief zeg.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:27

DeMolenhoek schreef:
Ja, ik denk daar heel zwart wit over. Als het zo moeilijk is voor de persoon in kwestie dan doe je het niet. Zou veel problemen voorkomen. Prima overigens dat ze elkaar opzoeken en even terug naar hun eigen cultuur gaan. Niets mis mee. Maar in het openbaar gelden toch de normen van het land? Vind jij het dan niet van de zotte dat sommige dorpen hier meer moskeeën hebben dan kerken?

Boooo: Wat is dat ontzettend naief zeg.

Doe alsjeblieft even niet zo overdreven en probeer op zijn minst een klein beetje sympathie te tonen in je medemens. Zou je sieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:30

Fokfanaat: Het had jou gesierd moest jou bericht zijn blijven staan.

Als jij ervoor kiest om naar een land te gaan waar een vrouw de man de hand niet mag schudden dan hou jij jou daar toch gewoon aan in het openbaar? Je weet dat het zo in elkaar zit in dat land dus dan doe je dat ook gewoon.

Sannne: Ik denk dat mijn mening en opvatting juist getuigd van het grootste respect voor een cultuur en de daarbij horende gebruiken.