Nog meer mensen die wachten op hun pakjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:08

naomiiiii schreef:
Hoogtepunt in mijn pakketjes geschiedenis; ik zit al de hele dag op de bank en krijg net een mail dat ik niet thuis was dus dat het naar een dhl punt gaat. Oké dan. :+

Ik had laatst iets aangetekend besteld. Het is gewoon met een krabbel van de postbode door de brievenbus gedaan...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:27

purny schreef:
naomiiiii schreef:
Hoogtepunt in mijn pakketjes geschiedenis; ik zit al de hele dag op de bank en krijg net een mail dat ik niet thuis was dus dat het naar een dhl punt gaat. Oké dan. :+

Ik had laatst iets aangetekend besteld. Het is gewoon met een krabbel van de postbode door de brievenbus gedaan...

Ik heb allebei al meerdere keren mee gemaakt.

Inderdaad dat ik op de bank zat en vervolgens een mail: u was niet thuis.

Mijn bank staat zn beetje naast de voordeur (1 muurtje ertussen) en ik zit zowat recht voor de bel, die echt 100% zeker niet af was gegaan..

Daar kan ik dan echt zo verschrikkelijk pissig op worden!

Vandaag heeft iemand van marktplaats een pakketje voor me opgestuurd met PostNL. Hopelijk morgen binnen, anders vrijdag. Heb het uiterlijk maandag echt nodig.

Helaas vond de verkoper het niet nodig om het gisteren al te versturen, ondanks dat ik dat gevraagd had -:(-

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:36

mvdende schreef:
Helaas vond de verkoper het niet nodig om het gisteren al te versturen, ondanks dat ik dat gevraagd had -:(-

Weleens gedacht dat sommige mensen gewoon moeten werken en niet elke dag de tijd hebben? Als ik de verkoper zou zijn, zou ik met zo’n reactie echt not amused zijn ;)

purny

Re: Nog meer mensen die wachten op hun pakjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:43

En mijn pakket is nog steeds niet binnen.. Hoewel de tijd niet veranderd is

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:47

Mijne ook niet, heb gemaild of ze meer weten...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:49

Tot hoelaat kan je eigenlijk een pakje verwachten? Ik kan namelijk niet gaan koken aangezien ik naar beneden moet om het te halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:57

PostNL en DHL komen hier tot 22:00 in de avond.

Postbode hier geeft aan dat ze vaak alle pakjes niet eens meekrijgen qua volume tegenwoordig. Ze hadden laatst een vrachtwagen gehuurd om meer mee te kunnen doen.

Ook bij webshops kan vaak niet alles opgehaald worden qua volume momenteel. Webshops draaien recordomzets, meer dan met de feestdagen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:05

Justme_Lisaa schreef:
mvdende schreef:

Weleens gedacht dat sommige mensen gewoon moeten werken en niet elke dag de tijd hebben? Als ik de verkoper zou zijn, zou ik met zo’n reactie echt not amused zijn ;)

Hoeveel moeite is het om een doos te pakken, materiaal erin, dichtplakken, label uitprinten en naar een postnl punt brengen?

Max 30 minuten tijd dat het kost.

Als het nou 16:00 in de middag was dat ik betaald had, ala, maar ik had om 11uur in de ochtend betaald ofzo. Dan is er dus nog een hele middag...

En even laten weten dat je niet direct kunt opsturen is wel zo netjes. Dan weet de koper ook waar ie aan toe is. Zeker als iemand het snel nodig heeft.

En nee, ik ga niet vanuit Bergen op zoom helemaal naar Breda rijden om daar bij de Decathlon te kopen. Dat kost me aan benzine meer dan het hele artikel dat ik nodig heb.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 13-05-20 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:06

Altijd fijn als totaal onbekende mensen je dagplanning gaan maken. :D

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:17

Ik wacht op een kledingbox van PS Zoë, die wel al aangegeven hadden dat het langer zou duren. Die heb ik 30 april besteld en ben er wel nieuwsgierig naar!
En vorige week bij Westwing een staafmixer set besteld waar bij afrekenen al stond dat die pas 25 mei verzonden wordt, dus dat is ook nog even geduld :Y)

Wel positief verrast door de Bijenkorf, gisteravond iets besteld, lag vanmiddag om 12:30 al bij het PostNL punt :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:20

@mvdende je bent niet alleen op deze wereld

Dit is voor mij wel een reden om de volgemde keer het kattenvoer in de winkel te kopen ipv te bestellen

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:25

mvdende schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Hoeveel moeite is het om een doos te pakken, materiaal erin, dichtplakken, label uitprinten en naar een postnl punt brengen?

Als het nou 16:00 in de middag was dat ik betaald had, ala, maar ik had om 11uur in de ochtend betaald ofzo. Dan is er dus nog een hele middag...

En even laten weten dat je niet direct kunt opsturen is wel zo netjes. Dan weet de koper ook waar ie aan toe is. Zeker als iemand het snel nodig heeft.

En nee, ik ga niet vanuit Bergen op zoom helemaal naar Breda rijden om daar bij de Decathlon te kopen. Dat kost me aan benzine meer dan het hele artikel dat ik nodig heb.

Purny; precies. Zo simpel kan het zijn.

Oké, hoeveel moeite kost het om, als ik voor mezelf spreek, om kwart voor 7 savonds na een 11 urige werkdag door deze Corona, energie te hebben voor zoiets? Niet iedereen heeft het blijkbaar zo gemakkelijk als jou, leer een beetje empathie hebben zeg. Ik werk vier dagen per week en ben op z’n vroegst pas half 7 thuis.
En als je het zo snel nodig hebt, is dat niet de juiste plek om het de bestellen haha. Helemaal niet met die drukte bij PostNL, dan maken die 2 extra dagen ook niet meer uit.
Maar ik geef het op, overal lees ik dat je het beter weet en het slechter heb oid. Mensen hebben nog gewoon een baan hier ten tijde van de Corona waarvoor ze het huis uit moeten. Jammer dat je zo alles zwart-wit ziet.

Edit; je kan de fout wel bij de verkoper neerleggen, maar kijk eens naar jezelf. Als je het artikel nu zo snel mogelijk nodig hebt, had je het misschien eerder moeten kopen. En anders gewoon de auto pakken. Niet alles ligt buiten je macht.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:50

Justme_Lisaa schreef:
mvdende schreef:

Purny; precies. Zo simpel kan het zijn.

Oké, hoeveel moeite kost het om, als ik voor mezelf spreek, om kwart voor 7 savonds na een 11 urige werkdag door deze Corona, energie te hebben voor zoiets? Niet iedereen heeft het blijkbaar zo gemakkelijk als jou, leer een beetje empathie hebben zeg. Ik werk vier dagen per week en ben op z’n vroegst pas half 7 thuis.
En als je het zo snel nodig hebt, is dat niet de juiste plek om het de bestellen haha. Helemaal niet met die drukte bij PostNL, dan maken die 2 extra dagen ook niet meer uit.
Maar ik geef het op, overal lees ik dat je het beter weet en het slechter heb oid. Mensen hebben nog gewoon een baan hier ten tijde van de Corona waarvoor ze het huis uit moeten. Jammer dat je zo alles zwart-wit ziet.

Edit; je kan de fout wel bij de verkoper neerleggen, maar kijk eens naar jezelf. Als je het artikel nu zo snel mogelijk nodig hebt, had je het misschien eerder moeten kopen. En anders gewoon de auto pakken. Niet alles ligt buiten je macht.

Eerder stond er niets op marktplaats.

Maar he, het wordt van mij ook verwacht dat ik dingen zo snel mogelijk op stuur. Lukt dit niet, dan geef ik dat altijd direct aan, mensen hoeven er nooit om te vragen wanneer ik ga opsturen.

Ik weet natuurlijk niet, maar als ik niet expliciet gezegd had tegen de verkoper, denk ik dat het pas over een paar dagen opgestuurd zou zijn. Want ook vandaag was lastig...

Maar gelukkig is het nu op de post, nu hopen dat het morgen, vrijdag of zaterdag binnen komt.

Ik weet dat het druk is, ik weet dat er genoeg mensen nog werken.

Maar soms moet je ook wel eens nadenken voordat je iets op marktplaats zet.

Iets op marktplaats zetten terwijl je op dat moment en in de dagen erna echt geen tijd hebt om een verkoop af te ronden is niet heel handig natuurlijk. Zeker niet als het een heel hot item is op dit moment en je de enigste zn beetje bent die het aanbied... dan kan je een stroom van reacties verwachten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:08

Hehe pakket is binnen...

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:46

Ik wacht op mijn ikea pakketje. Eind april besteld en de verwachte levering is ergens begin juni. :') En dat voor een dekbedovertrek.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:59

mvdende schreef:
Eerder stond er niets op marktplaats.

Maar he, het wordt van mij ook verwacht dat ik dingen zo snel mogelijk op stuur. Lukt dit niet, dan geef ik dat altijd direct aan, mensen hoeven er nooit om te vragen wanneer ik ga opsturen.

Ik weet natuurlijk niet, maar als ik niet expliciet gezegd had tegen de verkoper, denk ik dat het pas over een paar dagen opgestuurd zou zijn. Want ook vandaag was lastig...

Maar gelukkig is het nu op de post, nu hopen dat het morgen, vrijdag of zaterdag binnen komt.

Ik weet dat het druk is, ik weet dat er genoeg mensen nog werken.

Maar soms moet je ook wel eens nadenken voordat je iets op marktplaats zet.

Iets op marktplaats zetten terwijl je op dat moment en in de dagen erna echt geen tijd hebt om een verkoop af te ronden is niet heel handig natuurlijk. Zeker niet als het een heel hot item is op dit moment en je de enigste zn beetje bent die het aanbied... dan kan je een stroom van reacties verwachten.

Ze heeft het toch de dag erna verstuurd ? Dat is toch niet raar?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:01

Hier 8 mei besteld bij Krämer en vandaag binnen gekregen via DHL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:27

FriesWytske schreef:
Hier 8 mei besteld bij Krämer en vandaag binnen gekregen via DHL.

Volgens mij is dat redelijk normaal. Ik heb de pakketten van Krämer meestal sneller binnen, maar er staat aangegeven dat de levertijd 6-8 werkdagen is.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:31

Ik heb gisteren de laatste levering gekregen van mijn pakket dat ik 8 april heb besteld. Maar hij is er :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:52

ik heb gebeld naar het bedrijf waar ik iets besteld had. schijnt dat het pakket nog in duitsland is en nog niet in nederland, daarom wel track en trace nr en niet aangemeld bij post nl. ze hebben daar vertraging van ongeveer 5 dagen. dus kan nog wel even duren, en ze weten dus niet precies wanneer het wel bezorgt kan worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:54

Meliaforever schreef:
Ik wacht op mijn ikea pakketje. Eind april besteld en de verwachte levering is ergens begin juni. :') En dat voor een dekbedovertrek.

Het nu in de winkel gaan halen is sneller vermoed ik

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:58

Ik mag niet klagen hoor, maar ben wel een beetje teleurgesteld. Eindelijk de knoop doorgehakt om een Flexineb te bestellen zou die vandaag binnen komen, wordt het nu pas morgen volgens de app. Morgen dan maar uitproberen :):)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:59

naomiiiii schreef:

Tussen 11 en 12 zou mijn pakje met dhl bezorgt worden,We zijn met drie man thuis. Nu was het al 13.00 en nog niks. Zie ik ineens in mijn mail staan hoe vond u onze levering? Ik denk Levering, ik heb niks gehad. Toch eens buiten gaan kijken ,was het onder de car poort naast onze auto gezet. Je denkt dan niet van /Joh er staan 3 auto's voor de deur hier is vast iemand thuis....

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:00

Ik wacht al dik 2 weken op een pakje van otto.. is nog niet eens bij postnl. Echt een drama is het..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:06

Liesje89 schreef:
Ik wacht al dik 2 weken op een pakje van otto.. is nog niet eens bij postnl. Echt een drama is het..

daar heb ik indd ook besteld. mijne ligt nog in duitsland